Καλώς ήρθατε στο 5ο Νηπιαγωγείο Μοσχάτου!
Στον ιστότοπό μας αναρτώνται νέα, ανακοινώσεις, δράσεις
που υλοποιούνται στο σχολείο μας!
Καλή περιήγηση
Τα παιδιά βλέπουν φωτογραφίες και εκπαιδευτικά βίντεο και μαθαίνουν για την 28η Οκτωβρίου 1940!




https://www.youtube.com/watch?v=kWtUroiPNt4
https://www.youtube.com/watch?v=7xsSaHcQ–sQ
Ακούνε αφηγήσεις βιβλίων που σχετίζονται με τον πόλεμο. 
Μαθαίνουν για την ελληνική σημαία και τους συμβολισμούς της. Κατασκευάζουν σημαία για την παρέλαση.

Με ξυλάκια σχηματίζουν το ΟΧΙ και την ΕΛΛΑΔΑ και μαθαίνουν για τα νούμερα που συνθέτουν το 1940.
Ζωγραφίζουν το ΟΧΙ με δακτυλομπογιές
Οι στρατιώτες στα βουνά της Πίνδου φωνάζουν ΑΕΡΑ και ΟΧΙ!
Αφού έχουν ακούσει για το «κανόνι της ειρήνης» φτιάχνουν τα δικά τους κανόνια τα οποία πετούν αστέρια, καρδούλες λουλούδια.
Προγραμματίζουν το ποντικάκι-ρομποτάκι να πάει στα σημαντικά γεγονότα του 1940.
Σε ομαδική εργασία αναπαριστούν τις Ηπειρώτισσες στα βουνά της Πίνδου:
Ακούνε επετειακά τραγούδια
https://www.youtube.com/watch?v=H3wsCLJ5ePc
https://www.youtube.com/watch?v=bRYigRhaHKw
https://www.youtube.com/watch?v=d-mphLx9sg
και του χρόνου!
Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας τιμάται στις 10 Οκτωβρίου κάθε έτους. Έχει καθιερωθεί από τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε η κοινωνία και η Πολιτεία να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ψυχικής υγείας και να ενθαρρύνει τις προσπάθειες υποστήριξης όσων αντιμετωπίζουν θέματα ψυχικής υγείας. Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας εστιάζει στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Η ψυχική υγεία δεν αφορά λίγους, αφορά όλους μας. Με μικρές καθημερινές πράξεις φροντίδας, μπορούμε να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας ώστε να νιώσουν καλύτερα και να προχωρήσουν….
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, τα παιδιά μαθαίνουν για τα διαφορετικά συναισθήματα που όλοι έχουμε…
Παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο και στη συνέχεια, το κάθε παιδί αναφέρει ένα περιστατικό που του προκαλεί το αντίστοιχο συναίσθημα.
https://youtu.be/MlBF_6ZdpsI?si=d9-1Xfv0n6yG
Συζητάμε για τα χρώματα που κατά τη γνώμη μας ταιριάζουν στο κάθε συναίσθημα. Στη συνέχεια, εκτυπώνουμε φύλλα ε
ργασίας με ένα συναίσθημα πάνω, στα οποία καλούνται τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες να ζωγραφίσουν πάνω στο χαρτί με τα χρώματα που αντιστοιχούν στο κάθε συναίσθημα.
Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες μας με τα συναισθήματα, τα παιδιά παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο χωρίς μουσική κι αφού συζητήσουμε τα συναισθήματα των ηθοποιών, επιλέγουμε μουσική για soundrack.
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11311
Τέλος, τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Μοιράζονται σε όλους από ένα συναίσθημα σε καρτέλες και αναλαμβάνουν να συνθέσουν μία ιστορία και να την παρουσιάσουν στην τάξη.
Με τους μικρούς μας φίλους παίζουμε ακόμη το παιχνίδι «πάρε την καρδούλα» χαρίζοντας στον εαυτό τους και στους άλλους κάτι θετικό!
Μοιράστηκαν μαζί μας πότε νιώθουν χαρά και αγάπη:

στη συνέχεια έφτιαξαν μια μεγάλη καρδιά με τις ατομικές καρδούλες που είχαν ζωγραφίσει!
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ;
Ο προγραμματισμός σε κάνει δημιουργικό
Ο προγραμματισμός σε κάνει δυνατό
Ο προγραμματισμός είναι η σύγχρονη έννοια του εγγραμματισμού
Ο προγραμματισμός ξεκλειδώνει νέες ευκαιρίες
Ο προγραμματισμός είναι για όλους !Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρωτοβουλία προγραμματισμού στην Ευρώπη
δραστηριότητες
Βλέπω και πηδώ
το παιδί καλείται να πηδήξει μέσα στο στεφάνι και να στρίψει το σώμα του ανάλογα με τη φορά που δείχνει το βελάκι(μπροστά ,πίσω, δεξιά αριστερά).
Βοήθησε το ρομπότ να ολοκληρώσει την αποστολή του
Στην αυτοσχέδια μακέτα που έχει φτιαχτεί στο δάπεδο της τάξης, τα παιδιά τοποθετούν στα διάφορα κελιά αρχικά γράμματα των ονομάτων τους. Στη συνέχεια σηκώνονται ζευγάρια παιδιών .Το ένα παιδί γίνεται προγραμματιστής και καλείται να δώσει τις σωστές εντολές (πχ:2 βήματα μπροστά, στροφή αριστερά…) στο άλλο παιδί του ζευγαριού που είναι το ρομπότ ,ώστε να φτάσει στο ανάλογο κάθε φορά γράμμα. Δεν χρειάζεται για την εκτέλεση της δραστηριότητας σύνδεση στο διαδίκτυο.
Σπάσε τον κώδικα
στο ελεύθερο παιχνίδι σε μια από τις γωνιές υπάρχουν αυγοθήκες με διάφορες καρτέλες που καλούνται τα παιδιά να αποκωδικοποιήσουν !Χρειάζεται να επιλέξουν μπαλάκια του χρώματος που δείχνει η καρτέλα και να τα βάλουν στη σωστή θέση της αυγοθήκης. Αυτή η δραστηριότητα αποτέλεσε μέρος δραστηριοτήτων σε μια Συμμαχία σχολείων!
Αγαπητοί γονείς, μπορείτε να τηλεφωνείτε στο σχολείο τις ώρες που αναγράφονται παρακάτω ώστε να μιλάτε με τις εκπαιδευτικούς των παιδιών σας και να ορίσετε από κοινού μια δια ζώσης επικοινωνία, προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση για την πορεία του παιδιού σας στο σχολείο και ανταλλαγή πληροφοριών.
Δευτέρα : 11.30-12.00 κα Μανταλένα
12.15-12.45 κα Σοφία
13:00 – 13:30 κα Νικολέττα
Τρίτη : 10.00-10.30 κα Κωνσταντίνα
13.00-13.30 κα Ναυσικά-κα Πωλίνα
Τετάρτη: 13.00-13.30 κα Ευαγγελία ,κ. Κατερίνα
Πέμπτη:8.30-12.00 κ. Κωνσταντίνος, κ. Βούλα
Η ομάδα των εκπαιδευτικών μας για τη σχολική χρονιά 2025 -2026 έχει σχηματιστεί ως εξής:
Υποχρεωτικό τμήμα 1: Παπαθεοδώρου Σοφία ΠΕ60, Παπαθανασίου Νικολέττα ΠΕ60,5, Ράκκα Μανταλένα ΠΕ60
Ολοήμερο τμήμα 1: Ράκκα Μανταλένα ΠΕ60
Υποχρεωτικό τμήμα 2: Καμπούρη Ευαγγελία ΠΕ60, Βραχάνη Αικατερίνη ΕΒΠ ΔΕ01
Ολοήμερο τμήμα 2:
Υποχρεωτικό τμήμα 3: Χλιούρα Ναυσικά ΠΕ60
Τμήμα ένταξης: Γρυσμπολάκη Πωλίνα
Δασκάλα Αγγλικών: Αλεβίζου Κωνσταντίνα ΠΕ06
Με τους μικρούς μας μαθητές εξερευνούμε αυτή την πανέμορφη εποχή του χρόνου και μαθαίνουμε για τα χρώματα των autumn leaves όπως yellow, red & brown!! Μαζί με τον φίλο μας τον squirrel ανακαλύψαμε και ποιος τελικά ήταν ο κλέφτης των φθινοπωρινών φύλλων!! The leaf thief!! H νηπιαγωγός του τμήματος διάβαζε την ιστορία στα ελληνικά και η δασκάλα των αγγλικών στα αγγλικά!
Ακούσαμε το φθινοπωρινό τραγούδι που άρεσε σε μικρούς και μεγάλους!Σας το μοιραζόμαστε για να το τραγουδήσετε μαζί τους!
Με αφορμή τις φθινοπωρινές βροχές και την πτώση της θερμοκρασίας ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Φθινόπωρο και τι συμβαίνει αυτή την εποχή! Είναι η ιδανική εποχή να παρατηρήσουμε όλες τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας! Τα φύλλα των δέντρων ξεκινάνε να αλλάζουν χρώμα, κάποια πέφτουν και κάποια εξακολουθούν να μένουν στα δέντρα. Με αφορμή αυτή τη συζήτηση λοιπόν βγήκαμε στην αυλή μας και προσπαθήσαμε να δούμε αυτές τις αλλαγές..
-> Τα παιδιά μαζέψαν διάφορα φύλλα και λουλούδια και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές:
ΔΙΑΦΟΡΕΣ
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ
-> Με τα φύλλα παίξαμε παιχνίδι χρωμάτων και αριθμών π.χ “Φέρε μου δύο φύλλα κίτρινα και δύο καφέ”
-> Έφτιαξαν “φιλαράκια από αληθινά φύλλα” αλλά και με τη φαντασία τους άλλα παιδιά τα μεταμόρφωσαν σε βάρκες, αυτοκίνητα ,έντομα!
->Έφτιαξαν το Φθινοπωρούλη και τη Φθινοπωρούλα που θα τους κάνουν παρέα όλες αυτές τις μέρες
-> Μέσα από το παιχνίδι στο κουκλόσπιτο διαχώρισαν τα φρούτα και τα λαχανικά με βάση το χρώμα τους
-> Γνώρισαν τα φθινοπωρινά φρούτα:
->Έκαναν το αποτύπωμα των φθινοπωρινών φρούτων:
και με λίγη ζάχαρη και πολλή φαντασία έφτιαξαν γλυκό!
-> ξεφύλλισαν βιβλία και άκουσαν τραγούδια:
-> Είδαν πίνακες ζωγραφικής του Τζάκσον Πόλοκ, χωριστήκαμε σε ομάδες και με χρώματα του φθινοπώρου (καφέ, κίτρινο, κόκκινο, σκούρο πράσινο, πορτοκαλί) φτιάξαμε η κάθε ομάδα το δικό της έργο τέχνης με ελεύθερες γραμμές.
-> Εντόπισαν το γράμμα “Φ” ανάμεσα στα άλλα γράμματα που ήταν κολλημένα σε φθινοπωρινά φρούτα
-> Οδήγησαν το ποντικάκι ρομποτάκι στα φθινοπωρινά φρούτα
Αφού άκουσαν τα παιδιά την ιστορία του βιβλίου
έφτιαξαν με τα σώματα τους αρχικά και ,με ράβδους στη συνέχεια τα σχήματα:
Στη συνέχεια κλήθηκαν να βρουν μέσα στην τάξη αντικείμενα που τους θύμιζαν τα σχήματα που είχαμε παρουσιάσει. Μέσα από παιχνίδι κλήθηκαν να εκτελέσουν διάφορες αποστολές όπως:
Στην τάξη ακούστηκαν παιδικά τραγούδια:
https://www.youtube.com/watch?v=_YmHAcCGnVU
https://www.youtube.com/watch?v=swdF6ae61og
Δόθηκαν στα παιδιά σχήματα πολλών χρωμάτων και μεγεθών για να φτιάξουν συνθέσεις:
Γνώρισαν τον ζωγράφο Καντίσκι που χρησιμοποιούσε στη ζωγραφική του γεωμετρικά σχήματα .Τα παιδιά παρατηρώντας τα έργα του έφτιαξαν τις δικές τους δημιουργίες:
