BrainSponge – Παιχνίδι Γνώσεων

Ένα online παιχνίδι γνώσεων από το παρελθόν!
Είσοδος με εγγραφή ή ως επισκέπτης.

BrainSponge και ας δοκιμάσουμε τις γνώσεις μας!

brainsponge

Οι ερωτήσεις για το @Διαδίκτυο είναι εύστοχες
και έχεις 5 ζωές για να συνεχίζεις να παίζεις!

Μαρίζα – Η πεισματάρα γαΐδουρίτσα!

Η Μαρίζα, η πεισματάρα γαϊδουρίτσα, αφήνεται στον ρυθμό της μουσικής του Ζορμπά και μαζί με τον αγαπημένο της παππού-ψαρά σκαρφαλώνει στην Άνω Χώρα χορεύοντας. Ποια έκπληξη τους περιμένει εκεί;

Ένα βραβευμένο animation σε σκηνοθεσία, παραγωγή : Κωνσταντίνος Κρυστάλλης , μουσική “ο Χορός του Ζορμπά” του Μίκη Θεοδωράκη, μουσική εισαγωγής “Mykonos” του Dan Foster , ηχοληψία Jeremy Yang, Silencio.

Open Roberta Lab

Το Open Roberta Lab είναι ένα έργο στο πλαίσιο της γερμανικής εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας «Roberta—Learning with robots», που ξεκίνησε από το Fraunhofer IAIS, το οποίο έχει σκοπό να ενθαρρύνει τα παιδιά να κωδικοποιούν χρησιμοποιώντας ρομπότ όπως το Lego Wedo, το Lego Mindstorms και άλλα προγραμματιζόμενα συστήματα υλικού όπως το Arduino, το micro:bit, το Edison κ.α.

openrobertalab

Το Open Roberta Lab χρησιμοποιεί την προσέγγιση του οπτικού προγραμματισμού. Αυτή η προσέγγιση διευκολύνει, ειδικά τους αρχάριους, να μάθουν πώς να κωδικοποιούν. Ως περιβάλλον προγραμματισμού που βασίζεται στο cloud, δεν απαιτείται εγκατάσταση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα (Mac OS, Windows, Linux) και συσκευή υλικού υπολογιστή (PC, tablet, smartphone). Το Εργαστήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς εγγραφή και δεν απαιτείται λογαριασμός χρήστη.

Δημιουργούμε το πρόγραμμα και επιλέγουμε τον προσομοιωτή (simulator) για να το εκτελέσουμε. Ο προσομοιωτής εμφανίζει στην οθόνη τον τρόπο εκτέλεσης του προγράμματος, πριν το “τρέξουμε” στη ρομποτική μας κατασκευή. Οι ρομποτικές κατασκευές δεν μπορούν να ενισχυθούν και ο προσομοιωτής λειτουργεί αποκλειστικά με προδιαμορφωμένα ρομπότ.

openrobertalab microbit

Happy OnLife – online safety

Ξέρετε πώς να είστε ασφαλείς στο διαδίκτυο;

Δοκίμασε αν μπορείς να απαντήσεις σωστά στις ερωτήσεις (παίξε ενάντια στον υπολογιστή ή τον φίλο σου) για να πάρεις την υψηλότερη βαθμολογία! (Οδηγίες)

Κάντε ένα ταξίδι στο διαδίκτυο και απαντήστε σε ερωτήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να σας κάνουν να σκεφτείτε πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις ευκαιρίες που προσφέρει το Διαδίκτυο αποφεύγοντας πιθανούς κινδύνους.

Το Happy Onlife είναι ένα παιχνίδι για παιδιά (ηλικίας από 8 ετών), γονείς και δασκάλους, με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους και τις ευκαιρίες του διαδικτύου και την προώθηση των βέλτιστων διαδικτυακών πρακτικών. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις: online, κινητό, φυσικό επιτραπέζιο παιχνίδι και ως κιτ εκτύπωσης και κοπής do-it-yourself.

Διαδραστικές Προσομοιώσεις για Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά

Το phet.colorado ιδρύθηκε το 2002 από τον νομπελίστα Carl Wieman. Έκτοτε το έργο PhET δημιουργεί δωρεάν διαδραστικές προσομοιώσεις για τις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά. Η ανάπτυξή τους στηρίζεται σε εκτεταμένη εκπαιδευτική έρευνα, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές μέσα από ένα διαισθητικό και παιγνιώδες περιβάλλον μαθαίνουν μέσω της διερεύνησης και της ανακάλυψης.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση σε εξειδικευμένα ανά προσομοίωση βοηθήματα, εναρκτήρια video, διδακτικό υλικό και δραστηριότητες που διαμοιράζονται στην εκπαιδευτική κοινότητα του phet.colorado.

