Εργαστήριο 1: Ας γνωριστούμε παίζοντας!
- Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο της ομάδας :με τη συνοδεία μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο, σφίγγουν το χέρι κάποιου άλλου παιδιού που συναντούν λέγοντας το όνομά του, περπατούν ελεύθερα με τις οδηγίες της νηπιαγωγού (ενδεικτικά: σαν να φοράνε τακούνια, σιγοτραγουδώντας, σαν να είναι γέροι, σαν να κουβαλάνε βαριές τσάντες, με τον δικό τους τρόπο)
- ένα μπουκέτο με λουλούδια: κάθε παιδί ζωγραφίζει ένα μεγάλο λουλούδι και στο κέντρο μπαίνει η φωτογραφία του. Φτιάχνουμε ένα βάζο και μπαίνει το μπουκέτο της τάξης
- Αντίστοιχη δραστηριότητα με την παραπάνω:ο κήπος των λουλουδιών.
- Χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα την καρτέλα που τραβούν. Κάθε παιδί λέει το αγαπημένο φαγητό και χρώμα και ο εκπρόσωπος της ομάδας τα παρουσιάζει στην ολομέλεια.
Εργαστήριο 2: Όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη!!
- Η νηπιαγωγός παρουσιάζει μια γαντόκουκλα και τους λέει ότι τους επισκέφτηκε γιατί χρειάζεται τη βοήθειά τους. Στο δικό της σχολείο την κοροϊδεύουν επειδή δε μιλά καθαρά.Γίνεται συζήτηση .Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματα της νέας φίλης λένε, τι θα έκαναν στη θέση της και, γενικότερα προτείνουν λύσεις
- Άλλο ένα πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν ήταν της κούκλας Δώρος. Μετακόμισαν από το χωριό στην πόλη, οπότε άλλαξε γειτονιά και σχολείο και την κορόιδευαν τα παιδιά γιατί δεν μίλαγε καθαρά και γιατί ο αδερφός της ο Θοδωρής ήταν σε αμαξίδιο. Τα παιδιά εξέφρασαν συναισθήματα και λύσεις.
- Πραγματοποιείται παρουσίαση της κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των συναισθημάτων.
Εργαστήριο 3:Εσύ και εγώ μαζί!!!
- Αφήγηση του παραμυθιού «Σοφία η αγελαδίτσα». Τα παιδιά ακούνε την ιστορία μέχρι ενός σημείου και μετά καλούνται να δώσουν τη δική τους συνέχεια .Αφού ζωγραφίσουν και διατυπώσουν τη δική τους συνέχεια ακούν το τέλος της ιστορίας
Φτιάχνεται θερμόμετρο συναισθημάτων .Τα παιδιά ζωγραφίζουν τι είναι αυτό που τους θυμώνει και τι αυτό που τους ευχαριστεί περισσότερο.
- Στον προτζέκτορα γυρίζει τροχός συναισθημάτων και ανάλογα με την εικόνα του τροχού που πέφτει σε κάθε παιδί λέει τι είναι αυτό που τον κάνει να νιώθει έτσι (θυμωμένος…χαρούμενος..)
- Σε επιδαπέδια πίστα υπάρχουν εικόνες με προσωπάκια που εκφράζουν διάφορα συναισθήματα. Τα παιδιά οδηγούν το ρομποτάκι -ποντικάκι στην εικόνα που τους ζητείται.
- Με τουβλάκια φτιάχνεται ο πύργος της τάξης μας. Σε κάθε τουβλάκι υπάρχει το όνομα του κάθε παιδιού. Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος