ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ : Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

ΕΚΔΗΛΩΣΗ 11 12 2411 300x125 1ΑΦΙΣΑ 11 12 24 page 0001

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ…

Έγκαιρη Διάγνωση… Παρέμβαση – Διορθωτική Αγωγή:

Ο ρόλος του Σχολείου και της Οικογένειας…

 

Τι εννοούμε με τον όρο «Μαθησιακές Δυσκολίες»; Το ερώτημα αυτό απασχόλησε και απασχολεί ειδικούς και μη εδώ και πολλά χρόνια.

Η πρώτη φορά που ο όρος μαθησιακή δυσκολία εμφανίζεται στη βιβλιογραφία της ειδικής αγωγής είναι το 1962, από τον Samuel Kirk. O Kirk χρησιμοποίησε αυτό τον όρο για να αναφερθεί στην περίπτωση ενός παιδιού και την αναντιστοιχία ανάμεσα στις εμφανείς ικανότητες του να μάθει και την τελική του απόδοση. Από τότε έχει παραχθεί ένα μεγάλο σύνολο ορισμών ανάλογα με την κυρίαρχη αντίληψη κάθε εποχής σχετικά με τη φύση των μαθησιακών δυσκολιών. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν έχει περατωθεί ακόμη. Η επιστημονική κοινότητα βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια για βελτίωση του ορισμού.

Λέγοντας μαθησιακές δυσκολίες, εννοούμε τις ειδικές εκείνες διαταραχές που επηρεάζουν τα παιδιά σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες, και που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Λόγω της φύσης των μαθησιακών δυσκολιών, οι ειδικοί που ασχολούνται μ’ αυτές προέρχονται από διάφορες επιστήμες, όπως αυτές της ψυχολογίας, της νευρολογίας, της ψυχιατρικής, της εκπαίδευσης, της παθολογίας του λόγου και της ομιλίας, κ.λπ. Καθεμιά απ’ αυτές τις επιστήμες εστιάζει σε διαφορετικές όψεις των μαθησιακών δυσκολιών, με αποτέλεσμα τη διατύπωση ποικίλων θεωριών, συχνά διαμετρικά αντίθετων μεταξύ τους, σ’ ό,τι αφορά την αιτιολογία, τη διάγνωση και τη θεραπευτική αντιμετώπισή τους.

Οι «μαθησιακές δυσκολίες» απασχολούν τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και το οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών. Ωστόσο, υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στους όρους «μαθησιακές δυσκολίες» και «δυσλεξία» και τελικά οι διάφορες σύγχρονες θεωρίες καταλήγουν στο συμπέρασμα πως πρόκειται για δυο διαφορετικές έννοιες.

Η ταξινόμηση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες απασχολεί τους ειδικούς καθώς οι διάφοροι μελετητές ορίζουν τις μαθησιακές δυσκολίες κατά διαφορετικό τρόπο και υιοθετούν διαφορετικά κριτήρια ταξινόμησης, όπως γενεσιουργούς παράγοντες, μορφές εκδήλωσής τους, σχέση τους με τις σχολικές δραστηριότητες κ.λπ

Η επιτυχία στην αντιμετώπιση των υπό εξέταση δυσκολιών εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από δύο, κυρίως, παράγοντες: α) την έγκαιρη και σωστή διάγνωσή τους και β) την εφαρμογή του κατάλληλου τρόπου αντιμετώπισής τους. Η έγκαιρη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών ακόμα και από το νηπιαγωγείο θεωρείται πολύ σημαντική για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Το ίδιο συμβαίνει και με την αναγνώριση του προβλήματος. Εξάλλου, το σημαντικότερο βήμα για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος είναι πάντα η αναγνώριση της ύπαρξής του. Η αντιμετώπιση επιδιώκει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του παιδιού, τόσο στο γνωστικό, όσο και στον αντιληπτικό τομέα, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του παιδιού και τις ικανότητες που διαθέτει.

O ρόλος του Σχολείου στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Το Σχολείο είναι ο κατ’ εξοχήν εκπαιδευτικός και ευρύτερα κοινωνικοποιητικός οργανισμός μετά την οικογένεια. Έτσι αποτελεί ένα ευρύτερο κοινωνικό ρόλο και επιδιώκει ευρύτερους και ιδιαίτερα σημαντικούς σκοπούς.

Ο ρόλος που έχει ο εκπαιδευτικός στην αντιμετώπιση της δυσκολίας είναι βασικός και καθοριστικής σημασίας. Ο δάσκαλος, έχοντας τον πιο υπεύθυνο ρόλο, είναι αυτός που αντιλαμβάνεται την ύπαρξη δυσκολιών, όντας ο αρχικός αποδέκτης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Ο σύγχρονος δάσκαλος του σημερινού σχολείου, με γνώμονα το όφελος του μαθητή, οφείλει με υπευθυνότητα, συνέπεια και σωστή οργάνωση να δράσει εξατομικευμένα, εμπλουτίζοντας κατάλληλα και με τα απαραίτητα μέσα το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας.

Πώς αντιμετωπίζουν οι γονείς τις μαθησιακές δυσκολίες; Αντιδράσεις και επιπτώσεις…

Τι συμβαίνει όταν το σχολείο καλεί τους γονείς να συζητήσουν για τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που μπορεί να παρουσιάσει το παιδί τους; Ποια είναι τα συναισθήματα που νιώθουν οι γονείς όταν ενημερώνονται ότι το παιδί δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο όπως οι συμμαθητές του; Ποια είναι η αντίδραση των γονιών όταν ακούν για την πιθανότητα μαθησιακών δυσκολιών;

Υπάρχουν πολλά συναισθήματα που βιώνουν οι γονείς όταν συνειδητοποιούν ότι το παιδί τους μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες: σοκ, άρνηση, ενοχή, οργή και θλίψη. Ακόμη παρατηρούνται συναισθήματα απελπισίας, απογοήτευσης και ανησυχίας, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι γονείς νιώθουν αποδοχή, ελπίδα και στο τέλος δείχνουν πως αναγνωρίζουν το πρόβλημα. Οι αντιδράσεις βέβαια των γονιών δεν είναι σταθερές Μπορεί να αλλάξουν ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας, τις δεξιότητες αντιμετώπισης της οικογένειας και την ικανότητα των γονιών να συνεργάζονται, έτσι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες του παιδιού.

Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι πρόκειται για το παιδί και την ομαλή ανάπτυξή του. Μπορεί το παιδί να μαθαίνει και να αποδίδει διαφορετικά από τα άλλα παιδιά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λιγότερο πολύτιμο, λιγότερο σημαντικό και λιγότερο ικανό.. Αν οι γονείς χαλαρώσουν, σχεδιάσουν τα επόμενα θετικά βήματα, στηρίξουν και αντιμετωπίσουν το μέλλον με αισιοδοξία, θα βοηθήσουν το παιδί να αποδώσει το μέγιστο των ικανοτήτων του. Όσο πιο θετικά αντιμετωπίσουν οι γονείς τη μαθησιακή ανάγκη , τόσο πιο θετικά θα ανταποκριθεί και θα αντιμετωπίσει το παιδί τη μαθησιακή πρόκληση!

Σχολείο και οικογένεια έχουν κοινούς στόχους : με συνεργασία και θετική στάση κάθε παιδί μπορεί να αναπτυχτεί γνωστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά, ανάλογα με τις δυνατότητες του και τις ανάγκες του.

Σας περιμένουμε για περισσότερη συζήτηση και απαντήσεις…

Η Διευθύντρια

Ελένη Σαββάκη

 

 

 

 

 

 

KANE MIA EYXH … ΓΙΑ ΤΟ 2025 ΚΑΙ ΓΙΝΕ ΠΑΛΙ ΠΑΙΔΙ!!!

αρχείο λήψης

Η ευχή έχει τη δύναμη να επαναφέρει την παιδική ηλικία!

Με αυτή την πρόταση ξεκινάμε και φέτος να στολίζουμε με αστέρια το Δέντρο των Ευχών μας για τα παιδιά που έχουν περισσότερες ανάγκες από εμάς…

Για 26η συνεχή χρονιά, το ΜΑΚΕ A WISH μας προσκαλεί να ενισχύσουμε το σκοπό του  με μια συμβολική δωρεά 2€ λαμβάνοντας ως αναμνηστικό το χαρτί WishStar. Ο καθένας μπορεί να γράψει τη δική του ευχή για όλα τα παιδιά μας.

Το ταξίδι του WishStar έχει μόνο έναν στόχο. Να φωτίσει τη ζωή κάθε παιδιού και να πραγματοποιήσει την επιθυμία του.

Οι καιροί είναι πιο δύσκολοι από ποτέ για όλους μας, αλλά ακόμα πιο δύσκολοι για όσους το παιδί τους νοσηλεύεται.

Στόχος  -με την εκπλήρωση των Ευχών- είναι να χαρίσουμε στα παιδιά και τις οικογένειές τους μερικές μαγικές στιγμές και να προσφέρουμε μια ανάπαυλα, τουλάχιστον για λίγο, από την απαιτητική καθημερινότητά τους. Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας για εμάς να έχουμε την υποστήριξή σας και φέτος.

MAKE A WISH !!!! Ελληνικά : ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ!!!

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί και γονείς,

Αγαπημένα μας ζουζούνια,

Φέτος, με κάθε Αστέρι της Ευχής μπορείτε να στείλετε τις δικές σας ευχές στα παιδιά του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος και να τους δώσετε δύναμη να συνεχίσουν τον δύσκολο δρόμο από την ασθένεια στη θεραπεία.

Εδώ και οκτώ  χρόνια, πριν τα Χριστούγεννα, μαζί με τα υπόλοιπα δέντρα στολίζουμε και το δέντρο των ευχών, το δέντρο του Make A Wish!!! 

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ!! Ακόμη και την περίοδο του covid-19 τα καταφέραμε με τα σχολεία κλειστά  και  αστεράκια με ευχές στόλισαν το  δέντρο μας , με ευχές των μαθητών μας , προσφέροντας 2 ευρώ και συμβάλλοντας στην πραγματοποίηση της   ευχής  ενός παιδιού με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας.

Πέρσι δώσατε δυναμικό “ΠΑΡΩΝ” και στολίσαμε το πιο  όμορφο δέντρο  με πολλές ευχές και πολλή αγάπη!

Αγαπημένα μας ζουζούνια,

Έχω ήδη παραλάβει  αστέρια και από αύριο  Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου  2024 θα μπορείτε να αγοράσετε το δικό σας αστέρι και να γράψετε την ευχούλα σας… Θα το κρεμάσετε στο δεντράκι μας και μετά τις γιορτές θα το πάρετε σπίτι σας για να θυμάστε την ευχούλα σας… Θα σας το δίνουν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης… πριν το μάθημα και στο διάλειμμα…

 Είμαστε πολλοί … και ΜΠΟΡΟΥΜΕ να δείξουμε μεγαλύτερη αγάπη. !!!

Τι λέτε, θα τα καταφέρουμε να φτιάξουμε ακόμη πιο λαμπερό δέντρο;

Βάλτε στην άκρη τον θυμό σας, την ζήλεια σας, την βία που καμιά φορά σας κάνει να ξεπερνάτε τα όρια και…δείξτε αγάπη , όπως ξέρουν μόνο οι “καλοί άνθρωποι”…

Περιμένω… Μην μας απογοητεύσετε… Εκεί έξω υπάρχουν παιδιά που μας έχουν ανάγκη!!!

Η καρδιά μας στέλνει τα μηνύματα εντελώς ΔΩΡΕΑΝ!!!

Κάντε μια ευχή και ζωγραφίστε την καρδούλα που θα πάρετε!!!

20210114 114339 146x300 1

Αυτό είναι το περσινό μας Δέντρο Ευχών!!!

Με Αγάπη

Η Δ/ντρια

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ!!!!

αρχείο λήψης 3  467316548 10225487875046275 3742827708356734370 n

1973-2024 ..
51 χρόνια μετά την εξέγερση των φοιτητών …των ελεύθερων αγωνιζόμενων φοιτητών στο Πολυτεχνείο.. των άοπλων φοιτητών , που είχαν ιδανικά και αγωνίστηκαν για αυτά.. για τη Δημοκρατία που εμείς σήμερα δεν ξέρουμε πια τι σημαίνει..γιατί και η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ έχει όρια για να πετύχει, έχει νόμους και κανόνες, έχει κυρίως αξίες και ΗΘΟΣ!!!
Δεν ξεχνούμε ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ φώναζαν τότε… ΠΑΙΔΕΙΑ φωνάζουμε και τώρα… ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με όρια και ΨΩΜΙ για όλους…
Τα παιδιά μας δημιούργησαν και φέτος τις δικές τους αναμνήσεις από το σημερινό αφιέρωμα… ΜΠΡΑΒΟ σε όλους, δασκάλους και μαθητές…
Μια μικρή γεύση από τα ομαδικά δρμενα… 466670330 10225495015704787 75073080881452756 n 467197805 10225487911167178 2023254264558083506 n 466931873 10225487883886496 8137184525761470972 n 466976176 10225487883686491 2376313459196289630 n 467167318 10225487882966473 1764883122966129317 n 466984143 10225487881526437 6397181715805142764 n 466972313 10225487880966423 2273969405802184273 n 467150907 10225487880566413 65312077733345685 n 466729268 10225487880406409 5159764388394105226 n 466683796 10225487879686391 4382366463020897351 n 466988547 10225487879406384 35390041920652362 n 467153033 10225487878846370 118498843045870439 n 467020012 10225487878606364 2776175290383882241 n 467150497 10225487878246355 4033276436461700044 n 467149680 10225487877046325 6683073238804487846 n 1 467149680 10225487877046325 6683073238804487846 n 467167279 10225487876006299 5228333180705647246 n 467124436 10225487875686291 2238942659675107261 n 466979943 10225487875206279 8257306185997738647 n 467316548 10225487875046275 3742827708356734370 n
Ας μην ξεχνάμε πως ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΙΧΩΣ ΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΧΙΑ!
Ας μάθουμε στα παιδιά μας να σέβονται και να εκτιμούν …
Με εκτίμηση,
η Δ/ντρια

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΕΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

αρχείο λήψης 2 1

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε πως σύμφωνα με το (εδαφ. θ’, παρ. 16, κεφ. Α. άρθ. 11, ΠΔ 79/2017Α΄109) που καθορίζει τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων, κατά το β’ δεκαπενθήμερο Νοεμβρίου και το α’ δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου πρέπει να επικαιροποιείται η εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Εάν δεν προβείτε στην επικαιροποίηση της εγγραφής θεωρείται πως το παιδί διακόπτει τη φοίτησή του στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Παρακαλούμε σημειώστε σωστά την ώρα αποχώρησης, διότι είναι πολύ σημαντικό για τον σωστό προγραμματισμό της λειτουργίας των τμημάτων. Επίσης, να επιστραφούν μέχρι την Παρασκευή 22/11/2024 για λόγους έγκαιρης οργάνωσης, χωρίς καθυστέρηση, καθώς οι  πλατφόρμες κλείνουν και εμείς θέλουμε να είμαστε εμπρόθεσμοι. Επισημαίνουμε για λόγους ευνόητους πως κανένα παιδί δεν αποχωρεί χωρίς τη συνοδεία ενήλικα, ενώ σε περίπτωση έκτακτης  ανάγκης παραλαβής από άλλο πρόσωπο μας ενημερώνετε εγκαίρως.

Επίσης , υπενθυμίζουμε πως το ολοήμερο έχει πρόγραμμα διατροφής και μελέτης, δεν αποτελεί κέντρο φύλαξης . Για αυτό παρακαλούμε να υπενθυμίζετε στα παιδιά την συμπεριφορά τους και πως οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες των εκπ/κών, τόσο κατά την ώρα της διατροφής ΄(13:15΄-14:00΄) αλλά και τις επόμενες δύο ώρες που είναι οι ώρες μελέτης ( 14:15΄-15:00΄ και 15:15΄- 16:00΄). Στις αίθουσες υπάρχουν βιβλία και επιτραπέζια παιχνίδια για τους μαθητές που τελειώνουν νωρίτερα τις εργασίες τους. Οι εκπ/κοί υποστηρίζουν και βοηθούν όλα τα παιδιά με κάθε τρόπο, παιδαγωγικά και συναισθηματικά.

Το έγγραφο επικαιροποίησης θα  δοθεί αύριο στους μαθητές και σε έντυπη μορφή, ωστόσο μπορείτε να το κατεβάσετε από το παρακάτω link

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2024-2025

Με εκτίμηση,

η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – 51 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ!

1

 

images 1 images αρχείο λήψης 3 αρχείο λήψης 2 αρχείο λήψης 1 αρχείο λήψης

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως οι εκδηλώσεις για την Επέτειο του Πολυτεχνείου θα  πραγματοποιηθούν την Παρασκευή  15  Νοεμβρίου 2024 και ώρα 8:15΄-10:00΄ με αφιέρωμα στο Χρονικό,  ποιήματα, θεατρικά και μουσικά δρώμενα, ανά τμήμα.

Υπενθυμίζουμε πως στις εκδηλώσεις συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του Σχολείου και η απουσία τους πρέπει να είναι δικαιολογημένη από τους γονείς- κηδεμόνες.

Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του Σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους μαθητές.

Λίγα λόγια… για την ιστορία…

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ήταν μαζική και δυναμική εκδήλωση της λαϊκής αντίθεσης στο καθεστώς της Χούντας των Συνταγματαρχών που έλαβε χώρα στην ελληνική επικράτεια τον Νοέμβριο του 1973. Η εξέγερση ξεκίνησε στις 14 Νοεμβρίου με κατάληψη του Μετσόβιου Πολυτεχνείου Αθηνών από φοιτητές και σπουδαστές. Αυτή κλιμακώθηκε σε αντιχουντική εξέγερση, καταλήγοντας σε αιματοχυσία το πρωί της 17ης Νοεμβρίου, ύστερα από μια σειρά γεγονότων. Η αρχή έγινε με την είσοδο άρματος μάχης στον χώρο του Πολυτεχνείου και την επαναφορά σε ισχύ του σχετικού στρατιωτικού νόμου που απαγόρευε τις συγκεντρώσεις και την κυκλοφορία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η Ελλάδα βρισκόταν από τις 21 Απριλίου 1967 υπό τη διακυβέρνηση του στρατού, καθεστώς που είχε καταργήσει τις ατομικές ελευθερίες, είχε διαλύσει τα πολιτικά κόμματα και είχε εξορίσει, φυλακίσει και βασανίσει πολιτικούς και πολίτες με κριτήριο τις πολιτικές τους πεποιθήσεις. Η χούντα, στην προσπάθειά της να ελέγξει κάθε πλευρά της πολιτικής, είχε αναμιχθεί στον φοιτητικό συνδικαλισμό από το 1967, απαγορεύοντας τις φοιτητικές εκλογές στα πανεπιστήμια…..

Οι αναταραχές ξεκίνησαν λίγο νωρίτερα, στις 5 Φεβρουαρίου, όταν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου αποφάσισαν αποχή από τα μαθήματά τους. Στις 13 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε διαδήλωση μέσα στο Πολυτεχνείο και η χούντα παραβίασε το πανεπιστημιακό άσυλο, δίνοντας εντολή στην αστυνομία να επέμβει. Έντεκα φοιτητές συνελήφθησαν και παραπέμφθηκαν σε δίκη. Με αφορμή αυτά τα γεγονότα, στις 21 Φεβρουαρίου, περίπου τρεις με τέσσερις χιλιάδες φοιτητές της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κατέλαβαν το κτίριο της σχολής στο κέντρο της Αθήνας επί της οδού Σόλωνος, ζητώντας ανάκληση του νόμου 1347 που επέβαλε την στράτευση «αντιδραστικών νέων», καθώς 88 συμφοιτητές τους είχαν ήδη στρατολογηθεί με τη βία. Από την ταράτσα του κτιρίου απαγγέλλουν τον ακόλουθο όρκο:

«Εμείς οι φοιτηταί των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ορκιζόμαστε στο όνομα της ελευθερίας να αγωνισθούμε μέχρι τέλους για την κατοχύρωση: α) των ακαδημαϊκών ελευθεριών, β)του πανεπιστημιακού ασύλου, γ) της ανακλήσεως όλων των καταπιεστικών νόμων και διαταγμάτων». Η αστυνομία έλαβε εντολή να επέμβει και πολλοί φοιτητές σε γύρω δρόμους υπέστησαν αστυνομική βία, χωρίς όμως τελικά να παραβιαστεί το πανεπιστημιακό άσυλο. Τα γεγονότα στη Νομική αναφέρονται συχνά ως προάγγελος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.[3]

Η εξέγερση των φοιτητών επηρεάστηκε επίσης σημαντικά και από τα νεανικά κινήματα της δεκαετίας του ’60, και ειδικά από τα γεγονότα του Μάη του ’68.[4]

Τα γεγονότα

Στις 14 Νοεμβρίου 1973 φοιτητές του Πολυτεχνείου αποφάσισαν αποχή από τα μαθήματα και ξεκίνησαν διαδηλώσεις εναντίον του βάναυσου στρατιωτικού καθεστώτος. Οι φοιτητές που αυτοαποκαλούνταν «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι», οχυρώθηκαν μέσα στο κτίριο της σχολής επί της οδού Πατησίων και ξεκίνησαν τη λειτουργία του ανεξάρτητου ραδιοφωνικού σταθμού του Πολυτεχνείου. Ο πομπός κατασκευάστηκε μέσα σε λίγες ώρες στα εργαστήρια της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών . Το, πλέον ιστορικό, μήνυμά τους ήταν: «Εδώ Πολυτεχνείο! Λαέ της Ελλάδας το Πολυτεχνείο είναι σημαιοφόρος του αγώνα μας, του αγώνα σας, του κοινού αγώνα μας ενάντια στη δικτατορία και για την Δημοκρατία».

Οι διαδηλώσεις, τα συλλαλητήρια και οι εκδηλώσεις κατά του καθεστώτος της Χούντας αυξήθηκαν. Κυρίως στην Αθήνα, αλλά και σε σημεία της επαρχίας, δημιουργήθηκαν συνθήκες εξέγερσης….

Στις 3 π.μ. της 17ης Νοεμβρίου, και ενώ οι διαπραγματεύσεις για ασφαλή αποχώρηση των φοιτητών από το χώρο του Πολυτεχνείου βρίσκονταν σε εξέλιξη, αποφασίστηκε από τη μεταβατική κυβέρνηση η επέμβαση του στρατού και ένα από τα τρία άρματα που είχαν παραταχθεί έξω από τη σχολή…

Μια σύντομη παρουσίαση των γεγονότων…

ΕΔΩ-ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ-1973-2024

ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ….

Αυτά τα κόκκινα σημάδια στους τοίχους, μπορεί να ναι κι από αίμα
όλο το κόκκινο στις μέρες μας είναι αίμα,
μπορεί να ναι κι απ’ το λιόγερμα, που χτυπάει στον απέναντι τοίχο.

………………….

Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε
“Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα”.
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου,
απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.

«Καπνισμένο Τσουκάλι»

Γιάννης Ρίτσος

Ας μην ξεχνάμε….

Με εκτίμηση,

η Δ/ντρια

« KIDS SAVE LIVES- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ»

hero2024cαρχείο λήψης 1 1

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές της Ε΄ τάξης  θα παρακολουθήσουν  το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα « KIDS SAVE LIVES- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ»!!!

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εθελοντισμού που υλοποιείται από την Ανθρωπιστική Οργάνωση KIDS SAVE LIVES, η οποία  εκπαιδεύει συστηματικά τους μελλοντικούς ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ της ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ στην Ελλάδα, τα ΠΑΙΔΙΑ!

Μαζί με εκατοντάδες εθελοντές αναπτύσσει ένα νέο Δίκτυο Απινιδωτών και Πρώτων Ανταποκρινόμενων της Κοινότητας, με κίνητρο την ανθρώπινη αλληλεγγύη!

Αγαπητοί γονείς,

επισημαίνουμε πως όλα τα προγράμματα που υλοποιούνται στο Σχολείο μας είναι αυστηρά επιλεγμένα , τα έχουμε παρακολουθήσει και έχουμε ασχοληθεί προσωπικά  , ώστε να έχουμε διάδραση  και θετικό αποτέλεσμα.

