ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ
«ενδυνάμωση -συνεργασία-αποδοχή.
Προλαβαίνουμε τη βία, πριν εμφανιστεί»
Εργαστήριο 1:
ένας κύκλος μας ενώνει
- Τα παιδιά κάθονται στο έδαφος σε σχήμα κύκλου. Η εκπαιδευτικός ζητάει να σηκωθούν σαν ελατήρια, τα παιδιά που έχουν ένα κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό π.χ όσα παιδιά έχουν κοντά μαλλιά ή όσα παιδιά φοράνε παπούτσια με κορδόνι. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται και κάθε φορά σηκώνονται διαφορετικές ομάδες παιδιών με βάση κάποιο κοινό χαρακτηριστικό.
- Επαναλαμβάνουν το παιχνίδι κρατώντας το νήμα από ένα κουβάρι. Κάθε παιδί που λέει, δίνει το νήμα στο παιδί που θυμάται ότι είχαν ένα στοιχείο κοινό.
Εργαστήριο 2:
Ο εαυτός μου -οι άλλοι
-
- παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του, γράφει το όνομά του .Στη συνέχεια μιλά για αγαπημένο του κάθε χρώμα, παιχνίδι, φαγητό, βιβλίο, κ.ά.
- Κατασκευάζουν την ατομική τους ταυτότητα.Στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά καλούνται να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του ονόματός τους ως διακριτικό της ταυτότητάς τους, καθώς και στοιχεία που τη συγκροτούν. Μετρούν το ύψος του φίλου τους χρησιμοποιώντας σα μονάδα μέτρησης τα πινέλα που είχαμε στην τάξη.
- παιδί ζωγραφίζει τον εαυτό του, γράφει το όνομά του .Στη συνέχεια μιλά για αγαπημένο του κάθε χρώμα, παιχνίδι, φαγητό, βιβλίο, κ.ά.
- Στη συνέχεια αναζητούν όσα κάνουν την προσωπικότητά τους ξεχωριστή αλλά και κοινά στοιχεία με του άλλους.Καλούνται να απαντήσουν στα παρακάτω ερωτήματα!Οι απαντήσεις τους μοναδικές!
Γιατί ο καθένας μας έχει το δικό του όνομα;
- Για να καταλαβαίνουν οι άλλοι ότι είναι αυτός
- Για να χωρίζουν
- Γιατί το διάλεξε η μαμά και ο μπαμπάς
Και αν όλοι είχαμε το ίδιο όνομα;
- Δε θα ξεχωρίζαμε
- Θα λέγαμε τα επίθετα
- Θα μας μπέρδευαν η μαμά, ο μπαμπάς, τα παιδιά και οι δασκάλες
- Κάνουν ομαδική εργασία σε μεγάλο χαρτόνι με το περίγραμμα του εαυτού τους . Τα περιγράμματα μπλέκονται, μπαίνοντας το ένα μέσα στο άλλο
Εργαστήριο 3:
Δυναμώνω -προστατεύω -πιστεύω στον εαυτό μου
-
- Σε χαρτί Α4 το κάθε παιδί σχεδιάζει το περίγραμμα της παλάμης του και το ζωγραφίζει με το δικό του μοναδικό τρόπο
- Έρχεται ο ανιχνευτής ταλέντων και μιλούν σε αυτόν για τα ταλέντα τους
- Σε χαρτί Α4 το κάθε παιδί σχεδιάζει το περίγραμμα της παλάμης του και το ζωγραφίζει με το δικό του μοναδικό τρόπο
- Πάνω σε χάρτινη μπουγάδα βρίσκουν λέξεις που τους κάνουν να νιώθουν δυνατοί.Κάθε λέξη τη γράφουν στο ρούχο και την κρεμάνε σε ένα σκοινί.
Εργαστήριο 4:
Ένα πρόβλημα ζητά λύση
- Έρχεται η μασκότ κούκλα που είναι πολύ λυπημένη . Τα παιδιά ρωτούν γαιτί είναι στεναχωρημένη και τους απαντά ότι στο σχολείο του δεν τον θέλουν, τον κοροϊδεύουν για τον τρόπο που μιλάει, για το χρώμα του για τα δόντια του. Η κούκλα ζητάει τη βοήθεια των παιδιών. Τα παιδιά καλούνται να προτείνουν λύσεις για να τη βοηθήσουν.
- Βλέπουν και σχολιάζουν τις εικόνες από την κοινωνική ιστορία«Πώς αντιδρώ στον σχολικό εκφοβισμό». Συγκρίνουν τις προτάσεις που έκαναν, με αυτές που προτείνονται στην κοινωνική ιστορία. Προβαίνουν σε συμπεράσματα.
Εργαστήριο 5:
Τι θα πάρω μαζί μου
- Παρατηρούν εικόνες με διάφορες συμπεριφορές- αντιδράσεις παιδιών σε θέματα σχολικής βίας. Προτείνουν τρόπους που βοηθάνε στο να μην εκδηλωθούν περιστατικά σχολικής βίας.