4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία STEAM και εκπαιδευτική ρομποτική, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 02-06-2025

4η Θεματική Ενότητα : ”Δημιουργώ και Καινοτομώ  – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία ” 

4

Υποθεματική:    STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος:  ” STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική ”

Στόχος : Να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό  τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

 

***************************************************

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο μέσα από τα οποία γνώρισαν τον κύκλο του νερού και τη σημασία που έχει το νερό για τη ζωή και τον πλανήτη μας!

7

8

16

 

Ζωγράφισαν τον κύκλο του νερού!

20

22

21

 

6

5

 

Αναγνώρισαν τη λέξη ΝΕΡΟ ανάμεσα σε άλλες

28

27

25

 

” Από που είσαι ποταμάκι; ”

Ποίημα – Ζαχαρίας Παπαντωνίου

29

30

 

” Ζωγραφίζω δύο χρήσεις του νερού στην καθημερινή ζωή ”

10

9

 

Σύνθετες λέξεις με το Νερό

52

53

54

 

Αφίσες

” Ο κύκλος του Νερού ”

1

3

4

 

” Που υπάρχει νερό ”

15

 

” Τί κάνουμε με το νερό ”

17

18

 

” Τί μπορούμε να κάνουμε για να μη σπαταλάμε το νερό ”

61

 

” Η ιστορία του Σταγονούλη ”

14

11

13

 

 Κατασκευές για το νερό

Κατασκευή φράγματος

44

45

46

48

 

Κατασκευή Νερόμυλων

 43

42

41

40

38

37

36

34

33

 

” Το νερό είναι ζωή ”

55

56

 

” Σώστε το νερό ” 59

58

 

” Του Νερού τα μυστικά ”   –  Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
 Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια τοσοδούλα σταγονίτσα νερό τόσο ζωηρή μα και τόσο δυνατή. Ηταν ταξιδιάρικη πολύ και της άρεσε να αλλάζει συνεχώς μορφή. Είχε αρετές σπάνιες και πολλές, μα και χάρες σε όλα τα πέρατα της γης μας ξακουστές.
Τούτες τις αρετές, τα ταξίδια και πολλά από του νερού τα μυστικά ανακάλυψαν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα, παίζοντας σε θεατρικά δρώμενα, σε μουσικά παιχνίδια και ασφαλώς κάνοντας ……. πολλά πολλά Πειράματα .

1 1

4 1

3 1

5 1

6 1

8 1

 

Αξιολόγηση

” Τί έμαθα για το νερό ”

Ti ematha gia to nero

 

” Ζωγραφίζω όπως μπορώ τον Κύκλο του νερού ” 

622

63

Η Χελώνα Καρέτα καρέτα

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης | , στις 01-05-2025

Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού μας Προγράμματος,  με τίτλο ”Οι Φύλακες της  Θάλασσας σε Δράση” , οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον μαγευτικό κόσμο των θαλάσσιων χελωνών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Καρέτα Καρέτα. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και ανέπτυξαν την αγάπη τους για τη θαλάσσια ζωή.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, συμμετείχαν σε συζητήσεις για τα χαρακτηριστικά της καρέτα καρέτα, όπως το καβούκι της, τα πτερύγιά της και τη διατροφή της.

Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες που απεικόνιζαν το φυσικό της περιβάλλον και τον τρόπο αναπαραγωγής της. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες κατανόησαν τη σημασία των παραλιών ως τόπων ωοτοκίας και την ανάγκη προστασίας τους

10 3

18 2

 

Ένα όμορφο αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν οι κατασκευές που δημιούργησαν αποτυπώνοντας τη δική τους μοναδική ματιά για τις χελώνες.

” Θαλάσσιες χελώνες και Καρετάκια”

20 2

19 2

7 3

8 3

 

” Ζωγραφίζω κάτι που έμαθα για τη θαλάσσια χελώνα ”

35 3

34 3

33 3

 

 Παγκόσμια Ημέρα παιδικού βιβλίου

Σελιδοδείκτες  –  χελωνάκι

28 3

22 3

21 2

29 3

30 3

 

Τρισδιάστατες χελώνες με σχέδια!

