Μελετώντας και ανακαλύπτοντας το Φθινόπωρο, στην τάξη μας ξεκινήσαμε την εισαγωγή των μαθητών στην αποκωδικοποίηση. στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο EU Code Week 2025. Σε αυτή την δραστηριότητα, αφού διαβάσαμε ένα παραμύθι για τις ομορφιές του Φθινοπώρου,  τα παιδιά κλήθηκαν να αντιστοιχίσουν αριθμητικά σύμβολα με ποσότητα φθινοπωρινών φύλλων. Έτσι μάθαμε να «ξεκλειδώνουμε» τον κώδικα των αριθμών.code week 1

Το Beebot, ο μεγάλος ζωγράφος…

Σε αυτή την δραστηριότητα  επεξεργαζόμαστε τις συνθέσεις στους πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου Mondrian. Αναγνωρίζουμε τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές στους πίνακες. Μεταμορφώνουμε την Beebot σε ζωγράφο και δίνοντας  της, τις κατάλληλες εντολές δημιουργούμε τον δικό μας πίνακα με οριζόντιες και κάθετες γραμμές.

Untitled Project

Σώμα από…. γλωσσοπίεστρα

Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με την θεματική “Το Σώμα μου”  τα παιδιά ασχολούνται με εικόνες που δείχνουν διάφορες στάσεις σώματος. Τις παρατηρούν και προσπαθούν να τις αναπαράγουν με γλωσσοπίεστρα και καπάκια.

Minimalist Summer Photo Collage Instagram Post

Παίζουμε με ξύλινα τουβλάκια Tangram

Στις ελεύθερες δραστηριότητες μας, τα παιδιά παίζουν με τουβλάκια tangram. Συνθέτουν συγκεκριμένες εικόνες ακολουθώντας εικόνες-πρότυπα

Anonymo schedio

Ανώνυμο σχέδιο – 1

Φρούτα του φθινοπώρου με κώδικα χρώματος!

45c00cf8 75c1 45cf be1d 55105a3e6e2b 1Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 αποκωδικοποιούμε τους αριθμούς!

Μιλάμε για το φθινόπωρο στην τάξη μας και αφού γνωρίσουμε τα φρούτα που υπάρχουν αυτήν την εποχή τα βάζουμε στη σειρά και ανάλογα με το χρώμα τους.

Τα προνήπια στην αναγνωρίζουν τα φρούτα πάνω στο χαρτί και αποκωδικοποιούν τους αριθμούς βάφοντας το κάθε φρούτο με το χρώμα που τους δείχνει.

Βοηθούν ό ένας τον άλλο και ολοκληρώνουν την κωδικοποίησή τους.

Μαθαίνω το όνομά μου

Στα πλαίσια της εβδομάδας codeweek 2025 τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη κωδικοποίηση. Πρώτες εβδομάδες στο σχολείο και δειλά δειλά ξεκινάμε να μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και τα γράμματα που το αποτελούν. Μετά από βιωματικες δραστηριότητες δίνεται στα παιδιά καρτέλα με το όνομά τους κι αυτά το δημιουργούν αντιστοιχώντας το με τα ίδια γράμματα που είναι πάνω σε καπάκια. Δίνεται ο κώδικας: όπου αναγνωρίζεις το ίδιο γράμμα στα καπάκια το τοποθετείς κάτω από το γράμμα που υπάρχει στην καρτέλα.IMG 20251008 093940 95

Φθινοπωρινά φύλλα με φυσικά υλικά!

Fthinoporina fylla Code Week okΣτα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 δημιουργούμε μοτίβα, κώδικες με φυσικά υλικά.

Η γωνιά της Φύσης στην τάξη μας είναι γεμάτη φύλλα και κουκουνάρια.

Χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με τα χρώματα του φθινοπώρου και η κάθε μια ομάδα έπρεπε να δημιουργήσει μια σειριοθέτηση με φύλλα και κουκουνάρι.

Δυο παιδιά της ομάδας  του καφέ χρώματος  δημιούργησαν το μοτίβο και τα υπόλοιπα  έπρεπε να το αντιγράψουν ακριβώς κάτω  από το αρχικό.

Τα μεταφέρουν πάνω στο χαρτί. Βοηθούν ό ένας τον άλλο και ολοκληρώνουν την κωδικοποίησή τους δίνοντας την σκυτάλη στην ομάδα του πορτοκαλί.

ΜΟΤΙΒΑ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ

Τα παιδιά αρχίζουν να κάνουν αναπαρασταση μοτίβων με χρωματα και ποσοτητες. Με αφορμή έναν άβακα, και τη χρησιμοτητά του , ανακάλυψαν οτι μπορουν να κάνουν ένα σχεδιο απομονώντας δεξιά κάποιες μπίλιες σε κάθε σειρά. Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σχεδιο στην αρχή.

Στην πορεία βάζουμε την προκληση να αναπαραστήσουν το ίδιο μοτίβο από την αριστερη μεριά του άβακα, και σε συνάρτηση με τα χρώματα και τις ποσότητες. Καθε παιδί ατομικά προσπαθεί να αναπαραστήσει ένα διαφορετικό μοτίβο κάθε φορά. Τα παιδιά δουλευουν σε ζευγάρια. Ενα παιδί φτιάχνει το μοτίβο δεξια του πίνακα και το άλλο αναπαριστά το μοτίβο αριστερά.Collage 2025 10 08 16 32 44

Τα φθινοπωρινά φρούτα! Code week 2025

b2130f55 2820 4b1e bde2 a08931d988a3Στα πλαίσια της εβδομάδας Code Week 2025 και συζητώντας με τα παιδιά για το Φθινόπωρο προγραμματίστηκαν πολλές δραστηριότητες για την κατανόηση της εποχής.

Η βιωματική μάθηση στο Νηπιαγωγείο ενδείκνυται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, όπως και ο πειραματισμός με διάφορα υλικά και παιχνίδια για την κατανόηση όλων των εννοιών. Έχοντας συζητήσει, δοκιμάσει και ζωγραφίσουν τα φρούτα του φθινοπώρου, τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν μοτίβα.

Αντέγραψαν πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί την εικόνα που έβλεπαν. Μια μπανάνα, ένα αχλάδι. Στη συνέχεια μετέφεραν το σχέδιο στο πλαστικό «Πλέγμα μανιταριών», μετρώντας οριζοντίως πόσα κενά τετράγωνα υπήρχαν και που έπρεπε να μπει «χρωματιστό μανιτάρι».

Φθινιπωρινά μοτίβα

Στα πλαίσια της εβδομάδας codeweek 2025 ξεκινήσαμε τα πρώτα  βήματα στην κωδικοποίηση. Με αφορμή το φθινόπωρο τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το αγαπημένο τους φθινοπωρινό χρώμα. Η κάθε ομάδα ζωγράφισε φύλλα με το αγαπημένο της χρώμα και στη συνέχεια αποφάσισαν να φτιάξουν φθινοπωρινές γιρλάντες για να στολίσουν την τάξη.  Με βάση το πρότυπο που τους δόθηκε αναπαράγουν το μοτίβο με τα φύλλα τους.IMG 20251003 123415 908