Συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό stem

Stigmiotypo othonhs stem 1

Το διαστημικό μας ταξίδι στον πλανήτη Άρη Το διαστημικό μας ταξίδι στον πλανήτη Άρη Το διαστημικό μας ταξίδι στον πλανήτη Άρη ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό STEM στις  17/5/2025.

Ομάδες νηπίων παρουσίασαν τους σταθμούς που είχαν φτιάξει για το ταξίδι τους στον Άρη! Απέσπασαν 3  βραβεία από αυτό το διαγωνισμό και αξίζουν τα θερμά μας συγχαρητήρια για την προσπάθεια τους !    

NHPIAKIA 1

NHPIAKIA1

 

NHPIAKIA2

NHPIAKIA 3

 

 

NHPIAKIA3

NHPIAKIA 2

Η προσπάθεια των παιδιών  «το  ταξίδι στον Άρη»  γνωστοποιήθηκε σε τοπική ιστοσελίδα και απέσπασε την επιβράβευση από αρκρτούς συμπολίτες !

https://www.mymoschato.gr/2025/05/stem-kai-fantasia-tria-vraveia-gia-to-5o-nip.html

“Can we survive on Mars?”

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο διαγωνισμό της ρομποτικής για την προσχολική ηλικία “Can we survive on Mars?” προχωρήσαμε στην κατασκευή μιας πόλης στον πλανήτη Άρη με 5 σταθμούς.
 Ένας από τους σταθμούς μας ήταν κι ο χώρος ψυχαγωγίας των παιδιών – αστροναυτών. Το χώρο αυτό τον ονομάσαμε “Disco Mars”, στον οποίο τα παιδιά- αστροναύτες παίζουν μουσική, τραγουδάνε, χορεύουν γύρω από μια Ντισκομπάλα.
 Η Ντισκομπάλα ως κομμάτι ψυχαγωγίας ήταν έμπνευση ενός μαθητή η οποία ενθουσίασε πολύ τα παιδιά.  Γύρω από αυτή την ιδέα, γράψαμε κι ένα τραγούδι.
 Έπειτα φτιάξαμε ένα πόστερ στο οποίο τα μεγαλύτερα παιδιά μετέφεραν εκεί τους στίχους του τραγουδιού και ζωγράφισαν όλα όσα ξετυλίγονται στο τραγούδι.
Poster Taksidi ston Arh 1
Το τραγούδι έχει να κάνει με το ταξίδι μας στον Άρη και την απόλαυση του χορού και της μουσικής στο φανταστικό χώρο ψυχαγωγίας στον πλανήτη.
Μαζί με τα παιδιά ανακαλύψαμε τη χαρά της μάθησης μέσα από το παιχνίδι που αποτελεί και το κύριο γνωστικό εργαλείο εκμάθησης για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
 Εντέλει απολαύσαμε τη μετάβαση που αφορά σε ένα άλλο ταξίδι, εκείνο από το μικρόκοσμο των λιλιπούτειων πλασμάτων στο αρχικό project ρομποτικής προς την ενσάρκωσή του στο μακρόκοσμο, με “αληθινούς” αστροναύτες- ταξιδευτές που χορεύουν, τραγουδάνε, παίζουν μουσική, αγκαλιάζονται όλοι μαζί και χορεύουν περιστροφικά όπως οι πλανήτες.
Κατά τη συγγραφή και σύνθεση του τραγουδιού μας ασκηθήκαμε γλωσσικά επινοώντας στίχους στους οποίους βάλαμε μελωδία και ρυθμό, τους “ντύσαμε” με την παρέα μουσικών οργάνων (κιθάρα, kazoo, τύμπανο, ντέφι, μαράκες, μουσικά αυγά) τους τραγουδήσαμε με τις φωνές μας και τους χορέψαμε.
Αναπτύξαμε τη μουσική μας καλλιέργεια κι ευαισθησία, κινήσαμε όλα τα μέλη του σώματός μας “στριφογυρνώντας” σαν πλανήτες, χωριστήκαμε σε ομάδες και μάθαμε να εργαζόμαστε ομαδοσυνεργατικά.
Με τα γνωστικά “οχήματα” των αισθήσεών, του σώματος και του μυαλού ενεργοποιήσαμε τη φαντασία μας και δουλέψαμε διαδραστικά. Εκμηδενίσαμε με τη δύναμη του νου μας τις φυσικές και χωρο-χρονικές αποστάσεις και προσεγγίσαμε με δέος τον κόσμο των φυσικών επιστημών. Ζωγραφίσαμε κι αναπτύξαμε την αισθητική μας καλλιέργεια.
Εντέλει στο πόστερ ξετυλίγονται οι στίχοι του τραγουδιού μας που αφορούν στο ταξίδι μας από τη Γη στον πλανήτη Άρη, και ζωγραφιές των παιδιών από πυραύλους, παιδιά πιασμένα χέρι με χέρι που φτάνουν ως το άπειρο και μας καλούν να πάμε να χορέψουμε στη “Disco Mars”, να παίξουμε, να ακούσουμε μουσική και να γίνουμε όλοι μια αγκαλιά, χορεύοντας.
Στο ηχητικό αρχείο ακούγεται το τραγούδι μας από τις πρόβες, καθώς και μερικά άλλα τραγούδια που αφορούν στους πλανήτες και την περιστροφή τους γύρω από τον Ήλιο.
Συνολικά μάθαμε ότι η γνώση προσεγγίζεται βιωματικά κι απαιτεί τη συμμετοχή όλων των αισθήσεων, του σώματος, του μυαλού της καρδιάς και της φαντασίας μας.

Οι μαγικές δυνάμεις της φιλίας

Στο πλαίσιο επεξεργασίας της έννοιας της φιλίας, τα παιδιά μέσα από ένα πρόγραμμα stop motion δημιούργησαν μια ταινία μικρού μήκους για την φιλία.

ccc

το πλαίσιο επεξεργασίας της έννοιας της φιλίας, τα παιδιά μέσα από ένα πρόγραμμα stop motion δημιούργησαν μια ταινία μικρού μήκους για την φιλία.

Αρχικά δημιουργήσαμε ξεχωριστά φανταστικά τερατακια, και έπειτα σκεφτήκαμε ιδέες για μια ιστορία φιλίας. Μάλιστα σαν έμπνευση παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους “Corto Ian”.

Σκεφτήκαμε τι μας ενώνει με τους άλλους, πότε κάποιος νιώθει μόνος του, και πως μπορούμε να γίνουμε φίλοι.

Μέσα από brainstorming , διάλογο και ψηφοφορία των ιδεών δημιουργήσαμε το εξής σενάριο για την ταινία:

Σε έναν μακρινό πλανήτη ζουν πολλά πολύχρωμα πλασματικά, διαφορετικό το ένα από το άλλο. Σε αυτά τα πλασματικά άρεσε να παίζουν όλα μαζί και να γελάνε.

Ένα όμως από αυτά, το κίτρινο, ήταν πιο επιθετικό και πολλές φορές τους έσπρωχνε όταν παίζανε.
Έτσι τα άλλα πλάσματα μια δεν ήθελαν να το κάνουν παρέα.

Μια μέρα όμως, το κόκκινο πλάσματα κι είδε το σπίτι του κίτρινου. Έμενε στην σκοτεινή πλευρά του πλανήτη! Ήταν μόνο του και φοβισμένο. Δεν είχε φίλους και οικογένεια και έτσι δεν ήξερε πώς να τα προσεγγίζει.

Το κόκκινο πλάσματακι κατάλαβε πως το κίτρινο δεν ήταν κακό, απλά φοβισμένο. Έτσι φώναξε όλα τα άλλα πλασματακια και όλα μαζί αποφάσισαν να γίνουν φίλοι μαζί του και να μην είναι μόνο του πια.

sda xcxc

Έτσι έκαναν μια μεγάλη, μεγάλη αγκαλιά και το σκοτάδι έσβησε, και ο ήλιος φώτισε όλο τον πλανήτη. Και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

Όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι έχουμε σκοτεινές και φωτεινές πλευρές.

Το σκοτάδι νικιέται με το φως.

Με την αγάπη και την φιλία.

 

Τι θα μπορούσα να κάνω με τους φίλους μου στον κήπο του σχολείου μας;

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των φιλικών σχέσεων των παιδιών μέσα από την κοινή δημιουργία, τα παιδιά των δύο τάξεων έφτιαξαν ένα κοινό εικαστικό έργο χρησιμοποιώντας την φαντασία τους, χρώματα και φυσικά υλικά.
Αρχικά μέσα από ένα ψυχοκινητικο παιχνίδι τα παιδιά της μιας τάξης φανταστικά πως μπορεί να μοιάζει ένα μαγεμένο δάσος. Στην συνέχεια, αποτύπωσαν με σχέδια την φαντασία τους σε ένα μεγάλο χαρτόνι, στην οποία έδωσαν χρώμα και συμπλήρωσαν τα παιδιά της άλλης τάξης, δημιουργώντας ένα κοινό μαγικό τοπίο.
Το έργο ολοκληρώθηκε όταν τα παιδιά και από τα δύο τμήματα μάζεψαν φυσικά υλικά από τον κήπο του σχολείου και τα κόλλησαν ολοκληρώνοντας το έργο τους, το οποίο διακοσμήθηκε στον διάδρομο σαν κοινό δημιούργημα των δύο γειτονικών τμημάτων.

f1x

ps2x

f5x ps3x ps6x ps8k

ooo

 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς

Stigmiotypo othonhs 2025 05 18 084423

Τα παιδιά παρακολούθησαν και συμμετείχαν στο πρόγραμμα «ζώα και φυτά αλλιώς»

ανακαλύπτοντας την πλούσια πανίδα του τόπου και ζωγραφίζοντας ένα «πανό» με τα ζώα και τα φυτά στο φυσικό τους περιβάλλον.

Πριν την επίσκεψη αποτύπωσαν τη διαδρομή που θα ακολουθούσαν από το Νηπιαγωγείο μέχρι το ΠΙΟΠ. Ήταν η  πρώτη μετακίνηση με πούλμαν και όλα τα παιδιά ήταν χαρούμενα που θα πήγαιναν βόλτα με τους φίλους τους !

P6 1 P7

Στο ΠΙΟΠ θαύμασαν τον μεγάλο κήπο και στη συνέχεια οδηγήθηκαν από τους υπεύθυνους του προγράμματος στις αίθουσες για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα!

P3 1

Παρακολούθησαν μια διαδραστική παρουσίαση .Γνώρισαν ζώα, πήραν πληροφορίες για τον τρόπο που βρίσκουν την τροφή τους ,που φτιάχνουν τη φωλιά τους ,που προστατεύονται από τους εχθρούς τους.Έλυσαν γρίφους και αινίγματα που σχετίζονταν με το υλικό  της παρουσίασης.

P51747600928919

Στη συνέχεια κάνοντας πινέλα τα δάχτυλα τους ζωγράφιασαν τα ζώα που τους έκαναν εντύπωση!

P4 1 P1 2

Στο σχολείο αποτύπωσαν τις εντυπώσεις από την εκπαιδευτική επίσκεψη!

 

P2 1

Ευχαριστούμε τις υπεύθυνες του προγράμματος για τις γνώσεις και τις  εμπειρίες που μετέφεραν στα παιδιά!

 

 

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!

                       

Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, παρατηρήσαμε πίνακες με θέμα τη μητέρα και τους συνεχίσαμε  χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας.

n1

Διαβάσαμεκαι σχολιάσαμε  το βιβλίο      «η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό»

MA5

Φτιάξαμε κάρτες , λουλούδια, βραχιόλια για να τα χαρίσουμε στις μανούλες μας!

M2 M3 1

MA1 MA2 MA3

 

 

MA4

Μανούλα σε αγαπώ!

 

 

 

O κήπος μας πόλος έλξης μικρών και μεγάλων!

Αυτές τις όμορφες ανοιξιάτικες ημέρες αποφασίσαμε να τις εκμεταλλευτούμε και να είμαστε όσο μπορούμε περισσότερο κοντά στη φύση !Ο κήπος μας έχει ομορφύνει και μικροί μεγάλοι θέλουμε να βρισκόμαστε εκεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα !

                        Γιατί να μην φάμε το δεκατιανό μας εκεί;

a5

                                  Ήταν πολύ ωραία! θα το ξανακάνουμε !

Η δροσιά των δέντρων και των λουλουδιών ήταν καταπληκτική!

                       Γιατί να μη κάνουμε και το ελεύθερο παιχνίδι μας έξω;

a2 2 a3 1 a4 1 a7

Σίγουρα θα διοργανώσουμε κα άλλες δράσεις στην αυλή του σχολείου μας και  τον κήπο μας!

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων