Δανειστική βιβλιοθήκη στο σχολείο μας

Κάτω από: Πρόσφατα Άρθρα | 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Δευτέρα, 26 Μαΐου 2025 11:56 μμ |
Katagrafh

“Δανείζομαι – Επιστρέφω – Μοιράζομαι – Μαθαίνω “

Τον Ιανουάριο του 2025 με μεγάλη χαρά έγινε η  έναρξη της Δανειστική μας Βιβλιοθήκης! Έτσι ένα πολύχρωμο ταξίδι στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών ξεκίνησε  για τα παιδιά μας, με βασικούς συνταξιδιώτες τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Πώς λειτούργησε και ακόμα λειτουργεί;

Κάθε παιδί  έχει την ευκαιρία να δανείζεται κάθε Παρασκευή ένα βιβλίο της επιλογής του από τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας και να το επιστρέφει την επόμενη Δευτέρα. Μαζί με το βιβλίο, παίρνει στο σπίτι το “μαγικό Παραμυθοκούτι” – ένα ειδικό κουτί που περιέχει υλικά για να δημιουργήσει ΜΑΖΙ με το γονιό του κάτι σχετικό με την ιστορία που διάβασε: μία χειροτεχνία , μια κατασκευή ή ακόμα κι ένα μικρό θεατρικό με φιγούρες!

bdad6189 4318 4b21 96ec 1c377f594a66 c7760805 57be 4acf b206 6aa1a8ab43a24764f02f 0bc0 495b 9108 d9b096263735

 

Συμβόλαιο Ευθύνης. Υποχρεώσεις και δικαιώματα.

Στην αρχή του προγράμματος, παιδί και γονιός υπογράφουν ένα “Συμβόλαιο Δανεισμού”, μια συμβολική πράξη που υπενθυμίζει την αξία της ευθύνης και του σεβασμού απέναντι στα βιβλία και στους άλλους αναγνώστες. Το συμβόλαιο αυτό ενισχύει τη συνέπεια, τη συνεργασία και τη φροντίδα. Συζητήσαμε στο σχολείο για τις υποχρεώσεις του καλού αναγνώστη  αλλά και τα δικαιώματά του και υποσχεθήκαμε ότι όλοι ,μαζί γονείς παιδιά και εκπαιδευτικοί, θα φροντίσουμε ώστε το πρόγραμμα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης θα πετύχει!!

TA DIKAIOMATA TOY MIKROY ANAGNOSTH

Κάθε Δευτέρα το παιδί επιστρέφει στο σχολείο με τον φάκελο του Δανεισμού που περιέχει το βιβλίο που δανείστηκε και διάβασε , ένα φύλλο δραστηριοτήτων και ο τυχερός/τυχερή με το “μαγικό Παραμυθοκούτι” . Στην ολομέλεια το κάθε παιδί μιλάει για το βιβλίο που διάβασε, για το φύλλο δραστηριοτήτων που συμπλήρωσε και ο κάτοχος του Παραμυθοκουτιού παρουσιάζει με μεγάλη χαρά και περηφάνεια την κατασκευή του. Εξηγεί με ποιον την έφτιαξε, τι υλικά χρησιμοποίησε , τι τον δυσκόλεψε, πως εμπνεύστηκε στην δημιουργία του.

0bf881b9 53f7 4090 803b 114bc067c5c1 20ec3e49 ff20 4523 9f99 c9ed723b43d0 303bf27c 554f 4962 abb9 f7f927225b38 2603b45f cab8 41f4 aa1e 64019af3e60a c8d07330 27c4 49ae aca7 b19d4ba61c47 f0ef28d6 71fb 4848 83b2 0a619a497b44

5ea1c35a f5f5 47a4 855e f1712ad9c387211ef6d7 0eaa 49ba baca b97ebba55037

0e3061000 060b 4a3c 95f2 4d5f8e782ead

00

276b560b 31f0 4bb8 8fb0 d25b952ae795ae6e5db8 d10d 4969 b092 42e13b79a2bb1ce0619e 0abf 4492 8ec5 8f327b338ec2

Αυτό που πραγματικά είναι αξιοσημείωτο και συγκινητικό συνάμα ,είναι το πώς με ανυπομονησία και λαχτάρα περίμεναν τα παιδιά να πάρουν το Παραμυθοκούτι στο σπίτι τους και να φτιάξουν κάτι μαζί με τους γονείς τους , αλλά και με πόσο πραγματικά μεγάλο ενθουσιασμό μοιράζονταν την εμπειρία τους από τη συνεργασία με τους γονείς τους και με πόση περηφάνια  έδειχναν τα δημιουργήματά τους. Αλλά και οι γονείς έδειχναν παρόμοιο ενθουσιασμό που τους δινόταν το ερέθισμα για να περάσουν ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους και προσπαθούσαν να βρουν τρόπους ώστε τα παιδιά  να έχουν μόνο θετικά αισθήματα από αυτή την από κοινού δράση.

Τα συναισθήματα όλων…

  • Τα παιδιά νιώθουν υπερηφάνεια και χαρά: είναι υπεύθυνα για ένα βιβλίο, το φέρνουν στο σπίτι τους και μοιράζονται την ιστορία με την οικογένειά τους. Μέσα από το Παραμυθοκούτι εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους.

  • Οι γονείς αισθάνονται σύνδεση με τη σχολική ζωή του παιδιού και απολαμβάνουν κοινό χρόνο με σκοπό και ουσία, γεμάτο φαντασία και δημιουργικότητα.

  • Οι εκπαιδευτικοί βλέπουν τα παιδιά να ανθίζουν: αναπτύσσουν τη γλωσσική έκφραση, την ενσυναίσθηση ,την αγάπη για το διάβασμα και απολαμβάνουν τη σύνδεση σχολείου και οικογένειας

Η εμπειρία της κοινής ανάγνωσης ενός παραμυθιού και της δημιουργικής δραστηριότητας με το Παραμυθοκούτι δεν είναι απλώς μια παιδαγωγική πρακτική — είναι μια βαθιά συναισθηματική διαδικασία, που ενισχύει δεσμούς, καλλιεργεί αξίες και φέρνει το σχολείο πιο κοντά στο σπίτι.Η Δανειστική Βιβλιοθήκη λοιπόν αλλά και το Παραμυθοκούτι είναι εργαλεία  που γεφυρώνουν δύο κόσμους – το σχολείο και την οικογένεια – όχι θεωρητικά, αλλά πρακτικά και βιωματικά.Γονιός και παιδί αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο μαζί με σκοπό την ανάγνωση και τη  δημιουργία. Δεν είναι μια “εργασία”, αλλά μια κοινή δράση με συναισθηματικό υπόβαθρο.Έτσι, επιτυγχάνεται ένας από τους πιο ουσιαστικούς στόχους της προσχολικής αγωγής:
Η σύνδεση σχολείου – οικογένειας ως σταθερός πυλώνας μάθησης και συναισθηματικής ανάπτυξης.



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου. TrackBack URI

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *