Το Περιστέρι της Ειρήνης στην τάξη μας

🕊️ Το Περιστέρι της Ειρήνης εμφανίστηκε στην τάξη μας! Το υποδέχτηκε με χαρά η μασκότ μας, ο Λύκος Ζαχαρίας 🐺, κρατώντας ένα γράμμα ✉️. Μέσα στο γράμμα υπήρχε το ποίημα «Ειρήνη» του Γιάννη Ρίτσου.

image3 4

📖 Διαβάσαμε το απόσπασμα του ποιήματος και ακούσαμε τον ίδιο τον ποιητή να το απαγγέλλει μέσα από την εφαρμογή YouTube 🎧.

🎵 Στη συνέχεια, ακούσαμε και τραγουδήσαμε όλοι μαζί το αγαπημένο τραγούδι «Αν όλα τα παιδιά της Γης». Τα παιδιά αναρωτήθηκαν 🤔:
💭 Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε η Ειρήνη να φωλιάσει στις καρδιές όλων;
💭 Πώς μπορούμε να την προστατεύσουμε και να μην επιτρέψουμε στον Πόλεμο να ξαναέρθει;

🌀 Χορέψαμε σε κύκλο το τραγούδι, πιασμένοι χέρι-χέρι 🤝, στέλνοντας το δικό μας μήνυμα για Ειρήνη σε όλο τον κόσμο 🌍.

image13 2

🎨 Οι σκέψεις των παιδιών αποτυπώθηκαν μέσα από τις ζωγραφιές τους, δημιουργώντας το “Βιβλίο της Ειρήνης” 📚. Το βιβλίο αυτό

θα μπορεί να δανείζεται στο σπίτι, ώστε τα παιδιά να μοιράζονται τις σκέψεις και τα μηνύματά τους με τις οικογένειές τους ❤️.

image2 6

Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο «Ο Πόλεμος». Έπειτα, κάθε παιδί πήρε μία εικόνα, την παρατήρησε και την παρουσίασε στην ολομέλεια. Ταξινομήσαμε τις εικόνες σε εικόνες ειρήνης και εικόνες πολέμου.

image6 4👫 Στη συνέχεια, τα παιδιά απάντησαν στο ερώτημα:
✨ «Αν η Ειρήνη και ο Πόλεμος ήταν άνθρωποι, ποιοι θα ήταν; Πού θα ζούσαν; Ποιες θα ήταν οι αγαπημένες τους λέξεις, τα παιχνίδια και τα χρώματά τους;»
Οι ιδέες τους ζωντάνεψαν μέσα από ζωγραφιές, λέξεις και παιχνίδια! 🎭

image8 4

96dd5688 3fea 43bb 9e51 c3c2889da156

✈️ Και τότε γεννήθηκε μια ακόμη απορία:
💭 «Τι θα μπορούσαν να ρίχνουν στον κόσμο της Ειρήνης τα αεροπλάνα της Αγάπης;»
Τα παιδιά είπαν πως θα ρίχνουν:
🌸 λουλούδια,
💌 γράμματα γεμάτα αγκαλιές και φιλιά,
🌈 σταγόνες χαράς,
✨ αστέρια ελπίδας,
💖 καρδιές που ενώνουν τους ανθρώπους,
🎈 και μπαλόνια με τη λέξη ΑΓΑΠΗ!

023024a9 b89c 416c a32a 6a93c703ca82

🕊️ Το μήνυμα των παιδιών «Ειρήνη σε όλη τη Γη» αποτυπώθηκε σε μία μεγάλη αφίσα 🌈 γεμάτη χρώματα, αγάπη και ελπίδα.

image1 9

✋ Με την παλάμη του χεριού μας, φτιάξαμε το δικό μας Περιστέρι της Ειρήνης, γράψαμε και ζωγραφίσαμε τι σημαίνει για τον καθένα μας η Ειρήνη 💖.

image14 1

image1 10

Κουκλοθεατροπαίξαμε την ιστορία “Το κανόνι της Ειρήνης”.

image4 6

📍 Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών ενώθηκαν σε ένα μεγάλο περιστέρι, το οποίο ταξίδεψε στο Δημαρχείο της Κομοτηνής 🏛️. Εκεί, μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να γράψουν τις δικές τους ευχές για Ειρήνη στον κόσμο 🌏.

image7 6

image4 5

Το παλιό μπαούλο του παππού Δημητρού και η ιστορία του ΟΧΙ

 Ο παππούς Δημητρός επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας, φέρνοντας μαζί του το παλιό του μπαούλο, που κρύβει μέσα του την ιστορία του «ΟΧΙ» του 1940. Μέσα από φωτογραφίες 📸, αντικείμενα 🪖 και αναμνήσεις εκείνης της εποχής, μας ταξίδεψε πίσω στον χρόνο ⏳ και μας αφηγήθηκε τα γεγονότα του Ελληνοϊταλικού Πολέμου.

image10 1

🎭 Τα παιδιά, μέσα από ελεύθερη δραματοποίηση, αναπαρέστησαν σκηνές από τα γεγονότα:
💔 τον αποχωρισμό των στρατιωτών από τις οικογένειές τους πριν φύγουν για τον πόλεμο,
❄️ τις δύσκολες συνθήκες στα βουνά και το τσουχτερό κρύο,
🔥 τις νύχτες που μαζεύονταν γύρω από τη φωτιά για να ζεσταθούν και να ονειρευτούν στιγμές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα,
🎉 και τέλος, τον πανηγυρισμό της νίκης και την επιστροφή στην ελεύθερη πατρίδα. 🇬🇷

image9 3

🌙 Τα βράδια που οι μάχες σώπαιναν, η καρδιά του στρατιώτη ονειρευόταν ειρήνη και όμορφες στιγμές με τους αγαπημένους του. Τα παιδιά, με τα χρώματά τους 🎨, ζωγράφισαν τα όνειρά του.

image5 4

📖 Διαβάσαμε το παραμύθι «Το Έπος του ’40» και ζωγραφίσαμε την εικόνα που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.

image7 5

image12 2

✏️ Στη γωνιά γραφής της τάξης μας, γράψαμε τις νέες λέξεις που μάθαμε 📝 και δημιουργήσαμε τις δικές μας κατασκευές για τ

ην 28η Οκτωβρίου 🇬🇷.

image11 1

image15

image5 5

🗺️ Παρατηρήσαμε τις σημαίες διαφόρων κρατών 🌍 και τις εντοπίσαμε στον χάρτη!

d318dd6d 47c5 4ef8 9679 8d87822f2a28

💙 Μια αξέχαστη εμπειρία που μας ταξίδεψε στο παρελθόν, μας γέμισε περηφάνια και μας θύμισε την αξία της Ελευθερίας και της Ειρήνης! 🕊️

Η κυρία Γραμμή στην Τάξη μας!

Η κυρία Γραμμή επισκέπτεται την τάξη μας και μας αναθέτει μια αποστολή. Ένας δυνατός αέρας πήρε τα μαλλιά της και ζητά τη βοήθειά μας, ώστε να τα πάρει πίσω. Μαζί της έχει φέρει και ένα ζάρι πάνω στο οποίο υπάρχουν γραμμές (ευθεία, τεθλασμένη, σπείρα κ.α.). Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και σχεδιάζουν στο κεφάλι της κυρίας Γραμμής το σχέδιο που έτυχαν.

image2 3

Το ίδιο κάνουν και σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας και στα φθινοπωρινά φύλλα.

image3 2

image4 3

Χρησιμοποιώντας το ψηφιακό ζάρι στο διαδραστικό πίνακα, οι μαθητές σχεδιάζουν τη γραμμή που αναγράφεται σε αυτό.

image5 3

Τα παιδιά συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας τους, ώστε να δημιουργήσουν χρωματιστές γραμμές, εξασκώντας τη λεπτή τους κινητικότητα.

image1 6

 

📖Νηπιοβιβλιοσκώληκες εν δράσει…🐛

Poster Biblioskolhkes 2025

 

🐛📚 “Νηπιοβιβλιοσκώληκες”: Το Νηπιαγωγείο μας ξεκινά ένα μαγικό ταξίδι στη γνώση! 🌟🚀

Αγαπητοί γονείς, με μεγάλη χαρά σας ενημερώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο 1ο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο: 🎉 “Νηπιοβιβλιοσκώληκες” 🐛📚 το οποίο διοργανώνεται από τη  Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.

Μέσα από υπέροχα παιδικά βιβλία, διαδραστικές δράσεις και πολλή φαντασία, τα παιδιά μας θα ξεκινήσουν ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο της γνώσης, της ανάγνωσης και της δημιουργικότητας! ✨🌈

📖 Μαζί, ας γίνουμε όλοι…Νηπιοβιβλιοσκώληκες! 🐛📚💛

 Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το καλωσόρισμα και την ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα, όπως στάλθηκε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.



Λήψη αρχείου

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις οδηγίες για την εγγραφή των μαθητών/τριών στην εφαρμογή του προγράμματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Οι μαθητές/τριες του 1ου τμήματος στο πεδίο τμήμα επιλέγουν Α1 και στο πεδίο εκπαιδευτικός γράφουν Μαλαματή Πονηρίδου-Δέσποινα Γιαπουτζίδου. Οι μαθητές του 2ου τμήματος στο πεδίο τμήμα επιλέγουν Α2 και στο πεδίο εκπαιδευτικός γράφουν Ευαγγελία Μπαριώτη-Ροδόπη Σκαρλατάκη.



Λήψη αρχείου

Οι Κανόνες της τάξης μας!

Το μαγικό κουτί της τάξης ανοίγει και μας αποκαλύπτει “πειρατικά” μυστικά. Διαβάζουμε το γράμμα που μας έχουν στείλει οι πειρατές με ένα μπουκάλι και μπαίνουμε στον κόσμο των καλών και κακών πειρατών. Προβληματιζόμαστε τί κάνει κάποιον καλό ή κακό.

image1 5

Δραματοποιούμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί πειρατές” και μεταμορφωνόμαστε στους ήρωες της ιστορίας.

image7 2

Στον διαδραστικό πίνακα της τάξης επιλέγουμε τις συμπεριφορές εκείνες που μας βοηθούν να περνάμε καλά στην τάξη και να συνεργαζόμαστε.

image4 2

Πώς μπορούμε να γίνουμε οι καλοί πειρατές της τάξης μας; Καταγράφουμε και φωτογραφίζουμε τις απαντήσεις μας ώστε να δημιουργήσουμε το συμβόλαιο μας.

image2 2

Παίζουμε, Μαθαίνουμε… και Συμφωνούμε!

Οι κανόνες μας και το συμβόλαιο της τάξης μας με αφορμή το παραμύθι ” Ένα σχολείο ταρακουνημένο” της Άληστης Χαλικιά.

“Δεν του αρέσει το σχολείο όπως είναι. Γι’ αυτό, θα το ταρακουνήσει! Θα κάνει όλα όσα χρειάζεται για να μοιάσει το σχολείο με αυτοσχέδια γιορτή. Μετά, θα μας καλέσει όλους. Το μόνο που θα χρειαστεί να πάρουμε μαζί μας είναι… “

image4 1

 

Οι ομάδες μας!

Οι ομάδες εργασίας με αφορμή το εξαιρετικό παραμύθι  ¨Κουμπί είμαι κι εγώ” του Κυριάκου Μούρτζη.

