Φεβ 18 2009

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Απειλή το GPS σε κινητό ,«Πλοήγηση» στη ζωή μας με το κινητό τηλέφωνο

Κάτω από: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Απειλή για τον ιδιωτικό μας βίο αποτελεί η επικράτηση των εφαρμογών εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης του χρήστη κινητού τηλεφώνου (GPS), που μπορούν να αξιοποιηθούν από εταιρείες για συγκεκαλυμμένη και στοχευμένη διαφήμιση.

Με τα προγράμματα εντοπισμού οιοσδήποτε μπορεί να μάθει λεπτομέρειες για μας

New York Times

Τα κινητά τηλέφωνα είναι οι πιο διαδεδομένοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στον κόσμο. Τα 4 δισεκατομμύρια κινητά τηλέφωνα, που χρησιμοποιούνται σήμερα στον πλανήτη, προσφέρουν πρόσβαση στο Ιντερνετ και χρησιμοποιούνται ολοένα και πιο συχνά για να μας καθοδηγούν στον πραγματικό κόσμο.

Την ώρα, όμως, που τα κινητά αλλάζουν τον τρόπο ζωής μας, μεταβάλλουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την πληροφορία. Ο προσωπικός υπολογιστής, που έχει ήδη κλείσει 25 χρόνια στα σπίτια μας, άλλαξε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο φανταζόμαστε τη ροή δεδομένων. Η κυριαρχία της «κυψελοειδούς»  τηλεφωνίας φιλοδοξεί τώρα να μεταβάλει τις ίδιες τις οργανωτικές μας συνήθειες.

Αλλάζουν πολλά

Καμία άλλη εφαρμογή της κινητής τηλεφωνίας δεν εξηγεί καλύτερα το φαινόμενο αυτό, απ? ό,τι τα προγράμματα εντοπισμού γεωγραφικής θέσης και οι χάρτες πλοήγησης. Η επικράτηση των προγραμμάτων αυτών στα κινητά μας τηλέφωνα θα αλλάξει τον τρόπο συμπεριφοράς μας, τον τρόπο σκέψης και τον τρόπο με τον οποίο προσανατολιζόμαστε στις μετακινήσεις μας. Τη στιγμή, όμως, που επιστήμονες και εταιρείες επινοούν νέους τρόπους αξιοποίησης αυτού του κυκεώνα πληροφοριών, νέα ερωτήματα αναφύονται σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών μας δεδομένων. Τη στιγμή που θα χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας για να βρείτε τους φίλους σας ή κάποιο εστιατόριο, κάποιος άλλος μπορεί να χρησιμοποιεί το τηλέφωνό σας για να μάθει λεπτομέρειες για εσάς.

Οι απεικονίσεις ψηφιακών χαρτών σε κινητά τηλέφωνα μπορούν σήμερα να σας δείξουν πού βρίσκεται το κοντινότερο βενζινάδικο ή ΑΤΜ τράπεζας. Η Google, σε μια επίδειξη τεχνολογικής ισχύος, παρουσίασε νέα εφαρμογή κινητής τηλεφωνίας, που επιτρέπει να εντοπίσετε τους φίλους σας, όπου και να βρίσκονται σε 27 χώρες του κόσμου.

Εκ πρώτης όψεως, το πρόγραμμα της Google δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένας τρόπος συνάντησης και επαφής μεταξύ φίλων και συγγενών. Η υπηρεσία αυτή παράγει, όμως, πραγματικό θησαυρό πολύτιμων πληροφοριών, για το πού ταξιδεύουν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε ημέρα, τις οποίες η Google δεν μπορεί παρά να αξιοποιήσει προς όφελός της. «Ολα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Google, ενώ αυτό θα ανοίξει τις πύλες, προκαλώντας πραγματική πλημμύρα παρόμοιων εφαρμογών», λέει ο Γκρεγκ Σιμπίσκι, επικεφαλής της εταιρείας Sense Networks.

Οι μεγάλες προσδοκίες, που δημιουργούν οι νέες αυτές εφαρμογές, έχουν να κάνουν με τις σημαντικές καταναλωτικές δυνατότητες που ανοίγονται. Οι εταιρείες μάρκετινγκ έχουν τη δυνατότητα, για παράδειγμα, να αναγνωρίζουν την ταυτότητα χρηστών, που ψάχνουν να αγοράσουν αυτοκίνητο, αφού επισκέπτονται πολλές αντιπροσωπείες.

Η καθολική υιοθέτηση των συστημάτων εντοπισμού θέσεως στα κινητά τηλέφωνα συνεπάγεται, όμως, ριζική αναθεώρηση των βασικών εννοιών της ιδιωτικής ζωής. Για μία ολόκληρη γενιά μεγαλύτερων Αμερικανών και Ευρωπαίων, η αποκάλυψη της ακριβούς γεωγραφικής θέσης του χρήστη, σε μια στρατιά αναλυτών και «Μεγάλων Αδελφών» του μάρκετινγκ για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί παραβίαση του ιδιωτικού βίου.

Νέα «ήθη» καταναλωτών

Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία χρηστών κινητών τηλεφώνων στις ΗΠΑ, τα χρησιμοποιεί για έναν και μόνο λόγο: για να μιλούν στο τηλέφωνο. Περίπου το 10% των χρηστών κινητών τηλεφώνων εκμεταλλεύεται τις χαρτογραφικές δυνατότητες των συσκευών, αν και ο αριθμός αυτός αυξάνεται διαρκώς.

Το μέλλον, όμως, δείχνουν οι χρήστες των «πολυ-συσκευών», ηλικίας γύρω στα 20, που μεγάλωσαν θεωρώντας θεμιτή την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων μέσω δημόσιων ιστοσελίδων, όπως οι MySpace και Facebook. Οι νέοι αυτοί καταναλωτές απαιτούν προηγμένα συστήματα και εφαρμογές, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που αυτές έχουν στην προστασία των προσωπικών τους στοιχείων.

news.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση