Από το ΜΑΥΡΟ ΠΙΝΑΚΑ στο ΛΕΥΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
Αφορμή να ασχοληθώ με τον interactive whiteboard (διαδραστικό πίνακα) ήταν ένα σεμινάριο του Εκδοτικού Οίκου Express Publishing (εκδίδει βιβλία Αγγλικών που χρησιμοποιούμε στο Γυμνάσιο μας) που έγινε στην πόλη μας και εγώ δεν παρακολούθησα , επειδή έλλειπα. Δεν ήθελα όμως να μείνω στο σκοτάδι , όσον αφορά τον ΛΕΥΚΟ ΠΙΝΑΚΑ. Έψαξα και βρήκα τις παρακάτω πληροφορίες , που τις μοιράζομαι μαζί σας. Αν τις βρείτε ενδιαφέρουσες ή όχι ή γνωρίζετε κάτι παραπάνω , αφήστε το σχόλιό σας. Ειλικρινά ,θα το εκτιμήσω.
Είναι σε θέση ,η τεχνολογική πρόοδος , να διαδραματίσει έναν ουσιαστικό ρόλο στη διδασκαλία;
Ναι εφόσον μιλάμε για τον διαδραστικό πίνακα (interactive whiteboard) Διαδραστικός ή αλληλεπιδραστικός (Μπαμπινιώτης, 2002) είναι αυτός που αναφέρεται σε σύστημα λειτουργίας κατά το οποίο ο χρήστης βρίσκεται σε συνεχή, άμεση και αμφίδρομη επικοινωνία με τον Η/Υ μέσω ερωταποκρίσεων (απόδοση του αγγλ. interactive).
Τι είναι διαδραστικός πίνακας;
Είναι μία οθόνη που λειτουργεί με την αφή συνδέεται σε Η/Υ στη θύρα USB ή και με bluetooth και προβολέα (projector). Έχει τη δυνατότητα να προβάλει ό,τι έχει αποθηκευμένο στο σκληρό του δίσκο ο υπολογιστής και συνοδεύεται με το δικό του εκπαιδευτικό λογισμικό. Το λογισμικό του είναι μία θεματική συλλογή με εικόνες, μικρά βίντεο σε μορφή flash, δραστηριότητες, γράμματα, αριθμοί με εκφώνηση ή όχι, χάρτες και άλλο υλικό το οποίο μπορεί να εμπλουτίζεται από το διαδίκτυο, για θέματα επιστήμης και τεχνολογίας, γλώσσας, μαθηματικών, ιστορίας, τέχνης κ.ά.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι λειτουργεί με την αφή, δηλαδή μπορούν να γράφουν ή να σχεδιάζουν οι μαθητές με το δάκτυλο, ή με τα ειδικά πενάκια τέσσερα σε αριθμό που έχουν τη δυνατότητα να γράφουν με διαφορετικό χρώμα. Επίσης συνοδεύεται από ένα ειδικό εξάρτημα (σφουγγαράκι) που μπορεί να κάνει διαγραφή δεδομένων από την επιφάνεια του πίνακα. Έχει μία συλλογή από εργαλεία σχεδιασμού, μορφοποίησης και επεξεργασίας τόσο κειμένου όσο και εικόνων. Έτοιμα σχήματα όπως τρίγωνα, κύκλοι, τετράγωνα μπορούν να «τραβηχτούν» στην επιφάνεια εργασίας του πίνακα και στη συνέχεια να επεξεργαστούν.
Το λογισμικό του πίνακα επιτρέπει τη δημιουργία σελίδων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να σχεδιάσει και να προετοιμάσει το μάθημά του συμπληρώνοντας και εμπλουτίζοντάς το με εικόνα, ήχο, βίντεο, συνδέσμους για ιστοσελίδες και ό,τι άλλο θεωρήσει χρήσιμο. Μάλιστα η τελευταία έκδοση του λογισμικού επιτρέπει την ταυτόχρονη παρουσίαση δύο σελίδων. Έτσι υλικό από τη μία σελίδα μπορεί να σύρεται με το χέρι στην άλλη σελίδα και να ολοκληρώνονται με αυτόν τον τρόπο ασκήσεις αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών ή οτιδήποτε άλλο.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η ευελιξία του προγράμματος που επιτρέπει την αποθήκευση, εκτύπωση, αλλά και την εξαγωγή του μαθήματος ή της σελίδας που έχει δημιουργηθεί σε μορφή σελίδας Web, αρχείο εικόνας, PDF, Power Point.
Εκτός από τη χρήση του με το λογισμικό που διαθέτει μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιφάνεια προβολής. Μάλιστα μπορούν να γίνουν σημειώσεις και υπογραμμίσεις πάνω στην επιφάνεια του πίνακα την ώρα που αναπαράγεται ένα dvd για να σχολιαστούν κάποια σημεία.
Ο μαθητής μπορεί να επιλέξει και να διαμορφώσει τις πληροφορίες, να κάνει υποθέσεις έτσι ώστε να λάβει αποφάσεις και στο τέλος να δομήσει τη γνώση. Η συμμετοχή του μαθητή είναι πολύ σημαντική για τη μάθηση και ο διαδραστικός πίνακας αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την επίτευξη της συμμετοχής.
Ο διαδραστικός πίνακας ευνοεί τη συνεργατική μάθηση. Συνεργατική μάθηση (collaborative learning)
ορίζεται οποιαδήποτε διαδικασία ομαδικής μάθησης στην οποία λαμβάνουν χώρα τουλάχιστον κάποιες από τις σημαντικές μαθησιακές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών. Συνεργάζομαι σημαίνει εργάζομαι μαζί με κάποιον άλλο. Οι συνεργατικές δραστηριότητες οδηγούν στην ανερχόμενη γνώση, που είναι το αποτέλεσμα της διάδρασης μεταξύ των γνώσεων και απόψεων όλων όσων συμμετέχουν στο σχηματισμό της
Η συνεργατική μάθηση είναι το εργαλείο για την ενεργητική μάθηση. Η ενεργητική μάθηση μπορεί να περιγραφεί ως η διαδικασία της «μάθησης μέσω της πράξης». Πρόκειται για μια εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία ο μαθητής είναι ενεργητικός εταίρος στη διαδικασία μάθησης και όχι παθητικός δέκτης της γνώσης. Τα άτομα ή οι ομάδες μαθαίνουν καλύτερα όταν συμμετέχουν ενεργητικά στη δική τους μάθηση Όσον αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας απαιτούνται διαφορετικές προσεγγίσεις και μέθοδοι. Οι μέθοδοι που επιλέγονται πρέπει να παρέχουν ευκαιρίες στο άτομο που μαθαίνει να σκεφτεί, να πράξει και να στοχαστεί. Συμπεριλαμβάνοντας και τις τρεις αυτές διαστάσεις, η ενεργητική μάθηση επιδιώκει να λάβει υπόψη το πρόσωπο στην ολότητά του.
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η χώρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις διαδραστικών πινάκων.
Οι έρευνες δείχνουν ότι υπάρχουν πολύ θετικά αποτελέσματα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά, εργάζονται ομαδικά και επίσης δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα παιδιά, ακόμα και σε αυτά με λιγότερη αυτοεκτίμηση, να συμμετέχουν χωρίς το βάρος της απόρριψης.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία από εκπαιδευτικό & τεχνολογικό οργανισμό έδωσε τα ακόλουθα στοιχεία:
* Αύξηση ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος
* Περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία
* Ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων
* Λιγότερες σημειώσεις μέσα στην τάξη
* Αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών
* Καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό)
* Αύξηση αυτοπεποίθησης
(Αυτά τα πλεονεκτήματα ισχύουν όταν οι διαδραστικοί πίνακες γίνονται εργαλεία στα χέρια έμπειρων εκπαιδευτικών και όχι αυτοσκοπός.
Διαφορετικοί τύποι του Interactive Whiteboards
- Optical Interactive Whiteboards
- Laser-Based Interactive Whiteboards
- Υπέρηχοι-Based διαδραστική Whiteboards
- Αναλογικές αντίσταση, Interactive Whiteboards
- Ηλεκτρομαγνητική Interactive Whiteboards
Δείτε να χρησιμοποιείτε ένας διαδραστικός πίνακας σε Κέντρο Αγγλική Γλώσσας
http://www.e-nglish.eu/our-school/news/interactive_whiteboard.html
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
?Μπείτε στον 21ο αιώνα της εκπαίδευσης, επιλέγοντας έναν έξυπνο, διαδραστικό πίνακα. Ακολουθήστε τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις και συνδυάστε υψηλή τεχνολογία, ψηφιακό περιεχόμενο και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας επιτυγχάνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Περάστε σε ένα νέο επίπεδο εκπαίδευσης και διδάξτε πιο γρήγορα, πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά?.
Έτσι διαφημίζει ένας ιδιώτης έναν interactive whiteboard.
Προσωπικά, θα ήθελα, κύριε Υπουργέ Παιδείας , να έχω και εγώ τη δυνατότητα να χρησιμοποιώ διαδραστικό πίνακα στην τάξη μου. Εδώ και 15 χρόνια τον χρησιμοποιούν στο εξωτερικό. Είναι ουτοπική η επιθυμία μου , το ξέρω, διότι μεγάλωσα με τον ΜΑΥΡΟ ΠΙΝΑΚΑ σαν μαθήτρια, δούλεψα μ΄αυτόν επί 25 χρόνια , και μάλλον θα τελειώσω την καριέρα μου ,δυστυχώς, με αυτόν.
ΠΗΓΕΣ:
http://www.tech-faq.com/lang/el/interactive-whiteboard.shtml
http://users.thess.sch.gr/salnk/arthra/arthra32.htm
http://www.expresspublishing.co.uk/news.php
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
http://www2.e-yliko.gr/htmls/arctles/smartboard.pdf
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.