“Ανοίγοντας την ντουλάπα, μια νέα ημέρα είχε ξεκινήσει. Τα ρούχα τεντώθηκαν από τον γιακά μέχρι το στρίφωμά τους όταν ξαφνικά ανακάλυψαν πως ο Θύμιος είχε εξαφανιστεί! Το παλιό και γνώριμο κουμπί από το παλτό της κυρίας Ευανθίας δεν ήταν πια εκεί! Ποιος είναι αυτός ο Ορέστης που πήρε τη θέση του; Γιατί ο Θάνος και η Θάλεια, τα παλιότερα κουμπιά, του κάνουν δύσκολη τη ζωή στο παλτό; Θα καταφέρει άραγε να γίνει φίλος τους ή όχι; Το «Κουμπί είμαι κι εγώ» είναι μια ιστορία μέσα από την οποία ένα κουμπί προβάλλει τη μοναδικότητά του με υπομονή, θάρρος και αποφασιστικότητα!”

Στα συρτάρια μας ανακαλύπτουμε χρώματα, τα ανακατεύουμε και μαθαίνουμε σε ποια ομάδα ανήκουμε. 

image6 2

 

image9 1

Τοποθετούμε τις ομάδες μας σε εμφανές σημείο της τάξης μας.

image8 1

image3 1

👫 Με τις ομάδες εργασίας μαζί κτίζουμε, μαζί δημιουργούμε!

Στο νηπιαγωγείο μας, κάθε μέρα είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να ανακαλύψουν τη δύναμη του μαζί!

Όταν τα μικρά χεράκια ενώνονται:

🏗️ Κτίζουμε γέφυρες φιλίας και πύργους συνεργασίας
🎨 Δημιουργούμε χρώματα, ιδέες και χαμόγελα
🧩 Συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον, όπως τα κομμάτια ενός παζλ
💬 Μαθαίνουμε να ακούμε, να μοιραζόμαστε και να σεβόμαστε

Γιατί στο σχολείο μας, η συνεργασία είναι το πρώτο μας μάθημα 💛

image7 1

image5 2

Τα γλυκά λογάκια φωτίζουν τις καρδιές!

🍬💛 «Τα καλά λόγια μπορεί να είναι μικρά και απλά, αλλά η ηχώ τους είναι ατελείωτη.»💖🌟
– Μητέρα Τερέζα

image2 1

image6 1

image3

🤗 Αν μια καρδούλα πληγωθεί, με μια αγκαλιά και λογάκια γλυκά θα γιατρευτεί…

Αλλά δε θα είναι ποτέ η ίδια…

💬💛 Γι’ αυτό μιλάμε πάντα με καλοσύνη, με λόγια όμορφα κι ευγενικά! 🕊️😊🌈

image1 4

4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

 

🐾💖 «Μέχρι κάποιος να αγαπήσει ένα ζώο,

ένα κομμάτι της ψυχής του είναι σε λήθαργο.» 💤🌙
Anatole France 🐶🐱🐰🐢

Με αφορμή το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, με τίτλο “Τα αδεσποτάκια”, τα παιδιά αποτύπωσαν εικαστικά τα συναισθήματα ενός αδέσποτου ζώου.
AFISA ZOA
Με τέμπερες, ατομικά, δημιουργήσαμε το δικό μας παιχνιδιάρικο ζωάκι! (μια ιδέα από το pinterest).
ZOAKIA

Παίζω και μαθαίνω το όνομά μου!

👑💫 Βασιλιά και Βασίλισσα της Γαληνοτάξης, θα μου χαρίσεις το όνομά σου; 🌈💖

image1 3

🐺📬 «Ο λύκος Ζαχαρίας» και ο φίλος του ο «Βατραχούλης Ησυχούλης» 🐸💌, στέλνουν γράμματα-αποστολές στα παιδιά, όπου τα καλούν: 🎯✉️

  • Να κάνουν πηδηματάκια μέσα στα στεφανάκια τόσες φορές, όσες και των ονομάτων τους οι συλλαβές, μετρώντας και ανακαλύπτοντας τον σωστό αριθμό
  • Να ταξιδέψουν με ένα τρενάκι μοναδικό και ένα αερόστατο μαγικό και με το όνομά τους οδηγό……

image5

image8

image13

image2

Stigmiotypo othonhs 2025 10 13 182852