Εργ/ρια Δεξιοτήτων

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, με εστίαση στις δεξιότητες ,που μετά την περσινή επιτυχή πιλοτική εφαρμογή τους σε διάφορα σχολεία όλης της χώρας, εντάσσονται από φέτος υποχρεωτικά στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μικρών μαθητών και μαθητριών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης και υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία.

Σκοπός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης , τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων , οι στοχοθετημένες δεξιότητες , ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε 4 κύκλους στοχοθεσίας: Α)Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs) :Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα), Β)Δεξιότητες ζωής Γ)Δεξιότητες της τεχνολογίας, μηχανικής και επιστήμης, και Δ)Δεξιότητες του νου.

1

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ομαδοποιείται σε 4 θεματικές ενότητες που προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εισάγουν καινοτομίες στο κοινωνικό πλαίσιο μάθησης και επιδιώκουν την καλλιέργεια της αυτό-ρύθμισης στη μάθηση, της συνεργασίας και της αυτοβελτίωσης. Λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους, δεν αξιολογούνται με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά δίνεται έμφαση στην περιγραφική αξιολόγηση και τη σύνταξη φακέλου επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  • Οι τελευταίες εβδομάδες του Σεπτέμβρη διατέθηκαν  για διερεύνηση των αναγκών και των ενδιαφερόντων των μαθητών και για επιλογή των υποθεματικών και τίτλων προγραμμάτων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
  • Χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό  που αντλήθηκε  από την ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ. Δόθηκε η ευχέρεια  για προσαρμογές, τροποποιήσεις, εμπλουτισμό των περιεχομένων/δραστηριοτήτων, ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό του κάθε τμήματος.
  • Επιτεύχθηκε ο βασικός στόχος που ήταν  η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων , δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές/τριες, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια εισαγωγής  καινοτόμων δράσεων  σε ένα κοινωνικό πλαίσιο μάθησης , επιδιώκοντας την καλλιέργεια της αυτο-ρύθμισης στη μάθηση , της συνεργασίας και της αυτο-βελτίωσης
  • Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και οι 4 θεματικοί κύκλοι, καθώς και οι αντίστοιχες υποθεματικές , όπως είχαν αποφασιστεί σε σχετική  συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων
  • Επιτεύχθηκαν οι στόχοι στο σύνολό τους όπως αρχικά είχαν διαμορφωθεί
  • Πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων στο πλαίσιο κάθε Θεματικού Κύκλου. Δεν ολοκληρώθηκαν ελάχιστες από τις δραστηριότητες,όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί, κυρίως λόγω ενασχόλησης και με άλλες θεματικές του ΑΠΣ ΚΑΙ ΔΕΠΠΣ του Νηπιαγωγείου
  • Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων του κάθε θεματικού κύκλου πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσω του ιστολογίου της Σχολικής Μονάδας
  • Ακολουθήθηκε η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών/τριών μετά το πέρας του κάθε Θεματικού κύκλου. Αντιπροσωπευτικά δείγματα των επιτευγμάτων των μαθητών/τριών συγκεντρώθηκαν στους ατομικούς φακέλους τους  (portfolio) στους οποίους είχαν πρόσβαση σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και οι γονείς αν και εφόσον το επιθυμούσαν
  • Με ευθύνη της Προϊσταμένης και με τη συμμετοχή και συνεργασία των εκπαιδευτικών που δίδαξαν τη συγκεκριμένη ενότητα συμπληρώθηκε  το ερωτηματολόγιο αποτίμησης όπως αυτό εστάλη στη γραμματοθυρίδα της σχολικής μονάδας .

Τέλος, προσπαθήσαμε να δώσουμε το έναυσμα στα παιδιά για ένα καλύτερο- επιθυμητό μέλλον, το οποίο εκφράζει τις συλλογικές και ατομικές προσδοκίες, αξίες και επιθυμίες.

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2021-2022

  • Επιτεύχθηκε ο βασικός στόχος που ήταν  η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων , δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές/τριες, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια εισαγωγής  καινοτόμων δράσεων  σε ένα κοινωνικό πλαίσιο μάθησης , επιδιώκοντας την καλλιέργεια της αυτο-ρύθμισης στη μάθηση , της συνεργασίας και της αυτο-βελτίωσης
  • Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία και οι 4 θεματικοί κύκλοι, καθώς και οι αντίστοιχες υποθεματικές , όπως είχαν αποφασιστεί σε σχετική  συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων
  • Επιτεύχθηκαν οι στόχοι στο σύνολό τους όπως αρχικά είχαν διαμορφωθεί
  • Πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων στο πλαίσιο κάθε Θεματικού Κύκλου. Δεν ολοκληρώθηκαν ελάχιστες από τις δραστηριότητες,όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί, κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων απουσιών των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, εξαιτίας κυρίως της συνεχιζόμενης πανδημίας
  • Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων του κάθε θεματικού κύκλου πραγματοποιήθηκε κυρίως μέσω του ιστολογίου της Σχολικής Μονάδας
  • Ακολουθήθηκε η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών/τριών μετά το πέρας του κάθε Θεματικού κύκλου. Αντιπροσωπευτικά δείγματα των επιτευγμάτων των μαθητών/τριών συγκεντρώθηκαν στους ατομικούς φακέλους τους  (portfolio) στους οποίους είχαν πρόσβαση και οι γονείς αν και εφόσον το επιθυμούσαν
  • Με ευθύνη της Προϊσταμένης και με τη συμμετοχή και συνεργασία των εκπαιδευτικών που δίδαξαν τη συγκεκριμένη ενότητα συμπληρώθηκε  το ερωτηματολόγιο αποτίμησης όπως αυτό εστάλη στη γραμματοθυρίδα της σχολικής μονάδας .