Αν οι άνθρωποι ζούσαν o ένας για κάθε άλλον, η γη θα ήταν ήδη παράδεισος
Κάθε συνάνθρωπος, δίκαιος ή εγκληματίας, οποιασδήποτε προέλευσης, είναι η σωτηρία μας αν είμαστε αληθινά και ολόψυχα δίπλα του σε κάθε βασική του ανάγκη.
Την Κυριακή θα ακουστεί στις Εκκλησίες η ουσία της σχέσης Θεού και ανθρώπων. Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος και ιδρυτής της Εκκλησίας λέει στον καθένας μας με ποιες και μόνο προϋποθέσεις θα αποκτήσουμε την αδιάρρηκτη σχέση μαζί του.
Που είναι και ο στόχος ζωής κάθε χριστιανού. Μας λέει ότι θα είμαστε οι φίλοι του, τα παιδιά του, οι συγκάτοικοί του αν κάνουμε ένα μόνο πράγμα που εξειδικεύει σε πέντε σαφείς προϋποθέσεις. Να είμαστε ένα με τους συνανθρώπους μας. Να παίρνουμε επάνω μας τα προβλήματά τους σα να είναι δικά μας.
Και όταν μιλάει για συνανθρώπους δεν βάζει κανένα περιορισμό φυλής, δικαιοσύνης, πιθανής εχθρότητας ή οτιδήποτε άλλο. Κάθε συνάνθρωπος, δίκαιος ή εγκληματίας, οποιασδήποτε προέλευσης, είναι η σωτηρία μας αν είμαστε αληθινά και ολόψυχα δίπλα του σε κάθε βασική του ανάγκη. «ἐπείνασα γὰρ καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθετε πρός με». Ελάτε στη βασιλεία μου και κληρονομήστε τη, θα μας πει, όσοι με περιμαζέψατε και με ενισχύσατε όταν ήμουν ξένος και όσοι ήρθατε κοντά μου όταν ήμουν στη φυλακή, δίκαια ή άδικα, για τους νόμους των ανθρώπων.
Και όταν διερωτηθούν οι απόβλητοι της αιώνιας χαράς: Μα πότε είδαμε το Θεό σε τέτοια κατάσταση και δεν τον βοηθήσαμε; Θα πάρουν την καταλυτική απάντηση: «ἐφ’ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ ἐποιήσατε. καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον».
Αφού δεν το κάνατε γι τον πιο ασήμαντο άνθρωπο, ούτε για μένα το κάνατε, γι’ αυτό μείνετε στην έλλειψη χαράς και ελπίδας. Μείνετε στην κόλαση της κατάθλιψης και της απομονωτικής αλαζονείας ή του αδιέξοδου πλούτου σας. Και αφήστε όσους φέρθηκαν όπως λέω σε ασήμαντους, εχθρούς ή αλλόφυλους, να βρίσκονται στον ατέλειωτο παράδεισο της ένωσης με τον συνάνθρωπο και εμένα. Της λύτρωσης μέσα από την προσφορά.
Να η απάντηση του ίδιου του Χριστού στις ανθρώπινες κοινωνίες που βρίσκονται σε κρίση, επειδή ο ένας έχει χτίσει τείχη για να μη τα περάσει ο άλλος και… τον σώσει! Επειδή προτιμάμε το προσωρινό «έχει» μας και μένουμε μόνοι να το φυλάμε με πάθος, μέσα σε κατάθλιψη, απόγνωση και αρρώστια. Αν οι άνθρωποι ζούσαν καθένας
για κάθε άλλον, η γη θα ήταν ήδη παράδεισος και δεν θα χρειαζόταν ή ώρα της δεινής κρίσης για να καταλάβουν το λάθος που καταδικάζει αμετάκλητα τη ζωή τους. Το πλήρες κείμενο, της ευαγγελικής περικοπής έχει ως εξής:
ΜΑΤΘΑΙΟΥ κε΄ 31-46
« Ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ καὶ πάντες οἱ ἅγιοι ἄγγελοι μετ’ αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ·
32 καὶ συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τὰ ἔθνη, καὶ ἀφοριεῖ αὐτοὺς ἀπ’ ἀλλήλων, ὥσπερ ὁ ποιμὴν ἀφορίζει τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων,
33 καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ τὰ δὲ ἐρίφια ἐξ εὐωνύμων.
34 τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ· δεῦτε, οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου·
35 ἐπείνασα γὰρ καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνηγάγετέ με,
36 γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθετε πρός με.
37 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν;
38 πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ συνηγάγομεν, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν;
39 πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ ἤλθομεν πρός σε;
40 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ’ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε.
41 Τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων· πορεύεσθε ἀπ’ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ·
42 ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με,
43 ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με.
44 τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ διψῶντα ἢ ξένον ἢ γυμνὸν ἢ ἀσθενῆ ἢ ἐν φυλακῇ καὶ οὐ διηκονήσαμέν σοι;
45 τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ’ ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ
ἐμοὶ ἐποιήσατε. 46 καὶ ἀπελεύσονται οὗτοι εἰς κόλασιν αἰώνιον, οἱ δὲ δίκαιοι εἰς ζωὴν αἰώνιον».
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.