Η ώρα της βασιλόπιτας

Messenger creation 51E04E47 D288 4116 B17D 6178F9D00AE3

Ήρθε η ώρα για την κοπή της βασιλόπιτας σε κάθε τμήμα στο σχολείο μας κι όλοι ήταν κατενθουσιασμένοι. Από το πρωί άρχισαν να έρχονται οι βασιλόπιτες,  που τις περισσότερες, με πολλή αγάπη και μεράκι τις είχαν επιμεληθεί μαμάδες των μαθητών μας. Τις σταυρώσαμε , τις κόψαμε και 2025 ευχές δώσαμε!!!

Ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων για την ευγενική χορηγία των δώρων στους τυχερούς /τυχερές του κάθε τμήματος αλλά και τις μητέρες των μαθητών μας που πρόσφεραν τις νόστιμες βασιλόπιτες.

Υγεία, χαρά και χρόνια πολλά. Και του χρόνου πάλι, όλοι καλά!

20250203 102518 Messenger creation 8876E196 84E3 4D7F 9BA8 D37EB6DFC63D Messenger creation CFACD681 A540 466F 87C4 3222FEF10096 Messenger creation 7188FF21 AEBF 4E51 A1CA A8C00F94EAFA  EmojiEditor 2025 02 03 14 49 10  EmojiEditor 2025 02 03 14 51 08

Τρεις Μέγιστοι Φωστήρες

images

Πολλούς μεγάλους Ιεράρχες έχει η Εκκλησία μας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις: Τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο  Θεολόγο (Ναζιανζινό) και τον Ιωάννη  τον  Χρυσόστομο. Προσφέροντας τις σοφές τους σκέψεις και διδαχές, άφησαν εποχή στην ανάπτυξη της Θεολογίας και στη διαμόρφωση της Χριστιανικής διδασκαλίας.

Ιδιαίτερα μορφωμένοι και γνώστες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, αποτέλεσαν τη γέφυρα ανάμεσα στην αρχαία πολιτιστική παράδοση και τη χριστιανική πίστη.

Η κληρονομιά τους αντανακλάται σε ένα πλούσιο πνευματικό κεκτημένο, ενώ η αφοσίωσή τους στην πίστη και η προσφορά τους στην Εκκλησία και στον άνθρωπο συνεχίζει να εμπνέει τους χριστιανούς πιστούς σε όλο τον κόσμο.

Θεωρούνται προστάτες των γραμμάτων και της μάθησης λόγω της εξαιρετικής τους συνεισφοράς στην παιδεία και στην πνευματική ανάπτυξη. Κάθε ένας από αυτούς έχει συμβάλει στη διαμόρφωση της χριστιανικής διδασκαλίας με τα έργα και τις σκέψεις του.

Οι Τρεις Ιεράρχες θεωρούνται πρότυπα στον χώρο της παιδείας, προάγοντας τη σπουδή, τη σοφία και τη γνώση ως μέσα προς την πνευματική ενδυνάμωση και την ευσέβεια. Έτσι, η αφιέρωση σε αυτούς τους Αγίους συμβολίζει την αναγνώριση της σημασίας της εκπαίδευσης και της μάθησης στην Χριστιανική παράδοση.

Οι σπουδαίοι αυτοί Ιεράρχες έχουν ο καθένας τη δική του γιορτή. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.

Ένας ακόμη λόγος για να γιορτάζουν μαζί είναι ότι έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά.

  • Και οι τρεις γεννήθηκαν και έζησαν κατά τον 4ο αιώνα, σε μια εποχή ταραχής και αβεβαιότητας. Η χριστιανική θρησκεία μόλις είχε αναλάβει από τους διωγμούς και τις καταστροφές, ενώ την τάραζαν θανάσιμα οι διάφορες αιρέσεις.
  • Οι τρεις Ιεράρχες, γεμάτοι δύναμη, σύνεση στήριξαν την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.
  • Υπήρξαν τα ζωντανά παραδείγματα της αυταπάρνησης, της φιλανθρωπίας και της ευσέβειας.
  • Υπηρέτησαν τον Θεό, γιατί υποστήριξαν με σθένος την ακεραιότητα της χριστιανικής πίστης, αλλά υπηρέτησαν και τους ανθρώπους, γιατί τους αφιέρωσαν κάθε υλική, σωματική και πνευματική τους δυνατότητα.

Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που έζησαν: Το παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό για να μας δείχνει το δρόμο.

αρχείο λήψης 10

Become a teacher for one day

Messenger creation CA73973C 78B8 4D21 8BB3 72105E8218A5

Πώς θα ήταν αν ο δάσκαλος σταματούσε να είναι δάσκαλος για μια μέρα και στη θέση του έμπαιναν μαθητές ; Η απορία μας λύθηκε διότι στο πλαίσιο της δράσης “Become a teacher for one day” ( Γίνομαι δάσκαλος για μια μέρα) μαθητές της ΣΤ τάξης που επιθυμούσαν , ανελαβαν να διδάξουν μια διδακτική ενότητα στο μάθημα των Αγγλικών στη Β τάξη. Οι “δάσκαλοι ” των Αγγλικών δίδαξαν τα ζώα του ζωολογικού κήπου στα Αγγλικά, έπαιξαν και μοίρασαν φύλλα εργασίας. Υποδύθηκαν ρόλους ζώων με μάσκες και μίλησαν στα Αγγλικά. Στο τέλος οι μικροί μαθητές και μαθήτριες μας χάρηκαν για τους νέους τους δασκάλους και εξέφρασαν την επιθυμία να ξανακάνουν ένα μάθημα με δασκάλους παιδιά της ΣΤ’.

EmojiEditor 2025 01 28 22 53 45

Η δράση αυτή , βοηθά τους μαθητές της ΣΤ που έχουν μια έφεση στη διδασκαλία , ενδυναμώνει τις κοινωνικές τους δεξιότητες και αποτελεί μια πρώτης τάξεως αφορμή να γνωρίσουν δια ζώσης τη διαδικασία της τάξης . Οι μαθητές της ΣΤ ένιωσαν υπεύθυνοι και δημιουργικοί. Επικοινώνησαν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό.

Messenger creation B8F2A951 04DC 4873 BF45 1D8752F0100C      Messenger creation E87A1D9A B8AF 482A A902 6F6E70529BF4 Messenger creation 329F3512 BB9C 4D87 8B33 372B2CF92504

Η δράση συνεχίζεται και με άλλους μαθητές που επιθυμούν να γίνουν δάσκαλοι για μια μέρα. Είναι μια καθαρά μαθητοκεντρικη διαδικασία, καθως τα παιδιά προετοιμάζουν Κ επιλέγουν να διδάξουν βάσει των προσωπικών τους ενδιαφερόντων. Το υλικό το προετοίμασαν σύμφωνα με τους κανόνες του προγράμματος ΠΕΑΠ της Αγγλικής Γλώσσας στην Β Δημοτικού. Εβγαλαν φωτοτυπίες και έφτιαξαν το δικό τους σχέδιο μαθήματος . Στο τέλος επιβράβευσαν τους μικρούς μαθητές με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές.

EmojiEditor 2025 01 28 22 49 34

Πρόγραμμα Διατροφικής Αγωγής στη Δ΄ τάξη

20250115 115845

Για άλλη μια χρονιά το σχολείο μας συμμετείχε σε  εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αφορά  τη διατροφική εκπαίδευση των μαθητών και  μαθητριών. Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα συμμετείχαν εθελοντικά κι έπειτα από σύμφωνη γνώμη των γονέων τους, μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης, οι οποίοι παρακολούθησαν δύο δίωρες  διαδραστικές ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν  από δύο τετραμελείς ομάδες τελειόφοιτων φοιτητριών  του Τμήματος Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας, Σχολή Επιστημών Υγείας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.  Το περιεχόμενο των ομιλιών περιελάμβανε:
1. Διατροφή και Ομάδες τροφίμων (Πείνα έναντι όρεξης. Πώς διαφοροποιούνται και διακρίνονται.  Σημασία ισορροπημένης διατροφής, Τρόφιμα και Ομάδες Τροφίμων, Το πιάτο μου (My plate), Ζωγραφική)
2. Τι σημαίνει πρωινό. (Ισορροπημένες επιλογές πρωινού, Ζωγραφική Αφήγηση μαθητών/ μαθητριών σχετικά με το πρωινό τους γεύμα, Συζήτηση)
3. Εικόνα Σώματος (Διαφορετικοί τύποι σώματος και διαφορετικότητα, Επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εικόνα σώματος, Αποδοχή εαυτού, όλοι είμαστε διαφορετικοί, Συζήτηση)
4. Διατροφικός κύκλος (Τι είναι ο διατροφικός κύκλος, Νεοφοβία (τι είναι, πώς μπορούμε να την ξεπεράσουμε), Τρόποι διεύρυνσης διατροφικού κύκλου, Πολιτισμικές διατροφικές συνήθειες, Παιχνίδι ρόλων, Συζήτηση)

20240111 100521  Messenger creation 08B6E951 45C9 4394 84EA EBA7E92ECD09 Messenger creation F75F4EA8 AD42 4562 8E61 6FAF5DC13482

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά την υλοποίηση του προγράμματος αφού έδειξαν ενεργή συμμετοχή, εξέφρασαν απορίες, επαναδιατύπωσαν και διόρθωσαν τις πρότερες αντιλήψεις που είχαν για διατροφικά ζητήματα. Έκαναν πράξη όσα ενδιαφέροντα σχετικά με την διατροφή τους αποκόμισαν, αφού από τις επόμενες μέρες υιοθέτησαν υγιεινό δεκατιανό τρώγοντας νόστιμες φρουτοσαλάτες.