Όλα έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Το συγκεκριμένο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
KIDS SAVE LIVES & iSΑVElives for schools είναι Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας και σκοπό έχει να μάθουν τα παιδιά μας να σώζουν ζωές.. Το Πρόγραμμα αποτελείται από δυο μέρη . Το πρώτο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου  στο Σχολείο μας και θα είναι διαδικτυακό  .  Στη συνέχεια -σε 10 ημέρες περίπου- θα ακολουθήσει το βιωματικό μέρος  με ειδικούς σε θέματα αγωγής υγείας, στο οποίο τα παιδιά θα μάθουν την μέθοδο ΚΑΡΠΑ κάνοντας εξάσκηση σε κούκλες….

Περισσότερα…

https://kidssavelives.gr/ekpaideusi/

 Αξίζει να το δείτε…

https://youtu.be/zkGeh8bKt8k

αρχείο λήψης αρχείο λήψης

Αφήστε τα παιδιά να μάθουν καλύτερα από εμάς!!!

Με εκτίμηση,

Η Δ/ντρια

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

11 2 1 1

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024 θα ξεκινήσει το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» , για τους μαθητές που έχουν  δηλώσουν   τη συμμετοχή τους με ενυπόγραφη  Υ.Δ. από τους γονείς- κηδεμόνες.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

Υπενθυμίζουμε πως:

  • Οι μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο θα σιτίζονται στο Σχολείο και θα πρέπει να έχουν μαζί τους μια πετσέτα και μωρομάντιλα.
  • Όλοι οι υπόλοιποι μαθητές θα πρέπει να έχουν καθημερινά μια τσάντα μαζί τους για να παραλαμβάνουν το φαγητό τους.

Έχουν προβλεφθεί ειδικά μενού για όσους από εσάς δηλώσατε τροφικές αλλεργίες ή δυσανεξίες.

Επισημαίνουμε, πως οι μαθητές που θα δηλώσουν συμμετοχή υποχρεούνται να παραλαμβάνουν όλα τα γεύματα και όχι  συγκεκριμένα   της αρεσκείας τους.

Αυτός είναι και ο σκοπός της διατροφικής αγωγής: η καλλιέργεια καλών διατροφικών συνηθειών. Είναι κρίμα να  βλέπουμε πεταμένα στην αυλή ή στο πεζοδρόμιο δεκάδες γεύματα… ενώ κάποιοι τα χρειάζονται!!!!

ΤΡΩΜΕ ΣΩΣΤΑ

ΕΧΟΥΜΕ ΓΕΡΗ ΚΑΡΔΙΑ!!!

Στο Σχολείο μας υλοποιούνται προγράμματα διατροφικής αγωγής σε όλες τις τάξεις στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων κάθε χρόνο..

Οι δάσκαλοι ετοιμάζουν πρωινά στην τάξη και μαθαίνουν στα παιδιά πώς να επιλέγουν ένα καλό πρωινό ή γεύμα ισορροπημένο και διατροφικά σωστό για την ανάπτυξή τους… Δυστυχώς όμως, αυτή η προσπάθεια δεν ευδοκιμεί τις περισσότερες φορές.  Τα παιδια επιλέγουν” κακές” τροφές, γεμάτες λιπαρά και κακής ποιότητας ουσίες… για αυτό και βλέπουμε παιδιά με βάρος μεγαλύτερο του φυσιολογικού για τη ηλικία τους και μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας που οφείλονται στην παχυσαρκία.

Αγαπητοί γονείς,

σύμφωνα με έρευνες κατέχουμε  την παγκόσμια πρωτιά στην κεντρική Παιδική Παχυσαρκία…

Επικίνδυνες διαστάσεις λαμβάνει το πρόβλημα της Κεντρικής Παιδικής Παχυσαρκίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μεγάλη πανελλαδική επιδημιολογική μελέτη της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Ανακοινώθηκαν οι διαστάσεις του φαινομένου της Κεντρικής Παιδικής Παχυσαρκίας στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, ως κεντρικού τύπου παχυσαρκία στα παιδιά ορίζεται η συγκέντρωση σωματικού λίπους στην περιοχή της κοιλιάς, η οποία λόγω της φλεγμονώδους φύσης του κοιλιακού λίπους μπορεί να επιφέρει σοβαρούς κινδύνους στην υγεία.

Τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα αναφέρουν ότι η κεντρική παιδική παχυσαρκία αποτελεί ισχυρότερο παράγοντα κινδύνου – σε σχέση με τη «γενική» παιδική παχυσαρκία – κυρίως για διαταραχές του μεταβολισμού και καρδιομεταβολικές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων του σακχαρώδους διαβήτη και των καρδιαγγειακών νοσημάτων σε παιδιά.

Μελέτες σε παιδιά έδειξαν πράγματι ότι οι δείκτες της κεντρικής παχυσαρκίας επιβαρύνονται από κληρονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες και συσχετίζονται ισχυρά με καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων της υψηλής αρτηριακής πίεσης, της αντίστασης στην ινσουλίνη, των αυξημένων λιπιδίων του αίματος και δεικτών της υποκλινικής φλεγμονής.

Σε μεγάλη πανελλαδική επιδημιολογική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εθνικής έρευνας για τη διατροφή & φυσική άσκηση προσδιορίστηκε ο επιπολασμός, αλλά και η σχέση των Διατροφικών Συνηθειών και της Φυσικής Δραστηριότητας με την Κεντρική Παιδική Παχυσαρκία.

Η συγκεκριμένη μελέτη διενεργήθηκε από ερευνητική ομάδα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με επικεφαλής το διατροφολόγο κ. Δημήτρη Γρηγοράκη, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή κ. Λάμπρου Συντώση και δημοσιεύθηκε στο έγκυρο διεθνές περιοδικό European Journal of Nutrition, τον Αύγουστο του 2015 (Grigorakis DA, Georgoulis M, Psarra G, Tambalis KD, Panagiotakos DB, Sidossis LS (2015). Prevalence and lifestyle determinants of central obesity in children. Eur J Nutr, Aug 2).

Σε ένα μεγάλο πανελλαδικό δείγμα 124.133 μαθητών (49,2% κορίτσια), τα οποία φοιτούσαν στην 3η (49.2%) και 5η τάξη (50.8%) των δημοτικών σχολείων της Ελλάδας (~91% των συνολικών μαθητών) με μέση ηλικία 9,9±1,1 έτη, προσδιορίστηκαν ο επιπολασμός της κεντρικής παιδικής παχυσαρκίας και οι συνήθειες του τρόπου ζωής (διατροφική συμπεριφορά και φυσική δραστηριότητα) που σχετίζονται με την κεντρική παιδική παχυσαρκία.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις διαθέσιμες ερευνητικές πληροφορίες σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα συγκεντρώνει το υψηλότερο ποσοστό των παιδιών με κεντρική παχυσαρκία. Συγκεκριμένα, οι πέντε πρώτες χώρες στην παγκόσμια κατάταξη είναι: Ελλάδα με 33,4% (Grigorakis et al. 2015), Η.Π.Α. με 32,9% (Xi et al. 2014, ), Πορτογαλία με 23,8% (Albuquerque et al. 2012), Ισπανία με 21,3% (Schroder et al. 2014), Αυστραλία με 18,3% (Garnett et al. 2011).

Διαβάστε περισσότερα..

https://www.elde.gr/pagkosmia-prwtia-ellada-kentriki-paidiki-paxysarkia/ 

Εύχομαι φέτος να αποκτήσουμε  διατροφική συνείδηση σταθερή και για όλη μας τη ζωή…

Βοηθήστε τα παιδιά σας να είναι γερά και δυνατά..

γιατί                  νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ..

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

 

«ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ»

apoxeretismos images 2 σημαια Δημητρα images 2 anaxorisi1

Διαφάνεια16 Διαφάνεια15 Διαφάνεια14 Διαφάνεια13 Διαφάνεια12 Διαφάνεια11 Διαφάνεια10

Αγαπητοί γονείς,

Εν όψει του εορτασμού της Εθνικής Εορτής της 28ης Οκτωβρίου 1940 στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σας ενημερώνουμε τα εξής :

Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024  πραγματοποιήθηκε  η διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης  σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 3 του με αρ. πρωτ. 79/2017 Π.Δ.(Α’109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 41, του ν. 4633 (Α’ 161) και με τη με αρ. πρωτ.  Φ7/95955/Δ1/1-9-2023 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ και    τη σχετική εγκύκλιο Φ.10/ΦΜ/162655/δ1/17-10-19 του ΥΠΑΙΘΑ.

Από τη διαδικασία προκύπτει :

α) Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα «ΑΡΙΣΤΑ» σε όλα τα μαθήματα (Μ.Ο.) . Αν υπάρχουν περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο αριθμό «ΑΡΙΣΤΑ» γίνεται κλήρωση.

β) Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.

γ) Κατά τον ίδιο τρόπο, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ΄ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

δ) Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται κατά τμήμα.

Σύμφωνα με την διαδικασία:

Το τμήμα ΣΤ2  κληρώθηκε για την πρώτη περίοδο.

Οι 6 μαθητές  που κληρώθηκαν μέχρι  31/1/2025  είναι με την παρακάτω σειρά :

Σημαιοφόρος : Κοτζάογλου Ιάσονας

Παραστάτες  στην  1η σειρά: Μοκάν Ανδρέας, Λαγάκης Νικόλαος

Παραστάτες στην 2η σειρά: Μαγουλάκη Καλλιόπη, Ασλανίδου Γεωργία- Ιωάννα, Φραγκάκος Βασίλειος

Υπεύθυνος   κατάθεσης στεφάνων: Ζαχαρίου Αντώνιος

Το τμήμα ΣΤ1  κληρώθηκε για τη  δεύτερη περίοδο.

Οι 6 μαθητές  που κληρώθηκαν για την δεύτερη περίοδο , από 1/2/2025 μέχρι  τέλους του διδακτικού έτους είναι με τη σειρά κλήρωσης:

Σημαιοφόρος : Λαζαριώτη Μαρία-Φανουρία

Παραστάτες στην 1η σειρά: Παπουτσή Ελεονώρα, Χαλίκη Αικατερίνη

 Παραστάτες στην 2η σειρά: Παναγιώτου Ευδοκία, Καπούλας Ιωάννης, Παπαθανασίου Χαράλαμπος

Υπεύθυνος   κατάθεσης στεφάνων: Βαρβέρης Αργύριος- Άγγελος

Για το σχολικό έτος 2024-2025, οι εν λόγω εκδηλώσεις θα λάβουν χώρα την Παρασκευή  25 Οκτωβρίου 2024 και θα πραγματοποιηθούν εντός του κάθε τμήματος κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων.

Την Παρασκευή οι μαθητές  όλων των τάξεων θα προσέλθουν κανονικά το πρωί στις 8:00΄-8:15΄.

Η παράδοση της Σημαίας από την Διευθύντρια στον Σημαιοφόρο θα πραγματοποιηθεί παρουσία αντιπροσώπων μαθητών και  εκπαιδευτικών στις 10:15΄, στην αυλή του Σχολείου.

Οι εν λόγω εκδηλώσεις θα έχουν διάρκεια μέχρι τις 11:00΄ Οι μαθητές θα αποχωρήσουν αμέσως μετά τη λήξη των εκδηλώσεων.

Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του Σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους μαθητές.

Σημειώνουμε πως οι μαθητές – τιμώντας την παράδοση-  θα φορέσουν τζιν ή μπλε παντελόνι και ένα άσπρο πουκάμισο ή μια άσπρη μπλούζα…

Στους Σημαιοφόρους  και παραστάτες θα  δώσουμε τα απαραίτητα ρούχα  από το βεστιάριο του  Σχολείου.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ !!!

Παρακάτω θα βρείτε ένα μικρό αφιέρωμα… Αφήστε τα παιδιά να το «μελετήσουν»..

Παρακάτω θα βρείτε ένα μικρό αφιέρωμα… Αφήστε τα παιδιά να το «μελετήσουν»..

ΣΑΝΤΑΣ- ΓΛΕΖΟΣ- ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ (1)

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2001/Glossa_E-Dimotikou_html-empl/index1_03.html

Αγαπητοί γονείς,

έρχονται δυσκολότερες ημέρες…

Ας διδάξουμε στα παιδιά μας τι σημαίνει να είσαι ελεύθερος , να έχεις δημοκρατία και να μην ζεις βίαιες καταστάσεις..

Δυστυχώς παντού βλέπουμε μόνο συμπεριφορές βίας…μεγαλώνουν τα παιδιά μας με αυτές.. παίζουν με αυτές, κοιμούνται με αυτές.. ζωγραφίζουν αυτές, φοβούνται και εκδηλώνουν ανάλογες συμπεριφορές παντού..

Μιλήστε τους με ηρεμία, κλείστε τα κινητά και την τηλεόραση… μην τα αφήνετε να βλέπουν ή να παίζουν πολεμικά παιχνίδια. Θεωρούν φυσιολογικό να “χτυπάνε” όποιον δεν συμφωνεί μαζί τους..

Πραγματικά λυπούμαστε και ανησυχούμε ως δάσκαλοι , ως γονείς  , ως άνθρωποι…

Βοηθήστε τα παιδιά να ζήσουν ένα ελεύθερο και υγιές  αύριο !!!

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ!

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ!

ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

 

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

11 1

Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μας παιδιά,

όπως γνωρίζετε καθημερινά καταβάλλουμε μεγάλες  προσπάθειες, προκειμένου να υπάρχει  ασφάλεια  και ισορροπία στο σχολικό  μας περιβάλλον.  Ωστόσο δεν επαρκούν  οι δικές μας προσπάθειες.  Πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίζουμε κάθε μορφή βίας, λεκτικής , σωματικής , ψυχολογικής… Δυστυχώς η κατάσταση ολοένα δυσχεραίνει , αλλά εμείς οφείλουμε για το καλό  των παιδιών μας να είμαστε ενωμένοι σε αυτή την προσπάθεια.

Μην ξεχνάτε πως πολλές φορές τα παιδιά δείχνουν άλλη συμπεριφορά στο Σχολείο και άλλη στο σπίτι. Εμείς παρατηρούμε κάθε τέτοια  συμπεριφορά  που μας προβληματίζει , γιατί σίγουρα στέλνει ένα μήνυμα και προσπαθούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα αφού πρώτα εντοπίσουμε την αιτία.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συζήτησε διεξοδικά το θέμα ,   προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία  του Σχολείου με σκοπό την σύνταξη Σχεδίου  Πρόληψης του Σχολικού Εκφοβισμού, το οποίο  αναφέρεται στον προγραμματισμό των απαραίτητων ενεργειών που αφορούν στην υλοποίηση μέτρων στο πλαίσιο εφαρμογής οδηγιών της Πολιτικής Πρόληψης του Σχολικού εκφοβισμού στην Α/θμια Εκπ/ση.

Ειδικότερα:

Η πολιτική αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού έχει σκοπό :

  • Να ενισχύσει ένα διδακτικό και μαθησιακό περιβάλλον δίχως απειλές, προσβολές ή φόβο.
  • Να μειώσει ή αν είναι δυνατόν να εξαφανίσει οποιαδήποτε περίπτωση στην

οποία οι μαθητές/τριες ή το προσωπικό νιώθουν εκφοβισμένοι, απομονωμένοι και προσβεβλημένοι.

  • Να ορίσει τη διαδικασία χειρισμού περιπτώσεων εκφοβισμού.
  • Να εξασφαλίσει την υποστήριξη των θυμάτων.
  • Να βοηθήσει τα άτομα με λανθασμένη συμπεριφορά να υιοθετήσουν νέα πρότυπα.

 

Με την πολιτική αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού το  Σχολείο μας προσπαθεί :

  • να ενημερώσει όλο το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, τους μαθητές και τους γονείς τους, ώστε να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά θεωρείται μη αποδεκτή στο σχολικό περιβάλλον.
  • να πληροφορήσει το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν όταν τους αναφερθεί περιστατικό εκφοβισμού.
  • να πληροφορήσει όλους τους γονείς και μαθητές/τριες ποια είναι η στρατηγική του σχολείου και τι πρέπει να κάνουν αν αντιμετωπίσουν πρόβλημα άσχημης συμπεριφοράς.
  • να διαβεβαιώσει τους γονείς και τους/τις μαθητές/τριες ότι το σχολείο αντιμετωπίζει με μεγάλη υπευθυνότητα και σοβαρότητα θέματα εκφοβισμού όταν αυτά αναφέρονται.

Η αντιμετώπιση περιστατικών Σχολικού Εκφοβισμού προτρέπει μαθητές/τριες που είναι θύματα ή έχουν δει άλλα παιδιά να έχουν δεχθεί κάθε είδους εκφοβισμού πρέπει να το αναφέρουν στον εκπαιδευτικό της τάξης τους, στον εκπαιδευτικό που βρίσκεται εφημερία ή στη Διεύθυνση του Σχολείου.

Αναφορές περιπτώσεων εκφοβισμού θα καταγράφονται από τη Διεύθυνση του σχολείου στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

Όλες οι αναφορές θα αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου που έχει γίνει αποδέκτης αναφοράς για εκφοβισμό θα ακολουθήσει τις διαδικασίες αυτής της στρατηγικής και θα ενημερώσει τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου διδασκόντων.

Ο/Η εκπαιδευτικός, άσχετα από την ειδικότητά του, που θα γίνει άμεσος γνώστης κάποιου περιστατικού:

  • Θα παρέχει υποστήριξη στο παιδί που έχει δεχθεί εκφοβισμό.
  • Θα εξηγήσει στο παιδί να μην αποδέχεται για κανένα λόγο να γίνεται θύμα σχολικού εκφοβισμού και ότι το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν ήταν δικό του λάθος.
  • Θα διαβεβαιώσει το παιδί ότι έπραξε πολύ σωστά που ανέφερε το πρόβλημα και να τηρεί πάντοτε αυτή την τακτική.
  • Θα προσπαθήσει να εξακριβώσει το μέγεθος του προβλήματος.
  • Θα εξασφαλίσει ότι το παιδί νιώθει ασφαλές.
  • Θα ζητήσει από το παιδί να αναφέρει αμέσως κάθε άλλο περιστατικό.
  • Θα επιβεβαιώσει ότι ο εκφοβισμός μπορεί να διακοπεί και ότι το σχολείο θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να το επιτύχει.

Κατόπιν ο εκπ/κός με τη Δ/ντρια θα πάρει συνέντευξη ξεχωριστά από τα παιδιά που εμπλέκονται στο περιστατικό και θα:

  • ακούσει προσεχτικά τις διαφορετικές εκδοχές.
  • μιλήσει σε οποιονδήποτε άλλο ήταν μπροστά στο περιστατικό.
  • τονίσει σε όλους τους εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικό ή μαθητή/-τρια) ότι ο εκφοβισμός καταδικάζεται στο σχολείο και ότι θα πρέπει να σταματήσει.
  • ζητήσει από το παιδί να δεσμευθεί ότι δεν θα επαναλάβει το λάθος του.
  • επιβεβαιώσει ότι είναι δικαίωμα των μαθητών να γνωστοποιήσουν κάθε περιστατικό εκφοβισμού.
  • επιζητήσει τη λύση της προβληματικής κατάστασης με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, εάν αυτό είναι δυνατόν.
  • ενημερώσει το παιδί με την προβληματική συμπεριφορά ότι θα είναι υπό παρακολούθηση για να βεβαιωθεί ότι δεν θα επαναλάβει το λάθος του.
  • ενημερώσει έγκαιρα τους γονείς των μαθητών που εμπλέκονται.
  • καταγράψει στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής τον τρόπο που αντιμετωπίσθηκε το πρόβλημα.
  • σε διάστημα δύο εβδομάδων θα ελεγχθεί αν η αρνητική συμπεριφορά επαναλαμβάνεται.

Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού ο μαθητής/τρια που εκδήλωσε την προβληματική συμπεριφορά

  • Θα απομακρύνεται από τα διαλείμματα για ορισμένο χρονικό διάστημα.
  • Δεν θα συμμετέχει σε εκδηλώσεις ή εκδρομές του σχολείου που δεν επηρεάζουν την μαθησιακή εξέλιξη του/της.
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί να ζητηθεί η βοήθεια του/της σχολικού συμβούλου γενικής ή και ειδικής αγωγής της περιοχής του σχολείου.

H Διευθύντρια:

  • Καταγράφει τα σημαντικά επεισόδια στο ημερολόγιο σχολικής ζωής.
  • Καλεί το συντομότερο δυνατό (την ίδια ή την επόμενη ημέρα) και ενημερώνει το γονέα ο οποίος υπογράφει υπεύθυνη δήλωση ότι ενημερώθηκε.
  • Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενης επιθετικής συμπεριφοράς ορισμένων  μαθητών καλεί εκ νέου τους γονείς/κηδεμόνες.
  • Ανάλογα με τη σοβαρότητα του περιστατικού ο μαθητής/τρια που εκδήλωσε την προβληματική συμπεριφορά ή εάν η μη επιθυμητή συμπεριφορά επαναλαμβάνεται η Δ/ντρια ενημερώνει τον σχολική σύμβουλο γενικής αγωγής και ειδικής αγωγής.
  • Παιδαγωγική συνεδρίαση και λήψη απόφασης από το Σύλλογο Διδασκόντων με βάση την καταγραφή της έντασης, της συχνότητας και των συνοδών συμπτωμάτων του εκπαιδευτικού, τη τήρηση του ημερολογίου σχολικής ζωής και όσα καταμαρτυρούν προφορικά οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.

Στην κοινότητα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά  περιμένουμε ότι όλοι:

  • Θα ενεργούν με γνώμονα το σεβασμό και την ευγένεια απέναντι σε όλους.
  • Θα στηρίζουν με τη συμπεριφορά τους, τους στόχους αυτής της πολιτικής.

Οι μαθητές πρέπει να:

  • Αναφέρουν κάθε περιστατικό εκφοβισμού.
  • Αναφέρουν περιστατικά που ίσως τα θύματα φοβούνται να κοινοποιήσουν.
  • Υποστηρίζουν ο ένας τον άλλο και να ενεργούν με τέτοιο τρόπο ώστε όλα τα παιδιά στο σχολείο να νιώθουν ασφαλή, χαρούμενα και ευπρόσδεκτα.

Οι γονείς πρέπει να:

  • Υποστηρίζουν τις διαδικασίες καταστολής των περιστατικών εκφοβισμού.
  • Συζητούν με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης τις πιθανές ανησυχίες τους για την προβληματική συμπεριφορά του παιδιού τους είτε γιατί μπορεί να είναι θύμα ή γιατί εκδηλώνει άσχημη συμπεριφορά.
  • Βοηθούν στη δημιουργία και στήριξη αποδεκτής συμπεριφοράς έξω από το σχολείο.

Αγαπητοί γονείς,

πραγματικά ανησυχούμε για την εξέλιξη του φαινομένου. Προστατέψτε τα παιδιά σας.. Ελέγξτε τι βλέπουν, τι παίζουν, με ποιον κάνουν παρέα, αν έχουν κοινωνικά δίκτυα ….

ΜΗΝ  τα αφήνετε χωρίς  όρια. Μιλήστε μαζί τους για τον σεβασμό  απέναντι στον εαυτό  τους και τους άλλους…

Μιλήστε τους για τις συνέπειες που έχει στη ζωή κάποιου παιδιού ο σχολικός εκφοβισμός..

Μιλήστε του σαν να είναι αυτό στη θέση αυτού που εκφοβίζει…

Μιλήστε για τις αξίες της ζωής… την Ελευθερία της Γνώσης και του Ήθους…

Είμαστε δίπλα σας..

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

αρχείο λήψης 2 αρχείο λήψης 1

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ

1

Αγαπητοί γονείς,

παρακάτω θα βρείτε το πρόγραμμα συναντήσεων με τους  εκπαιδευτικούς των τμημάτων και των ειδικοτήτων…

Μπορείτε να κλείνετε ραντεβού για να μην περιμένετε πολλή ώρα…

Επισημαίνουμε, πως η καλή συνεργασία ανάμεσα στην Οικογένεια  και το Σχολείο μόνο θετικά αποτελέσματα θα φέρει. Μαζί θα τα καταφέρουμε καλύτερα… Δυστυχώς, τα παιδιά βιώνουν αρκετές φορές δύσκολες καταστάσεις που χρήζουν εξειδικευμένης αντιμετώπισης και διορθωτικής αγωγής… Η συνεργασία μας θα συμβάλλει στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων…

Παρακαλούμε να μας ενημερώνετε άμεσα για τις απουσίες των  παιδιών σας και να επιστρέφετε εγκαίρως τα έντυπα προς υπογραφή . . .

Επισημαίνουμε πως δεν αποχωρεί κανένα παιδί χωρίς την συνοδεία ενήλικα για λόγους ασφαλείας.

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