Αναδρομή στο παρελθόν….
- Πρώτο πρακτικό: “Σήμερα, 1η του μηνός Σεπτεμβρίου 1979, ημέρα Σάββατο και ώρα 9:00 π.μ. στο Γραφείο του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας, που στεγάζεται προσωρινά στο διδακτήριο του 4ου Γυμνασίου, προσήλθαν και ανέλαβον υπηρεσίαν οι εξής:
Μανιάτης Παναγιώτης, Γυμνασιάρχης
Κουρμαδάς Αριστείδης
Μπένου Ασπασία
Λεονταρίτης Κωνσταντίνος
- Πρώτος μαθητής: Ο πρώτος μαθητής που είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο ονομάζεται Αλμπάνης Γεώργιος του Αθανασίου και της Ευγενίας. Ενεγγράφη στην Γ’ τάξη το 1979.
- 5 Σεπτεμβρίου 1979, ημέρα Τετάρτη: Έγινε σύσκεψη και αποφασίστηκε να στεγαστεί το 5ο Γυμνάσιο στο διδακτήριο του 16ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας και να λειτουργήσουν τα δύο σχολεία εκ περιτροπής, επί τρεις ημέρας της εβδομάδας έκαστον
- 24 Οκτωβρίου 1979, ημέρα Τετάρτη: Συγκέντρωση γονέων και κηδεμόνων. Εξελέγη Διοικούσα Επιτροπή για την ίδρυση συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Πρόεδρος: Κάτσου Παναγιώτα
Αντιπρόεδρος: Χαϊκάλης Τιμόθεος
Γραμματέας: Μουλά Παναγιώτα
Ταμίας: Νικητόπουλος Γεώργιος
Μέλη: Τζαμουράνης Δημήτριος, Σερεμέτη Πόπη και Χριστόπουλος Βασίλειος
- Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 1986: Έγινε μεγάλος σεισμός.
- 1η Οκτωβρίου 1986, ημέρα Τετάρτη: Άρχισε η εγκατάσταση σκηνών στον αύλειο χώρο του σχολείου
- 6η Οκτωβρίου 1986, ημέρα Δευτέρα: Έγινε η πρώτη προσέλευση μαθητών μετά τους σεισμούς.
- Τα δύο σχολεία θα συστεγαστούν για μια 20ετία. Κάποια στιγμή τα προβλήματα ήταν δυσεπίλυτα. Η ανάγκη για δημιουργία αυτόνομου διδακτηρίου για το 5ο Γυμνάσιο θα είναι επιτακτική. Θα αρχίσουν αγώνες από τους διευθυντές, το σύλλογο των καθηγητών και ιδιαίτερα το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.
- 1998: Το 5ο Γυμνάσιο θα στεγαστεί σε δικό του χώρο, στο καινούριο και άνετο διδακτήριο της οδού Αθηνών 182-194
- 1998: Θα λειτουργήσουν για 1η φορά στο νομό μας σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα Τμήματα Ένταξης Κωφών και Βαρηκόων
- Το 5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας συστεγάζεται με το Εσπερινό Γυμνάσιο Καλαμάτας
Σήμερα…
Τη σχολική χρονιά που διανύουμε (2022-2023) στο σχολείο λειτουργούν 10 τμήματα. 4 τμήματα στην Α’ Γυμνασίου, 3 τμήματα στην Β’ Γυμνασίου και 3 τμήματα στην Γ’ Γυμνασίου.
Το σχολείο διαθέτει αίθουσα εκδηλώσεων, εργαστήριο Πληροφορικής, Χημείας, Καλλιτεχνικών και Αθλητικές Εγκαταστάσεις.
Αποστολή μας
Η αποστολή του σχολείου μας, ως ελληνικού και δημόσιου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ορίζεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος της Ελληνικής Δημοκρατίας για την Τέχνη, την Παιδεία και την Επιστήμη:
‘’1. H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
- H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
- Tα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.
- Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.
Όραμα μας
Οραματιζόμαστε ένα σχολείο ζωντανό, σύγχρονο, αειφόρο, ασφαλές και εξωστρεφές όπου δάσκαλοι και μαθητές θα εργάζονται με προσήλωση, ελευθερία και δημιουργικότητα, μέσα σε ένα κλίμα αλληλεπίδρασης, δημοκρατικότητας, αποδοχής και αναγνώρισης.
Θέλουμε οι μαθητές μας να αξιοποιούν στον ύψιστο βαθμό τις ατομικές τους ικανότητες, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν, πώς να εφαρμόζουν αυτά που έμαθαν, πώς να συνεργάζονται και να συνυπάρχουν με τους άλλους ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
Επιδιώκουμε την αρμονική συνεργασία μεταξύ γονιών – σχολείου με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη του κάθε παιδιού, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στην ακαδημαϊκή του επίδοση αλλά και στη συναισθηματική και ψυχοκινητική του ολοκλήρωση, παρέχοντάς του τα εφόδια να χαίρεται το παρόν και να προετοιμαστεί κατάλληλα για το μέλλον.
Για όλους αυτούς τους λόγους προσπαθούμε να εφαρμόζουμε καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας, να υλοποιούμε προγράμματα, να οργανώνουμε δράσεις, να προωθούμε την έννοια του ανοιχτού σχολείου με στόχο η σχολική καθημερινότητα να είναι πιο ευχάριστη και εποικοδομητική για όλους.
Έχουμε δημιουργήσει παιδαγωγικές ομάδες (για τα ευρωπαϊκά προγραμμάτα, για τη διαχείριση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας, για τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών μας κ.α.) με τα μέλη της καθεμίας να συνεδριάζουν συχνά για τον προγραμματισμό των δράσεων τους και όπου με δημοκρατικές διαδικασίες παίρνονται οι τελικές αποφάσεις.