Επίσκεψη της Στ’ στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο ΠΑ.ΠΕΛ

20250114 112931

Η ΣΤ’ τάξη του σχολείου μας συμμετέχει για μια ακόμα χρονιά στον εθνικό διαγωνισμό Γαλλοφωνίας. Το φετινό θέμα αφορά στην επινόηση και δημιουργία ενός φουτουριστικού αντικειμένου που θα βελτιώσει το μέλλον μας και κυρίως το μέλλον του πλανήτη. Οι ιδέες των μαθητών μας πολλές και ευφάνταστες, η υλοποίηση όμως δύσκολη. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στους ειδικούς! Για την κατασκευή του μυστικού μας αντικειμένου ζητήσαμε τη βοήθεια των καθηγητών και των φοιτητών του τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και εκείνοι δέχτηκαν με χαρά να μας συνδράμουν!

Στο πλαίσιο αυτό, η ΣΤ’ τάξη επισκέφτηκε το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στη Σπάρτη, ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις  και γνώρισε τους «συνεργάτες» μας στο εργαστήριο Γνώσης & Αβεβαιότητας (ΓΑΒ Lab). Είδε από κοντά τη λειτουργία πολλών και περίεργων μηχανημάτων, έπαιξε παιχνίδια arcade, έφτιαξε κεραυνούς, μέτρησε την ηλεκτρική ενέργεια, έμαθε για τον Alan Turing και τη συμβολή του στην επιστήμη της πληροφορικής, τύπωσε αντικείμενα 3d και άλλα πολλά! Στο τέλος, ο αναπληρωτής καθηγητής του ΠαΠελ κος Βασίλης Πουλόπουλος μίλησε στα παιδιά για τις ψευδείς ειδήσεις και το πως τις αναγνωρίζουμε και απάντησε σε πολλές ερωτήσεις για τους κινδύνους και τα οφέλη του διαδικτύου.

Ευχαριστούμε το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων για τη φιλοξενία!

20250114 104901  20250114 101301  20250114 103526 20250114 103636 20250114 113541  20250114 101301 20250114 110546 20250114 112445

Κάλαντα παντού…..

Προπαραμονή Χριστουγέννων και τελευταία ημέρα πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Τα κάλαντα των Χριστουγέννων ήχησαν παντού….
Αρχικά οι μαθητές της Ε’ τάξης έδειξαν το εορταστικό τους πνεύμα ψάλλοντας τα παραδοσιακά κάλαντα Χριστουγέννων στον Ιερό Ναό Αναλήψεως μετά τον καθιερωμένο εκκλησιασμό των μαθητών του σχολείου μας.

20241223 093255
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Θεοφανεία Σιούτη και τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας  Χρυσόστομο και αφού έψαλλαν τα κάλαντα συνοδεία μουσικών οργάνων με ενθουσιασμό και γιορτινή διάθεση, γέμισαν χαρά και ζεστασιά τους παρευρισκόμενους.

Messenger creation 8BC50A7E 6217 4A79 9224 3C28AAA90BFC    Messenger creation DC8F6DDC A08B 4923 989E 967C277A974A

Messenger creation 48C2D7EF AE7E 48DA B46D 9C63CA5FB40F  Messenger creation 6CB33F8B 652D 4246 AB42 A36D67EB9E77 Messenger creation 75A30975 E2E3 4D65 A36D 6055518866C5  Messenger creation A20661E4 7298 4B40 8556 E0E30848AAE5

Επιπλέον, η προσφορά εκλεκτών δώρων από τα παιδιά ήταν  μια χειρονομία που αναδεικνύει την αξία της γενναιοδωρίας και της ευγνωμοσύνης, ενώ παράλληλα προάγει τη συμμετοχή τους στις πολιτιστικές και κοινωνικές δράσεις της κοινότητας.
Τέτοιες πρωτοβουλίες συμβάλλουν στη διατήρηση των παραδόσεων και στην ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.
Μπράβο στους μαθητές μας!!! Και του χρόνου!!!!

Ευχαριστίες και αμέτρητες ευχές

470180867 10236332106668000 1601256780781553484 n

Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του 8ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας,  ευχαριστούν από καρδιάς για την ευαισθητοποίηση  και την  ανταπόκριση των οικογενειών τους στη δωρεά τροφίμων και μη χρησιμοποιούμενων φαρμάκων!Ήδη τα τρόφιμα δόθηκαν σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη και τα φάρμακα παραδόθηκαν στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό GIVMED συμμετέχοντας στο πρόγραμμα “Schools give meds”.

Messenger creation C7A5F259 02F8 43BC 8E57 5179B720AB1B Messenger creation B40BACF0 6748 4255 AF86 0C2C81F945D2

Messenger creation 0099F9C7 E2AF 4BF2 B5C0 3675698F65AF Messenger creation AF9B857A 5FFE 49EB AFB0 D59BACA17AA9

Προσμένοντας τα Χριστούγεννα, ψήσαμε τα κεντημένα με αγάπη και μεράκι χριστόψωμα και η Ειρεσιώνη μας  ήδη στολίζει με τα καλούδια του τόπου μας τη  φιλόξενη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

20241219 120719

Ας είναι αυτές οι γιορτινές μέρες γεμάτες υγεία , χαμόγελα και όμορφες στιγμές με τους αγαπημένους μας! 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

Χριστουγεννιάτικη έκπληξη από τους μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου

20241220 113348 1

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τους μαθητές του σχολείου μας , όταν στο 3ο διάλειμμα έκαναν την εμφάνισή τους στο σχολείο μας οι λιλιπούτειοι μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου  φορώντας  αγιοβασιλιάτικα σκουφιά.  Κρατώντας τριγωνάκια στα χέρια, μας είπαν  τα κάλαντα  στη σκηνή της στολισμένης αίθουσας εκδηλώσεων  και   μας  έδωσαν πολλές ευχές .

Οι μαθητές του σχολείου μας ανταπέδωσαν τις ευχές  χαρούμενοι που συνάντησαν τα αδέρφια τους  και τους μικρούς τους φίλους   στο μεγάλο σχολείο που σε λίγους μήνες θα τους υποδεχτεί .

20241220 113354 1

Η όμορφη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

20241219 184538

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024, η χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας στη κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων που γέμισε γονείς , παιδιά , παππούδες, γιαγιάδες που ήρθαν για  να απολαύσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες της  Β’ τάξης.  Τα παιδιά  απέδωσαν με εξαιρετικό τρόπο τους ρόλους τους . Τα παιδιά του  Β1 με το θεατρικό ” Το κοριτσάκι με τα σπίρτα” μας έκαναν να νιώσουμε τη ζεστασιά  των Χριστουγέννων μέσα από τα μάτια της μικρής ηρωίδας, ενώ τα παιδιά του Β2 με το θεατρικό  ” Η μπουγάδα του Άγιου  Βασίλη” μας έκαναν να γελάσουμε και να συγκινηθούμε μέσα από την ξεχωριστή περιπέτειά του .

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της παράστασης και πολλές ευχές σε όλα τα παιδιά μας και τις οικογένειές τους.

20241219 184952  20241219 185325 20241219 185712 20241219 192148 20241219 193703  20241219 193815

Μύρισαν χριστόψωμα στο σχολείο μας

20241219 111511

Οι μαθητές της Ε’ τάξης είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν τα δικά τους χριστόψωμα πριν λίγες μέρες στο σχολείο μας με τη βοήθεια των κυριών του Συλλόγου Μικρασιατών. Με πολύ μεράκι και όρεξη τα παιδιά ζύμωσαν με υπομονή τη ζύμη τους και στόλισαν με κεντίδια και ξηρούς καρπούς και σταφίδες τα ψωμιά τους.

20241219 094323  20241219 105739   20241219 110159

20241219 105653         20241219 111547

Ακόμη έμαθαν  τον τρόπο παρασκευής των ισλί , των τριγωνικών γεμιστών μελομακάρονων της Μικράς Ασίας και αναβίωσαν το έθιμο της Ειρεσιώνης .

20241219 111829    20241219 113312  

20241219 113604 20241219 113659

20241219 120719

Η  Ειρεσιώνη (από τη λέξη εἶρος που σημαίνει μαλλί προβάτου) ήταν ένα κλαδί ελιάς (κότινος) ή δάφνης στολισμένο με κορδελάκια από λευκό και κόκκινο μαλλί, καρπούς (σύκα, καρύδια, αμύγδαλα, κάστανα, δημητριακά, κ.λπ.), μικρά μπουκαλάκια γεμάτα κρασί,μέλι και λάδι ή ακόμη και μικρές σφαίρες από μέταλλο, που παρίσταναν τον Ήλιο και τη Σελήνη.

Η εφημερίδα του σχολείου μας είναι γεγονός!

466087821 553577407545330 6647988766980518257 n

Η ύπαρξή μιας μαθητικής εφημερίδας σε ένα σχολείο είναι μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, η οποία κάνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα τη σχολική καθημερινότητα για όλους. Κέρδος μέγιστο είναι η συμμετοχή μαθητών, οι οποίοι δείχνουν μικρό ή μέτριο ενδιαφέρον για τα μαθήματα. Χάρη στη συμμετοχή τους αρχίζουν και μελετούν περισσότερο και γιατί το σχολείο τούς φαίνεται πιο ελκυστικό και γιατί πρέπει να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εφημερίδας.

Μία σχολική εφημερίδα, ιδιαιτέρως αν τα τεύχη της είναι τακτικά και με πλούσια και  ποικίλη ύλη, δείχνει ένα σχολείο/μελίσσι, ένα σχολείο δραστήριο και εξωστρεφές. Αυτονόητο είναι λοιπόν πως κάθε εκπαιδευτικός, γονέας και μαθητής μπορεί να αναγνωρίσει τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας δράσης στο σχολείο και τον θετικό αντίκτυπο στη διεύρυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μία δράση μη τυπικής μάθησης στο σχολείο με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται.

Η σχολική εφημερίδα είναι το δημόσιο βήμα του σχολείου. Ως εκ τούτου αναδεικνύει τη σημασία της ελεύθερης έκφρασης των μαθητών. Τους κάνει πιο δραστήριους και παραγωγικούς εντός και εκτός του σχολείου, αφού δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να εκφέρουν τις απόψεις τους σε θέματα που ενδιαφέρουν τους ίδιους στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας τον δικό τους, αυθεντικό λόγο. Μια σχολική εφημερίδα δίνει κίνητρο στα παιδιά να σκεφτούν, να «ψαχτούν», να σχηματίσουν τη γνώμη τους, να εμπλουτίσουν τον λόγο τους, να εργαστούν σε ομάδες και να δημιουργήσουν κάτι δικό τους, μέσω του οποίου θα ακουστεί η φωνή τους στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία, εν ολίγοις να δώσουν το στίγμα τους.

Η σχολική εφημερίδα είναι απαραίτητη και πλέον χρήσιμη, καθώς αποτελεί ένα πεδίο έρευνας, μάθησης και απόκτησης εμπειριών μέσω του οποίου μπορούν τα παιδιά και οι έφηβοι να επικοινωνήσουν με τους ενήλικες αλλά και με άλλα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, σε όλον τον πλανήτη! Επίσης, όπως προαναφέραμε, σημαντικό πολύ είναι πως δίνοντας πρωτοβουλίες στους μαθητές ενισχύεται η θέση τους στη σχολική ζωή και οι αρμοδιότητες πουεμπλουτίζουν τον ρόλο τους στο σχολείο έχουν θετικότατες επιδράσεις στην αντίληψή τους για  αυτό και κατά συνέπεια στη σχολική τους επίδοση και, το σημαντικότερο, στη διαγωγή τους.

Το 1ο τεύχος της εφημερίδας μας θα το βρείτε εδώ.

Πρόσκληση χριστουγεννιάτικης γιορτής

 

467372889 923789529851647 4320759527031384600 n

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου  μας , την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 18.30. Τη γιορτή έχουν επιμεληθεί τα δύο τμήματα της Β’ τάξης που θα μας παρουσιάσουν τα παρακάτω θεατρικά  :

B1 :” Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”

Β2 : “Η μπουγάδα του Άγιου  Βασίλη”

Σας περιμένουμε όλους για να γιορτάσουμε  μαζί την πιο μαγική εποχή του χρόνου.

 

 

 

Δράση Βιβλιοθήκης:” Ένα τραγούδι θα σας πω…του παππού και της γιαγιάς!”

Καταγραφή 1

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
η δράση μας «Ένα τραγούδι θα σας πω…του παππού και της γιαγιάς. Τραγούδια και
λαϊκές ιστορίες του τόπου μας με την φωνή των παππούδων μας», προχωράει.
Ήδη έχουμε λάβει συμμετοχές και τα πρώτα ηχητικά!!! Είναι πολύ όμορφα και σας
ευχαριστούμε!
Εννοείται πως υπάρχει πολύς χρόνος ακόμα και περιμένουμε ακόμη περισσότερους να
δημιουργήσουμε μια όμορφη ανάμνηση.

Η δράση μας έχει αρχίσει να παίρνει μορφή και σας στέλνουμε την ψηφιακή γιαγιά μέσω avatar
που θα μας καλωσορίζει στο πρόγραμμα με ένα μικρό ποιηματάκι.Το  link για να
το δείτε και εσείς είναι  το ακόλουθο:
https://tinyurl.com/27k67lsj
Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή αν δε το έχετε κάνει και ενδιαφέρεστε και να στείλετε το
ηχητικό.
Οδηγίες θα βρείτε στο έγγραφο που επισυνάπτεται.
Ακόμη μπορείτε να δηλώσετε τη συγκατάθεσή σας για τη συμμετοχή στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/F4BDv2KcRbStNRNu5

Σας ευχαριστούμε!

