Φεβ 14 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Tο ευαγγελικό μήνυμα της Κυριακής της Απόκρεω

Κάτω από: ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Αν οι άνθρωποι ζούσαν o ένας για κάθε άλλον, η γη θα ήταν ήδη παράδεισος

Κάθε συνάνθρωπος, δίκαιος ή εγκληματίας, οποιασδήποτε προέλευσης, είναι η σωτηρία μας αν είμαστε αληθινά και ολόψυχα δίπλα του σε κάθε βασική του ανάγκη.

Την Κυριακή θα ακουστεί στις Εκκλησίες η ουσία της σχέσης Θεού και ανθρώπων. Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος και ιδρυτής της Εκκλησίας λέει στον καθένας μας με ποιες και μόνο προϋποθέσεις θα αποκτήσουμε την αδιάρρηκτη σχέση μαζί του.

Που είναι και ο στόχος ζωής κάθε χριστιανού. Μας λέει ότι θα είμαστε οι φίλοι του, τα παιδιά του, οι συγκάτοικοί του αν κάνουμε ένα μόνο πράγμα που εξειδικεύει σε πέντε σαφείς προϋποθέσεις. Να είμαστε ένα με τους συνανθρώπους μας. Να παίρνουμε επάνω μας τα προβλήματά τους σα να είναι δικά μας.

Και όταν μιλάει για συνανθρώπους δεν βάζει κανένα περιορισμό φυλής, δικαιοσύνης, πιθανής εχθρότητας ή οτιδήποτε άλλο. Κάθε συνάνθρωπος, δίκαιος ή εγκληματίας, οποιασδήποτε προέλευσης, είναι η σωτηρία μας αν είμαστε αληθινά και ολόψυχα δίπλα του σε κάθε βασική του ανάγκη. «πενασα γρ κα δκατ μοι φαγεν, δψησα κα ποτσατ με, ξνος μην κα συνηγγετ με, γυμνς κα περιεβλετ με, σθνησα κα πεσκψασθ με, ν φυλακ μην κα λθετε πρς με». Ελάτε στη βασιλεία μου και κληρονομήστε τη, θα μας πει, όσοι με περιμαζέψατε και με ενισχύσατε όταν ήμουν ξένος και όσοι ήρθατε κοντά μου όταν ήμουν στη φυλακή, δίκαια ή άδικα, για τους νόμους των ανθρώπων.

Και όταν διερωτηθούν οι απόβλητοι της αιώνιας χαράς: Μα πότε είδαμε το Θεό σε τέτοια κατάσταση και δεν τον βοηθήσαμε; Θα πάρουν την καταλυτική απάντηση: «φ’ σον οκ ποισατε ν τοτων τν λαχστων, οδ μο ποισατε. κα πελεσονται οτοι ες κλασιν αἰώνιον».

Αφού δεν το κάνατε γι τον πιο ασήμαντο άνθρωπο, ούτε για μένα το κάνατε, γι’ αυτό μείνετε στην έλλειψη χαράς και ελπίδας. Μείνετε στην κόλαση της κατάθλιψης και της απομονωτικής αλαζονείας ή του αδιέξοδου πλούτου σας. Και αφήστε όσους φέρθηκαν όπως λέω σε ασήμαντους, εχθρούς ή αλλόφυλους, να βρίσκονται στον ατέλειωτο παράδεισο της ένωσης με τον συνάνθρωπο και εμένα. Της λύτρωσης μέσα από την προσφορά.

Να η απάντηση του ίδιου του Χριστού στις ανθρώπινες κοινωνίες που βρίσκονται σε κρίση, επειδή ο ένας έχει χτίσει τείχη για να μη τα περάσει ο άλλος και… τον σώσει! Επειδή προτιμάμε το προσωρινό «έχει» μας και μένουμε μόνοι να το φυλάμε με πάθος, μέσα σε κατάθλιψη, απόγνωση και αρρώστια. Αν οι άνθρωποι ζούσαν καθένας
για κάθε άλλον, η γη θα ήταν ήδη παράδεισος και δεν θα χρειαζόταν ή ώρα της δεινής κρίσης για να καταλάβουν το λάθος που καταδικάζει αμετάκλητα τη ζωή τους. Το πλήρες κείμενο, της ευαγγελικής περικοπής έχει ως εξής:

ΜΑΤΘΑΙΟΥ κε΄ 31-46
« ταν δ λθ υἱὸς το νθρπου ν τ δξ ατο κα πντες ο γιοι γγελοι μετ’ ατο, ττε καθσει π θρνου δξης ατο·

32 κα συναχθσεται μπροσθεν ατο πντα τ θνη, κα φοριε ατος π’ λλλων, σπερ ποιμν  φορζει τ πρβατα π τν ρφων,

33 κα στσει τ μν πρβατα κ δεξιν ατο τ δ ρφια ξ εωνμων.

34 ττε ρε βασιλες τος κ δεξιν ατο· δετε, ο ελογημνοι το πατρς μου, κληρονομσατε τν τοιμασμνην μν βασιλεαν π καταβολς κσμου·

35 πενασα γρ κα δκατ μοι φαγεν, δψησα κα ποτσατ με, ξνος μην κα συνηγγετ με,

36 γυμνς κα περιεβλετ με, σθνησα κα πεσκψασθ με, ν φυλακ μην κα λθετε πρς με.

37 ττε ποκριθσονται ατ ο δκαιοι λγοντες· κριε, πτε σε εδομεν πεινντα κα θρψαμεν, διψντα κα ποτσαμεν;

38 πτε δ σε εδομεν ξνον κα συνηγγομεν, γυμνν κα περιεβλομεν;

39 πτε δ σε εδομεν σθεν ν φυλακ κα λθομεν πρς σε;

40 κα ποκριθες βασιλες ρε ατος· μν λγω μν, φ’ σον ποισατε ν τοτων τν δελφν μου τν λαχστων, μο ποισατε.

41 Ττε ρε κα τος ξ εωνμων· πορεεσθε π’ μο ο κατηραμνοι ες τ πρ τ αἰώνιον τ τοιμασμνον τ διαβλ κα τος γγλοις ατο·

42 πενασα γρ κα οκ δκατ μοι φαγεν, δψησα κα οκ ποτσατ με,

43 ξνος μην κα ο συνηγγετ με, γυμνς κα ο περιεβλετ με, σθενς κα ν φυλακ κα οκ πεσκψασθ με.

44 ττε ποκριθσονται ατ κα ατο λγοντες· κριε, πτε σε εδομεν πεινντα διψντα ξνον γυμνν σθεν ν φυλακ κα ο διηκονσαμν σοι;

45 ττε ποκριθσεται ατος λγων· μν λγω μν, φ’ σον οκ ποισατε ν τοτων τν λαχστων, οδ
μο ποισατε. 46 κα πελεσονται οτοι ες κλασιν αἰώνιον, ο δ δκαιοι ες ζων αἰώνιον».

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση