Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λευκάδας

Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης στο νησί του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη και του Άγγελου Σικελιανού πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις στη λιμνοθάλασσα με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λευκάδας. Ευχαριστούμε τον Οδυσσέα,τον υπεύθυνο του Κέντρου για την πολύτιμη βοήθειά του. Στη συνέχεια επίσκεψη στο κάστρο,όπου ακολουθήσαμε τη λιτανεία της εικόνας της Αγίας Μαύρας.

Και το βράδυ….” Ναυτίλου λέξις”…

Η εκδρομή μας συνεχίστηκε στην πανέμορφη Πρέβεζα με μια στάση στο σπίτι του Καρυωτάκη στο γραφικό Σαϊτάν Παζάρ, δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και τέλος περιήγηση στο μαρτυρικό Μεσολόγγι (κήπος των Ηρώων).

Επιστρέψαμε στην Καλαμάτα έχοντας γεμάτες τις αποσκευές μας με όμορφες εικόνες και αξέχαστες αναμνήσεις και δώσαμε ραντεβού για μια πολυήμερη νέα εξόρμηση την επόμενη χρονιά σε προορισμό έκπληξη!

Stigmiotypo othonhs 2025 07 13 165120

Κατηγορίες: Λοιπές Δράσεις, Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Πολιτιστικά προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λευκάδας

Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής 2023-24

https://youtu.be/Ed0g9TPA5t0

 

Κατηγορίες: Πολιτιστικά προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής 2023-24

Περιβαλλοντικο πρόγραμμα 2024-25 : Κάθε μπουκιά μετράει

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ένα διαθεματικό πρόγραμμα με θέμα τη σπατάλη τροφίμων, εξετάζοντας το ζήτημα σε βάθος μέσα από περιβαλλοντική, κοινωνική, οικονομική και καταναλωτική σκοπιά. Μέσα από έρευνες, βιωματικές δραστηριότητες, μαγειρικά εργαστήρια, δράσεις ευαισθητοποίησης και συνεργασίες με την τοπική κοινότητα, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο στην καταγραφή προβλημάτων και την πρόταση λύσεων για ένα πιο υπεύθυνο και βιώσιμο μέλλον.

Το πρόγραμμα καλλιέργησε δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η κοινωνική υπευθυνότητα, ενισχύοντας τη συνειδητοποίηση ότι μικρές, καθημερινές αλλαγές μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Κατηγορίες: Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιβαλλοντικο πρόγραμμα 2024-25 : Κάθε μπουκιά μετράει

Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής Σχολικό Έτος 2024–2025

Με λέξεις για χρώματα και φαντασία για καμβά, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν και φέτος στο Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής, το οποίο ολοκληρώθηκε με έμπνευση, συναίσθημα και πολλές όμορφες στιγμές. Το βίντεο που ακολουθεί αποτυπώνει τη διαδρομή μιας χρονιάς γεμάτης φωνές, ιδέες και ιστορίες που γράφτηκαν από καρδιάς.

Κατηγορίες: Πολιτιστικά προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής Σχολικό Έτος 2024–2025

Το Ημερολόγιο ενός Αδέσποτου Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Συγγραφής Φιλοζωικής Ιστορίας για την α.μ.κ.ε Ζ.ω.ε.ς

Κατηγορίες: Πολιτιστικά προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Ημερολόγιο ενός Αδέσποτου Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Συγγραφής Φιλοζωικής Ιστορίας για την α.μ.κ.ε Ζ.ω.ε.ς

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα : «Μπαίνει το νερό στο αυλάκι»

–Με αφετηρία την ανησυχία για την επιταχυνόμενη κλιματική αλλαγή και την
ανάγκη ενεργοποίησης των νέων γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα, 15 μαθητές και
μαθήτριες του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας συμμετείχαν στο περιβαλλοντικό
πρόγραμμα με τίτλο «Μπαίνει το νερό στο αυλάκι». Το πρόγραμμα είχε ως κύριο θέμα
την κλιματική αλλαγή – κρίση, με έμφαση στο πολύ σοβαρό πρόβλημα της
λειψυδρίας.
Στόχοι του Προγράμματος
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με τέσσερις βασικούς στόχους:
 Ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την προστασία του
περιβάλλοντος και ειδικότερα την ορθολογική χρήση των υδάτινων πόρων.
 Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, μέσα από ομαδικές
δράσεις και ανταλλαγή απόψεων.
 Εκπόνηση ψηφιακών δραστηριοτήτων, με τη χρήση σύγχρονων
τεχνολογικών εργαλείων.
 Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και δημιουργικής έκφρασης, μέσα
από την τέχνη και τη γραφή.
Βασικές Αρχές Υλοποίησης
Η υλοποίηση του προγράμματος βασίστηκε σε σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές όπως:
 Βιωματική μάθηση, που ενθαρρύνει τη μάθηση μέσα από την εμπειρία.
 Ενεργητική συμμετοχή, που εμπλέκει τους μαθητές ουσιαστικά και όχι
παθητικά.
 Δημιουργική και καλλιτεχνική προσέγγιση, που επιτρέπει την έκφραση της
οικολογικής ανησυχίας μέσα από τέχνη και πολιτισμό.
Δράσεις και Ενέργειες
Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες και δημιουργικές
δράσεις:
α) Δημιουργία “συμβολαίου” μελών της ομάδας:
Κατά την έναρξη του προγράμματος, οι μαθητές δημιούργησαν ένα «συμβόλαιο
συνεργασίας», με κανόνες και δεσμεύσεις για ομαδικό πνεύμα, σεβασμό και
δημιουργικότητα.
β) Δημιουργία αφίσας- κολάζ με θέμα το νερό και τη λειψυδρία:
Έπειτα από διαδικτυακή έρευνα, τα παιδιά επέλεξαν εικόνες και συνθήματα, και
δημιούργησαν μία ψηφιακή αφίσα που αποτυπώνει την ανάγκη ευαισθητοποίησης για
τη διαχείριση του νερού.
γ) Παραγωγή ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού σποτ:

Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους παρουσιαστών, αφηγητών, σκηνοθετών και μοντέρ,
δημιουργώντας σύντομα σποτ και βίντεο με στόχο την ενημέρωση της τοπικής
κοινωνίας για την κλιματική κρίση και τη λειψυδρία.
δ) Δημιουργία ψηφιακών έργων εμπνευσμένων από πίνακες τέχνης:
Οι μαθητές επηρεασμένοι από διάσημους πίνακες με θέμα το νερό, κατασκεύασαν
δικά τους ψηφιακά έργα, αναδεικνύοντας τη δύναμη της τέχνης στην περιβαλλοντική
αγωγή.
ε) Δημιουργική γραφή με αφορμή τα έργα τους:
Οι μαθητές «έντυσαν» τα καλλιτεχνικά τους έργα με κείμενα δημιουργικής γραφής:
μικρές ιστορίες, ποιήματα και σκέψεις που αντανακλούσαν το νόημα και το
συναίσθημα πίσω από κάθε εικόνα.
στ) Εικαστική δραστηριότητα με ακουαρέλες μετά από επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ
Λευκάδας:
Η επίσκεψη στον υγρότοπο της Λευκάδας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. Οι μαθητές
αποτύπωσαν με ακουαρέλα τοπία, χρώματα και υδάτινες μορφές, φέρνοντας την
τέχνη σε διάλογο με το φυσικό περιβάλλον.
Συμπεράσματα
Το πρόγραμμα «Μπαίνει το νερό στο αυλάκι» δεν ήταν απλώς ένα σχολικό σχέδιο.
Ήταν μια εμπειρία μάθησης, έκφρασης και δράσης. Οι μαθητές του 5ου Γυμνασίου
Καλαμάτας έγιναν δημιουργοί, ερευνητές και φορείς αλλαγής, κατανοώντας
βαθύτερα την περιβαλλοντική κρίση αλλά και τη δική τους δύναμη να συμβάλουν σε
ένα καλύτερο αύριο.

Aκολουθεί σύνδσεμος με το ηλεκτρονικό βιβλίο που ετοιμάστηκε στα πλαίσια του προγράμματος :

https://app.bookcreator.com/library/-NtzeULatLUNKZXk6gdb/DwLR5WtsibNeFOYU4UniJIDzMNx1/9h1xSv-ARtaU-n4RUfZubw/QP8f-BnlTwyxxZGwcF8tOw

Κατηγορίες: Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα : «Μπαίνει το νερό στο αυλάκι»

Το ”πράσινο” ταξίδι του σχολείου μας

Οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας πήραν μέρος στην πρόσκληση τoυ Ιδρύματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE) προς τα οικολογικά σχολεία με πράσινη σημαία, για τη δημιουργίας ενός βίντεο στα αγγλικά  που να παρουσιάζει τι κάνει το σχολείο μας ως οικολογικό σχολείο.

Με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, οι μαθητές κατέγραψαν τις δράσεις μας για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας, η φροντίδα του σχολικού κήπου και οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας.
Το βίντεο αποτυπώνει τη δέσμευσή μας για έναν πιο πράσινο και βιώσιμο πλανήτη και αναδεικνύει τη συνεργασία όλων των μελών του σχολείου μας προς αυτόν τον κοινό στόχο.

Κατηγορίες: Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ”πράσινο” ταξίδι του σχολείου μας

Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα “Skills Clubs”!

Οι μαθητές μας ολοκλήρωσαν με επιτυχία ένα συναρπαστικό ταξίδι μάθησης μέσα από το πρόγραμμα “Skills Clubs” του British Council! 

 Με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο, ανέπτυξαν δεξιότητες, συνεργάστηκαν σε ομάδες, ζωγράφισαν, έφτιαξαν διαφημίσεις και σχεδίασαν τις δικές τους προτάσεις για τον διαγωνισμό! 

Με χαρά καταθέσαμε τρεις προτάσεις και ανυπομονούμε να δούμε την εξέλιξή τους!

Τι κάναμε στο πρόγραμμα:

  • Οι μαθήτριες και μαθητές συμμετείχαν σε 4 βιωματικά εργαστήρια μη τυπικής μάθησης, όπου ανέπτυξαν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να καλλιεργήσουν την αντίληψή τους για την κοινωνική καινοτομία, την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την επιχειρηματικότητα, ενδυναμώνοντάς τα παράλληλα για τη μελλοντική τους ένταξη στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.
  • Συνεργάστηκαν σε ομάδες, ζωγράφισαν, δημιούργησαν διαφημίσεις, αντάλλαξαν ιδέες και σχεδίασαν τις δικές τους προτάσεις για τον διαγωνισμό κοινωνικής καινοτομίας του προγράμματος, αξιοποιώντας τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους.
  • Μέσα από το παιχνίδι και τη δράση, έμαθαν πώς να γίνονται φορείς αλλαγής και να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη.

Σύνδεσμος προγράμματος για περισσότερες πληροφορίες:
https://www.britishcouncil.gr/programmes/education/youth-skills/skills-clubs

 Συγχαρητήρια σε όλες και όλους που συμμετείχαν!

20250204 111429 20250204 111351

Κατηγορίες: Διαγωνισμοί-Βραβεύσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Λοιπές Δράσεις, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα “Skills Clubs”!

Γνωρίζοντας την τοπική πανίδα και χλωρίδα

485394297 648775721239805 5298268515460256418 n

Τα παιδιά των προγραμμάτων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν στις 19 Φεβρουαρίου 2025 ένα πανέμορφο γραφικό χωριό του Ταϋγέτου,τη Νέδουσα μέσα από ένα πολύ ενδιαφέρον περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Κπε Καλαματας .Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες γνώρισαν τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής,

485388702 648778437906200 851082035625527709 n

απόλαυσαν την ηρεμία και τη γαλήνη της φύσης δίπλα στον ποταμό Νέδοντα, περπάτησαν πάνω σε μονότοξα, αλλά και πολύτοξα γεφύρια και επισκέφτηκαν το σπίτι του Νικηταρά, ενός από τους πιο σπουδαίους αγωνιστές του 1821.Οι λιγοστοί κάτοικοι της περιοχής υποδέχτηκαν με χαρά τους μαθητές μας κερνώντας τους πεντανόστιμες κουταλίδες και δροσερό νερό από τις πηγές του χωριού.

485854705 648777887906255 3202428714043836705 n

Μείναμε όλοι ενθουσιασμένοι!!!

Κατηγορίες: Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γνωρίζοντας την τοπική πανίδα και χλωρίδα

Το ”Μπορούμε” στο σχολείο μας

Το Μπορούμε κοντά στους μαθητές του 5ου Γυμνασίου με
παρεμβάσεις στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής
Παχυσαρκίας.Το πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής» στοχεύει στην προώθηση υγιεινών και βιώσιμων διατροφικών συνηθειών μέσα από εργαστήρια ευαισθητοποίησης και δράσεις κατά της σπατάλης τροφίμων σε λαϊκές αγορές της Καλαμάτας
« Η Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας » υλοποιείται από το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης NextGenerationEU. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής» υλοποιείταιαπό το Μπορούμε μέσω εργαστηρίων ευαισθητοποίησης σε μαθητές 6 ης Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σε σχολεία όλης της Ελλάδας και εθελοντικών δράσεων διάσωσης περισσευούμενων αξιοποιήσιμων τροφίμων από λαϊκές αγορές.
Stigmiotypo othonhs 2025 04 27 180415
Μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας έλαβαν μέρος στο Πρόγραμμα την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 επισκεπτόμενο τους χώρους της λαϊκής αγοράς της Καλαμάτας. Οι μαθητές μας συγκέντρωσαν 114 κιλά λαχανικών και φρούτων τα οποία παρέδωσαν στο Δήμο Καλαμάτας για το διαμοιρασμό τους σε κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη.
Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους συνεισέφεραν, τους εκπροσώπους της Unicef και του Μπορούμε που ήταν μαζί μας και που μέσα απο την πρωτοβουλία αυτή ενίσχυσαν το αίσθημα κοινωνικής προσφοράς και εθελοντισμού στους μαθητές μας, οι οποίοι με ενθουσιασμό συμμετείχαν στη συγκέντρωση και διάθεση τροφίμων σε συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη.
Ευελπιστούμε ότι τέτοιες δράσεις θα συνεχιστούν και στο μέλλον, ενδυναμώνοντας το αίσθημα ευθύνης των μαθητών απέναντι στη διατροφή, το περιβάλλον και την κοινωνία.
Stigmiotypo othonhs 2025 04 27 180427
Κατηγορίες: Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ”Μπορούμε” στο σχολείο μας