2021-2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-22

 

Screenshot 2021 12 04 100627

 

Αγαπητοί γονείς

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, από φέτος εντάσσονται στο βασικό πρόγραμμα σπουδών των σχολείων Α΄θμιας & Β΄θμιας εκπαίδευσης. Αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες.

Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, πολιτειότητα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Εφαρμογή του Προγράμματος:

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εκπόνησαν το Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας με βάση το όραμα του νηπιαγωγείου, σταθμίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του σχολείου μας.

Το όραμά μας είναι τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο από το πρώτο σκαλί της εκπαίδευσης. Να είναι χαρούμενα, να μάθουν να εργάζονται, να συνεργάζονται, να παίρνουν πρωτοβουλίες. Να μαθαίνουν ακολουθώντας δημοκρατικές, σύγχρονες και βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας. Τα παιδιά να αναπτυχθούν σε όλους τους τομείς γνωστικά, συναισθηματικά, ψυχοκοινωνικά. Το σχολείο να καλλιεργεί αρμονικές σχέσεις και συνεργασία με τους γονείς. Να είναι ένα ζωντανό και δραστήριο κύτταρο της γειτονιάς.

Μια σημαντική παράμετρος που δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε είναι ο Covid 19 που και φέτος θα στερήσει  τη δυνατότητα να προγραμματίσουμε επισκέψεις οι οποίες θα υποστηρίξουν τις θεματικές ενότητες και να οργανώσουμε ανοιχτές δράσεις στην κοινότητα. 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, μετά την κοινή σύνθεση των σχεδίων δράσης, ανέλαβαν να σχεδιάσουν τους θεματικούς κύκλους και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που θα υλοποιηθούν ως εξής:  

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:

   ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

«STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική!»

“Το ταξίδι της σταγόνας!”

Screenshot 2022 05 29 115342

Ολοκληρώνουμε το Πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με τον τέταρτο και τελευταίο θεματικό άξονα, ” Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” που θα επεξεργαστούμε αυτό το χρονικό διάστημα έως τη λήξη των μαθημάτων, με το Πρόγραμμα “STE(A)M  και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική”. Σκοπός του Προγράμματος αυτού ήταν να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου  μας με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία, με στόχο,  τα παιδιά να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά περιβαλλοντικά  προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική. Άλλωστε, στόχος ήταν οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα.
Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά όπως είναι το tux-paint και το kidsperations οι μικροί μας μαθητές κατάφεραν να δημιουργήσουν μηχανικές κατασκευές, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική τους σκέψη και να εξοικειωθούν με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης και να έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο.

Υλοποίηση: Μάιος – Ιούνιος 2022

Screenshot 2022 05 29 123626

Δημιουργία Αφίσας

 

IMG 2077

Δημιουργία εννοιολογικών χαρτών

 

Image 1 65

Δημιουργία Βιβλίων

IMG 2078

 

Image 1 68

 

Image 1 67

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρουσιάζεται στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, ο τρόπος λειτουργίας του καθώς οι εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και οι κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ (η απόσταση που διανύει το ρομπότ σε κάθε του κίνηση είναι 15cm) και προγραμματίζουν το  Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω σε αντίστοιχη επιφάνεια.

Screenshot 2022 05 30 190257  Screenshot 2022 05 30 185931

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ “Φροντίζω το Περιβάλλον”

«Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά»

“Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!”

Screenshot 2022 04 10 162049

 

Αφορμή για το σχεδιασμό του προγράμματος αποτέλεσε η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιά μικρής ηλικίας, σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Οι σύγχρονες κοινωνίες, των οποίων κύρια πρακτική αποτελεί η υπερκατανάλωση αγαθών καταφεύγουν αναπόφευκτα σε κατασπατάληση φυσικών πόρων και ενέργειας, καθώς και στην παραγωγή τεράστιου όγκου απορριμμάτων. Είναι σαφές ότι εάν οι σύγχρονες κοινωνίες επιδιώκουν μία βιώσιμη μελλοντική πορεία, είναι απαραίτητο να οργανώσουν την ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων τους με έμφαση στη μείωση της παραγωγής των προϊόντων και την ανακύκλωσή τους. Επομένως, η αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών και η ανάληψη δράσης αποτελεί προαπαιτούμενο για τους μελλοντικούς πολίτες ολόκληρου του πλανήτη.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής  διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης.

Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης (Kotsari & Smyrnaiou, 2017), αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή μάθηση και στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

Υλοποίηση από 1η Φεβρουαρίου– 31η  Μαρτίου

ANAKYKLVSH

 

Screenshot 2022 04 10 162218

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.jpg

Τίτο καθαρίζει το Περιβάλλον

 

.jpg

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”

«Ανθρώπινα δικαιώματα και αποδοχή της διαφορετικότητας»

“Έχω, έχεις, έχουμε δικαίωμα…”

Screenshot 2022 02 06 090214

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα”

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν η ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους και ο εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας, η επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης, η εξοικείωση με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά, η διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων και η κατανόηση του χαρακτήρα της ταυτότητας και των δικαιωμάτων του καθενός.

Υλοποίηση από 1η Δεκεμβρίου– 31η  Ιανουαρίου

collage2 13 collage2 14 collage2 11

Screenshot 2022 02 09 191636

collage6

collage collage1

Screenshot 2022 02 09 181807

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”

“Η Φούλα η Διατροφούλα και το ταξίδι της στον κόσμο της Υγιεινής διατροφής”

Screenshot 2021 11 28 232721

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Υγιεινή διατροφή”

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν η κατανόηση από τα παιδιά της σημασίας της καλής υγείας καθώς και η σχέση της με την υγιεινή διατροφή. Τα παιδιά γνώρισαν την υγιεινή διατροφή, την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, τις σημαντικότερες ομάδες τροφών, την έννοια της ισορροπημένης διατροφής και τη σημασία της για τη ζωή μας.  Η προσέγγιση της θεματικής ήταν διαθεματική και έγινε προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικό και Ανθρωπογενές Περιβάλλον, Πληροφορική και Αγγλικά).

           Υλοποίηση από 1η Οκτώβρη – 30η  Νοέμβρη

DSC00026 CopyDSC00031DSC00023 Copy
DSC00009 Copy DSC00013  IMG 1714 DSC00028 Copy DSC00030 Copy DSC00032 1 DSC00034
DSC00015 Copy