“Ν’ αγαπάς την ευθύνη.
Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος
να σώσω τη γης.
Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.”
Εξοικονομώντας ενέργεια βάζουμε
τον πλανήτη στην πρίζα..
ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…..
ΤΩΡΑ! …….ΜΠΟΡΟΥΜΕ !…….
Επενδύοντας στον ηλιακό ηλεκτρισμό, με φωτοβολταϊκά στην ταράτσα ή
την κεραμοσκεπή του σχολείου .
Αντικαθιστώντας τις παλιές λάμπες με ενεργειακές.
Κλείνοντας τα φώτα, όταν έχει φως!!! Να μην τα ξεχνάμε…
Ανοίγοντας τα παράθυρα για λίγο, όταν θέλουμε να ανανεώσουμε
τον αέρα της τάξης και μετά να τa κλείνουμε.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Βιοκλιματικό κτίσμα
- Οικολογικό σχολείο στο Π.Φάληρο
…………………………………………(κλικ πάνω στον τίτλο)
Ένα πιλοτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για το Δημοτικό Σχολείο που πραγματοποίησε το WWF Ελλάς σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς το 1999 με στόχο να συμβάλλει στην επανασύνδεση των παιδιών, ιδιαίτερα όσων ζουν στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, με το φυσικό περιβάλλον.
Η άμεση επαφή με τη φύση, μέσα από τη δημιουργία και συντήρηση ενός σχολικού κήπου, πιστεύεται ότι έχει θετική επίδραση στη γνωστική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών καθώς επίσης και στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τα μεσογειακά φυτά και στη συνειδητοποίηση της σημασίας τους για το οικοσύστημα αλλά και στην ανάπτυξη της συμμετοχής τους σε ενέργειες που αποσκοπούν στη βελτίωση του περιβάλλοντος.
Στο αρχείο που ακολουθεί ο εκπαιδευτικός δεν θα βρει μόνο τεχνικές οδηγίες για τις φυτεύσεις αλλά και ένα γενικότερο πλαίσιο πάνω στο οποίο μπορεί να κτίσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Διατίθεται ακόμα μια σχολιασμένη σειρά διαφανειών (slides) με τίτλο «Γνωριμία με τα μεσογειακά φυτά».
- http://climate.wwf.gr/ Εκστρατεία για την κλιματική αλλαγή
WWF Σχέδια εργασίας, παιχνίδια…..
- ECO2nomy: Ένα παιχνίδι για τον πλανήτη και την τσέπη μας!
Τι σχέση μπορεί να έχει το φαινόμενο του θερμοκηπίου με την…τσέπη μας; Κι όμως με αυτό το πολύ απλό παιχνίδι οι μαθητές σας θα έχουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν μαθαίνοντας ότι εξοικονομώντας ενέργεια εξοικονομούμε και χρήματα. Θα χωριστούν σε δύο ομάδες: τους καταναλωτές και τους τραπεζίτες και οι πρώτοι θα κληθούν να «πρασινίσουν» έναν συμβολικό πλανήτη/δέντρο με τις πράξεις τους, ενώ οι δεύτεροι θα τους ανταμοίβουν για αυτές. Τα ποσά που αντιπροσωπεύουν το ετήσιο κέρδος από τις συγκεκριμένες πράξεις είναι πραγματικά και μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά και εδώ.
- KATOIKEIN
Τελικός στόχος είναι μια νέα ματιά στο «κατοικείν», μια ματιά που συμπεριλαμβάνει στο οπτικό πεδίο το φυσικό περιβάλλον και οδηγεί σε μια νέα σχέση με τον εαυτό. Γιατί τελικά η μόνη μόνιμη και αδιαμφισβήτητη κατοικία είναι η ο εαυτός και η Γη.
Κάρτα εργασίας: Το νόημα του κατοικείν
Συνοδευτικό Υλικό: Το νόημα του κατοικείν
Κάρτα εργασίας: Το σπίτι του μέλλοντος έρχεται από το παρελθόν
Συνοδευτικό Υλικό: Το σπίτι του μέλλοντος έρχεται από το παρελθόν
Κάρτα εργασίας: Σπίτι μου, σπιτάκι μου και φτωχοκαλυβάκι μου
Συνοδευτικό Υλικό: Σπίτι μου, σπιτάκι μου και φτωχοκαλυβάκι μου
Κάρτα εργασίας: Πόλη: Το οικοσύστημα του ανθρώπου
Συνοδευτικό Υλικό: Πόλη: Το οικοσύστημα του ανθρώπου
Κάρτα εργασίας: Σπίτι που δεν το βλέπει ο ήλιος το βλέπει ο γιατρος
Συνοδευτικό Υλικό: Σπίτι που δεν το βλέπει ο ήλιος το βλέπει ο γιατρος
- Τα τρία γουρουνάκια: Δραστηριότητα για μικρότερα παιδιά.
Μιλώντας για σπίτια ζώων και ανθρώπων στα μικρά παιδιά: ένα απλό παιχνίδι για την κατοικία ζώων και ανθρώπων και το οικολογικό τους αποτύπωμα θα βρείτε σε αυτό το άρθρο που δημοσιεύτηκε στο εφημεριδάκι της Καθημερινής «Ερευνητές». Διαβάστε και εμπνευστείτε.
Κι άλλες χρήσιμες συνδέσεις
Συγγραφέας: Eric Carle
Εικονογράφος: Eric Carle
Στο οπισθόφυλλο της έκδοσης, υπάρχει μια μικρή θήκη μεδέκα σπόρους κόκκινου ηλίανθου, ώστε οι μικροί αναγνώστες να φυτέψουν τα δικά τους λουλούδια! Επιπλέον, η περιβαλλοντική ομάδα «Πελίτι», που υποστηρίζει τη διατήρηση της βιοποικιλότητας στη χώρα μας, έχει δημιουργήσει ένα υπέροχο θεατρικό παιχνίδι, μέσα από το οποίο η ιστορία του μικρού σπόρου ζωντανεύει, με πρωταγωνιστές πλέον τα ίδια τα παιδιά…
ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ
Συγγραφέας: Gianni Rodari
Εικονογράφος: Σίλβια Μπονάνι
Με αφορμή ένα κείμενο του σπουδαίου Ιταλού παραμυθά Τζιάννι Ροντάρι, το οποίο μυεί τα παιδιά με μοναδικό τρόπο στην έννοια της αειφορίας, βοηθάμε να… γεννηθεί ένα δάσος στη τάξη. Χρησιμοποιώντας με σοφία και απλότητα την επαγωγική μέθοδο, ο Ροντάρι βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν μια σπουδαία αλήθεια: ότι η ζωή στον πλανήτη μας είναι μια αλυσίδα. Οποιοσδήποτε κρίκος κι αν χαθεί, αυτά που ενδέχεται να χάσουμε είναι πολύ περισσότερα.
Περισσότερα για τον Τζιάννι Ροντάρι στη σελίδαwww.kaleidoscope.gr/index.php/gianni_rodari
Δείτε τον οδηγό για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στηρίζεται στο βιβλίο «Πες μου τι χρειάζεται» και απευθύνεται σε παιδιά δημοτικού, όπως διαμορφώθηκε από το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, με επιστημονική υπεύθυνη τη Μαρίζα Ντεκάστρο, παιδαγωγό και συγγραφέα βιβλίων για παιδιά.
ΚΗΠΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
Συγγραφέας: Σοφία Ριζοπούλου
Εικονογράφος: Mireille Bessis
Ένα βυζαντινό χειρόγραφο του 13ου αιώνα, που φυλάσσεται στη βιβλιοθήκη της Οξφόρδης, περιγράφει ένα μεσογειακό κήπο, συμβολικό και πραγματικό ταυτόχρονα. Ο ανώνυμος συντάκτης του χειρογράφου συσχετίζει ιδιότητες των φυτών με αρετές της ανθρώπινης ψυχής.
Η συγγραφέας, που χρόνια μελετά τα φυτά του μεσογειακού χώρου, γοητεύτηκε από αυτόν τον «διττό» κήπο και θέλησε να τον παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό, εστιάζοντας κυρίως στη βοτανική διάστασή του. Απευθύνθηκε στη Φιλοδασική Ένωση Αθηνών, που εδώ και χρόνια φροντίζει τον Βοτανικό Κήπο και το Αισθητικό Δάσος στην Καισαριανή, με την πρόταση μιας έκδοσης που θα παρουσίαζε σε αντίστοιξη τους δύο κήπους: εκείνον του χειρογράφου με αυτόν της Φιλοδασικής.
Τα σχέδια των φυτών που κοσμούν την έκδοση έγιναν από την Mireille Bessis ενώ οι φωτογραφίες που συμπληρώνουν την παρουσίαση του μεσογειακού κήπου είναι του Πάνου Κοκκινιά.
Επιμέλεια, σύνθεση υλικού Στέλλα Πρωτόπαπα.
Ετικέτες: Ο πλανήτης στέλνει sos, Σχέδια εργασίας
Αφήστε μια απάντηση