Στην προσπάθειά μας να κάνουμε τα παιδιά να αντιληφθούν πως υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να είναι διαφορετικοί αλλά έχουν τα ίδια με όλους μας δικαιώματα:
- Γνωρίσαμε το Ρίκι και το νέο του κόσμο, ένα κόσμο που μία από τις αισθητηριακές αναπηρίες, αυτή της απώλειας όρασης δε του στερεί κανένα από τα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά και μπορεί με το δικό του διαφορετικό τρόπο και να παίξει και επικοινωνήσει.
- Τροφοδοτώντας την ενσυναίσθηση των παιδιών, γίναμε σα το Ρίκι και με δεμένα μάτια προσπαθήσαμε να περπατήσουμε μια οριοθετημένη διαδρομή καταγράφοντας στη συνέχεια στον πίνακα πως νιώσαμε.
- Έχοντας ξεκινήσει να μιλάμε για τις αισθητηριακές αναπηρίες, είδαμε πως επικοινωνούν τα άτομα με απώλεια όρασης και ακοής, συζητήσαμε δηλαδή για τη γραφή Braille και τη νοηματική γλώσσα αντίστοιχα ενώ βιωματικά προσπαθήσαμε με την αφή να αναγνωρίσουμε γράμματα από το όνομά μας, αλλά και να σχηματίσουμε με τα χέρια μας το σύμβολο του αρχικού γράμματος του ονόματός μας
- Ολοκληρώνοντας με τις αισθητηριακές αναπηρίες και κάνοντας μια εισαγωγή και στις κινητικές αντιστοιχίσαμε τις πινακίδες και τα σύμβολα, με το ανάλογο όργανο του σώματός που διαπιστώνεται πως δεν είναι τόσο λειτουργικό.
-
- Σε επόμενη μέρα παρακολουθήσαμε το animation για τη παιδική αναπηρία με τίτλο “Cuerdas” “Cuerdas”, Cortometraje completo όπου συζητήσαμε για τις κινητικές αναπηρίες.
Ενώ αναφερθήκαμε και στις υπόλοιπες μορφές αναπηρία
- Διαπιστώνοντας πως οι χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου ίσως να δυσκολευονται να μετακινηθούν καθώς δεν είναι όλοι οι χώροι προσβάσιμοι και δε διαθέτουν ράμπες:
- Επίλυση Προβλήματος
Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου ώστε να λύσουμε την απορία μας σχετικά με το εάν θα μπορούσε ένα παιδί με αμαξίδιο να μπεί μέσα στην τάξη μας. Τελικά η απάντηση που δώσαμε ήταν ναι διότι ψάχνοντας την αυλή βρήκαμε τη ράμπα αλλά αναφέραμε και τον ανελκυστήρα που θα μπορούσε να πάρει ώστε να ανέβει στους ορόφους
- .
-
- Ενώ είδαμε τρόπους ώστε να κάνουμε ευκολότερη τη καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρίες παίζοντας δύο ψηφιακά παιχνίδια
Πως να φερθούμε σε άτομα με ειδικές ανάγκες – ΑΜΕΑ part1 (ΗQ)
Πως να φερθούμε σε άτομα με ειδικές ανάγκες – ΑΜΕΑ part2 (ΗQ)
Σε εξέλιξη συζητήσεων μέσα στην τάξη αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να κάνουν τα ΑμεΑ στον ελεύθερο χρόνο τους και με αναζήτηση είδαμε πως μπορούν να αθληθούν όπως όλοι μας. Κάπως έτσι γνωρίσαμε κάποια από τα Παραολυμπιακά αθλήματα, παρακολουθώντας ενδεικτικά κάποιους αγώνες.