4ος Θεματικός Κύκλος

4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.  ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική : STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Περίοδος Υλοποίησης :Απρίλιος – Μάιος  2024

Τίτλος Προγράμματος:” Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης” 

Καταγραφή

Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και συνοπτικά, κάποιες  από  τις δραστηριότητες  που πραγματοποίηθηκαν και από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας , μετά από κοινή απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνονται στα εγκεκριμένα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ,προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσαρμοσμένες ανάλογα με το δυναμικό του κάθε τμήματος και με το μαθησιακό  στυλ των μαθητών/τριών μας, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τους.Το διδακτικό σενάριο αποτελεί μια διδακτική πρόταση, μέσα από τα στάδια της οποίας οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Αναμενόμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα:

Οι μαθητές/τριες να είναι ικανοί:

  • Να χαράσσουν διαδρομές
  • Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις
  • Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις
  • Να χρησιμοποιούν υλικά
  • Να προγραμματίζουν το Bee-bot
  • Να εργάζονται σε ομάδες
  • Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους

 

Εργαστήριο 1ο

Επιμέρους στόχος:Ενδυνάμωση ομάδας.Καλλιέργεια της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας.

  • Παίζουμε παιχνίδια ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
  • Δραστηριότητα χωρισμού σε ζευγάρια
  • Τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να μάθουν να περπατούν με σωματική επαφή. Με ένα «μαγικό» ραβδί «κολλάμε» τα ζευγάρια σε διάφορα μέρη του σώματός τους και στη συνέχεια τους ζητάμε να περπατήσουν έχοντας κολλημένους του αγκώνες τους, τις παλάμες τους, τα παπούτσια τους κτλ.
  • Τα ζευγάρια θα πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα χωρίς να τους πέσουν κάτω.

20240409 105550 2 20240409 110642 2 20240409 112615 2 20240409 113008 2

Εργαστήριο 2ο

Επιμέρους στόχος: Έναυσμα ενδιαφέροντος

  • Δείχνουμε εικόνες με απορρίμματα πεταμένα έξω από τους κάδους και ακολουθεί συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Η συζήτηση καταλήγει ως εξής: Γιατί άραγε κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους; Τι  μπορούμε να κάνουμε ;; μα να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.
  • Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων ,την ρύπανση του περιβάλλοντος και τη λύση της ανακύκλωσης.
  • Μαθαίνουμε το σήμα της ανακύκλωσης και το αναγνωρίζουμε πάνω στις συσκευασίες.

20240410 093336 20240410 093345 20240410 093411 20240410 093656 IMG 8f5a2f3edddd2ff32ba9aa03d02a4147 V IMG 10e1bac91c9ae500ee74f87a193a5199 V

 

Εργαστήριο 3ο

Επιμέρους στόχος:  Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους  

 Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων.

  • Τις χωρίζουμε σε ομάδες ανάλογα με το υλικό κατασκευής τους σε «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά».
  • Ομαδοποιούν τα υλικά και τα καταμετρούν.Κάνουν σύγκριση βάρους και μελετούν τον κόσμο γύρω τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν.
  • Τα ρίχνουν στη σωστή σακούλα ανακύκλωσης.
  • Από την αυλή του σχολείου παρατηρούμε τους…. έξυπνους κάδους ανακύκλωσης που βρίσκονται ακριβώς έξω από το προαύλιο του σχολείου μας και έχουν τοποθετηθεί από το Δήμο

132 2

Καταγραφή 22 31 24 15 3

IMG 83e11d7e36416c92971dcf18c9783cf7 V

5 1

Εργαστήριο 4ο

Επιμέρους στόχος:  Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών

 Οι μαθητές με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών κατασκευάζουν το ρομπότ το οποίο αφού το προγραμματίσουν θα εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και θα τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

  • Κάθε ομάδα κατασκευάζει το δικό της ρομπότ.
  • Με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών κατασκευάζουν κτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στη διαμόρφωση της πόλης μέσα στην οποία θα κινείται το ρομπότ αλλά  και άλλες κατασκευές.

6 27 2 1

8 2

20240417 091607 2 1

1 620240417 092244 2 1

IMG cb306b9226d8435ba335f29e69f139f5 V

 

20240417 085304

IMG 52076031472f0c65f8d71d0e4bd502c1 VIMG 52076031472f0c65f8d71d0e4bd502c1 V0JPG

 

 Εργαστήριο 5ο

  Επιμέρους στόχος: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας .

Στον ρόλο του ρομπότ τα παιδιά

  • Οι μαθητές φτιάχνουν την πίστα τους στο δάπεδο της αίθουσας διδασκαλίας και στη συνέχεια βάζουν πάνω σε αυτή ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
  • Η δραστηριότητα αυτή έχει μεγάλη σημασία γιατί οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να ασκηθούν στο να δίνουν οδηγίες, να ακολουθούν οδηγίες, να χρησιμοποιούν σωστά τον κατευθυντικό λόγο και να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του των εντολών, εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά .Όσο καλύτερα ασκηθούν σε αυτή τη βιωματική δραστηριότητα τόσο ευκολότερος θα είναι στη συνέχεια ο προγραμματισμός του ρομπότ.Οι μαθητές  προτείνουν διαδρομές και ένας συμμαθητής τους εκτελεί
  • Καταγράφουμε τα βήματα με ανάλογα βελάκια(προγραμματαισμός )

4 2 5 2 1

IMG 4e1581090d2ee6f837917fef02af4839 V 2IMG 4d498fd6cac18d96ca60e81212722eb2 V 2 1449183315 7310642592369527 8582079450422943249 n

448691275 1136472844299334 3050128913112576601 n 1

 

 

Εργαστήριο 6ο

Επιμέρους στόχος:  Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot

Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών

  • Τα παιδιά ρογραμματίζουν το ρομπότ
  • Το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις ,έτσι ώστε να συλλέγει τα ανακυκλώσιμα υλικά να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

unnamed file

unnamed file

IMG 93d45862a95d76cb5347e300d5e3e9c7 V 2 IMG cc3b7b04006449b389be7feb0c846a7e V 2

IMG 54b54bf6bdbeeebf07349a1ea9da8c3c VΚαταγραφή 4

 

 

 

 

 

 

 

 

Αποτίμηση του προγράμματος

Οι μαθητές σε φύλλα εργασίας καταγράφουν τις απόψεις τους αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολογούνται. Κάθε μαθητής έχει το δικό του τετράδιο όπου αξιολογεί τις γνώσεις του και συνάμα αξιολογείται και από τους συμμαθητές του κοινοποιώντας τους τις προτάσεις/λύσεις.

00

 

Στο τέλος Μαΐου ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 4ο Εργαστήριο. Χρησιμοποιήθηκε  η μέθοδος της διερεύνησης, της καθοδηγούμενης ανακάλυψης, της βιωματικής – ενεργού συμμετοχής και της επίλυσης προβλήματος. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες οδήγησαν  τη διδασκαλία από τη φάση του αφόρμησης – εναύσματος, στην διατύπωση υποθέσεων, τον πειραματισμό και στην τελική  επίλυση προβλήματος. Η τάξη ήταν οργανωμένη σε ομάδες εργασίας, έτσι ώστε μέσα από τις δραστηριότητες οι μαθητές/τριες είχαν  τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά και ισότιμα στη μαθησιακή διαδικασία, χωρίς να μειώνεται το ενδιαφέρον τους. Επιτεύχθηκαν οι αρχικοί στόχοι που είχαν τεθεί και οι μαθητές/τριες απόλαυσαν τη διαδικασία.

 

_____________________________________________

4ος Θεματικός Κύκλος ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022- 2023

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική:Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά  

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος  2023

Τίτλος προγράμματος:Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά”

3ea799abbca84a6eae0c5233401edb9e

Φτάνοντας  στο τέλος του Μαίου  καταφέραμε να ολοκληρώσουμε  με επιτυχία  και τον τελευταίο  Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και συνοπτικά, κάποιες  από  τις δραστηριότητες  που πραγματοποίηθηκαν και από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας , μετά από κοινή απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνονται στα εγκεκριμένα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ,προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσαρμοσμένες ανάλογα με το δυναμικό του κάθε τμήματος και με το μαθησιακό  στυλ των μαθητών/τριών μας, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τους.

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες

  •  να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,
  • να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

Το συγκεκριμένο Εργαστήριο  στοχεύει να δράσει μετασχηματιστικά, εμπλέκοντας τους/τις μαθητές/-τριες σε δραστηριότητες που προωθούν τις θετικές περιβαλλοντικές συμπεριφορές στην καθημερινή πρακτική, ενθαρρύνοντας, έτσι, και τους γονείς τους, αλλά και τους γύρω τους , να υιοθετήσουν αυτές τις συμπεριφορές.

Εργαστήριο 1

Βρήκαμε  βιβλία με θέμα τη θάλασσα και καταγράψαμε τι ζει σ αυτή.

Ζωγραφίσαμε ζώα της θάλασσας, τα ομαδοποιήσαμε  σε μεγάλα –μικρά, τα μετρήσαμε.

Εργαστήριο 2

Αναρωτηθήκαμε τι είναι μόλυνση; Και πως το νερό μπορεί να μολυνθεί.

Ποιος φταίει γι ‘ αυτό;

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν εικόνες που απεικονίζουν πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα και στις ακτές .

Μάθαμε τι είναι ρύπανση -μόλυνση θάλασσας ,μέσα από αξιοποίηση σχετικού οπτικο ακουστικού υλικού.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Μια θάλασσα πλαστικά» και το δραματοποιήσαμε.

Εργαστήριο 3

Παρακολουθήσαμε  video «Παραμύθι για θαλάσσια ρύπανση» τα παιδιά προβληματίστηκαν…Ζωγράφισαν πως μολύνεται η θάλασσα καθώς και τις συνέπειες της ρύπανσης.

Εργαστήριο 4

Το εκλογικό κλίμα των ημερών μας έδωσε μία εκπληκτική ιδέα. Να κάνουμε κι εμείς εκλογές και να ψηφίσουμε το αγαπημένο μας ζώο της θάλασσας! Επιλέξαμε τα ζώα και η διαδικασία άρχισε.

Κάθε ψηφοφόρος έπρεπε να έχει μαζί του την ταυτότητά του και υπέγραφε εκεί που έβλεπε το όνομά του. Όλα έγιναν σωστά αφού είχαμε και εφορευτική επιτροπή που φρόντιζε για όλη τη διαδικασία. Στο τέλος,  μετά την καταμέτρηση των ψήφων βγήκε η προτίμησή μας:  το «δελφίνι».

 Εργαστήριο 5 – Αξιολόγηση

 Δημιουργήσαμε αφίσα  «Καθαρή θάλασσα χωρίς πλαστικά -Βρώμικη θάλασσα» .

Γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα συνθήματα :«Στη θάλασσα που αγαπώ δεν ρίχνω ούτε ένα πλαστικό» και «Μια θάλασσα την έχουμε κι αν δεν την φροντίσουμε που θα  κολυμπήσουμε που θα πλατσουρίσουμε;».

εικόνα Viber 2023 06 04 21 26 46 562 εικόνα Viber 2023 06 04 21 26 47 276 εικόνα Viber 2023 06 04 21 28 50 969

343800494 641596774664295 8371337147458050763 n 350917787 785894256208890 119016514355137968 n 351461341 211785481212408 6760597636378130551 n εικόνα Viber 2023 06 04 21 35 51 723

Οι εργασίες μαςεικόνα Viber 2023 06 04 21 33 11 929εικόνα Viber 2023 06 04 21 33 12 351εικόνα Viber 2023 06 04 21 33 14 553εικόνα Viber 2023 06 04 21 33 14 758

351495516 642420741246347 2472293653479568254 n AΦΙΣΕΣ ΑΦΙΣΕΣ 1εικόνα Viber 2023 06 04 21 35 56 811

 

 

8f096abef1c84b031550e510893c2d4d XS

4ος Θεματικός Κύκλος ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021- 2022

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική:Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά  

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος  2022

Υποχρεωτικό Πρωϊνό τμήμα 1

Τίτλος προγράμματος: «Αγαπώ τα ζώα και προστάτης τους θα γίνω»

Υποχρεωτικό Πρωϊνό τμήμα 2

Τίτλος προγράμματος: «Τα ζώα αγαπώ, πάντα θα τα φροντίζω , δεν θα τα αφήνω να πεινούν και να τα κακοποιούν»

Και φτάσαμε στο τέλος του Μαίου όπου καταφέραμε να ολοκληρώσουμε  με επιτυχία  και τον τελευταίο  Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά και συνοπτικά, κάποιες  από  τις δραστηριότητες  που πραγματοποίηθηκαν και από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας , μετά από κοινή απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνονται στα εγκεκριμένα, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ,προγράμματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προσαρμοσμένες ανάλογα με το δυναμικό του κάθε τμήματος και με το μαθησιακό  στυλ των μαθητών/τριών μας, διατηρώντας έτσι αμείωτο το ενδιαφέρον τους.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές και μαθήτριες :

  • να αναγνωρίζουν τη συναισθηματική σχέση ανθρώπων και ζώων
  • να καταγράφουν ζώα (βασικά χαρακτηριστικά,ανάγκες, συνήθειες) καθώς και τις συμπεριφορές των ανθρώπων προς τα ζώα
  • να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα εγκατάλειψης και προστασίας των ζώων
  1. «Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης.»

 

  • Στην ολομέλεια τα παιδιά καλούνται νασκεφθούν κάποια ζώα πουπροσφέρουν (τροφή, συντροφιά ή και άλλες υπηρεσίες) στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτή η προσφορά;
  • Με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών δημιουργείται ο αρχικός εννοιολογικός χάρτης μεκεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή, συντροφιά … κ. ά.».
  • Στη συνέχεια δημιουργείται οδεύτερος εννοιολογικός χάρτης «Τι προσφέρει ο άνθρωπος σταζώα»
  • Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μιαπολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.
  • Από καρτέλες με ζώα που είναι τοποθετημένες στο πάτωμα, τα παιδιά επιλέγουν αυτά που προσφέρουν στον άνθρωπο.
  • Ακολουθεί κινητικό παιχνίδι.
  • Κάθε ομάδα επιλέγει ένα ζώο και αναζητεί στο διαδίκτυο τα προϊόντα που μας δίνει.
  • Δημιουργούν κολλάζ και γράφουν αντίστοιχα το ζώο και τα προϊόντα που μας προσφέρει.

 

  1. «Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων»

 

  • Στην ολομέλεια παρουσιάζουμε τον πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό».
  • Μέσα από την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης, τα παιδιά απέδωσαν το μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σαγκάλ «Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων»
  • Αποτυπώνουν το μήνυμα που θέλει να μας στείλει ο Σαγκάλ σε φύλλο εργασίας.

 

  1. «Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»

 

  • Τοποθετούμε στο πάτωμα εικόνες ανά ζεύγη που απεικονίζουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.
  • Καλούνται οι ομάδες να επιλέξουν ένα ζεύγος εικόνων, να τις παρατηρήσουν και να αναγνωρίσουν τις εικόνες που τα ζώα εκτρέφονται στο φυσικό τους περιβάλλον σε αντιδιαστολή με εκείνες που τα ζώα στερούνται την ελευθερία τους.
  • Μέσα από ενδεικτικές ερωτήσεις καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον, ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων.
  • Παρακολουθούν ένα σχετικό ολιγόλεπτο βίντεο. Ακολουθούν ερωτήσεις όπως:
  • -Γιατί νομίζετε ότι συμβαίνει αυτό; -Τι επιπτώσεις νομίζετε ότι μπορεί να έχει αυτό για τα ζώα;
  • Στη συνέχεια παίζουν ένα παιχνίδι ρόλων με τίτλο «Αν είχαν φωνή τα ζώα, τι θα μας έλεγαν;».

 

  1. «Και τα ζώα έχουν δικαιώματα »

 

  • Τα παιδιά προβληματίζονται στο ερώτημα : Έχουν τα ζώα εκτροφής δικαιώματα σε μια καλύτερη ζωή και σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; Τι νομίζετε;
  • Παρουσιάζουμεοπτικοποιημένο το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων, εστιάζοντας στα άρθρα του κειμένου σχετικά με την υπερεκμετάλλευση των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο.
  • Μετά την παρουσίαση ακολουθούν ερωτήσεις.
  • Στη συνέχεια κάθε παιδί καλείται να απεικονίσει με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα.

 

  1. «Αναλαμβάνουμε δράση»

 

  • Στην ολομέλεια θέτουμε τον προβληματισμό:. «Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλοι εμείς, για να υπερασπισθούμε τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής;»
  • Με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών τα παιδιά αποφασίζουν να ενημερώσουν τους γονείς τους, τους συμμαθητές τους από τη διπλανή τάξη, για την υπερεκμετάλλευση των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να μετριάσουν την υπερκατανάλωση των ζωικώνπροϊόντων αλλάζοντας τις διατροφικές τους συνήθειες.

4ο 5 4ο 4 4ο 3 4ο 2   Viber 2022 06 09 07 47 18 915 4ο 1 4ο