Καινοτόμα Προγράμματα

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2021-2022

Ο κόσμος όλος είναι μια σκηνή…

Η ενασχόληση της ομάδας μας με τον κόσμο του θεάτρου και σημαντικές πτυχές της ιστορίας του σχετίζεται με τη σημαντικότητα της συνάντησης του αναπτυσσόμενου ατόμου με τον πολυσύνθετο κόσμο της τέχνης, ώστε αυτό να διαμορφώσει μια  αξιόλογη ζωή ως ενήλικας. Αναγνωρίζοντας τη δύναμη του θεάτρου ως μέσου διαπαιδαγώγησης καθώς και τον πολυδιάστατο και ελκυστικό χαρακτήρα του, που κινητοποιεί τα παιδιά για την προσέγγιση εννοιών και θεματικών ενοτήτων στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, εστιάζουμε στην  εξέλιξη του θεάτρου μέσα στο χρόνο. Ταυτόχρονα επικεντρωνόμαστε στην αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων, στάσεων και συμπεριφορών, μέσα από την επαφή των παιδιών με ποικίλες μορφές θεάτρου και αριστουργήματα του παγκόσμιου πολιτισμού.

 

20220223 153520

 

Τι είναι το θέατρο;

 

20220225 152145 Μήπως να μας βοηθούσε η Μελπομένη, η μούσα του θεάτρου, με το βιβλίο της;

Και το ταξίδι ξεκινά….

20220215 13183920220225 153159

20220404 152940

Συναντώντας τον Σαίξπηρ…

Αρχαίο Θέατρο

Ένα ταξίδι στην Ιταλία…
Κομέντια ντελ’ άρτε!!!

 

20220302 152255

Κινέζικο θέατρο…

 

20220526 084639 20220526 084648

2022-23

Μια Ομάδα… μια Σκηνή…

ΔΡΑΣΗ ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ

2 ΛΟΓΟΤΥΠΟ

 

Το 75ο Νηπιαγωγείο Πατρών, σε μια προσπάθεια μείωσης των απορριμμάτων συσκευασίας-μεταφοράς τροφίμων και της υιοθέτησης υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών, συμμετέχει στη δράση “Ταπερίστας” (υγιεινό δεκατιανό χωρίς περιττές συσκευασίες).

Η Δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Β Κύκλος)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η δράση “Ταπερίστας” απευθύνεται στους μαθητές και εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, έχει δηλαδή εθνική εμβέλεια.

Το θέμα της Δράσης αφορά το σχολικό γεύμα των μαθητών (δεκατιανό), τον τρόπο προμήθειάς του, το σκεύος ή τη συσκευασία μεταφοράς του, την ποσότητα, ποιότητα και τη γεωγραφική εγγύτητα των υλικών, την επιλογή των κατάλληλων τροφίμων για τις ενεργειακές ανάγκες και την υγεία των μαθητών, τη ρύθμιση της ποσότητας τροφής ώστε να μην παράγονται οργανικά απορρίμματα αλλά και να μην υπάρχει σπατάλη τροφής.

https://food.wwf.gr/   Υγιή Παιδιά, Υγιής Πλανήτης

 

Ενημερωτικό φυλλάδιο για τους γονείς σχετικά με την δράση «Ταπερίστας» και υλικό από το Υπουργείο Υγείας για το υγιεινό κολατσιό:

12



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΦΑΣΗΣ

20211115 145608

Η ολοκλήρωση της διερευνητικής φάσης (διερεύνηση και καταγραφή των καθημερινών  πρακτικών των μαθητών σχετικά με το σχολικό τους γεύμα) οδήγησε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα που θα αποτελέσουν το έναυσμα για το σχεδιασμό και την οργάνωση της φάσης της εφαρμογής του προγράμματος. Επιθυμώντας να μοιραστούμε μαζί σας τα δεδομένα αυτής της διαδικασίας, επισημαίνουμε ότι η πλειοψηφία των μαθητών του 75ου Νηπ/γείου Πατρών:

  • Προμηθεύεται πρωινό από το σπίτι (σπιτικά μαγειρεμένο-προετοιμασμένο ή έτοιμο σνακ το οποίο έχουν προηγουμένως προμηθευτεί από κάποιο κατάστημα).
  • Χρησιμοποιεί σκεύος-συσκευασία πολλών χρήσεων για τη μεταφορά του δεκατιανού τους.
  • Το είδος της τροφής που καταναλώνεται είναι ως επί το πλείστον σπιτικό επεξεργασμένο (κυρίως με αλλαντικά και συσκευασμένες φέτες ψωμιού) αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις ανεπεξέργαστο γεύμα (ξηρούς ή αποξηραμένους καρπούς, φρούτα κ.τ.λ.).
  • Τα παιδιά καταναλώνουν κυρίως νερό, ως ρόφημα, το οποίο μεταφέρουν σε σκεύος πολλών χρήσεων (πλαστικό-μεταλλικό).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σχολική βαθμίδα του νηπιαγωγείου προωθεί την υγιεινή διατροφή ως στάση ζωής, ευνοεί την υιοθέτηση υγιεινού γεύματος στο σχολείο και πρακτικών με περιβαλλοντικό όφελος.

ΤΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΜΟΥ ΚΟΛΑΤΣΙΟ!

Στη Φάση της Εφαρμογής, αρχικά επικεντρωνόμαστε στην υιοθέτηση υγιεινής και βιώσιμης διατροφής σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης συσκευασιών μιας χρήσης (ανακυκλώσιμων ή μη) και κατ’ επέκταση τη μείωση της παραγωγής απορριμμάτων. Αναγνωρίζοντας τη σημαντικότητα του δεκατιανού για τους μικρούς μαθητές μας στοχεύουμε στην υιοθέτηση ορθών και υγιεινών, από διατροφικής άποψης, επιλογών για το πρωινό τους στο σχολείο, σε συνεργασία με το οικογενειακό τους περιβάλλον. Παράλληλα, μέσω της οργανωμένης διαδικασίας, επιχειρούμε να συμβάλλουμε στη μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας και γενικότερα στη μείωση της κατανάλωσης.

Αφόρμηση αποτέλεσε η ανάγνωση του παραμυθιού Ο ωραίος Δαρείος της Σοφίας Ζαραμπούκα. Επικεντρωθήκαμε στο κομμάτι της ιστορίας  που αφορά στο υγιεινό πρωινό και ανακαλέσαμε τις γνώσεις και εμπειρίες που αφορούν τη συμμετοχή μας σε πρόγραμμα για την υγιεινή διατροφή στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να προτείνουν δέκα υγιεινά πρωινά που μπορούμε να επιλέγουμε και στο σχολείο για δεκατιανό και τα ενθαρρύναμε να αιτιολογήσουν την επιλογή τους. Οι προτάσεις των παιδιών καταγράφηκαν σε χαρτόνι ενώ τα κείμενα συνοδεύονταν από χαρακτηριστικές ζωγραφιές (δημιουργία αφίσας, πολυτροπικό κείμενο).

Taperistas1

 

Σε ένα επόμενο στάδιο, καταγράψαμε τις επιλογές σε word και ορίσαμε την ημέρα που το κείμενο θα δοθεί στο σπίτι των παιδιών.

 

.png

Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους διάλεξαν ένα από τα προτεινόμενα δεκατιανά, το κύκλωσαν και την επόμενη ημέρα (ημέρα υγιεινού δεκατιανού) το έφεραν στο σχολείο. Παροτρύναμε την κοινή συμμετοχή παιδιών και γονέων στην παρασκευή ή και προετοιμασία του δεκατιανού τους, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των γονέων.

Συνδέοντας τη δράση με πρόγραμμα για την ανακύκλωση που υλοποιείται κατά τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, τονίσαμε την ανάγκη για χρήση σκεύους πολλών χρήσεων για τη μεταφορά του δεκατιανού τους και του νερού τους. Είναι χαρακτηριστικό πως το σύνολο των παιδιών ευαισθητοποιήθηκαν και συμμετείχαν ενεργά στη δράση λειτουργώντας ως ενεργοί πολίτες με υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά.

collage 2

 

Σπατάλη Τροφίμων και Παραγωγή Οργανικών Υπολειμμάτων

Σε συνέχεια του προγράμματος, τα 2 τμήματα του 75ου Νηπιαγωγείου Πατρών εστίασαν στο θέμα της σπατάλης τροφίμων και παραγωγής οργανικών υπολειμμάτων, με τις παρακάτω δράσεις:

  • Ανάγνωση του παραμυθιού Λάκης Ο Φασολάκης του Χρήστου Μπουλώτη. Αφόρμηση για προφορική επεξεργασία σχετικά με το δικαίωμα των ανθρώπων για επαρκή τροφή, το πρόβλημα της πείνας στον κόσμο και τη διαφορά μεταξύ αυτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα πείνας και αυτών που σπαταλάνε την τροφή, την οποία διαθέτουν σε μεγάλο βαθμό. Μέσω συζήτησης, που πυροδοτείται από στοχευμένη παρουσίαση (εικόνες σε αντιπαράθεση) ευαισθητοποιούμε τους μαθητές σχετικά με την οικονομία στους πόρους και στα αγαθά  και την ανάπτυξη υπεύθυνης περιβαλλοντικά συμπεριφοράς σε σχέση με την ποσότητα τροφής που προμηθεύονται, ώστε να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων και την παραγωγή οργανικών υπολειμμάτων.
  • Με αφορμή την ιστορία του Βίνσεντ από το βιβλίο της Unisef (Μια ζωή σαν τη δική μου), δημιουργούμε αφίσα με σύνθημα ‘Σκέψου! Πριν πετάξεις την τροφή σου…’.Μια αφίσα με την ιστορία του Βίνσεντ και τις ζωγραφιές, συνθήματα των παιδιών.

Image 1 32

Image 1 33

Image 1 34

Image 1 37

Image 1 35

Image 1 36

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ” ΤΑ ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΚΑΠΑΚΙΑ”

Screenshot 2022 02 08 164755

Πρόκειται    για  μια  Δράση  του  σχολείου  μας , η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το Τμήμα Περιβαλλοντικής Αγωγής της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και του Δήμου Πατρέων.  Τα πώματα συλλέγονται από τις σχολικές μονάδες και συγκεντρώνονται σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους από τους Δήμους του Νομού μας. Μέρος των χρημάτων που θα συγκεντρωθούν θα καλύψουν κάποιες από τις ανάγκες των Ειδικών Σχολείων.

Για το σχολικό έτος 2021-2022, η δράση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα μέσα Φεβρουαρίου.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΓΙΑ  ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 

Screenshot 2022 05 11 095138

IMG 1743

 

.png