Ζωγραφίζοντας Μύθους

Συχνά επιλέγουμε να αφηγούμαστε στους μαθητές λογοτεχνικά κείμενα, μύθους ή παραμύθια χωρίς εικόνες. Αυτό τους επιτρέπει κατά την ακρόαση να δημιουργούν από μόνα τους εικόνες που μπορούν να ντύσουν την αφήγηση, ενεργοποιώντας έτσι τη φαντασία τους.
Αυτή τη φορά, διαλέξαμε το μύθο του Έρωτα και της Ψυχής που σχετίζεται με τον Ρωμαίο συγγραφέα Απουλήιο.
Τα παιδιά απόλαυσαν την ιστορία και, μετά την ακρόασή της, τη ζωντάνεψαν με τις ζωγραφιές τους.
Εντοπίσαν τους βασικούς άξονες του μύθου και γίναν οι εικονογράφοι του.
Οι σκηνές που απέδωσαν είναι οι ακόλουθες:
1. Η Ψυχή και οι αδερφές της.
2. Η Ψυχή.
3. Η Θεά Αφροδίτη.
4. Ο ‘Ερωτας.
5. Ο χρησμός του Απόλλωνα.
6-7. Ο δράκος.
8. Η Ψυχή στο βουνό.
9. Η Ψυχή στον κάμπο.
10. Το παλάτι του Έρωτα.
11. Η Ψυχή και ο Έρωτας στο παλάτι.
12. Το κερί και το μαχαίρι.
13. Ο Έρωτας που κοιμάται και η Ψυχή.
14. Η Ψυχή παρακαλάει τον Έρωτα.
15. Η Ψυχή κλαίει.
16. Η Ψυχή και η Αφροδίτη.
17. Η Ψυχή και ο Έρωτας ζουν ευτυχισμένοι.
Φεβρουάριος 2021

Συμβολισμός και εικαστική τέχνη

Έρωτας και Ψυχή

Αφηγούμαστε στους μαθητές τον μύθο του Έρωτα και της Ψυχής.
Μια ιστορία αγάπης με δράκους, αντιζηλίες και δοκιμασίες, που σχετίζεται με τον Ρωμαίο συγγραφέα Απουλήιο.
Μια ιστορία με συμβολικές έννοιες που μας οδήγησε να την προσεγγίσουμε εικαστικά χρησιμοποιώντας σύμβολα στις δημιουργίες μας (η καρδιά που αναζητά το άλλο της μισό, ο καθρέφτης της Αφροδίτης, τα βέλη του Έρωτα).
 Τα έργα μας είναι ατομικά ιχνογραφήματα των μαθητών με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές στο φόντο.
Φεβρουάριος 2021. 
Υπέροχα αφηγήματα που εμπνέουν πανέμορφες παιδικές δημιουργίες.

Ημερολόγιο 2021

Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου project με θέμα το χρόνο, τις εποχές και τους μήνες η δημιουργική μας ομάδα κατασκεύασε το ημερολόγιο του νέου έτους.

Καλή χρονιά, με υγεία, χρώμα και φαντασία!

Ευτυχισμένο και δημιουργικό το έτος 2021!

Ιανουάριος

Με χιονόμπαλες θα παίξω

αψηφώ την παγωνιά

και χιονάνθρωπο θα φτιάξω

με της τάξης τα παιδιά.

Φεβρουάριος

Κομφετί και σερπαντίνες

μάσκες, χρώμα και στολές

Καρναβάλι πλησιάζει,

μασκαρέματα, χαρές.

Μάρτιος

Με σημαίες παρελαύνω 

στης πατρίδας τη γιορτή

νιώθω περηφάνια που είμαι

της Ελλάδας μας παιδί.

Απρίλιος

Κόκκινα αυγά, λαμπάδες

και τσουρέκια αχνιστά

την Ανάσταση γιορτάζω,

έρχεται η Πασχαλιά.

Μάιος

Ένα ολάνθιστο στεφάνι

πλέκω την Πρωτομαγιά

και η Άνοιξη θα φέρει

άνθη, αρώματα , χαρά.

Ιούνιος

Πεταλούδες, ζέστη, ήλιος

βόλτες, γέλια, παγωτά

ο Ιούνιος μας φέρνει

διακοπές και ξενοιασιά.

Ιούλιος

Σε μια ωραία παραλία

και παρέα με παιδιά

μακροβούτια δες πως κάνω,

κολυμπώ με σιγουριά.

