Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο μας: μια πρώτη προσέγγιση

Κάτω από: Πρόσφατα Άρθρα | 6ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2023 2:48 μμ |
εκπαιδευτικη ρομποτικη

Μια ξεχωριστή και πρωτότυπη εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες, τον Φεβρουάριο (22-02-2023)  !!!Εξειδικευμένοι εκπαιδευτές του STEM Education Patras, επισκέφθηκαν το χώρο μας και μέσα από ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , που απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τις βασικές αρχές προγραμματισμού, την εκπαιδευτική ρομποτική και τη μεθοδολογία STEM. Η εκπαιδευτική προσέγγιση STEM (Science -Επιστήμες, Technology- Τεχνολογία, Engineering – Μηχανική , Mathematics- Μαθηματικά) αποτελεί ένα θεμελιώδες κομμάτι της βασικής εκπαίδευσης σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου και παρέχει  όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά μιας ποιοτικής εκπαίδευσης, αφού η ενασχόληση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τις φυσικές επιστήμες σε συνδυασμό με άλλους τομείς όπως είναι η τεχνολογία, τα ευαισθητοποιεί και τους τονώνει το ενδιαφέρον προς τις Επιστήμες.

Για μια καλύτερη γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα STEM μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω video:

https://video.link/w/Kj25RQ3Q5_w#

Αρχικά τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες (νήπια- προνήπια) και οι εκπαιδεύτριες τους παρουσίασαν  το STEM εκπαιδευτικό παιχνίδι Kids First Coding & Robotics, ένα ιδανικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για να κατανοήσουν τα παιδιά από τη προσχολική ηλικία τη βασική λογική του προγραμματισμού.

Καταγραφή 2 2

Στη συνέχεια μέσω ενός εικονογραφημένου οδηγού που προβάλλονταν σε βιντεοπροβολέα μέσα στη τάξη και με τη βοήθεια των εκπαιδευτριών ,τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν τον Φράνκι, το ρομπο- χοτ-ντογκ, ακολουθώντας τις προβαλλόμενες οδηγίες !!

338532369 1258695945038212 4386441737264201229 n

338582461 776247187488204 5838577911598243245 n

Εικονογραφημένες οδηγίες

 

Έτοιμοι για δράση!!!!

       Έτοιμοι για δράση!!!!

KIDS

Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας τα παιδιά αντάλλασσαν μεταξύ τους ιδέες και προτάσεις και αλληλεπιδρώντας δυναμικά προσπάθησαν να επιλύσουν το πρόβλημα και να οδηγηθούν στην τελική κατασκευή . Η δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων αφορά στην ικανότητα της αξιολόγησης καταστάσεων, εντοπισμού προβλημάτων καθώς και στην άμεση εύρεση των τρόπων επίλυσής τους. Σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ο ρόλος των νηπιαγωγών ήταν διευκολυντικός ενώ οι εκπαιδεύτριες καθοδηγούσαν και βοηθούσαν αν και όταν χρειαζόταν.

Κατά τη διάρκεια της δράσης

Μικροί δημιουργοί

338631920 610201221156350 5894747420267365456 n

unnamed file 3

1 4

338536709 1285086902425879 4658073911439049640 n

 

Αυτό ήταν και το 1ο βασικό βήμα!

Στη συνέχεια και με τη βοήθεια ειδικών καρτών έπρεπε να δημιουργήσουν ένα αλγοριθμικό « μονοπάτι» , ώστε το μικρό ρομποτάκι τους να το «διαβάσει» με τη βοήθεια του ειδικού αισθητήρα που διέθετε  στο κάτω μέρος και να  περπατήσει μέχρι την τελική γραμμή τερματισμού, ολοκληρώνοντας με επιτυχία την «αποστολή» του!

Αρχικά, την προσπάθεια προγραμματισμού τη βίωσαν με το ίδιο το σώμα τους , όπου ένα παιδί έπαιζε το ρόλο του ρομπότ και τα υπόλοιπα το προγραμμάτιζαν προς τη σωστή κατεύθυνση και στη συνέχεια πέρασαν και στο προγραμματισμό του Φράνκι!

338909902 193210656815136 1819177276659061440 n

338557438 1654041835092133 3192069516194961260 n Το μονοπάτι

Τα παιδιά απόλαυσαν την εμπειρία και πραγματικά ενθουσιάστηκαν  όχι μόνο για την κατασκευή αλλά και για το γεγονός πως στο τέλος κατάφεραν να κινήσουν τον Φράνκι και να επιτύχει τις αποστολές που σκέφτονταν.  Αξιοποιήθηκαν στρατηγικές συνεργασίας και διαπραγμάτευσης στο πλαίσιο μιας ομάδας, με στόχο την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος, τόσο για το άτομο, όσο και για την ομάδα στο σύνολό της.

Μέσα λοιπόν από αυτή τη  μοναδική εμπειρία που μετέτρεψε  τη Γνώση σε Διασκέδαση, οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με την εκπαίδευση STEM και τη σπουδαιότητα των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Σύγχρονης Τεχνολογίας!

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.