Για μια χρονιά ακόμα, το σχολείο μας συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning “EuropeanStudentCouncil 2021”.
Το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συμβούλιο αποτελεί έναν μαθητικό θεσμό, δημιουργία σχολείων από χώρες-μέλη της Ε.Ε. , του οποίου το σχολείο μας αποτελεί συνιδρυτικό μέλος. Με τη χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας του etwinning και σε συνεργασία με μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς από τις χώρες Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία διαπραγματευθήκαμε θέματα που ενδιαφέρουν τον νέο Ευρωπαίο πολίτη.
Συμμετείχαμε με μια μικρή – εξαιτίας των περιορισμών για την αποφυγή του covid 19 – ομάδα του τμήματος Α3. Οι μαθήτριες που πήραν μέρος είχαν την ευκαιρία και τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν, να συζητήσουν, να προβληματιστούν, να διατυπώσουν απόψεις και να καταθέσουν προτάσεις για την ταυτότητα, τα προβλήματα και το μέλλον της Ε.Ε. (EuropeandYou), την ενίσχυση του ρόλου και της συνείδησης των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων του Ευρωπαίου πολίτη σε θέματα που αφορούν την ισότητα (EqualityBetweenBoysandGirlsinourSchools), το περιβάλλον (SustainableDevelopment), τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία της έκφρασης (MalalaPrize).
Αντάλλαξαν εμπειρίες για την επίδραση και τις πιθανές συνέπειες της πανδημίας στην προσωπική και σχολική ζωή.
Συνομίλησαν με την ευρωβουλευτίνα FabienneKellerσε διαδικτυακή συνάντηση, η οποία με προθυμία απάντησε στις ερωτήσεις που της έθεσαν τα παιδιά.
Η συμμετοχή μας στο etwinning πρόγραμμα έχει ως στόχους:
– την ενίσχυση και προώθηση της Ευρωπαϊκής Πολιτειότητας
– την προσέγγιση των Ευρωπαϊκών θεσμών και την κατανόηση της λειτουργίας και της σημασίας τους μέσα από την προσομοίωσή τους,
– τη γνώση και προώθηση των Ευρωπαϊκών αξιών
-την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, ομαδικότητας, αλληλοκατανόησης, αλληλοαποδοχής, ομαδοσυνεργατικής διαμόρφωσης στόχων και ανάληψης δράσεων
– την ενθάρρυνση δημοκρατικών συμπεριφορών που διέπονται από τις αξίες της αλληλεγγύης και του σεβασμού της διαφορετικότητας
– την ενίσχυση της πεποίθησης των μαθητών/μαθητριών ότι μέσα από την ενεργό πολιτική συμμετοχή μπορούν να διαμορφώσουν τις συνθήκες στις οποίες θα επιθυμούσαν να ζήσουν.
Πιστεύουμε πως, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κατσάρας Νικόλαος, Δημητριάδη Πελαγία