 

Αύγουστος

Νόστιμα, γλυκά σταφύλια

ήρθε ο Αύγουστος ξανά

και τον μήνα ετούτο νιώθω

απερίγραπτη χαρά.

Σεπτέμβριος

Το Σεπτέμβριο θ’ ανοίξει

το σχολείο μου ξανά

και στην τάξη θα γυρίσω

για να βρω τ’ άλλα παιδιά.

Οκτώβριος

Συννεφιάζει και φυσάει,

φύση φθινοπωρινή

δέντρα την αυλή στολίζουν

που έχουν φύλλα χρυσαφί.

 

Νοέμβριος

Με γαλότσες και ομπρέλα

θα βαδίζω στη βροχή

του Νοέμβρη τα παιχνίδια

μου ομορφαίνουν τη ζωή.

Δεκέμβριος

Τα Χριστούγεννα αναμένω

ο Δεκέμβρης μόλις μπει

έλατο ξανά στολίζω

μιας και έρχεται γιορτή.

Τα μικρά τετράστιχα που συνοδεύουν κάθε εικόνα του ημερολογίου γράφτηκαν για να κατορθώσουν οι μαθητές να εντοπίσουν και να αφομοιώσουν τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε μήνα του χρόνου. Τα περισσότερα γράφτηκαν σε συνεργασία με τα παιδιά και με τη μορφή παιχνιδιού/ διασκέδασης.

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Φθινοπωρινά δέντρα

Το Φθινόπωρο υπήρξε πηγή έμπνευσης για τους ζωγράφους.

Μιλώντας για τα χρώματα του φθινοπώρου πήραμε έμπνευση από

 Vincent Van Gogh »Φθινόπωρο»

Και φτιάξαμε τα δικά μας φθινοπωρινά δέντρα με μεικτή τεχνική λαδοπαστέλ και ζωγραφική με πινέλο και σφουγγαράκι

  

Ο πίνακας ζωγραφικής ανακτήθηκε για εκπαιδευτικούς σκοπούς από

http://dreamskindergarten.blogspot.com/

Από το σπόρο στο δέντρο

Κάρτες ακολουθίας

( σπόρος- βλαστός- δενδρύλλιο- δέντρο- δέντρο με καρπούς )

«Από το σπόρο στο δέντρο», μια σειρά από κάρτες ακολουθίας που δημιούργησαν και τη φετινή σχολική χρονιά τα παιδιά με γούστο, διάθεση, έμπνευση και χρώμα… για να μαθαίνουν παίζοντας και δημιουργώντας.

Η φροντίδα του σχολικού κήπου και η ενασχόλησή μας με τον καλλωπισμό του χώρου που μας περιβάλλει έχει θετική επίδραση στην ψυχοσύνθεσή μας. Βοηθά στο να παίρνουμε πρωτοβουλίες συμμετέχοντας ενεργά και στο να καταφέρνουμε να συνεργαζόμαστε για την επίτευξη κοινών στόχων.

 Φροντίζοντας για τη διατήρηση και ανανέωση της όμορφης εικόνας στον αύλειο χώρο μας, μαθαίνουμε να αγαπούμε το ωραίο, καλλιεργώντας παράλληλα το αισθητικό μας κριτήριο.

Οι πληροφορίες που συλλέγουμε για την ανάπτυξη των φυτών μέσα από επιλεγμένα βιβλία και κυρίως μέσω όσων παρατηρούμε άμεσα στον κήπο μας εμπνέουν τις εικαστικές μας δημιουργίες.

Αυτές με τη σειρά τους κοσμούν τον εσωτερικό χώρο της τάξης, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα για παιχνίδι και λογικομαθηματικές συσχετίσεις.

Παιχνίδι
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο παίζω το παιχνίδι » Από το σπόρο στο δέντρο ~βάζω τις κάρτες στη σωστή σειρά».
https://learningapps.org/display?v=pnpxaksdj20
Λύση: σπόρος- βλαστός- δενδρύλλιο- δέντρο

ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΑ

Τα χρυσάνθεμα ή αγιοδημητριάτικα είναι τα πιο χαρακτηριστικά λουλούδια του Φθινοπώρου. 

Ένα μπουκέτο που μας έφερε το πρωί ένας μαθητής

αλλά και ο διάσημος πίνακας του Van Gogh

στάθηκαν η αφορμή για να φτιάξουμε  τα δικά μας μπουκέτα

   

  

Ο πίνακας »Χρυσάνθεμα» Van Gogh ανακτήθηκε από τη Wikipedia για εκπαιδευτικούς σκοπούς

https://el.m.wikipedia.org/