Επικοινωνία / FORUM

Αγαπητέ επισκέπτη,

Για να κάνεις χρήση της σελίδας ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ / FORUM συζητήσεων απαραίτητη προϋπόθεση είναι να συνδεθείς με τους κωδικούς του σχολικού δικτύου!

 

  • Επικοινωνία με σχολική μονάδα

 

  • Ηλεκτρονική σχολική τάξη

 

  • Εκπαιδευτικοί

Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας



  • Τελευταία ενημέρωση:31 October 2021
  • Τελευταία απάντηση από:Αργυρόπουλος Αθανάσιος

Επιστροφή στην αρχική |

1 > 3 από 3 καταχωρήσεις

---------- Συλλογικός Προγραμματισμός – Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας ----------

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Αφορά στον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, ο οποίος περιλαμβάνει τον καθορισμό εκπαιδευτικών στόχων και τον σχεδιασμό αντίστοιχων συλλογικών δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου καταχωρίζεται από κάθε σχολική μονάδα στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ στο διάστημα 1-20 Οκτωβρίου κάθε έτους.

Α.2. Λειτουργίες, Άξονες και Δείκτες για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Λειτουργίες-Άξονες-και-Δείκτες.pdf

ΑΞΟΝΕΣ & ΔΕΙΚΤΕΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Άξονες-και-Δείκτες.pdf

4Βαθμη ΚΛΙΜΑΚΑ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/4βαθμη-κλίμακα.pdf



Β΄ Μέρος: Διαδικασίες Συλλογικού Προγραμματισμού, Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης σχολικής μονάδας - Σχολικό έτος 2021-2022:

1.Μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2021:

Γενική Εκτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας

α. Ο/Η Διευθυντής/-ύντρια συγκαλεί ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, όπου ενημερώνει
για το σύστημα «Συλλογικού Προγραμματισμού – Εσωτερικής και Εξωτερικής αξιολόγησης του
έργου της σχολικής μονάδας».
β. Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με ευθύνη του Διευθυντή/-ύντριας,
1. συζητά για την ταυτότητα του σχολείου
2. προβαίνει σε γενική εκτίμηση - με χρήση της 4βαθμης κλίμακας - του έργου της σχολικής
μονάδας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (2020-21), τεκμηριώνοντας συνοπτικά την
αποτίμηση των 9 αξόνων
3. εντοπίζει θετικά σημεία και σημεία προς βελτίωση για καθεμία από τις τρεις λειτουργίες
4. καταγράφει στο Πρακτικό τις σχετικές αποφάσεις.
γ. Τα παραπάνω καταχωρούνται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, με ευθύνη του Διευθυντή/-ύντριας, και
αποτελούν την πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του σχολείου.
δ. Η συνοπτική μορφή της Έκθεσης (χωρίς την 4βαθμη αποτίμηση) εξάγεται σε pdf και αναρτάται στην ιστοσελίδα (ή στο επίσημο ιστολόγιο-blog) του σχολείου.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Συνοπτική-Έκθεσης-Εσωτερικής-Αξιολόγησης-Σεπτέμβριος-2021-.pdf


2. Μέχρι 20 Οκτωβρίου 2021:

Συλλογικός Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας

Ο Σύλλογος Διδασκόντων:

α. μελετά την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης εστιάζοντας στις διαπιστωμένες αδυναμίες, όπως έχουν καταγραφεί
β. επιλέγει συγκεκριμένους στόχους βελτίωσης, που έχουν προτεραιότητα για το σχολείο και είναι εφικτό να επιτευχθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς
γ. αποφασίζει τα Σχέδια Δράσης που θα υλοποιήσουν για την επίτευξη των στόχων αυτών
δ. συγκροτεί αντίστοιχες Ομάδες Δράσης, με βάση τη δήλωση ενδιαφέροντος από τους εκπαιδευτικούς, λαμβάνοντας υπόψη την εξειδίκευσή τους, την εμπειρία τους, τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τη δυνατότητα συνεργασίας τους (π.χ. ημέρες και ώρες εργασίας στο σχολείο)
ε. ορίζει Συντονιστή/-ίστρια για κάθε Ομάδα
στ. εγκρίνει τους Τίτλους Σχεδίων Δράσης

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/ΕΤΗΣΙΟΣ-Συλλογικός-Προγραμματισμός-Σχολικής-Μονάδας.pdf

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ

Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει συμμετοχή σε μία τουλάχιστον Ομάδα Δράσης, με βάση τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τους στόχους της σχολικής μονάδας, καθώς και τα δικά του/της ενδιαφέροντα.
Ο αριθμός των Ομάδων Δράσεων, άρα και των Σχεδίων Δράσης, εξαρτάται από τον αριθμό των εκπ/κών του σχολείου.
Είναι αυτονόητο ότι τα ολιγοθέσια σχολεία (έως 5 εκπ/κοί) μπορούν να υλοποιήσουν ένα μόνο Σχέδιο Δράσης κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων μπορούν να συνεργαστούν με άλλα σχολεία επιλέγοντας στόχους που αφορούν σε κοινούς άξονες π.χ. συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις.
Εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε Δράση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες.
Για την υλοποίηση Σχεδίων Δράσεων, οι Ομάδες Δράσης μπορούν να συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας, που διδάσκουν στα ίδια ή σε διαφορετικά τμήματα.
Στο πλαίσιο του 1ου άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση», η Ομάδα Δράσης μπορεί να συγκροτείται από:
✔ εκπαιδευτικούς που διδάσκουν κοινά γνωστικά αντικείμενα. Τα μέλη της Ομάδας προγραμματίζουν τη διδασκαλία τους, λαμβάνοντας υπόψη τα Προγράμματα Σπουδών και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σχεδιάζουν κοινές διδακτικές πρακτικές, επιλέγουν ή διαμορφώνουν από κοινού συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, εφαρμόζουν εναλλακτικές πρακτικές αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών τους κ.λπ.
✔ εκπαιδευτικούς διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, που διδάσκουν σε κοινά τμήματα. Τα μέλη της Ομάδας προβαίνουν στον σχεδιασμό διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών, με σκοπό τη βελτίωση της μάθησης των μαθητών και μαθητριών τους, την αντιμετώπιση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά τη διδασκαλία τους, την υλοποίηση διαθεματικών δραστηριοτήτων κ.λπ.
✔ εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων ή τμημάτων. Τα μέλη μπορούν να σχεδιάσουν Δράση για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών/παιδαγωγικών πρακτικών, δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων, διαθεματικών προσεγγίσεων, πρακτικών αξιολόγησης κ.λπ. σε διαφορετικά τμήματα και γνωστικά αντικείμενα.


3. Μέχρι τέλη Μαΐου 2022:

Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αποτίμηση των Δράσεων από τις Ομάδες

Κάθε Ομάδα Δράσης έχει τη δική της φόρμα για την αποτύπωση του Σχεδίου Δράσης. Πρόσβαση σε αυτή έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καθώς και ο/η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης. Δικαίωμα καταχώρισης και επεξεργασίας έχει μόνο ο/η Συντονιστής/-ίστρια της Ομάδας.
Ο/Η Σ.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, σε ειδικό πεδίο της φόρμας καταγράφει τις παρατηρήσεις του/της, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την τροποποίηση ή κατά την υλοποίηση της Δράσης, εφόσον κρίνεται σκόπιμο.

ΦΟΡΜΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Φόρμα-Αποτύπωσης-Σχεδίου-Δράσης.pdf


4. Ιούνιος 2022:

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης σχολ. έτους 2021-2022

Ο/Η Διευθυντής/-ύντρια συγκαλεί συνεδρίαση του Συλλόγου, για την:

Α. Συνολική αποτίμηση των Δράσεων βελτίωσης του σχολείου

Οι Ομάδες παρουσιάζουν τις Δράσεις τους χρησιμοποιώντας το Γ` μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης της Δράσης.
Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούν συνολικά τις Δράσεις του σχολείου (βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, αποτελέσματα των Δράσεων, δυσκολίες που παρουσιάστηκαν)
Επιλέγονται οι Πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άλλα σχολεία
Κατατίθενται προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Β. Συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου:

Γίνεται συζήτηση σχετικά με τις αλλαγές που ενδεχομένως έχουν επέλθει στην ταυτότητα του σχολείου από την προηγούμενη Έκθεση
Αποτιμώνται οι 9 άξονες τεκμηριωμένα
Εντοπίζονται θετικά σημεία και σημεία προς βελτίωση για καθεμία από τις 3 λειτουργίες
Καταγράφονται στο Πρακτικό οι σχετικές αποφάσεις.

ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/ΕΚΘΕΣΗ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΤΟΥ-ΕΡΓΟΥ-ΤΗΣ-ΣΧΟΛΙΚΗΣ-ΜΟΝΑΔΑΣ.pdf


Γ. Μέρος - Χρονοδιάγραμμα Υποβολών στην Ψηφιακή Πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Χρονοδιάγραμμα-Υποβολών-στην-Ψηφιακή-Πλατφόρμα-του-Ι.Ε.Π.-1.pdf


Εργαλεία διερεύνησης των αξόνων και αποτίμησης των δράσεων

Για την διαδικασία Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν ποικίλα μεθοδολογικά εργαλεία ανάλογα με τον άξονα τον οποίο διερευνούν ή τη δράση που επιθυμούν να αποτιμήσουν, λαμβάνοντας υπόψη -και τις ιδιαιτερότητες της δικής τους σχολικής πραγματικότητας.

Ως ενδεικτικά εργαλεία διερεύνησης και αποτίμησης προτείνονται:

Το ερωτηματολόγιο
Η συνέντευξη
Οι ομάδες εστίασης
Η παρατήρηση
Η ανάλυση γραπτών τεκμηρίων – Ανάλυση περιεχομένου


ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Αξιοποιούνται ερωτήματα/δείκτες διερεύνησης που προτείνονται στον σχετικό Οδηγό του Ι.Ε.Π. («Ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των αξόνων για το Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο»).

ΟΔΗΓΟΣ: "Ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των αξόνων για το Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο"

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Ενδεικτικά-ερωτήματα-διερεύνησης-των-θεματικών-αξόνων-για-το_Δ_Γ_Λ.pdf

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ:

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Ερωτηματολόγιο.pdf


Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Απαραίτητα βήματα πριν από τη λήψη της συνέντευξης είναι:

α) η επιλογή των ερωτώμενων:

Σημαντικό κριτήριο είναι η αντιπροσωπευτικότητα η οποία μπορεί να εξασφαλιστεί όταν οι ερωτώμενοι αντιπροσωπεύουν τις σημαντικότερες κατηγορίες της ομάδας από την οποία προέρχεται το δείγμα. Σε συνεντεύξεις, για παράδειγμα με γονείς/κηδεμόνες, χρειάζεται να επιλεγούν γονείς/κηδεμόνες από όλα τα τμήματα και τις τάξεις του σχολείου, διαφορετικών κοινωνικών και μορφωτικών χαρακτηριστικών, γονείς/κηδεμόνες μαθητών/-τριών με υψηλές αλλά και χαμηλές επιδόσεις κ.λπ.

β) ο σχεδιασμός της συνέντευξης:

Στο πλαίσιο του δεύτερου βήματος, σχεδιάζεται η πορεία της συνέντευξης και προσδιορίζονται οι συνθήκες υλοποίησής της.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Συνέντευξη.pdf


ΟΜΑΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Οι ομάδες εστίασης (focus groups) αποτελούν τύπο ομαδικής συνέντευξης που στοχεύει να διερευνήσει τις απόψεις επιλεγμένων συμμετεχόντων για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Σχετικά με το μέγεθος των ομάδων εστίασης, η κυρίαρχη πρακτική είναι αυτές να περιλαμβάνουν από έξι (μικρή ομάδα) έως δώδεκα άτομα (μεγάλη ομάδα).
Ως προς τη σύνθεσή τους μπορεί να είναι είτε ομοιογενείς είτε ετερογενείς, ανάλογα με το αντικείμενο και τον στόχο της έρευνας.
Η διάρκεια της συζήτησης είναι συνήθως μιάμιση έως δυόμιση ώρες.
Όπως και στην περίπτωση μιας ατομικής συνέντευξης, χρειάζεται να σχεδιαστεί ένας Οδηγός και να προσδιοριστούν οι συνθήκες διεξαγωγής της.


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Η παρατήρηση συνιστά σύνηθες εργαλείο διερεύνησης αξόνων στο πλαίσιο της διαδικασίας της εσωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Προσφέρει δεδομένα ποιοτικού χαρακτήρα, τα οποία ο παρατηρητής καταγράφει στον φυσικό τους τόπο και χρόνο και στη συνέχεια τα επεξεργάζεται και τα ερμηνεύει.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Παρατήρηση.pdf

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Εργαλείο-Παρατήρησης-Μαθήματος.pdf


ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΡΑΠΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Η ανάλυση περιεχομένου αποτελεί εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται συχνά σε περιγραφικές μελέτες, προκειμένου να αναλυθούν πληροφορίες γραπτών τεκμηρίων και εν γένει κειμένων. Από τις ποικίλες χρήσεις της, ιδιαίτερα σημαντική για τη διερεύνηση της λειτουργίας του σχολείου είναι θεματική ανάλυση περιεχομένου η οποία βασίζεται στη συχνότητα και στη σημασία συγκεκριμένων θεμάτων τα οποία περιλαμβάνονται σε γραπτά τεκμήρια.

Αφού καθοριστούν οι στόχοι της διερευνητικής διαδικασίας, χρειάζεται να επιλεγούν τα γραπτά τεκμήρια τα οποία θα αναλυθούν. Όπως και στην περίπτωση της αξιοποίησης ερωτηματολογίων ή συνεντεύξεων, αν δεν είναι εφικτό να αναλυθούν όλα τα γραπτά τεκμήρια, επιδιώκεται να εξασφαλιστεί η αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος.
Στη συνέχεια, είναι απαραίτητο να υιοθετηθεί ένα σύστημα βάσει του οποίου θα οργανωθεί το περιεχόμενο. Συνήθης πρακτική είναι η ανίχνευση της συχνότητας συγκεκριμένων στοιχείων (μονάδων ανάλυσης) του περιεχομένου. Τέτοιες μονάδες μπορεί να είναι λέξεις (γραμματική/υφολογική προσέγγισή τους), φράσεις και παράγραφοι (σημασιολογική προσέγγισή τους), αλλά και αυτοτελή τεκμήρια (άρθρο, επιστολή, βιβλίο κ.λπ.) στα οποία εντοπίζονται στοιχεία που ενδιαφέρουν την έρευνα. Για την αποτίμηση ενός άξονα ή μιας δράσης στο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να αναλυθούν ποικίλα γραπτά κείμενα, συμπεριλαμβανομένων και απομαγνητοφωνημένων συνεντεύξεων.

ΤΡΙΓΩΝΟΠΟΙΗΣΗ

Η τριγωνοποίηση αποβλέπει στην ενίσχυση της εγκυρότητας των ερευνητικών μεθόδων και της ποιότητας των δεδομένων και μπορεί να αποτελέσει έναν μηχανισμό συμπληρωματικής αξιοποίησης πηγών, μεθόδων, εργαλείων ή και ερευνητών.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΡΙΓΩΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

https://blogs.sch.gr/8dimkar/files/2021/10/Τριγωνοποίηση.pdf


Αναλυτικές ερωτήσεις και απαντήσεις από το ΙΕΠ σχετικά με την Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ:

1. Είναι υποχρεωτική η αποτίμηση όλων των αξόνων κάθε σχολική χρονιά;

Αξιολογούνται υποχρεωτικά όλοι οι άξονες, ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα του έργου της σχολικής μονάδας. Είναι αυτονόητο ότι η τεκμηρίωση της αποτίμησης αυτής για τα ολιγοθέσια σχολεία θα είναι πολύ πιο σύντομη ως διαδικασία και ως καταγραφή, εφόσον, για παράδειγμα, ο άξονας «διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» θα αφορά μόνο το έργο 1 ή 2 εκπαιδευτικών ή ο άξονας «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» δεν μπορεί να περιλαμβάνει πληθώρα δεδομένων όπως πιθανά σε ένα πολυθέσιο σχολείο.

2. Πώς οροθετείται κάθε άξονας;

Κάθε άξονας μπορεί να οροθετηθεί με ποικίλες παραμέτρους του εκπαιδευτικού έργου. Τα σχολεία μπορούν να αξιοποιήσουν τους ενδεικτικούς δείκτες για να κατανοήσουν το πλαίσιο κάθε άξονα, καθώς και τα «ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των αξόνων» που βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Ι.Ε.Π. (βλ. καρτέλα «Οδηγοί και Εργαλεία»).

3. Τι είδους τεκμήρια παρέχονται για την τεκμηρίωση της αποτίμησης των αξόνων;

Η τεκμηρίωση της αποτίμησης είναι περιγραφική (με σύντομο κείμενο) και αναφέρεται συνοπτικά στις ενέργειες ή δράσεις που έχουν γίνει σε σχέση με τον αντίστοιχο άξονα, π.χ. αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για την πρόληψη/αντιμετώπιση περιστατικών bullying. Τα συγκεκριμένα τεκμήρια (που σχετίζονται με τις παραπάνω δράσεις, όπως η πρόσκληση των γονέων για παράδειγμα) – εφόσον υπάρχουν - παραμένουν διαθέσιμα στο αρχείο του. Στην πλατφόρμα μπορούν επίσης να παρατίθενται σύνδεσμοι (links) που παραπέμπουν σε σχετικές πληροφορίες (π.χ. στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στην ιστοσελίδα του Δήμου, όπου παρουσιάζεται μια δράση ή έχει αναρτηθεί μια πρόσκληση για επιμόρφωση κ.λπ.).

4. Πού απευθυνόμαστε σε περίπτωση ερωτήσεων ή προβλημάτων;

Σε περίπτωση που απαιτούνται περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με θέματα εφαρμογής, οι εκπαιδευτικοί και Διευθυντές των σχολείων μπορούν να απευθύνονται στους Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, οι οποίοι υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις διαδικασίες εφαρμογής του συστήματος.

Για τεχνικά θέματα, τα σχολεία απευθύνονται στα αρμόδια γραφεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

5. Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή του Σ.Ε.Ε. στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων;

Υποχρεωτική δεν είναι, εντούτοις, μπορεί να συμμετέχει μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Διδασκόντων.

6. Πόσα Σχέδια Δράσης πρέπει να υλοποιήσουμε σε μια σχολική χρονιά;

Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να συμμετέχει σε μία Δράση. Ο αριθμός των Δράσεων του σχολείου εξαρτάται επομένως από τον αριθμό των εκπαιδευτικών του. Είναι αυτονόητο ότι σχολικές μονάδες με 1-5 εκπαιδευτικούς μπορούν να υλοποιήσουν ένα μόνο Σχέδιο Δράσης.

7. Τα Σχέδια Δράσης μιας σχολικής μονάδας πρέπει να καλύπτουν όλους τους άξονες;

Τα Σχέδια Δράσης σπάνια θα μπορούν να καλύψουν όλους τους άξονες και κάτι τέτοιο δεν απαιτείται, ακόμα και στα σχολεία με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Μπορούν επομένως να υλοποιηθούν περισσότερα από ένα διαφορετικά Σχέδια Δράσης σε έναν άξονα ή κανένα Σχέδιο Δράσης σε κάποιους άλλους. Προτείνεται ωστόσο να γίνεται ορθολογική επιλογή των αξόνων, με βάση τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τις δυνατότητες του σχολείου.

8. Μπορούν όλα τα Σχέδια Δράσης μιας σχολικής μονάδας να αφορούν άξονες μιας και μόνο λειτουργίας;

Δεν είναι απαγορευτικό, αλλά είναι καλό ο Σύλλογος Διδασκόντων να φροντίζει (εφόσον είναι εφικτό) για την ισοκατανομή των Ομάδων Δράσεων και στις τρεις λειτουργίες. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο κριτήριο για την επιλογή των Δράσεων είναι η αναγκαιότητα βελτίωσης συγκεκριμένων αξόνων. Υπό αυτή την έννοια, εάν ένα σχολείο κρίνει ότι προτεραιότητα έχει η αντιμετώπιση προβλημάτων bullying, για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσει να διοχετεύσει όλες του τις προσπάθειες σε αυτόν τον τομέα.

9. Πώς διαμορφώνονται οι Ομάδες Δράσης;

Οι εκπαιδευτικοί διαμορφώνουν Ομάδες 2 έως 5 ατόμων, ανάλογα με το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν, τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ τους και την ειδίκευση που ενδεχομένως διαθέτουν. Μπορούν να συγκροτήσουν Ομάδες με βάση το κοινό γνωστικό τους αντικείμενο ή τη διδασκαλία σε κοινά τμήματα ή και το ενδιαφέρον τους για άλλους διαθεματικούς τομείς.

10. Ποιοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στις Ομάδες Δράσης;

Συμμετέχουν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων (αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, τμήματος ένταξης κ.λπ.).

11. Ποιες προϋποθέσεις χρειάζεται να συντρέχουν για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των Δράσεων;

Όλες οι Δράσεις προϋποθέτουν συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και ανατροφοδότηση σχετικά με την πορεία της εφαρμογής τους, ώστε να είναι δυνατή η αναπροσαρμογή τους, εφόσον απαιτείται, η ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών και η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Διευκρινίζεται ότι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί προβαίνουν στον κοινό προγραμματισμό, σε συνδιδασκαλίες και συναντήσεις ανατροφοδότησης, στο χρονικό πλαίσιο του υπηρεσιακού τους ωραρίου.

12. Όλα τα μέλη μιας Ομάδας Δράσης θα έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες;

Όλα τα μέλη της Ομάδας Δράσης είναι ισότιμα, αλλά απαιτείται ο ορισμός ενός εξ αυτών ως Συντονιστή/-ίστριας, ο οποίος/η οποία θα έχει πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για την καταγραφή και επεξεργασία της Φόρμας Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης. Θεωρείται αυτονόητο ότι η όποια καταγραφή στην πλατφόρμα (σχετική με το Σχέδιο Δράσης – καταχώριση, συμπλήρωση, τροποποίηση) θα έχει τη σύμφωνη γνώμη όλων των μελών της Ομάδας.

13. Πόσοι Συντονιστές Ομάδων Δράσης θα υπάρχουν σε κάθε σχολείο;

Ένας/Μία σε κάθε Ομάδα.

14. Πώς θα συνεργαστεί ένας εκπαιδευτικός με τα μέλη της Ομάδας Δράσης, όταν διδάσκει σε περισσότερα από ένα σχολεία;

Ο/Η Διευθυντής/-ύντρια της σχολικής μονάδας φροντίζει ώστε το ωρολόγιο πρόγραμμα να παρέχει τις σχετικές διευκολύνσεις. Η τηλεδιάσκεψη μπορεί επίσης να διευκολύνει σημαντικά τη συνεργασία.

15. Η ανάληψη δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν τα στάδια του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της αξιολόγησης, και αποφέρουν παιδαγωγικά οφέλη στους μαθητές/-ήτριες και επαγγελματική ανάπτυξη στους δασκάλους, απαιτούν αρκετό χρόνο. Αυτό δεν είναι εις βάρος της διδακτικής διαδικασίας;

Η υλοποίηση του Συλλογικού Προγραμματισμού –και των δράσεων επομένως– δεν διαχωρίζεται από την λειτουργία του σχολείου. Ο στόχος του συστήματος είναι η βελτίωση του έργου του σχολείου. Είναι σκόπιμο, επομένως, το σχολείο να σχεδιάζει δράσεις με τρόπο που να συμβάλουν στοχευμένα στην καλύτερη λειτουργία των διαδικασιών του σχολείου, ώστε να τις διευκολύνουν μακροπρόθεσμα και όχι να τις επιβαρύνουν άσκοπα. Οι εκπαιδευτικοί που κρίνουν, για παράδειγμα, ότι χρειάζονται αλλαγές για την καλύτερη διαχείριση των τάξεών τους, αντί να προσπαθούν μόνοι τους για αυτό, μπορούν να συνεργαστούν στο πλαίσιο των δράσεων για να το κάνουν συστηματικά και μέσω κοινής προσπάθειας (ανταλλάσσοντας ιδέες, πρακτικές, υλικό κ.λπ.).

16. Το Σχέδιο Δράσης της Αυτοαξιολόγησης είναι το ίδιο με το Σχέδιο Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων;

ΟΧΙ!

Το Σχέδιο Δράσης που εκπονείται από το σχολείο στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού και της εσωτερικής & εξωτερικής αξιολόγησης του έργου της σχολικής μονάδας αφορά τη λειτουργία του σχολείου ως εκπαιδευτικού οργανισμού. Ο Σύλλογος Διδασκόντων θέτει στόχους και συγκροτεί ομάδες εκπαιδευτικών, που καταρτίζουν τα Σχέδια Δράσης, για την υλοποίηση των στόχων αυτών. Οι υπεύθυνες Ομάδες Δράσης υλοποιούν, συλλέγουν, μελετούν, αναλύουν και αποτιμούν τα σχετικά δεδομένα, προσαρμόζοντας, τροποποιώντας και παρεμβαίνοντας διορθωτικά, εάν χρειάζεται. Η στόχευση του Σχεδίου Δράσης είναι η βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Το Σχέδιο Δράσης που εκπονείται στο πλαίσιο της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αφορά τα συγκεκριμένα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων που εκπονούνται σε κάθε τμήμα/τάξη ανά Θεματική Ενότητα. Η στόχευση του Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή των εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η καλλιέργεια/ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών, αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στις αντίστοιχες Θεματικές Ενότητες. Δεν περιλαμβάνει αναλυτικά τη στοχοθεσία αλλά μόνο τη θεματική με την οποία διαπραγματεύονται την καλλιέργεια των δεξιοτήτων.

17. Μπορούμε να εμπλέξουμε τους εκπαιδευτικούς σε Ομάδες υλοποίησης Δράσεων με τα θέματα που θα ορίσουμε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων;

Τα Σχέδια Δράσης στοχεύουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου με βάση τους στόχους του ίδιου του σχολείου. Οι επιμέρους δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο πρωτοβουλιών και προγραμμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ. αποτελούν διακριτή διαδικασία. Ωστόσο, μπορούν να υλοποιηθούν δράσεις βελτίωσης που να σχετίζονται με την ενίσχυση της ικανότητας του σχολείου να ανταποκριθεί σε καινοτομίες, όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (π.χ. ενδοσχολική επιμόρφωση για τον σκοπό αυτό). Στο πλαίσιο μάλιστα της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου, αποτιμάται το σύνολο των δράσεων της σχολικής μονάδας και με αυτήν την έννοια δράσεις, όπως τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, συνδέονται άμεσα με τη διαδικασία της αξιολόγησης.

18. Η σύσταση μιας Ομάδας Δράσης μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων;

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δεν σχετίζονται με τις Ομάδες Δράσης της Αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Η γνώση όμως και η εξοικείωση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε σχέση με τα θέματα αυτά (π.χ. διαδικασίες ανάπτυξης ήπιων δεξιοτήτων, ενίσχυση κριτικής σκέψης, εφαρμογή εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης κ.ά.) μπορεί να φανεί χρήσιμη για τον σχεδιασμό Δράσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της διδασκαλίας ή άλλων αξόνων.

19. Θα υπάρξει επιβράβευση ή συνέπειες για τις σχολικές μονάδες που θα πετύχουν ή θα αποτύχουν αντίστοιχα στους στόχους της αξιολόγησης;

Οι στόχοι βελτίωσης καθορίζονται από το ίδιο το σχολείο και η επίτευξή τους ωφελεί την ίδια τη σχολική μονάδα. Εάν το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο βάσει του σχεδιασμού της ίδιας της Ομάδας, μπορεί να προταθεί επανάληψη με τροποποίηση της δράσης ή επέκτασή της την επόμενη σχολική χρονιά. Οι καλές πρακτικές από την άλλη καταγράφονται στα αποτελέσματα της σχολικής μονάδας και μπορούν να αναδειχθούν μέσα από τις διαδικασίες της εξωτερικής αξιολόγησης, ώστε να αξιοποιηθούν και από άλλα σχολεία.

20. Πότε θα πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων;

Οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Αυτό ρυθμίζεται σε κάθε σχολική μονάδα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες.

21. Τι γίνεται στην περίπτωση άρνησης συμμετοχής κάποιου εκπαιδευτικού στην εφαρμογή του συστήματος;

Η εφαρμογή του συστήματος προβλέπεται από τη νομοθεσία και είναι υποχρεωτική. Η άρνηση συμμετοχής επομένως εγείρει ζητήματα διοικητικών κυρώσεων και δυσχεραίνει το έργο του σχολείου συνολικά (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην 108906/ΓΔ4/2021 - ΦΕΚ 4189/Β/10-9-2021 Υ.Α.)



1 > 3 από 3 καταχωρήσεις


Θα πρέπει να είστε συνδεδεμένος για να γράφετε στο χώρο συζητήσεων. Παρακαλώ συνδεθείτε ή .

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς