2024-2025

1ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποθεματική:  ΥΓΕΙΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος  – Νοέμβριος 2024

Τίτλος προγράμματος: « Δόντια Γερά και Μαργαριταρένια»

Στοχεύοντας στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων του 21ου (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία) και στην εξέλιξη των Δεξιοτήτων του Νου, επιδιώκουμε:

Οι μαθητές να γνωρίσουν:

– τη στοματική κοιλότητα, τα όργανα που βρίσκονται σε αυτήν και τις λειτουργίες που επιτελούν.

– Τα δόντια γενικά και τη σπουδαιότητά τους.

–  Τη αξία της υγιεινής διατροφής για τα δόντια και όλο το σώμα.

– Τον τρόπο και την αξία της φροντίδας των δοντιών.

– Το επάγγελμα του οδοντιάτρου και τη σημασία της προληπτικής ιατρικής.

– Τα ήθη και τα έθιμα των δοντιών.

1000007702

Αυτοσχέδια ιστορία από τα παιδιά, δημιουργία βιβλίου. Γινόμαστε συγγραφείς και εικονογράφοι…

20250210 161217

Ταξινόμηση υγιεινών/μη υγιεινών τροφών

 

 

 

 

 

 

2ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη 

Υποθεματική: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Βιβλιοταξιδευτές…

images

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ-ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Κατά την υλοποίηση του Προγράμματος θα προσεγγιστούν θεματικές που έχουν σχέση με:

  • Λογοτεχνία
  • Φιλαναγνωστικές δραστηριότητες γύρω από αναγνώσεις λογοτεχνικών κειμένων
  • Θεματικές προσεγγίσεις μέσα από τα βιβλία όπως μορφές ετερότητας (καταγωγή, αναπηρία κ.ά.), αποδοχή, συμπερίληψη και σεβασμός
  • Τέχνη και λογοτεχνία: δημιουργία κειμένων ή/και ιστοριών με αφορμή ένα έργο τέχνης
  • Αφηγηματικά εργαλεία
  • Δημιουργική γραφή

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 

Βασικός  στόχος  είναι η  καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση και η εδραίωση μιας βαθιάς και ουσιαστικής  σχέσης με το βιβλίο και τους δημιουργούς του. Περαιτέρω στόχοι:

Η καλλιέργεια  της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών και η καλλιέργεια της φαντασίας και της εφευρετικότητας..

Η έκφραση απόψεων και ιδεών για τις αξίες της ζωής, αξίες που αποκαλύπτονται μέσω της επαφής των παιδιών με τις ιστορίες των βιβλίων, παραμυθιών κλπ.

Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών μέσω της λεκτικής επεξεργασίας των κειμένων, της εικονογράφησης και της δραματοποίησης.

Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων της προσεκτικής ακρόασης, της κατανόησης κειμένου, της αναδιήγησης ιστοριών και καταστάσεων.

Η εμπλοκή των μαθητών σε δημιουργικές δραστηριότητες γραπτού λόγου και δημιουργικής γραφής..

Να βιώσουν οι μαθητές  τα συναισθήματα της χαράς, απόλαυσης και ικανοποίησης που νιώθει ένας αναγνώστης.

 

 

παραμυθια 1

Παραδοσιακά παραμύθια, δημιουργικές δραστηριότητες με αφορμή μια ιστορία…

 

1000007659

Χαρούμενοι Σελιδοδείκτες…

Ιστορίες από τα παιδιά….

 

Επίσκεψη του συγγραφέα και αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Στελλάκη Νεκτάριου, στο νηπιαγωγείο μας.

3ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025

Ζώα υπό εξαφάνιση – Δρω για την αλλαγή

Θεματική:Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

  1.  Να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την ύπαρξη ζώων υπό εξαφάνιση.
  2. Να αναπτύξουν κατανόηση των αιτίων εξαφάνισης (κυρίως ανθρώπινες

δραστηριότητες).

3. Nα αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας καθώς και τη σπουδαιότητα ενίσχυσης της παγκόσμιας στήριξης των προσπαθειών καταπολέμησης της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών.

4. Να ενθαρρύνουν συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον.

5. Να ενισχύσουν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες

 

1000008738

Παραμένουμε στην Ασία και αναζητούμε την τίγρη.
Κατασκευή «Κουτιού Προστασίας»: Με υλικά ανακύκλωσης, τα παιδιά φτιάχνουν ένα μοντέλο «ασφαλούς περιβάλλοντος» για ένα εξαφανιζόμενο ζώο.

 

 

Ο μικρός ταξιδιώτης

4ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025

Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος Δράσης:  Ο μικρός ταξιδιώτης

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να χρησιμοποιούν χάρτες και να αναγνωρίζουν ότι οι χάρτες είναι εργαλεία που μας βοηθούν να προσανατολιζόμαστε και απεικονίζουν τον κόσμο σε μικρογραφία.
  • Να κατανοούν ένα χάρτη και να μπορούν να τον χρησιμοποιούν και να τον διαβάζουν.
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση των ΤΠΕ για την παρουσίαση ενός αντικειμένου και την άντληση πληροφοριών.
  • Να γνωρίσουν το λογισμικό Google Earth και να εξοικειωθούν με τη χρήση των βασικών λειτουργιών του.
  • Να γνωρίσουν τον κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee-Bot.
  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων.
  • Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, την φαντασία, την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα επίλυσης
    προβλήματος.
  • Να ανακαλύψουν γνώσεις μέσα από τον πειραματισμό.

Ο μικρός ταξιδιώτης θα ταξιδέψει, με τη βοήθειά μας, στο χάρτη της Ευρώπης και θα τοποθετήσει σημαίες και εικόνες με χαρακτηριστικά μνημεία στις χώρες που θα επιλέξουμε για το ταξίδι του…

1000008829

Αξιοποιώντας την εφαρμογή Google Earth, ανακοινώνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα για ένα «ταξίδι» μέχρι τα αξιοθέατα, με τη βοήθεια του Η.Υ. Ακολουθεί επεξεργασία των πληροφοριών σε φύλλα εργασίας.

Χρησιμοποιώντας το BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”  (προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται  ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας), ταξιδέψαμε, με παιγνιώδη τρόπο, στα αξιοθέατα μας…