Μια βροχερή μέρα!…

Η “Μία βροχερή μέρα” στάθηκε αφορμή να παίξουμε και να μεταμορφώσουμε με τη φαντασία μας τη μαγική ομπρέλα του σκαντζόχοιρου σε βάρκα, τραμπάλα, κούνια και σε ένα παράξενο σύννεφο που βρέχει… φθινοπωρινά φύλλα. ☔🍁

4 1

Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης

Ένα πρωινό, ο Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης επισκέφθηκε την τάξη μας, με σκοπό να μας γνωρίσει τους αγαπημένους του φίλους, τον Αειθαλή και τον Φυλλοβόλο. Μας διηγήθηκε πώς βοήθησε τον “γκρινιάρη Φυλλοβόλο” να αλλάξει τα πράσινά του ρούχα, τα οποία είχε βαρεθεί να φοράει όλο τον χρόνο, και παρακάλεσε τα παιδιά, δίνοντάς τους εικόνες διαφόρων δέντρων, να τα φυτέψουν στο δάσος του Αειθαλή και στο δάσος του Φυλλοβόλου, με κριτήριο το χρώμα τους.🌳

Στη συνέχεια, μοιράζοντας φυλλαράκια με γραμματάκια, ζήτησε από τα παιδιά να τα τοποθετήσουν σε σωστή σειρά, ώστε να σχηματιστεί η αγαπημένη του εποχή.✨

Σε δεύτερο χρόνο, παρατηρώντας τα φθινοπωρινά χρώματα και μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό, τα παιδιά πειραματίστηκαν με αναμείξεις χρωμάτων, δημιουργώντας τα δικά τους φθινοπωρινά δέντρα. Στα φύλλα τους κατέγραψαν τα γραμματάκια της αγαπημένης εποχής του Φθινοπωρούλη.🍁

Στο τέλος, τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να δημιουργήσουν τις δικές τους κούκλες, τον Αειθαλή και τον Φυλλοβόλο, που είχαν κάτι να μας πουν μέσα από το κουκλοθέατρο. 🎭

image7 2

image47

image36

image54

image54 1

image4 1

Ο Φυλλούλης ο Φθινοπωρούλης μάς σύστησε άλλα τρία πλασματάκια που κατοικούν στα πράσινα φυλλαράκια: τον Χλωροφυλλούλη, τον Ξανθοφυλλούλη και τον Καροτένιο. Εξήγησε στα παιδιά πόσο σκληρά εργάζεται ο Χλωροφυλλούλης την Άνοιξη και όλο το Καλοκαίρι, ώστε να “ταΐζει” το φυλλαράκι, διατηρώντας το πράσινό του χρώμα, και πόσο δυνατός γίνεται σε σχέση με τα φιλαράκια του, τον Ξανθοφυλλούλη και τον Καροτένιο. Το αντίθετο όμως συμβαίνει την εποχή του Φθινοπώρου και του Χειμώνα.🍃

Ακολούθησε δραματοποίηση της ιστορίας του Χλωροφυλλούλη. 🎭

Stigmiotypo othonhs 2025 12 03 181945

«Οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν από τον αγαπημένο μας Φυλλούλη, μέσα από γράμματα-αποστολές:

  • 1η Αποστολή: «Έναν γρίφο φθινοπωρινό επιλέγω εγώ και στη λύση του, το Beebot οδηγώ στο λεπτό». Κάθε παιδί είχε την αποστολή να δείξει τον δρόμο στο ρομποτάκι για να φτάσει στη λύση του γρίφου. 🤖

  • 2η Αποστολή: «Οι Γεωργοί πάνε στον αγρό, σποράκια να σπείρουν και την ανάπτυξή τους να ζωγραφίσουν». Κάθε ομάδα επέλεγε τους σπόρους που ήθελε να φυτέψει και κατέγραφε σε σχετικό φύλλο εργασίας την εξέλιξή τους. 🌱

  • 3η Αποστολή: «Βοηθήστε, σας παρακαλώ, τη φίλη μου τη μαγισσούλα Συμμετρία, το δάσος της να ξαναγίνει συμμετρικό. Η αδερφή της, η Μάγισσα Ασυμμετρία, που λατρεύει τις αταξίες, έκοψε με το μαγικό της σκουπόξυλο όλα τα πλασματάκια του δάσους στη μέση. Πρέπει να βρούμε το μαγικό ξόρκι που θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε το άλλο μισό των πλασμάτων του δάσους και να ξαναγυρίσει η Συμμετρία στο δάσος.» 🪄

Τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τη μαγική σκούπα της μάγισσας Συμμετρίας, προσπάθησαν να ανακαλύψουν συμμετρικές εικόνες και να φέρουν εις πέρας την αποστολή του Φυλλούλη.

Επίσης, τα παιδιά δημιούργησαν με διάφορα υλικά της τάξης το δάσος της μάγισσας Συμμετρίας και το δάσος της Ασυμμετρίας. Με τη βοήθεια διαφόρων αξόνων συμμετρίας (μαγικό σκουπόξυλο, σύρμα πίπας, χάρακας κ.ά.) και του μαγικού καθρέφτη της μάγισσας Συμμετρίας, τοποθετούσαν τα αντικείμενα στο αντίστοιχο δάσος. 🌳✨

Στη συνέχεια, κάθε παιδί, χρησιμοποιώντας έναν οριζόντιο και κάθετο άξονα συμμετρίας, προσπαθούσε να ανακαλύψει αν το αρχικό γράμμα του ονόματός του είναι συμμετρικό ή όχι.

Εν κατακλείδι, ο Φυλλούλης ζήτησε από τα παιδιά να δημιουργήσουν με τυπώματα συμμετρικά φθινοπωρινά φύλλα.» 🍁

image5 1

1 2

2 1image52

Το τραγούδι “Τα παιδιά του Φθινοπώρου είναι 3 στη σειρά” και το παραμύθι “Ο Κλέφτης των φύλλων” αποτυπώθηκαν εικαστικά, δημιουργώντας ομαδικά και ατομικά έργα. 🎨🍂

image48

image51

image35

image37

Φθινόπωρο παρέα με τον Φλέτσερ

Με αφορμή το βιβλίο Πινεζοβροχή, οργανώσαμε μια σειρά από ψυχοκινητικά παιχνίδια που εστίαζαν στην ισορροπία και την ετοιμότητα.😊

image15

Το παραμυθοκαλάθι με το βιβλίο Το Φθινόπωρο μάς έδωσε την ευκαιρία για μαθηματικές δραστηριότητες σε ομάδες, χρησιμοποιώντας το ζάρι.» 🍂

image73

«Πειραματιστήκαμε με τον άνεμο: γίναμε “άνεμος” και φυσούσαμε το σακουλάκι μας, ενώ με το “αερόστατο” κουνήσαμε τα φύλλα. Δημιουργήσαμε δυνατό άνεμο μέχρι που σκορπίσαμε όλα τα φύλλα και στη συνέχεια, μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο, έπρεπε να τα συγκεντρώσουμε.

image66

Το Πολυτεχνείο ζει!…

Στην τάξη μας πραγματοποιήσαμε ένα φανταστικό ταξίδι στον χρόνο. Ανακαλύψαμε ένα κουτί που μας οδήγησε πίσω στο μακρινό 1973 και στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Παρατηρήσαμε εικόνες, βίντεο και διαβάσαμε παραμύθια για την αξία της ελεύθερης βούλησης και τις αρχές της Δημοκρατίας. ⭐📚

image4

 

image6

Στο καλάθι της τάξης μας παρατηρούμε αντικείμενα και εικόνες σχετικά με την εξέγερση στο Πολυτεχνείο. Ανακαλύπτουμε το σπίτι της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, καθώς και ένα σεντούκι με λέξεις. 🧺✨

image2

Αρχικά, διαβάζουμε το παραμύθι “Η Κυρά Δημοκρατία”, ένα παραμύθι που μας βοηθά να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυμόμαστε ότι:
«Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί.» 🌿✨

image1

Στη συνέχεια, ανοίγουμε το σεντούκι των λέξεων και προσπαθούμε να διαβάσουμε τις λέξεις που κρύβει. Τοποθετούμε την κάθε λέξη στο κατάλληλο σπίτι· για παράδειγμα, τη λέξη Δικαιοσύνη στο σπίτι της Δημοκρατίας και τη λέξη Σκοτάδι στο σπίτι της Δικτατορίας.

Κατόπιν, ζωγραφίζουμε τι σημαίνει για εμάς Δημοκρατία και Δικτατορία και τοποθετούμε τις δημιουργίες μας στο κατάλληλο σπίτι. 🎨🏠

image10image5

Παρατηρούμε τις εικόνες που ανακαλύψαμε στο καλάθι μας και τις τοποθετούμε στο σπίτι της Δημοκρατίας ή της Δικτατορίας, ανάλογα με το τι απεικονίζουν. 🖼️✨

image8

Ακούμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, χορεύουμε σε κύκλο και ζωγραφίζουμε τους δικούς μας πολύχρωμους τοίχους. 🎶🎨

image3

image7 1

Γράφουμε και φωνάζουμε δυνατά: «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». ✊✨

Stigmiotypo othonhs 2025 11 18 183621

image9

Εκλογές-Πρώτος συντονιστής της τάξης

Το βιβλίο «Λουδοβίκος ο Πρώτος» αποτέλεσε την αφορμή για να συζητήσουμε με τα παιδιά τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να επιλέξουμε τον πρώτο συντονιστή της τάξης μας. Έτσι, αποφασίσαμε ότι η πιο δίκαιη διαδικασία θα ήταν να πραγματοποιήσουμε εκλογές, όπως συμβαίνει και στην πραγματική ζωή. 

Αρχικά, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους προσωπικές ταυτότητες, οι οποίες θα τους επέτρεπαν να συμμετέχουν στη διαδικασία. Στη συνέχεια οργανώσαμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία μιας εκλογικής διαδικασίας:
⭐ δύο νήπια αποτέλεσαν την εφορευτική επιτροπή
⭐ φτιάξαμε ψηφοδέλτια
⭐ στήσαμε παραβάν για τη μυστικότητα της ψήφου
⭐ και ετοιμάσαμε την κάλπη

Κάθε παιδί προσέρχονταν στο παραβάν για να ψηφίσει μυστικά και στη συνέχεια έριχνε το ψηφοδέλτιό του στην κάλπη. 📥
Όταν ψήφισαν όλα τα παιδιά, η εφορευτική επιτροπή προχώρησε στην καταμέτρηση των ψήφων και κατέγραψε τα αποτελέσματα στον πίνακα. Το νήπιο που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους ανακηρύχθηκε ο πρώτος συντονιστής της τάξης για τη φετινή σχολική χρονιά. 🎉

image68

image56

image56 1

image34

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα “Κάνε Μια Ευχή”

Και φέτος το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα “Κάνε μια ευχή” (Make-A-Wish)! 💙⭐

Με πολλή αγάπη, μικροί και μεγάλοι ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να γεμίσουμε με ελπίδα, χαρά και χαμόγελα τα κουβαδάκια παιδιών που μας έχουν ανάγκη ! 🎁💖

Ας χαρίσουμε όλοι μαζί λίγη από τη μαγεία των Χριστουγέννων 🎅✨ και ας δώσουμε στα παιδιά τη δύναμη να συνεχίσουν να ονειρεύονται! 🌈🌟

speire

 👇 Παρακάτω μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για το πρόγραμμα. 💫



Λήψη αρχείου

Πρόσκληση σε Ενημερωτική Συνάντηση

Σας ενημερώνουμε ότι την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 18.00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής ενημέρωση για γονείς με θέμα: “Επικοινωνία, Συνεργασία, Σύνδεση: Τα θεμέλια της Προσχολικής Εκπαίδευσης” από το ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης σε συνεργασία με την Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης, τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.
Ομιλήτριες:
Ζωή Κολοκοτρώνη, Κοινωνική Λειτουργός, ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης
Σοφία Ρουσούδη, Ψυχολόγος, ΚΕΔΑΣΥ Ροδόπης

AFISA 11 11 DHMOTIKH BIBLIOTHHKH 2

“Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις ποτέ!… Έτσι για να μοσχοβολάει ο τόπος!”

🌸 Μηνύματα αγάπης στην τάξη μας! 💌💕

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;” 

Με ατομική κατασκευή μεταφέραμε το παραμύθι στο σπίτι μας για να το μοιραστούμε με την οικογένεια μας!

1000015111

1000015108

Αναρωτηθήκαμε 🤔 πώς μπορούμε να κάνουμε χαρούμενους 😊 τους φίλους μας. Έτσι, αποφασίσαμε να μοιράσουμε μηνύματα αγάπης 💖 με όμορφες λεξούλες ✨ στους συμμαθητές μας 🎒!

Με αυτόν τον τρόπο, σκορπίζουμε χαμόγελα 😄, καλή διάθεση 🌈 και δείχνουμε πόσο σημαντικό είναι να λέμε μια γλυκιά κουβέντα κάθε μέρα 🌸.

1000015104

1000015106

1000015107

🌈 Οικογενειακά δέντρα αγάπης! 🌳💖

Κατά την ενημερωτική μας συνάντηση μία έκπληξη περίμενε τους γονείς! Τα δεντράκια της αγάπης που τους ετοιμάσαμε ως δώρο-έκπληξη!

3e24b2aa 22f2 483c aa7d 8d83ff6d7f21 1

3af16951 c5df 4f11 bbb0 427c387220f8

Γεμίζουμε με τους γονείς κουβαδάκια με αγάπη! 🪣💞

Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί το υπέροχο παραμύθι 📖 «Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;» και μιλήσαμε για το πόσο όμορφα νιώθουμε όταν λέμε και ακούμε καλές κουβέντες 🌈💬.

6cfbd880 7e89 4c8f b7e9 bc6dba8aec5c

Στη συνέχεια, οι γονείς ετοίμασαν μία γλυκιά έκπληξη 🎁 για τα παιδιά τους!

Σε μικρές καρδούλες ❤️ έγραψαν τρυφερά μηνύματα γεμάτα αγάπη, περηφάνια και συγκίνηση, «γεμίζοντας» το κουβαδάκι κάθε παιδιού με όμορφα λόγια και συναισθήματα 💌✨.

1 1

4823d63d 562b 4207 8ba2 30d41c9a1ade

2

3

Την επόμενη μέρα, ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος 🤩!
Άκουσαν με συγκίνηση και χαρά τα λόγια των γονιών τους και ένιωσαν πόσο αγαπημένα και ξεχωριστά είναι 💕👨‍👩‍👧‍👦

Μια δραστηριότητα που μας θύμισε πως κάθε καλή πράξη, κάθε γλυκό λόγο και κάθε χαμόγελο 😄 … γεμίζει λίγο παραπάνω το κουβαδάκι της καρδιάς μας 💖🪣🌟

4

Γονείς και παιδιά, όλοι μαζί, μια αγκαλιά αγάπης! 🤗💞

Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε 🤝 και να προσφέρουμε αγάπη ❤️ στους συνανθρώπους μας, γιατί η πραγματική ευτυχία 🌈 δεν βρίσκεται μόνο στο να δέχεσαι αγάπη, αλλά και στο να την προσφέρεις απλόχερα.

Αποφασίζουμε και συμμετέχουμε στο πρόγραμμα «Κάνε μια ευχή» (Make a Wish) 🌟, να συγκεντρώσουμε είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα 🛒 για τους συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη και να τα μεταφέρουμε στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας των Παιδικών Χωριών SOS 🕊️.

Οικογενειακό δέντρο αγάπης-έκπληξη

OIKOGENEIA

Σε πολύχρωμα χαρτιά 🎨 ζητήσαμε από τους γονείς να αποτυπώσει κάθε μέλος της οικογένειας την παλάμη του ✋👨‍👩‍👧‍👦.
Όταν όλα τα αποτυπώματα συγκεντρώθηκαν, τα ενώσαμε με φαντασία και χαρά για να δημιουργήσουμε ένα μοναδικό οικογενειακό δέντρο 🌿 — ένα δώρο-έκπληξη γεμάτο αγάπη, χρώματα και χαμόγελα! 💝

Τα παιδιά μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό 🤗 και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά υπέροχο!
Ένα έργο που συμβολίζει τη ζεστασιά, τη σύνδεση και τη δύναμη της οικογένειας 💞

3e24b2aa 22f2 483c aa7d 8d83ff6d7f21

Το δέντρο της Ειρήνης!

Σήμερα μας περίμενε μία μεγάλη έκπληξη στο σχολείο μας! Το δέντρο της Ειρήνης πράγματι φύτρωσε στην αυλή μας!!!

image7