
Μια ξεχωριστή και πρωτότυπη εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες, τον Φεβρουάριο (22-02-2023) !!!Εξειδικευμένοι εκπαιδευτές του STEM Education Patras, επισκέφθηκαν το χώρο μας και μέσα από ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , που απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τις βασικές αρχές προγραμματισμού, την εκπαιδευτική ρομποτική και τη μεθοδολογία STEM. Η εκπαιδευτική προσέγγιση STEM (Science -Επιστήμες, Technology- Τεχνολογία, Engineering – Μηχανική , Mathematics- Μαθηματικά) αποτελεί ένα θεμελιώδες κομμάτι της βασικής εκπαίδευσης σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου και παρέχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά μιας ποιοτικής εκπαίδευσης, αφού η ενασχόληση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τις φυσικές επιστήμες σε συνδυασμό με άλλους τομείς όπως είναι η τεχνολογία, τα ευαισθητοποιεί και τους τονώνει το ενδιαφέρον προς τις Επιστήμες.
Για μια καλύτερη γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα STEM μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω video:
https://video.link/w/Kj25RQ3Q5_w#
Αρχικά τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες (νήπια- προνήπια) και οι εκπαιδεύτριες τους παρουσίασαν το STEM εκπαιδευτικό παιχνίδι Kids First Coding & Robotics, ένα ιδανικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για να κατανοήσουν τα παιδιά από τη προσχολική ηλικία τη βασική λογική του προγραμματισμού.
Στη συνέχεια μέσω ενός εικονογραφημένου οδηγού που προβάλλονταν σε βιντεοπροβολέα μέσα στη τάξη και με τη βοήθεια των εκπαιδευτριών ,τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν τον Φράνκι, το ρομπο- χοτ-ντογκ, ακολουθώντας τις προβαλλόμενες οδηγίες !!
Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας τα παιδιά αντάλλασσαν μεταξύ τους ιδέες και προτάσεις και αλληλεπιδρώντας δυναμικά προσπάθησαν να επιλύσουν το πρόβλημα και να οδηγηθούν στην τελική κατασκευή . Η δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων αφορά στην ικανότητα της αξιολόγησης καταστάσεων, εντοπισμού προβλημάτων καθώς και στην άμεση εύρεση των τρόπων επίλυσής τους. Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ο ρόλος των νηπιαγωγών ήταν διευκολυντικός ενώ οι εκπαιδεύτριες καθοδηγούσαν και βοηθούσαν αν και όταν χρειαζόταν.
Αυτό ήταν και το 1ο βασικό βήμα!
Στη συνέχεια και με τη βοήθεια ειδικών καρτών έπρεπε να δημιουργήσουν ένα αλγοριθμικό « μονοπάτι» , ώστε το μικρό ρομποτάκι τους να το «διαβάσει» με τη βοήθεια του ειδικού αισθητήρα που διέθετε στο κάτω μέρος και να περπατήσει μέχρι την τελική γραμμή τερματισμού, ολοκληρώνοντας με επιτυχία την «αποστολή» του!
Αρχικά, την προσπάθεια προγραμματισμού τη βίωσαν με το ίδιο το σώμα τους , όπου ένα παιδί έπαιζε το ρόλο του ρομπότ και τα υπόλοιπα το προγραμμάτιζαν προς τη σωστή κατεύθυνση και στη συνέχεια πέρασαν και στο προγραμματισμό του Φράνκι!
Τα παιδιά απόλαυσαν την εμπειρία και πραγματικά ενθουσιάστηκαν όχι μόνο για την κατασκευή αλλά και για το γεγονός πως στο τέλος κατάφεραν να κινήσουν τον Φράνκι και να επιτύχει τις αποστολές που σκέφτονταν. Αξιοποιήθηκαν στρατηγικές συνεργασίας και διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο μιας ομάδας, με στόχο την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος, τόσο για το άτομο, όσο και για την ομάδα στο σύνολό της.
Μέσα λοιπόν από αυτή τη μοναδική εμπειρία που μετέτρεψε τη Γνώση σε Διασκέδαση, οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με την εκπαίδευση STEM και τη σπουδαιότητα των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Σύγχρονης Τεχνολογίας!















