Έναρξη του ευρωπαϊκού προγράμματος CONNECT

Το CONNECT είναι ένα τριετές  έργο που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας »Horizon 2020» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του »Επιστήμη μα και για την Κοινωνία».

Το CONNECT υποστηρίζει τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υιοθετήσουν την Ανοιχτή Σχολική Εκπαίδευση (Open Schooling), ενσωματώνοντας Εκπαιδευτικά Επιστημονικά Σενάρια (Science-Action) στο βασικό πρόγραμμα σπουδών και να χρησιμοποιήσουν τη Συμμετοχική Επιστήμη (Participatory-Science) με την κοινότητα: οικογένειες, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις.

Στο σχολείο μας ξεκίνησε η υλοποίηση του σεμιναρίου »Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας». Οι κύριες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με τις οποίες θα ασχοληθούν οι μαθητές είναι η αιολική και η ηλιακή. Αρχικά οι μαθητές θα αναζητήσουν τα προβλήματα που δημιουργούν τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και έπειτα θα προτείνουν λύσεις στο επίπεδο της οικογένειας, του σχολείου, του δήμου και της χώρας γενικότερα.

Screenshot 2

Θα καταγράψουν με εφαρμογή κινητού πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουν με την οικογένεια τους και θα συζητήσουν με ειδικό επιστήμονα των ΑΠΕ. Τέλος θα δημιουργήσουν ένα φυλλάδιο, μια αφίσα ή ότι άλλο αποφασίσουν ώστε να ενημερώσουν και να προβληματίσουν τους οικείους τους.

 

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | Σχολιάστε

Συμπλήρωση Διαθέσιμων Θέσεων Επιμόρφωσης GIG



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | Σχολιάστε

Πρόσκληση συμμετοχής εκπαιδευτικών σε πενθήμερες επιμορφώσεις στη παιγνιώδη μάθηση και στην αξιοποίηση της εφαρμογής DiBL για τη μάθηση που βασίζεται σε δίλημμα



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Erasmus, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | Σχολιάστε

Ενημέρωση για τη σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Θεματικής Ενότητας : Ζω καλύτερα-Ευ ζην (Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση), πραγματοποιήθηκε σχετική ενημέρωση στους μαθητές της τάξης β γυμνασίου από ειδικούς του Νοσοκομείου Καλαμάτας που επισκέφθηκαν το σχολείο μας για το σκοπό αυτό.

processed 59c63da1 cda8 42f4 8cf5 a31bbb081565 SmDNHRdM

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος και τις αλλαγές που παρατηρούνται σε αυτό κατά την περίοδο της εφηβείας.  Έθεσαν τις ερωτήσεις τους στις ειδικούς και δόθηκαν διευκρινήσεις στις απορίες τους. Στόχος της συγκεκριμένης ενημέρωσης σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων είναι η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής στα θέματα του φύλου, των δικαιωμάτων, της ψυχικής και σωματικής υγείας, της ασφάλειας, της προστασίας, του σεβασμού της γενετήσιας αξιοπρέπειας και της ισότητας.

processed dec9891c 4e7c 49f8 afe6 29e57a9cbf91 0mMnl2kY

Στο πνεύμα της σύγχρονης κοινωνίας του 21ου αιώνα η σωστή ενημέρωση και διαπαιδαγώγηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην πρόληψη φαινομένων σεξουαλικής βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης.

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Λοιπές Δράσεις, Πολιτιστικά προγράμματα | Σχολιάστε

Παρακολούθηση της ταινίας »Τα Όριά μας»

Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου το σχολείο μας και το τμήμα ένταξης κωφών και βαρήκοων παρακολούθησαν την αθλητική ταινία – ντοκιμαντέρ « Τα όρια μας » στον κινηματογράφο Cine Center. Μια ταινία με χιούμορ, δράση, αισιοδοξία, ιδανική για μικρούς και μεγάλους. Ήταν ένα μάθημα ζωής, χωρίς μυθοπλασία, χωρίς ήρωες, χωρίς μελοδραματισμούς. Μια ανθρώπινη ιστορία ενός αθλητή τριάθλου με αναπηρία που δεν το έβαλε κάτω , αλλά προσπάθησε να υπερβεί τα όρια του μέσω του αθλητισμού.  Η ταινία αυτή βοήθησε τους μαθητές μας να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση.

Picture1

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Λοιπές Δράσεις, Πολιτιστικά προγράμματα, Τ.Ε.Κ.Β. | Σχολιάστε

Ένταξη στο Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών» του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η σύνδεση ανάμεσα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία (ΠΕγΑ) και την Επιστήμη των Πολιτών (ΕτΠ) αποτελεί έναν νέο και αναδυόμενο χώρο διεθνώς, με σημαντική δυναμική και προοπτική, που επιδιώκει τη σύμπραξη και αμοιβαία αξιοποίηση πρακτικών και στρατηγικών της ΠΕγΑ και αντίστοιχων πρωτοβουλιών, δράσεων και εργαλείων ΕτΠ για το περιβάλλον, με πεδία εφαρμογής το σχολείο και την κοινότητα, και με στόχους την κινητοποίηση, μάθηση και ενδυνάμωση των νέων πολιτών απέναντι σε σύγχρονες προκλήσεις της αειφορίας, μέσα από την επιστήμη και την κοινωνική συμμετοχή.

Στα πλαίσια αυτά με σκοπό την ενημέρωσή μας για εξελίξεις στην Επιστήμη των Πολιτών, την λήψη εκπαιδευτικού υλικού αλλά ακόμα και την ενεργή συμμετοχή με εφαρμογή στην τάξη σχετικών δραστηριοτήτων, αποφασίσαμε να ενταχθούμε στο παραπάνω δίκτυο του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.

Δημοσιεύθηκε στη Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Περιβαλλοντικά Προγράμματα, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένταξη στο Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών» του Πανεπιστημίου Αθηνών

Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών για τη Σχολική Διαρροή

 

Το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας θα συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Αθηνών στα πλαίσια »Υποστηρικτικές Παρεμβάσεις σε κοινότητες Ρομά για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης από παιδιά και εφήβους», για το διδακτικό έτος 2022-23 με στόχο την εφαρμογή δράσης ή /και δράσεων εκτός σχολικού ωραρίου(πράξη 18η, 10/10/22).

Ψυχολόγος του προγράμματος θα παρέχει ψυχοκοινωνική στήριξη στους Ρομά μαθητές μας με σκοπό την μείωση της σχολικής διαρροής και την αποτελεσματικότερη ένταξη των μαθητών αυτών στο σχολείο μας.

Κοινωνική λειτουργός θα βοηθήσει στον εντοπισμό παιδιών που ενώ έχουν εγγραφεί στην α τάξη γυμνασίου, ωστόσο δεν προσήλθαν στο σχολείο να παρακολουθήσουν μαθήματα και θα προσπαθήσει να λειτουργήσει ως διευκολυντής της επίλυσης των προβλημάτων που οδηγούν τις οικογένειές τους στην απόρριψη του αγαθού της εκπαίδευσης.

Παράλληλα θα αναπτυχθούν συνεργασίες  με διαμεσολαβητή Ρομά, με τον εμψυχωτή του προγράμματος για να υλοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης-εμψύχωσης των ήδη φοιτούντων μαθητών Ρομά ώστε να συνεχίσουν την φοίτησή τους και με φιλόλογο για τη δημιουργία τμημάτων γλωσσικής ενίσχυσης αμέσως μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.

Δημοσιεύθηκε στη Λοιπές Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών για τη Σχολική Διαρροή

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δράσεων του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Διαγωνισμοί-Βραβεύσεις, Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Περιβαλλοντικά Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δράσεων του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης

«Κατευθυντήριες γραμμές για διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης»

Δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκδοση με τίτλο «Κατευθυντήριες γραμμές για διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης»

(Guidelines for teachers and educators on tackling disinformation and promoting digital literacy).

 

Οι οδηγίες είναι διαθέσιμες σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. και μπορείτε να τις βρείτε πατώντας εδώ: Publications Office.  Eπισυνάπτεται η έκδοση στα ελληνικά.

Διαθέσιμο είναι επίσης σύντομο ενημερωτικό βίντεο με υπότιτλους και στα ελληνικά, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ: video with subtitles

Yπάρχει επιπλέον στην αγγλική γλώσσα αρχείο με βασικές πληροφορίες σε μορφή factsheet και infographic.

https://audiovisual.ec.europa.eu/en/video/I-231292?lg=EN

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις, Διαδύκτιο-Ασφάλεια, Ευρωπαϊκά Προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Κατευθυντήριες γραμμές για διδάσκοντες και εκπαιδευτικούς σχετικά με την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης»

Ερωτηματολόγιο για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Το επόμενο ερωτηματολόγιο δόθηκε στους μαθητές του σχολέιου μας, προκειμένου να διερευνήσουμε τις συνήθειές τους σε σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης :

https://forms.gle/1PaoHjxSjXg1hkqS8

Παρακάτω παρατίθενται τα αποτελέσματα :

https://docs.google.com/forms/d/184KqvNGOJy1TUY-egkgvn_g5n6KYLGRtD_HJE9yYvfk/edit#responses

 

Δημοσιεύθηκε στη Διαδύκτιο-Ασφάλεια | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ερωτηματολόγιο για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης