Φέτος το Α΄ τμήμα του νηπιαγωγείου μας παίρνει μέρος στη βδομάδα προγραμματισμού CODE WEEK 2023-2024
με τη δραστηριότητα με τίτλο
“ΑΝ ΧΑΘΩ …. ΤΩΡΑ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΕΓΩ”
Περιγραφή της δραστηριότητας
Με αφορμή την υλοποίηση του προγράμματος “Το παπάκι πάει” (φορέας Χαμόγελο του Παιδιού) στον 1ο θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αποφασίσαμε να το εντάξουμε και σαν δραστηριότητα στο CODE WEEK.
1η δραστηριότητα
Υλοποιήθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος εντός της τάξης. Μπαίνοντας στη τάξη μας μετά το διάλλειμα, βρήκαμε τρομαγμένο μέσα το Πάκο, το μικρό παπάκι. Μας συστήθηκε και μας διηγήθηκε την ιστορία του και το πως βρέθηκε στη τάξη και στο σχολείο μας.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τα πλακίδια για το ταμπλό. Κάθε πλακίδιο είναι ένα πιθανό μέρος όπου μπορεί να χάθηκε το παπάκι μας σύμφωνα με τις ιδέες των μικρών μας μαθητών.
Στην επόμενη φάση της δραστηριότητας μας τα παιδιά αναλαμβάνουν το ρόλο του προγραμματιστή και της εικονικής μελισσούλας Βeebot. Κάθε ζευγάρι μαθητών οδηγεί το παπάκι στο μέρος που θεωρεί οτι έχει χαθεί. Στο τέλος της δραστηριότητας βοηθάμε με τον κώδικα μας το φίλο μας να φτάσει στη μαμά του και στα αδερφάκια του.
2η δραστηριότητα
Με τον ίδιο τρόπο θα βοηθήσουμε το φίλο μας το Τζακ.
Είναι ο σκυλάκος που τριγυρνάει λυπημένος έξω απο το σχολείο μας. Τον ρωτάμε τι έχει συμβεί με τη βοήθεια του κώδικα και των βημάτων τον βοηθάμε να βρει τον ιδιοκτήτη του που τον ψάχνει.
3η δραστηριότητα
Ο Αλέξανδρος φτάνει στο σχολείο μας τρομαγμένος. Είχε πάει στη λαϊκή αγορά με τη μαμά του , η οποία γίνεται δίπλα στο σχολείο μας, και τώρα δε μπορεί να την βρει.
Μέσα απο τις οδηγίες και τις κατευθυντήριες οδηγίες του προγράμματος αντιμετωπίζει διάφορες καταστάσεις μέχρι να βρει τη μαμά του. Αυτές οι καταστάσεις αποτυπώνονται σε πλακίδια στο εικονικό μας χαλάκι.
Κάθε φορά ο προγραμματιστής καλείται να κατευθύνει το μαθητή Βeebot προς μια κατάσταση ανάλογα με την οδηγία που δίνει η εκπαιδευτικός ( σωστή – λανθασμένη) και να κρίνει αν θα πρέπει παραμείνει ή να επιστρέψει στην αρχική του θέση ακολουθώντας τη σειρά εντολών μέχρι τελικά να βρει τη μητέρα του.
Οι μαθητές με το τρόπο αυτό κατανοούν έννοιες χαρτογράφησης και προγραμματισμού αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβάνονται τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που χαθούμε και βρεθούμε μόνοι μας σε άγνωστο χώρο.
ΒΡΕΙΤΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
https://codeweek.eu/view/552568/an-xatho-tora-ksero-ti-na-kano-ego