Περίπατος της Ε’ τάξης στον προσφυγικό συνοικισμό

2e6165ff 457c 43c9 9aff a35b3150ee46

Την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν περίπατο στις προσφυγικές γειτονιές της Καλαμάτας. Την  ωραία αυτή ξενάγηση έκανε η κα Ρούλα Μητράκου, πρόεδρος των Μικρασιατών Καλαμάτας. Σημείο εκκίνησης ήταν το προαύλιο της εκκλησίας της Ανάληψης που εκεί στέκουν τα άγαλματα του Χρυσοστόμου Σμύρνης , του στρατηγού Πλαστήρα και δύο μαρμάρινες στήλες που αναπαριστούν τον ιστορικό χάρτη της Μικράς Ασίας και κάποιες ανθρώπινες μορφές οι οποίες μαρτυρούντη γενοκτονία των ελληνικών πληθυσμών και τον ξεριζωμό τους.

b9bdc5fe 611d 47fd b029 4ec3b0ab44f0

Κατόπιν περιηγηθήκαμε μέσα στις προσφυγικές γειτονιές και με φόντο μία μισογκρεμισμένη προσφυγική κατοικία έγινε αναφορά στα υλικά κατασκευής των κατοικιών αυτών στη δομή τους αλλά και στην παντελή έλλειψη έργων υποδομής στο συνοικισμό. Συνεχίσαμε τον ιστορικό αυτό περίπατο μέσα από στενά δρομάκια, αυλές με λουλούδια και λεμονιές, μυρωδιές από μαγειρέματα κάποιων που μένουν ακόμα εκεί και καταλήξαμε στο σπίτι της κυρίας Ρούλας που με πολλή αγάπη μας κέρασε κουλουράκια με άρωμα κανέλας και γαρύφαλλου και μελομακάρονα. Η ξενάγηση τελείωσε στη Μαρίνα της Καλαμάτας όπου φέτος οι Μικρασιάτες έστησαν ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο, το δέντρο των ευχών όπως μας είπε και κάλεσε τα παιδιά να το στολίσουν βάζοντας και αυτά μία προσωπική τους ευχή. Οι μαθητές στη σημερινή αυτή ξενάγηση πληροφορήθηκαν το πώς έφτασαν οι μικρασιάτες στην Καλαμάτα , πού εγκαταστάθηκαν, πώς επιβίωσαν αλλά και πώς μπόρεσαν όλα αυτά τα χρόνια να διατηρήσουν στοιχεία ήθη και έθιμα από τις χαμένες πατρίδες τους. Τα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό συγκίνηση προβληματισμό λύπη αλλά και χαρά για όλα αυτά που έμαθαν και ευχαρίστησαν την κα Ρούλα , ανανεώνοντας το ραντεβού μαζι της στο σχολείο πια, για την παρασκευή των παραδοσιακών χριστόψωμων από τις περιοχές εκείνες.

be08abb0 09a3 4bca a9eb 7ec46e23d764 ae49d501 d2df 4aaf 857d e2e8a6b5a2b4 79824d71 bc44 4fb2 bb7e 48d3dc960fda

f0945e9a 2b36 4a80 a714 9dde7079ec38 5fc01593 607d 4a09 8a43 2c72e93e089c 83cbce16 36b7 4a6c a7ca 6cdd7e92f3f4

1f6ff93d 49a4 44c0 9cb3 9fa867d0b38f

Επίσκεψη της Στ’ στη Βουλή των Ελλήνων

Messenger creation BC666D8F 4F76 436C 9064 7F1D6CCEF10C

Μια μοναδική  εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν  οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης κατά την επίσκεψή τους στη Βουλή των Ελλήνων την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024.

Κατά την άφιξή τους στην πλαϊνή πύλη επί της Βασιλίσσης Σοφίας ένας υπάλληλος της Βουλής   υποδέχτηκε τους μαθητές και τους  οδήγησε μαζί με την υπεύθυνη του εκπαιδευτικού προγράμματος στη μεγαλοπρεπή μαρμάρινη διπλή σκάλα, ένα από τα λίγα αρχιτεκτονικά στοιχεία του παλαιού ανακτόρου που διασώζονται  σε εξαιρετική κατάσταση. Εκεί η ξεναγός αναφέρθηκε στην ιστορία του  επιβλητικού κτιρίου που στέγαζε την κατοικία των μοναρχών της Ελλάδας έως το 1909 καθώς και τη λειτουργία του ως Κοινοβούλιο από το 1929 έως σήμερα.

Έπειτα, ακολούθησε ξενάγηση στην εντυπωσιακή αίθουσα «Ελευθέριος Βενιζέλος», γνωστή ιστορικά ως Αίθουσα «Τροπαίων και Υπασπιστών».Στην αίθουσα αυτή   όλοι έμειναν έκθαμβοι από τη διατηρημένη ζωφόρο, όπου αποτυπώνονται γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης και προσωπογραφίες αγωνιστών.

Έπειτα παρακολούθησαν την ολομέλεια της Βουλής από τα θεωρεία.  Ήταν μια σπάνια ευκαιρία για τα παιδιά μας να βιώσουν από κοντά τη λειτουργία μιας από τις πιο σημαντικές θεσμικές δομές της χώρας μας , να εξοικειωθούν με την λειτουργία της δημοκρατίας και τον τρόπο λήψης αποφάσεων σε εθνικό επίπεδο.

Όταν έφθασε η ώρα να ολοκληρωθεί  η επίσκεψη , πάλι μέσα από τους δαιδαλώδεις διαδρόμους έφτασαν στην έξοδο του κτιρίου, εντυπωσιασμένοι από αυτή την μοναδική  εμπειρία της επίσκεψης στο «σπίτι» της Δημοκρατίας.

Στη συνέχεια ,πριν οδηγηθούμε στο Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος” για χαλαρή βόλτα , περπατήσαμε στην στολισμένη πλατεία Συντάγματος και φωτογραφηθήκαμε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο .

Messenger creation 2A864E68 CAF5 4F5F 9190 A1C98B0A7598 Messenger creation 3763730F 153F 46CC B7AD A6A055746219 Messenger creation A76A4784 ED03 449C BF8F 62F279EF0D0B Messenger creation 43FA8025 EF58 4879 A9D7 6F3005E90646 Messenger creation 4ABBF6B5 8EFC 49F6 8C5F 430AE5BE3485 Messenger creation E385E650 7A72 497E BA2D 670EF73C6A99 Messenger creation C8E3A051 F8BE 4792 8C1F 42B7105419B6  Messenger creation 48B3C08F 4DEA 40D3 96FA A8A1E7FF11B4 Messenger creation 5C86932F C038 4C47 AAC9 EFEBA69A4B73            Messenger creation 34D001F8 5B50 4714 9903 3BC21C5276FD  Messenger creation 15F23EC8 EA3E 4BD8 8D2C EFFD6FD2860B  20241203 12170720241203 121752   

 

Δωρίζουμε τα φάρμακα που δεν χρειαζόμαστε πια με το GIVMED!

20241204 110028

Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας   συμμετέχει στο πρόγραμμα “School Give Meds!” του μη κερδοσκοπικού οργανισμού GIVMED!

Μας περίσσεψαν φάρμακα; Τα δωρίζουμε!

20241204 100917  20241204 100745

Την Τετάρτη 04/12/2024 στις 10:00 π.μ  έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων δια ζώσης παρουσίαση του GIVMED  για τις δυσκολίες πρόσβασης στο φάρμακο, τη δωρεά φαρμάκων και το αντίκτυπό της με σκοπό οι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης  να μάθουν  περισσότερα για τον οργανισμό και το έργο του. Συγκεκριμένα ενημερώθηκαν για τα ακόλουθα:

  • Ποιο πρόβλημα λύνει το GIVMED;

  • Πώς μπορεί κανείς να συμμετέχει;

  • Ιστορίες ωφελουμένων: ποιος είναι ο αντίκτυπος του GIVMED

    Στην συνέχεια  αφού ενημερώθηκαν για τη δράση αυτή και  οι γονείς/κηδεμόνες καλούνται  να ελέγξουν το οικιακό τους  φαρμακείο και να δωρίσουν τα φάρμακα και τα προϊόντα υγείας που δεν χρησιμοποιούν πια. Η συγκέντρωση φαρμάκων και προϊόντων υγείας θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του σχολείου από τις 04/12/2024 έως τις  18/12/2024.

    Προσοχή: Ληγμένα φάρμακα, φάρμακα που χρειάζονται ψυγείο, δίγραμμα φάρμακα, ανοιχτά σιρόπια, αλοιφές, εισπνεόμενα, ΔΕΝ μπορούν να δωρηθούν. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

    20241204 101144 20241204 101235

Στην Ελλάδα, 40.000.000 κουτιά φαρμάκων λήγουν αχρησιμοποίητα και πετιούνται, ετησίως, από ιδιώτες. Ταυτόχρονα, το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε πως αντιμετώπισε εμπόδια πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας, το 2023, λόγω κόστους (GIVMED, διαΝΕΟσις, ΙΠΥ, 2024, link). 

Μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε!

Το GIVMED Share medicine Share life είναι μη κερδοσκοπική οργάνωση με αποστολή να διασφαλίσει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ισότιμη πρόσβαση σε φάρμακα και προϊόντα υγείας, μέσα από την αναδιανομή και τη δωρεά τους, τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας.

Το GIVMED έχει προσφέρει συνολικά 1.151.037 κουτιά φαρμάκων και προϊόντων υγείας, αξίας 10.040.449 ευρώ, χάρη στην συνέργεια του με 226 κοινωφελείς φορείς, 51 φαρμακευτικές και εταιρείες προϊόντων υγείας, 25 δημόσιες δομές υγείας και χιλιάδες ιδιώτες. Συγκεκριμένα, έχει δημιουργήσει το πρώτο και μοναδικό ψηφιακό δίκτυο δωρεάς φαρμάκων στην Ευρώπη, καλύπτοντας ανάγκες 50.000 ωφελουμένων μηνιαία.

Επίσκεψη της Γ’ τάξης σε ένα ελληνιστικό ελαιοτριβείο

Messenger creation A7723D11 CDF2 45B5 9E72 8476454768E9

Ελιά, το ιερό δέντρο που συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία, τον πολιτισμό, παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης, σοφίας και ευημερίας. Η 26η Νοεμβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς ένα προϊόν που παραμένει πυλώνας της ελληνικής γεωργίας και οικονομίας μας.

Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης του σχολείου μας μαζί με τις δασκάλες τους κα Μακρίδη Πηνελόπη, κα Αποστολοπούλου Φρόσω και τον εκπαιδευτικό των Αγγλικών κο Μανώλη Κυριάκο επισκέφθηκαν το Μουσείο Ελιάς στη Σπάρτη. Με βιωματικό τρόπο διδάχθηκαν τα στάδια επεξεργασίας του καρπού της ελιάς, από τον υπεύθυνο του Μουσείου και είχαν την ευκαιρία να παράξουν λάδι, δουλεύοντας σε ένα ακριβές αντίγραφο ελαιόμυλου της ελληνιστικής εποχής.

Ήταν μία όμορφη και αξέχαστη εμπειρία, που τους προσέδωσε γνώσεις, για το πιο σημαντικό συστατικό της καθημερινής μας διατροφής.

 

 

Messenger creation 2A748693 62B8 4321 8A11 045D88D62012 Messenger creation 0D5B99BE 5EE2 4595 8696 AF7E53250002 Messenger creation A3059BCE F35C 418B 8F91 8C0113CFD6A4 Messenger creation 5E087622 7310 4DB4 A00A 11F383AA686E Messenger creation AB17A20F C0A9 449E A455 AE8F9FD03807

Γιορτή 17ης Νοεμβρίου

20241115 090849

51 χρόνια μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου οι μαθητές της Δ΄ τάξης του σχολείου μας,  κατάφεραν με τον δικό τους ξεχωριστό και μοναδικό  τρόπο , μέσα από αφηγήσεις, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια να τιμήσουν τον αγώνα των φοιτητών για τη Δημοκρατία. Κατάφεραν μοναδικά να αποδώσουν τους ρόλους τους και με τα τραγούδια τους  να μας μεταδώσουν μηνύματα αλληλεγγύης και σεβασμού, μηνύματα για αγώνα και προσπάθειας διεκδίκησης για όσα μας αξίζουν . Τα μηνύματα που έστειλαν σε όλους όσους βρισκόμασταν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας παραμένουν πάντα επίκαιρα.

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ’ τάξης καθώς και στις εκπαιδευτικούς κα Πατσιά Παναγιώτα  και κα Τζούβελη Μαρία μαζί με την μουσικό μας κα Ανυφαντή Αντωνία που είχαν την επιμέλεια της γιορτής.

20241115 083910 20241115 084017 20241115 085111 20241115 085449 20241115 090105 20241115 083111 20241115 090736

Εορτασμός Πολυτεχνείου

images 1

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου  2024 θα πραγματοποιηθεί η σχολική  γιορτή-αφιέρωμα στην  επέτειο του Πολυτεχνείου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Τη φετινή γιορτή έχουν επιμεληθεί οι εκπαιδευτικοί της Δ’ τάξης με τους μαθητές τους  μαζί με τη μουσικό του σχολείου μας. Η γιορτή θα περιλαμβάνει χρονικό, ποιήματα και τραγούδια.

Η προσέλευση  των μαθητών στο σχολείο θα γίνει κανονικά από τις 8.00 π.μ. έως τις 8.15 π.μ. και η αποχώρησή τους στις 9.40 π.μ. Παρακαλούνται οι γονείς μετά τη λήξη της εκδήλωσης να παραλάβουν τα παιδιά τους.

                        Η Πρωινή ζώνη και το Ολοήμερο δε θα  λειτουργήσουν.

Το παγκάκι της φιλίας

 

20241108 080037

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων η Β’ τάξη πραγματοποίησε τη δράση ” Το παγκάκι της φιλίας” με στόχο την ενδυνάμωση των σχέσεων και της αλληλεγγύης μεταξύ των μαθητών , καθώς και την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.

Ηεφαρμογή της ενσυναίσθησης στην εκπαίδευση όχι μόνο ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ μαθητών , αλλά συμβάλλει και στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, καθιστώντας την μια σημαντική διάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τα δευτεράκια μας,  λοιπόν, γίνονται  το παράδειγμα προς μίμηση και λένε σε όλους μας: ” ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ“.

20241108 080104 20241108 080042 20241104 133110       20241104 133103

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση