1ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ-ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024
Τίτλος προγράμματος: « Δόντια Γερά και Μαργαριταρένια»
Στοχεύοντας στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων του 21ου (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία) και στην εξέλιξη των Δεξιοτήτων του Νου, επιδιώκουμε:
Οι μαθητές να γνωρίσουν:
– τη στοματική κοιλότητα, τα όργανα που βρίσκονται σε αυτήν και τις λειτουργίες που επιτελούν.
– Τα δόντια γενικά και τη σπουδαιότητά τους.
– Τη αξία της υγιεινής διατροφής για τα δόντια και όλο το σώμα.
– Τον τρόπο και την αξία της φροντίδας των δοντιών.
– Το επάγγελμα του οδοντιάτρου και τη σημασία της προληπτικής ιατρικής.
– Τα ήθη και τα έθιμα των δοντιών.
- Η γωνιά των δοντιών
- Επίσκεψη του οδοντιάτρου κ.Παπουτσή Ιωάννη στο νηπιαγωγείο μας
- Το δώρο του οδοντίατρου
2ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Βιβλιοταξιδευτές…
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ-ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Κατά την υλοποίηση του Προγράμματος θα προσεγγιστούν θεματικές που έχουν σχέση με:
- Λογοτεχνία
- Φιλαναγνωστικές δραστηριότητες γύρω από αναγνώσεις λογοτεχνικών κειμένων
- Θεματικές προσεγγίσεις μέσα από τα βιβλία όπως μορφές ετερότητας (καταγωγή, αναπηρία κ.ά.), αποδοχή, συμπερίληψη και σεβασμός
- Τέχνη και λογοτεχνία: δημιουργία κειμένων ή/και ιστοριών με αφορμή ένα έργο τέχνης
- Αφηγηματικά εργαλεία
- Δημιουργική γραφή
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Βασικός στόχος είναι η καλλιέργεια θετικής στάσης και αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση και η εδραίωση μιας βαθιάς και ουσιαστικής σχέσης με το βιβλίο και τους δημιουργούς του. Περαιτέρω στόχοι:
Η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών και η καλλιέργεια της φαντασίας και της εφευρετικότητας..
Η έκφραση απόψεων και ιδεών για τις αξίες της ζωής, αξίες που αποκαλύπτονται μέσω της επαφής των παιδιών με τις ιστορίες των βιβλίων, παραμυθιών κλπ.
Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών μέσω της λεκτικής επεξεργασίας των κειμένων, της εικονογράφησης και της δραματοποίησης.
Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων της προσεκτικής ακρόασης, της κατανόησης κειμένου, της αναδιήγησης ιστοριών και καταστάσεων.
Η εμπλοκή των μαθητών σε δημιουργικές δραστηριότητες γραπτού λόγου και δημιουργικής γραφής..
Να βιώσουν οι μαθητές τα συναισθήματα της χαράς, απόλαυσης και ικανοποίησης που νιώθει ένας αναγνώστης.
- Δανειστική βιβλιοθήκη
- Δημιουργικές δραστηριότητες με αφορμή ένα βιβλίο…
Επίσκεψη του συγγραφέα Στελλάκη Νεκτάριου στο νηπιαγωγείο μας
- Θέτοντας τα ερωτήματά μας στο συγγραφέα…
- ο εικονογράφος μας εξηγεί τον τρόπο δημιουργίας των εικόνων.
- οι ερωτήσεις για το συγγραφέα
- Μια συνέντευξη στο συγγραφέα για να γνωρίσουμε καλύτερα το μαγικό κόσμο δημιουργίας ενός παραμυθιού αλλά και τις σκέψεις ενός συγγραφέα. Μια συνέντευξη και στον εικονογράφο, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Μια μοναδική εμπειρία με στόχο την αγάπη για τον κόσμο του βιβλίου.
- Τα δώρα του συγγραφέα
3ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024- 2025
Θεματική:Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή
Τίτλος Δράσης: Ζώα υπό εξαφάνιση – Δρω για την αλλαγή
ΠροσδοκώμεναΜαθησιακάΑποτελέσματα
- 1. Να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την ύπαρξη ζώων υπό εξαφάνιση.
- Να αναπτύξουν κατανόηση των αιτίων εξαφάνισης (κυρίως ανθρώπινες
δραστηριότητες).
3. Nα αναγνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία ανάληψης άμεσης δράσης για τον τερματισμό της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών της χλωρίδας και της πανίδας καθώς και τη σπουδαιότητα ενίσχυσης της παγκόσμιας στήριξης των προσπαθειών καταπολέμησης της λαθροθηρίας και της παράνομης διακίνησης προστατευόμενων ειδών. 4. Να ενθαρρύνουν συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον.
- Να ενισχύσουν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες.
- Συλλογή πληροφοριών για το υπό μελέτη θέμα (συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον). Γωνιά των απειλούμενων ζώων (ζωγραφιές, πληροφορίες, βιβλία, αφίσες), με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών. Δημιουργία αφίσας.