3ος Θεματικός Κύκλος
3ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023- 2024
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική:Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2024
Τμήματα που συμμετέχουν: Βασικό Υποχρεωτικό Τμήμα 1 και 2
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δόξα Γεωργάτου – Χριστίνα Χαραλαμποπούλου
Τίτλος προγράμματος:” Σεισμός..και τώρα τι κάνω;”
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Δεξιότητες στόχευσης του Εργαστηρίου:
Δεξιότητες του 21ου αιώνα (Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα, Παραγωγική Μάθηση)
Δεξιότητες ζωής (Δεξιότητες της Κοινωνικής Ζωής)
Δεξιότητες του νου (Στρατηγική σκέψη,Πλάγια Σκέψη, Κατασκευές, Παιχνίδια,Εφαρμογές )
Εργαστήριο 1ο
“Φυσικές κατατροφές- Φυσικοί κίνδυνοι:μια πρώτη επαφή με το θέμα”
Επιμέρους στόχοι
Οι μαθητές /τριες να :
- γνωρίσουν την έννοια του φυσικού κινδύνου
- εκφράσουν την άποψή τους για το ποιοι είναι οι φυσικοί κίνδυνοι
- αλληλεπιδράσουν ακούγοντας και λέγοντας ρήματα σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους
- εκφραστούν ζωγραφίζοντας γνωρίσουν ότι ο σεισμός είναι ένας φυσικός κίνδυνος
Πραγματοποιήθηκε παρακολούθηση βίντεο “Οι φυσικές κατατροφές” με θέμα τις φυσικές κατατροφές και power point με θέμα τους φυσικούς κινδύνους.Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά και επεξήγηση αποριών. Εστιάζουμε στο φαινόμενο του σεισμού και δημιουργείται ιστόγραμμα .Μέσα από ανοιχτού τύπου ερωτήσεις τα παροτρύνουμε να σκεφτούν και μοιραστούν προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες τους, να καταθέσουν ιδέες και απόψεις καθώς και να εκφράσουν ερωτήματα και απορίες γύρω πάντα από το υπό διερεύνηση θέμα. Δημιουργείται ένας καταιγισμός ιδεών και όλα καταγράφονται στο ιστόγραμμα το οποίο και αναρτάται σε εμφανές σημείο της τάξης.
Τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους και τις γνώσεις τους για το σεισμό και με ζωγραφική!
Εργαστήριο 2ο
“Τι είναι σεισμός”
Επιμέρους στόχοι
Οι μαθητές /τριες να :
- έρθουν σε πρώτη επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
- συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες
- γνωρίσουν το εσωτερικό τη γης και να το αναπαραστήσουν με ζωγραφιές και πλαστελίνες
- γνωρίσουν τα αίτια του σεισμού, να αναπαραστήσουν τη σεισμική διεργασία των πλακών μέσα από παιχνίδι
Τα παιδιά παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο για το σεισμό, συζητούν και καταθέτουν τις προσωπικές τους εμπειρίες.Γνωρίζουν το εσωτερικό της γης και πως αυτό λειτουργεί κατά τη διάρκεια του σεισμού . Σε ολιγομελείς ομάδες κατασκευάζουν με πλαστελίνη το εσωτερικό της γης μαθαίνουν τα αίτια του σεισμού και αναπαριστούν το σεισμό στην επιφάνεια της γης με χαρτόκουτα ή τουβλάκια. Κατασκευάζουν σεισμογράφο και μετρούν το σεισμό.
Εργαστήριο 3ο
Ποιος ήταν ο εγκέλαδος; Μύθοι γύρω από τον σεισμό
Επιμέρους στόχοι
Οι μαθητές/τριες να :
- μάθουν για τους μύθους διαφόρων λαών που συνοδεύουν το σεισμό ανά τον κόσμο και ανά χρονική εποχή
- να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τον ελληνικό μύθο του Εγκέλαδου
- να ζωγραφίσουν τον εγκέλαδο
Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο για τους μύθους δημιουργίας ενός σεισμού ανά τον κόσμο Oι χελώνες που σηκώνουν τη γη Ο φυλακισμένος γίγαντας και συζητούν γύρω από τους μύθους για τους σεισμούς. Εστιάζουμε στον αρχαίο ελληνικό μύθο του εγκέλαδου και ζωγραφίζουν όποιον μύθο για τον σεισμό ανά τον κόσμο τους εντυπωσίασε!
Εργαστήριο 4ο
ΠΡΙΝ το σεισμό: απαραίτητες προετοιμασίες
Επιμέρους στόχοι
Οι μαθητές/τριες να :
- προετοιμαστούν για την πιθανότητα ενός σεισμού
- δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης
- κατασκευάσουν οδηγίες προς τους γονείς τους για τις αλλαγές που πιθανόν να χρειαστεί να κάνουν στο σπίτι τους ώστε να είναι πιο ασφαλείς
- μάθουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
Τα παιδιά παρακολουθούν τις οδηγίες από την παρουσίαση του ΟΑΣΠ με θέμα ¨Σεισμός: πως μπορούμε να προστατευτούμε” και ακολουθεί συζήτηση πάνω στο θέμα για να λυθούν τυχόν απορίες των παιδιών.Παρακολουθούν κατάλληλα για την ηλικία τους εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα θέμα τον σεισμό και τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουμε ΠΡΙΝ το σεισμό και φτιάχνουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης. Μαθαίνουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και πως πρέπει να τους χρησιμοποιούμε.
Εργαστήριο 5ο
Τι κάνω ΚΑΤΑ τη διάρκεια του σεισμού
Επιμέρους στόχοι
Οι μαθητές /τριες να :
- γνωρίσουν τον σεισμό βιωματικά
- αναλογιστούν τις συνέπειες ενός σεισμού μέσα στην τάξη
- προτείνουν λύσεις ώστε να γίνει ο χώρος της τάξης πιο ασφαλής
- συμμετέχουν σε προσομοίωση άσκησης σεισμού
- αποκτήσουν δεξιότητες- προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού και να μάθουν να τις εφαρμόζουν σωστά
Στην τάξη έγινε μία παρουσίαση από το Φωτόδεντρο με θέμα “Οι κίνδυνοι σε περίπτωση σεισμού”. Ακολούθησε συζήτηση και προτάσεις μαθητών για το τι μπορεί να διορθωθεί στην τάξη μας ώστε να γίνει ο χώρος της τάξης πιο ασφαλήςΜελετήσαμε την αφίσα του ΟΑΣΠ “Μάθετε για τον σεισμό και προστατευτείτε» και πραγματοποιήσαμε προσομοίωση και ασφαλή διαχείριση του σεισμού μέσα στην σχολική τάξη.
Εργαστήριο 6ο
Τι πρέπει να κάνω ΜΕΤΑ τον σεισμό;
Επιμέρους στόχοι:
Οι μαθητές/τριες να :
- γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν μετά την εκδήλωση ενός σεισμού βιωματικά
- να παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια
- να συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά την εκδήλωση ενός σεισμού
Μελετήσαμε σχετική αφίσα με το θέμα μας του ΟΑΣΠ και ακολούθησε συζήτηση. Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια με θέμα «Μέτρα προστασίας από τον σεισμό στον δρόμο». Όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματική προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά την εκδήλωση ενός σεισμού.
Εργαστήριο 7ο
Αξιολόγηση – πόσο έτοιμος/η είμαι αν γίνει σεισμός ;
Επιμέρους στόχοι:
Οι μαθητές/τριες να :
- Τραγουδήσουν, να παίξουν
Τα παιδιά έπαιξαν σχετικό με το θέμα μας κουίζ «Σωστό-Λάθος»,για να μάθουν και να μην ξεχάσουν τα 3 βασικά βήματα ,ώστε να είναι ασφαλείς σε περίπτωση σεισμού!!!!
- Πέφτω κάτω
- Καλύπτομαι
- Περιμένω
Έκαναν κατασκευές, ραγούδησαν τραγούδια και έπαιξαν και διαδικτυακά παιχνίδια από το Φωτόδεντρο Σεισμός και αυτοπροστασία
Το εργαστήριο έληξε με επιτυχία, υλοποιώντας το σύνολο σχεδόν των στόχων !Πραγματοποιήθηκαν προσεχτικά επιλεγμένες δραστηριότητες στα πλαίσια κατανόησης ενός φυσικού φαινομένου και ασφαλούς διαχείρισής του αλλά γενικότερα της λειτουργίας των μαθητών στα πλαίσια ομάδας είτε έναντι ενός καταστροφικού φαινομένου είτε αργότερα στα πλαίσια της κοινωνίας.
____________________________________________
3ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022- 2023
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα-Οδική ασφάλεια
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2023
Τίτλος προγράμματος: « Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω»
Στο τέλος Μαρτίου καταφέραμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία το 3ο Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και συνοπτικά, κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποίηθηκαν και από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας , μετά από τη σχετική απόφαση απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι δραστηριότητες συμπεριλαμβάνονται στα εγκεκριμένα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ,προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσαρμοσμένες ανάλογα με το δυναμικό του κάθε τμήματος και το μαθησιακό στυλ των μαθητών/τριών μας, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τους.
Σκοπός
- η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η ενημέρωσή τους σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού.
- Πρόληψη ατυχημάτων δεν σημαίνει “φοβάμαι τα πάντα”, σημαίνει “σκέφτομαι πριν κάνω κάτι, για να αποφύγω ένα ατύχημα”
- Η καλή οργάνωση του σπιτιού και η σωστή εκπαίδευση των παιδιών θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη και συνεπώς στον περιορισμό των παιδικών ατυχημάτων στο σπίτι.
Στόχοι
Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν να:
- Αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
- Να αυτορρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
- Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)
1.Παρουσίαση φυλλαδίου της ΔΕΗ με τίτλο «Ασφάλεια στο σπίτι»
- Οι μαθητές παρατηρούν προσεχτικά και περιγράφουν.Η παρατήρηση διευκολύνεται από ερωτήσεις του τύπου: Τι βλέπετε; Τι χρώματα έχει; Για τι πράγμα νομίζετε μας μιλάει το κείμενο; Ποιος λέτε να το έγραψε; Σε ποιους απευθύνεται κ.λπ
- Μετά την ανάγνωση γίνεται ανάλυση δυσνόητων και άγνωστων λέξεων (ηλεκτρισμός, χημικές ουσίες, φάρμακα κ.ά
- Ακολουθούν ερωτήσεις κατανόησης κειμένου:– Για τι μας «μιλάει» το κείμενο; Πώς το καταλάβατε Από τι μας προφυλάσσει το σπίτι; Νιώθουμε ασφάλεια μέσα σ’αυτό; Αν όχι, από τι κινδυνεύουμε;
- Συζήτηση για την κατοικία: εξέλιξη κατοικίας, ομοιότητες – διαφορές με την αρχαία κατοικία, κίνδυνοι τότε και τώρα, αναζήτηση παραμυθιών και επεξεργασία τους .
- Ταυτίζουν εικόνες οι οποίες αφορούν έπιπλα κα χώρους του σπιτιού.
2. Καταιγισμός ιδεών στη λέξη ατύχημα
- Με τη βοήθεια εννοιολογικού χάρτη τα παιδιά αναπαριστούν τις πρώτες ιδέες τους για τα ατυχήματα στο σπίτι. Όταν ακούτε τη λέξη ατυχήματα, τι σκέφτεστε;
- Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεοπου αφορούν στα ατυχήματα στο σπίτι. Συζήτηση αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο σπίτι, καθώς και εντοπισμός των παραγόντων που τα προκαλούν.
- Σύνδεση με τον κόσμο των εμπειριών
- Τα παιδιά αναφέρουν τις εμπειρίες και ζωγραφίζουν
- Σκέφτονται πάνω στην εμπειρίατους. ………….Έχετε βιώσει κάτι αντίστοιχο; Γιατί πιστεύετε ότι συνέβη αυτό; Ποια ήταν η αιτία που μπορεί να το προκάλεσε Τι συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη; Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε εάν…
- Αναρωτιούνται πάνω στις εμπειρίες τους; …………Θα μπορούσες να το είχες αποφύγει; Αν ναι με ποιο τρόπο;
3.Σχολιασμός και κατηγοριοποίηση εικόνων με ατυχήματα στο σπίτι
- Παρακολούθηση βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης σχετικά με τα ατυχήματα μέσα στο σπίτι.
- Σχολιασμός εικόνων σχετικές με τα ατυχήματα στο σπίτι.
- Παρουσίαση και
- Κατηγοριοποίηση -Παιχνίδια-Ηλεκτροπληξία-Επικίνδυνες ουσίες-Πυρκαγιά, Δηλητηριάσεις, Πνιγμός κλπ
4. Πώς προστατεύω τον εαυτό μου όταν γίνεται σεισμός;
Ακολούθησε συζήτηση με σχετικές εικόνες .Όταν γίνεται σεισμός τι κάνουμε; Πως προστατεύουμε τον εαυτό μας στο σπίτι ,στο σχολείο ή όπου αλλού βρισκόμαστε;
- Κάναμε με επιτυχία άσκηση σεισμού στο σχολείο κ φτιάξαμε το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης γράφοντας τις ανάλογες λέξεις δίπλα στις εικόνες.
5. Εντοπισμός των επικίνδυνων σημείων
- Χωρίζονται σε 4 ομάδες .Κάθε ομάδα επιλέγει από μία αφίσα που απεικονίζει τον χώρο του σαλονιού, του μπάνιου, της κουζίνας και του παιδικού δωματίου. Εντοπίζουν τα επικίνδυνα σημεία στους χώρους αυτούς και προτείνουν τρόπους για την αποφυγή των ατυχημάτων. Τα συμπεράσματά τους τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια.
- Φύλλο εργασίας
6. Επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ατυχήματα
- Γνωριμία με τα σχετικά επαγγέλματα:πυροσβέστης, νοσηλευτής, ιατρός, φαρμακοποιός.
- Ανάγνωση του βιβλίου με πρώτες βοήθειες. Το βιβλίο έχει αναφορές στις πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (λιποθυμία, εγκαύματα, πνιγμονή, κ.ά) .
- Παρουσίαση πρώτων βοηθειών από τη νοσηλεύτρια του σχολείου μας (ΠΕ25) κ. Ράνια.
7.Τηλέφωνα άμεσης ανάγκης
- Αναφορά και εκμάθηση τηλεφώνων άμεσης ανάγκηςκαι ανάρτησή τους σε πίνακα στον τοίχο της τάξης .
- Δημιουργία κάρτας με τα τηλέφωνα άμεσης ανάγκης
8.Αξιολόγηση
Αξιολόγηση με φύλλο εργασίας
- Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη και σύγκριση με τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Φτιάχνω το βαλιτσάκι του σεισμού. Κάνω άσκηση σεισμού και μαθαίνω να αυτοπροστατεύομαι.
Επίδειξη πρώτων βοηθειών από τη σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου μας κ.Ράνια
Ζωγραφίζω τα επικίνδυνα σημεία του σπιτιού
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με επιτυχία! Χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι βιωματικής προσέγγισης και συνεργατικής μάθησης.Πραγματοποιήθηκε από μεριάς των μαθητών/τριών συστηματική έρευνα και παρατήρηση, κατά τη διάρκεια των οποίων τα παιδιά σενέλεξαν, ανέλυσαν και επεξεργάστηκαν δεδομένα, επιχειρηματολόγησαν, εξέφρασαν υποθέσεις ώστε σχεδόν αβίαστα να οδηγηθούν σε συμπεράσματα και στην τελική επίλυση του προβλήματος. Σε όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων οι εκπαιδευτικοί είχαν ρόλο διευκολυντικό κινητοποιώντας διαρκώς το ενδιαφέρον των μαθητών.
________________________________________________________________________
3ος Θεματικός Κύκλος – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021- 2022
ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα-Οδική ασφάλεια
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος 2022
Υποχρεωτικό Πρωϊνό τμήμα 1
Τίτλος προγράμματος: « Με το ποδήλατό μου εγώ με ασφάλεια κυκλοφορώ»
Υποχρεωτικό Πρωϊνό τμήμα 2
Τίτλος προγράμματος: «Το κράνος μου φορώ και τον ΚΟΚ με αγάπη τηρώ»
Στο τέλος Μαρτίου και παρά το συνεχιζόμενο κύμα πανδημίας , καταφέραμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία το 3ο Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και συνοπτικά, κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποίηθηκαν και από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας , μετά από κοινή απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι δραστηριότητες συμπεριλαμβάνονται στα εγκεκριμένα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ,προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσαρμοσμένες ανάλογα με το δυναμικό του κάθε τμήματος και με τα μαθησιακά στυλ των μαθητών/τριών μας, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τους.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
οι μαθητές και μαθήτριες:
- να αναπτύξουν οδική συνείδηση
- να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, ανακαιότητα και τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας
- να μάθουν τη σωστή συμπεριφορά οδηγών και πεζών (δικαιώματα και υποχρεώσεις)
- να μάθουν να φροντίζουν και να προσέχουν τον εαυτό τους
- «Ανίχνευση γνώσεων και προβληματισμός»
- Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
- Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.
- Δείχνουμε εικόνες με την κυκλοφορία στους δρόμους και προβληματιζόμαστε.
- Κάνουμε ερωτήσεις -Τι βλέπουμε στην εικόνα; -Τι σκέφτεστε για αυτό; -Τι αναρωτιέστε για αυτό που είδατε.
- «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»
- Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη.
- Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.
- Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.
- Παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων: -Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο; -Μπορούμε να το «διαβάσουμε»; – Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο;
- Ταξινομούμε τα σήματα ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα.
- Φτιάχνουμε τα δικά μας σήματα.
- Παίζουμε με τα σήματα.
- Φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις με την λέξη «δρόμος» και τις γράφουμε.
- Φύλλο εργασίας με σχήματα και αντιστοίχιση με το κατάλληλο σήμα.
- ««Η σημασία των κανόνων»
Παρακολουθούμε στο διαδίκτυο ολιγόλεπτο βίντεο με την οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
- Ακολουθεί συζήτηση και επιβραβεύουμε τη σωστή συμπεριφορά.
- Κάνουμε ερωτήσεις και ανάλογος και ο προβληατισμός : -Πως διασχίζουμε το δρόμο όταν υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα; -Τι κάνουμε; -Υπάρχει μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο; Εκτός από επιβάτες και πεζοί είμαστε και οδηγοί.
- Διαβάζουμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.
- Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα. -Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο; -Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε; -Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;
- Ζωγραφίζουν τα δικά τους ποδήλατα.
- Δημιουργία ενημερωτικού φυλλαδίου με κανόνες του σωστού ποδηλάτη.
- «Τα χρώματα των φαναριών»
Διαβάζουμε παραμύθι για τον Σταμάτη και Γρηγόρη.
- Κατασκευάζουμε χάρτινοφανάρι «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και μαθαίνουμε τους κανόνες του σωστού πεζού. -Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο; -Τι κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (ο Γρηγόρης) αναβοσβήνει; – Αν υπάρχει Τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν; -Ποια είναι η διαφορά του Τροχονόμου από τον Σχολικό Τροχονόμο; -Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη;
- Παίξαμε παιχνίδια με τα φανάρια, σήματα Κ.Ο.Κ και τροχονόμους.
- Ακολούθησαν σχετικά φύλλα εργασίας.