AnswerGarden – Brainstorming / Καταιγισμός Ιδεών

Με το AnswerGarden, αποτυπώνεται εύκολα ο καταιγισμός ιδεών του κοινού μας σε ψηφιακή μορφή. Απλό στη χρήση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί (δίνοντας το link της ερώτησης που δημιουργούμε) για σύγχρονη online ανατροφοδότηση από τους συμμετέχοντες.

Με την επιλογή Create AnswerGarden, δημιουργούμε ένα νέο θέμα/μια νέα ερώτηση για το κοινό μας. Η απάντηση μπορεί να είναι έως 20 ή έως 40 χαρακτήρες, να επιλέξουμε κεφαλαία ή/και πεζά γράμματα. Μπορούμε να στείλουμε το answergarden που δημιουργήσαμε στο mail μας και να δώσουμε ένα κωδικό για μελλοντική επεξεργασία.

Μπορούμε να μοιραστούμε (share) το answergarden που δημιουργήσαμε, είτε δίνοντας το link (https://answergarden.ch/number), είτε ενσωματώνοντας το AnswerGarden στον ιστότοπό μας (embed), είτε ως εικόνα QR.

Τις απαντήσεις μπορούμε να τις εξάγουμε (export) σε ένα πρόγραμμα δημιουργίας συννεφολέξεων (wordle) ή να τις αποθηκεύσουμε με τη μορφή εικόνας.

Computer Science Unplugged

Computer Science without a computer

Διδάσκοντας την επιστήμη των υπολογιστών χωρίς ηλεκτρονικό υπολογιστή (αποσυνδεδεμένα)!

Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, η Επιστήμη των Υπολογιστών και οι γνώσεις και οι δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης που σχετίζονται με αυτήν είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη καινοτόμου ψηφιακής τεχνολογίας.

Οι δραστηριότητες Computer Science Unplugged (CS Unplugged) είναι μια συλλογή από δωρεάν διδακτικό διδασκαλίας μέσω παζλ και παιχνιδιών που εισάγουν το μαθητή/ τη μαθήτρια στην επιστήμη των υπολογιστών, χωρίς τη χρήση ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Δραστηριότητες όπως: Mind-reading magic, Binary Challenge, Guess my number, Find my card, Guess the sentence, Unlocking the secret in product codes, Kidbots, Squeezing pictures into codes, αναλύονται βηματικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην υβριδική διδασκαλία ( δια ζώσης και εξ αποστάσεως) ώστε τα παιδιά να ενδιαφερθούν για την επιστήμη των υπολογιστών.

Μέσω του CS Unplugged, τα παιδιά εισάγονται στην υπολογιστική σκέψη (computational thinking) και μαθαίνουν :

  • πως να περιγράφουν ένα πρόβλημα
  • να αναγνωρίζουν τις σημαντικές λεπτομέρειες που χρειάζονται για να λύσουν το πρόβλημα
  • να αναλύουν το πρόβλημα σε μικρότερα λογικά βήματα
  • να χρησιμοποιούν αυτά τα βήματα για να δημιουργήσουν έναν αλγόριθμο που λύνει το πρόβλημα
  • και στο τέλος να αξιολογούν τη διαδικασία/την πορεία τους.

Η Υπολογιστική Σκέψη εντάσσεται στις “Δεξιότητες του 21ου αιώνα” (21st Century Skill Set), γιατί είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί ο ψηφιακός κόσμος, για την αξιοποίηση της δύναμης των υπολογιστών για την επίλυση δύσκολων προβλημάτων. Μας δίνει τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε κριτικά όχι μόνο τα οφέλη ορισμένων τεχνολογιών, αλλά και τις πιθανές αδυναμίες, τις ηθικές επιπτώσεις ή τις ακούσιες συνέπειες αυτών.

Δεξιότητες Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking skills)

Αλγοριθμική σκέψη (Algorithmic thinking)

Αφαίρεση (Abstraction)

Αποδόμηση /Αποσύνθεση (Decomposition)

Γενίκευση και πρότυπα (Generalising and patterns)

Εκτίμηση (Evaluation)

Λογική (Logic)

Δραστηριότητες cs unplugged από το code.org.

Ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά – europeana

Μια σημαντική πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, ώστε να υπάρχει πρόσβαση σε πολιτιστικό περιεχόμενο, αποτελεί ο ιστότοπος Europeana.

Η Europeana παρέχει πρόσβαση σε εκατομμύρια ψηφιοποιημένα αντικείμενα από ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες, μουσεία, αρχεία και γκαλερί. Αυτή η τεράστια βάση δεδομένων αντιπροσωπεύει ένα ευρύ φάσμα μέσων, εικόνες / κείμενα / ήχος / βίντεο / τρισδιάστατο περιεχόμενο στην τέχνη, την αρχιτεκτονική, τους χάρτες, τις ταινίες, τη φυσική ιστορία, τη μόδα σε περισσότερες από 37 γλώσσες. Μεγάλο μέρος αυτού του περιεχομένου διαθέτει άδεια, ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε μια ποικιλία ερευνητικών και μαθησιακών έργων.
Η αποστολή της Europeana είναι να μεταμορφώσει τον κόσμο με τον πολιτισμό, να ξεκλειδώσει θησαυρούς πολιτιστικής κληρονομιάς και να τους διαθέσει στο διαδίκτυο, ώστε όλοι οι άνθρωποι να μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν για ψυχαγωγικούς, επαγγελματικούς ή εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Το έργο Europeana DSI4, το οποίο υλοποιείται και υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (www.eun.org), στοχεύει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να μοιραστούν την εμπειρία τους.

Εστιάζει σε τρεις βασικές πτυχές:

1) διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και προώθηση της αίσθησης της ευρωπαϊκής ταυτότητας και του πολιτισμού,

2) παροχή υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς και

3) προώθηση της καινοτομίας στην εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή (παιδαγωγικές δυνατότητες αξιοποίησης της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς και κατ’ επέκταση καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα)

Σημαντική πηγή υλικού (φωτογραφίες, κείμενο, βιντεο) για την εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί το blog της Europeana, οι συλλογές/θέματα και οι galleries φωτογραφιών.

 

Πηγή: https://elearning.iep.edu.gr/study/pluginfile.php/186742/mod_resource/content/13/fp2_paradeigmata.pdf

 

S.A.M.E. WORLD – Αειφορία | Ευαισθητοποίηση | Κινητοποίηση | Περιβάλλον στην Παγκόσμια Εκπαίδευση

Το S.A.M.E. WORLD – Αειφορία | Ευαισθητοποίηση | Κινητοποίηση | Περιβάλλον στην Παγκόσμια Εκπαίδευση είναι ένα ευρωπαϊκό έργο που απευθύνεται σε σχολεία, με σκοπό να μεταφέρει γνώσεις και πληροφορίες που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αποκτήσουν περισσότερες δεξιότητες και κριτική κατανόηση της κλιματικής αλλαγής, της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης και της περιβαλλοντικής μετανάστευσης.

Στοχεύει στην προώθηση της ενεργού συμμετοχής των πολιτών σε ένα παγκόσμιο όραμα. Είναι στο σύνολό του ένα έργο μάθησης, που προάγει την ανάμειξη εκπαιδευτικών και μαθητών σε δραστηριότητες κινητοποίησης υπέρ ενός αειφόρου τρόπου ζωής.

Στο υλικό υπάρχει περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από ειδικούς διαφόρων ειδικοτήτων (γεωγραφία, ανθρωπολογία, κοινωνιολογία, γεωπονία, οικονομία, οικολογία κ.ά.) και δραστηριότητες, όπως παιχνίδια ρόλων, μαθηματικές ασκήσεις και καλλιτεχνικά εργαστήρια που μπορείτε να υλοποιήσετε από κοινού με τους μαθητές σας.

Το περιεχόμενο και οι δραστηριότητες του εκπαιδευτικού πακέτου χωρίζονται σε τρία αλληλένδετα θέματα:
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες”

Καθώς ο πληθυσμός των ανθρώπων παγκοσμίως που αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι του εξαιτίας της βίας και των συρράξεων ολοένα και αυξάνεται, ο δημόσιος διάλογος γύρω από αυτό το θέμα εντείνεται.

Τα σχολεία σε όλο τον κόσμο φιλοξενούν έναν αυξανόμενο αριθμό μαθητών προσφύγων. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται έτσι αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις και αναζητούν εργαλεία για να μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων μαθητών τους.

Το εκπαιδευτικό υλικό “Μαθαίνουμε για τους πρόσφυγες” της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR)  περιλαμβάνει πηγές και δραστηριότητες που μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν για χρήση μέσα στην τάξη για την επεξεργασία θεμάτων σχετικά με τους πρόσφυγες, το άσυλο, τη μετανάστευση και την ανιθαγένεια. Περιλαμβάνει επίσης ξεχωριστές ενότητες με προτάσεις δραστηριοτήτων και οδηγούς για το πώς μπορούμε να καλωσορίσουμε τους μαθητές πρόσφυγες στην τάξη.

Οδηγός Δραστηριοτήτων (Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

Πρόσφυγες είναι οι άνθρωποι που αναγκάζονται να διαφύγουν από τις συγκρούσεις και τις διώξεις.

Μετανάστες είναι οι άνθρωποι που επιλέγουν να μετακινηθούν σε μια χώρα για διαφορετικούς λόγους.

Εσωτερικά εκτοπισμένοι είναι οι άνθρωπο που αναζητούν ασφάλεια σε άλλες περιοχές της χώρας τους.

Αιτούντες άσυλο είναι οι άνθρωποι που ζητούν διεθνή προστασία από τις συγκρούσεις και τις διώξεις.

Ανιθαγενείς είναι οι άνθρωποι που δεν έχουν την ιθαγένειας καμίας χώρας.