24 4

25 3

 

Καρετάκια με καβούκι από κέλυφος καρυδιού

27 3

26 3

 

” Η Πολύχρωμη χελώνα Καρέτα Καρέτα ”

1 2

6 1

3 2

 

17 2

16 2

 

Ο κύκλος ζωής της χελώνας

Οι μαθητές μας πρώτα ζωγραφίσαν τον κύκλο ζωής της χελώνας στο χαρτί …

12 2

 

…. και έπειτα έκαναν την ίδια διαδρομή με τη βοήθεια της μικρής μας μελισσούλας- beebot!

15 2

14 2

13 2

 

Ψηφιακά παιχνίδια

11 2

 

Αφίσα

” Τί μάθαμε για τη χελώνα Καρέτα Καρέτα ”

31 3

 

” Νιρέττα η Καρέττα ”

Πρόγραμμα Δημιουργικής Εκμάθησης & Ευαισθητοποίησης για το Περιβάλλον

Niretta h karetta

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, μας επισκέφθηκε εκπρόσωπος της MEDASSET και μας παρουσίασε το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα με τίτλο “Νιρέττα η Καρέττα”.

Μέσα από ένα όμορφο εκπαιδευτικό βίντεο και ένα διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, οι μαθητές μας εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τις θαλάσσιες χελώνες. Έμαθαν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, όπως τα σκουπίδια που πετάμε στη θάλασσα, και για το πώς μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε για να μην εξαφανιστούν.

Η χαριτωμένη μασκότ του προγράμματος, η Νιρέττα, μας έκανε παρέα και ο εκπαιδευτικός της MEDASSET μας εξήγησε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για το σώμα της χελώνας.

Παίξαμε όλοι μαζί ομαδικά παιχνίδια και κάναμε βιωματικές δραστηριότητες που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε το θαλάσσιο περιβάλλον. Στο τέλος, χορέψαμε και τραγουδήσαμε παρέα με τη Νιρέττα!

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που μας έμαθε πολλά για τις θαλάσσιες χελώνες και τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Ανυπομονούμε να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας για να βοηθήσουμε τη Νιρέττα και τους φίλους της!

23 3

22 4

19 3

18 4

17 3

15 4

12 4

11 4

10 5

6 3

5 2

3 3

2 2

1 3

Καλωσορίζουμε τον Μίνωα και τον Ερμή !

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 13-04-2025

Καλωσορίζουμε τον Μίνωα και τον Ερμή στην οικογένεια του Νηπιαγωγείου μας!

Minoas kai ermhs

 

Μια υπέροχη δράση πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος  ”Δράσεις  Ενεργού Πολίτη” και της ευαισθητοποίησης των μικρών μαθητών μας για την προστασία της θαλάσσιας ζωής και της Μεσογειακής φώκιας.

Μετά την πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη του εκπροσώπου της MOm (Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Μελέτη και Προστασία της Φώκιας) και την περιήγησή μας στον ενημερωτικό τους ιστότοπο, οι μαθητές μας έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον για τις αξιαγάπητες φώκιες.

Η επιθυμία τους να βοηθήσουν αυτά τα υπέροχα πλάσματα ήταν τόσο μεγάλη, που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην υιοθεσία μιας φώκιας μέσω του προγράμματος της MOm.

Είδαμε τις φωτογραφίες των φωκών που αναζητούσαν την υποστήριξή μας και η επιλογή ήταν πραγματικά δύσκολη, αφού θέλαμε να τις υιοθετήσουμε όλες!

Μετά από μια δημοκρατική κλήρωση στην τάξη, καταλήξαμε στην υιοθεσία δύο αξιαγάπητων φωκών: του Μίνωα και του Ερμή!

99

 

Η ιστορία του Μίνωα & του Ερμή

( όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της MOm)

” Και τα δυο φωκάκια βρέθηκαν αποχωρισμένα από τις μητέρες τους, ο Μίνωας στην Κρήτη και ο Ερμής στην Εύβοια, ενω η κατάσταση της υγείας τους ήταν κρίσιμη. Ήταν και οι δυο αφυδατωμένοι και εξαντλημένοι. Χάρη στη προσπάθεια ντόπιων, εθελοντών και της Ομάδας Διάσωσης της MOm, μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Περίθαλψης με διαφορά μιας εβδομάδας ο ένας από τον άλλο. Θα παραμείνουν εδώ έως ότου ξεπεράσουν τα προβλήματα υγείας τους και φτάσουν στο κατάλληλο βάρος, και τότε θα είναι έτοιμοι να απελευθερωθούν και πάλι μαζί στη θάλασσα! ”

 

Συμπληρώσαμε με χαρά τη φόρμα υιοθεσίας και την αποστείλαμε στην MOm.

Η αναμονή ήταν γεμάτη ενθουσιασμό και πριν λίγες ημέρες, παραλάβαμε ένα ξεχωριστό δέμα στο νηπιαγωγείο μας. Η χαρά των μαθητών ήταν απερίγραπτη όταν ανακάλυψαν το περιεχόμενο: το επίσημο πιστοποιητικό υιοθεσίας των Μίνωα και Ερμή, το οποίο περιέχει σημαντικές πληροφορίες για το πού βρέθηκαν και πώς φροντίζονται, μια μεγάλη φωτογραφία των νέων μας «φίλων», ένα χαριτωμένο λούτρινο φωκάκι για να μας θυμίζει την όμορφη αυτή πράξη, καθώς και πολύτιμο ενημερωτικό υλικό και τον νέο Οδηγό Παρατήρησης Φώκιας

 

109 1

107

108

106

104

102

101

100

Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έμαθαν για τη σημασία της προστασίας της Μεσογειακής φώκιας και για τις προσπάθειες της MOm για τη διάσωση και την περίθαλψή της.

Η υιοθεσία του Μίνωα και του Ερμή αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας και της αλληλεγγύης τους. Είναι ένα σημαντικό βήμα για την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης και από τις δράσεις που εμπνέουν και διαμορφώνουν τους αυριανούς υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.

Χαρούμενο Πάσχα

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Πάσχα | , στις 12-04-2025

Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις υπέροχες πασχαλινές δημιουργίες των μαθητών μας.

Γεμάτα φαντασία και χρώματα, τα έργα τους αποτυπώνουν το πνεύμα των ημερών.

 

23

22

21

15

13

2

1

4

3

11

5

7

6

10

27

28

24

30

31

16

29

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Μαθαίνουμε Αγγλικά… Φορώντας Γάντια και Διαβάζοντας Ιστορίες!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Αγγλικά | , στις 30-03-2025

Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές και οι μαθήτριές μας , μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, ανάπτυξαν τη δημιουργικότητά τους και εξοικειώθηκαν με την αγγλική γλώσσα.

 

Έμαθαν τα ονόματα  φρούτων και  λαχανικών !

10 4

6 2

7 4

8 4

9 2

 

Μίλησαν για τα ρούχα που φοράμε στην καρδιά του χειμώνα, έπαιξαν παιχνίδια και έπλεξαν τα δικά τους mittens!

44 1

45 1

15 3

13 3

12 3

40 1

41 1

 

Επιπλέον,  μίλησαν για τα χαρακτηριστικά του προσώπου και τα μέρη του σώματος και ζωγράφισαν τα δικά τους μοναδικά και ξεχωριστά τερατάκια!

34 2

36 2

38 2

37 2

39 2

16 3

18 3

35 2

33 2

 

Παρακολούθησαν την ιστορία ”The Color Monster” , μίλησαν για τα συναισθήματα και έπαιξαν παιχνίδι σχετικό με την ιστορία του βιβλίου!

31 2

32 1

Παρακολούθησαν την ιστορία ” The Very Hungry Caterpillar ” του Eric Carle και συζήτησαν για τα τρόφιμα και τον κύκλο ζωής της κάμπιας!

24 2

29 2

30 2

Παρακολούθησαν την ιστορία ” The Mixed up chameleon ” του Eric Carle και συζήτησαν για τα ζώα και την περιπέτεια του μικρού χαμαιλέοντα προς την αποδοχή του εαυτού του!

28 2

 

Μιλώντας για την άνοιξη οι μαθητές δοκίμασαν τη ζωγραφική με τα δάχτυλα και γέμισαν ένα βαζάκι με έντομα!

22 2

23 2

27 2

 

Επίσης, έφτιαξαν ένα χαρούμενο κολάζ για να στολίσουν το σχολείο μας!

26 2

46

25 2

25η Μαρτίου

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία 25 Μαρτίου | , στις 24-03-2025

Η 25η Μαρτίου, μια διπλή γιορτή για την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο και να γνωρίσουν την ιστορία μας  και τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

 Οι ζωγραφιές και οι κατασκευές τους αποτυπώνουν το πνεύμα της εθνικής μας επετείου.

9 1

 

” Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου ”

15 1

1 1

  23 1

22 1

 

” Οι ήρωες της Επανάστασης ”

13 1

12 1

11 1

 

” Λόγια ανδρειωμένων… ”

8 1

 

” 1821 ”

10 1

7 1

6

17 1

16 1

18 1

27 1

26 1

 

” Το κρυφό σχολειό ”

19 1

24 1

 

” Παραδοσιακές στολές ”

3 1

2 1

28 1

25 1

 

Ψηφιακά παιχνίδια

5 1

4 1

14 1

 

Στη σχολική γιορτή οι μαθητές και οι μαθήτριες τίμησαν την ημέρα και τους ήρωες  με ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς!

39 1

38 1

37 1

33 1

32

31 1

30 1

36 1

35 1

34 1

29 1

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων : Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο – ένα θαλάσσιο οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 07-03-2025

Η Γυάρος είναι ένα κυκλαδίτικο νησί που χρησιμοποιήθηκε ως τόπος εξορίας στους ρωμαϊκούς χρόνους αλλά και στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας. Έως το 2000, η Γυάρος χρησιμοποιήθηκε ως πεδίο βολής του Πολεμικού Ναυτικού.

Σήμερα το νησί είναι ακατοίκητο.

Gyarosjpg

Στη θαλάσσια περιοχή γύρω από τη Γυάρο ζει το 15% του πληθυσμού της μεσογειακής φώκιας monachus monachus. Είναι ίσως η μεγαλύτερη αποικία του είδους παγκοσμίως. Ακόμα, άνω του 50% της θαλάσσιας περιοχής της Γυάρου καλύπτεται από οικότοπους προτεραιότητας και, συγκεκριμένα, από μοναδικούς κοραλλιογενείς σχηματισμούς και λιβάδια ποσειδωνίας.  Έτσι, το 2019 η Γυάρος θεσμοθετήθηκε ως Θαλάσσια Προστατευόμενη Περιοχή. (πηγή: Βικιπαίδεια)

Στο νησί ζουν άγρια ζώα και σπάνια είδη όπως το μαύρο φίδι της Γυάρου, αράχνες, μικρά θηλαστικά, αρπακτικά πουλιά όπως ο Μαυροπετρίτης και ο Σπιζαετός και θαλασσοπούλια, όπως ο Ασημόγλαρος, ο Θαλασσοκόρακας και ο Μύχος. 

 Ο Μύχος είναι ένα σπάνιο θαλασσοπούλι που τρέφεται με ψάρια και πετάει σε κοπάδια ανάμεσα στα κύματα. Στη Γυάρο ανακαλύφθηκε μία άγνωστη αποικία μύχου.

*******************************************************************

Οι μαθητές μας γνώρισαν το θαλάσσιο οικοσύστημα της Γυάρου και κατανόησαν γιατί είναι σημαντικό να προστατευτεί.

79

 

Κατανόησαν τα οφέλη και τις αξίες των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών,  διερεύνησαν τους τρόπους λειτουργίας τους και τις δράσεις που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να τις προστατέψουν.

91

92

 

Πουν ζουν τα θαλάσσια ζώα του βυθού της Γυάρου…

Στις Τραγάνες, στα Λιβάδια Ποσειδωνίας, στις Υποβρύχιες και τις Ημιυποβρύχιες σπηλιές!

58

60

59

98

 

Γνώρισαν επίσης τα χερσαία είδη της Γυάρου, από τι απειλούνται και κατανόησαν γιατί είναι πολύτιμη η ποικιλία των ειδών.

Που ζουν τα χερσαία ζώα της Γυάρου…

Στα Φρύγανα, στις Πέτρες, στις Ακτές και στους Βραχώδεις Γκρεμούς!

67

68

66

 

” Ζωγραφίζω τα ζώα που ζουν στο περιβάλλον της Γυάρου ”

82

81

80

 

” Αν ήμουν ζωάκι της Γυάρου, θα ήμουν………. ”

71

70

69

65

64

 

 ” Ποιοί άνθρωποι επισκέπτονται το νησί της Γυάρου ”

Η Γυάρος, ένα νησί με τόσο πλούσια οικολογική σημασία, προσελκύει επισκέπτες και ειδικούς ερευνητές από διάφορους τομείς. Οι μαθητές μας, στο πλαίσιο του προγράμματος ερεύνησαν και ανακάλυψαν ποιοι επισκέπτονται το νησί και για ποιο λόγο:

 – Φωτογράφοι: που αποτυπώνουν την άγρια ομορφιά του νησιού και την πανίδα του.

– Ορνιθολόγοι: που μελετούν τα σπάνια είδη πουλιών που φιλοξενεί η Γυάρος.

– Οργανώσεις: όπως η Mom, η WWF και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις, που εργάζονται για την προστασία της φώκιας και του οικοσυστήματος.

 – Ειδικοί: όπως επιστήμονες και ερευνητές, που μελετούν τη βιολογία, την οικολογία και την ιστορία του νησιού.

72

73

90

93

 

Η μελισσούλα μας, η μικρή beebot, προγραμματίζεται ώστε να συναντήσει όλους τους ειδικούς ερευνητές και επισκέπτες του νησιού για να μάθει τα νέα τους!

75

74

78

76

 

 ” Επίσκεψη εκπροσώπου της MOm στο σχολείο μας! ”

Η Mom (Εταιρεία για τη Μελέτη και Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας) είναι μια ελληνική μη κυβερνητική οργάνωση που ιδρύθηκε το 1988 με σκοπό την προστασία της μεσογειακής φώκιας, ενός από τα πιο απειλούμενα θαλάσσια θηλαστικά στον κόσμο.

 Η Mom διεξάγει επιστημονικές έρευνες για τη μελέτη της βιολογίας, της οικολογίας και της συμπεριφοράς της μεσογειακής φώκιας.  Υλοποιεί προγράμματα για την προστασία των βιοτόπων της φώκιας και την αντιμετώπιση των απειλών που αντιμετωπίζει, όπως η ρύπανση, η αλιεία και η ανθρώπινη ενόχληση.  Διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις ευαισθητοποίησης για το κοινό, με στόχο την ενημέρωση και την κινητοποίηση για την προστασία της φώκιας. Αναλαμβάνει τη διάσωση και την περίθαλψη τραυματισμένων ή ορφανών φωκών, με στόχο την επανένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον. 

Είχαμε τη χαρά να υπ0δεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας έναν εκπρόσωπο της MOm, τον κύριο Δημήτρη, ο οποίος μας μίλησε για τη μεσογειακή φώκια και την ανάγκη προστασίας της. Οι μαθητές μας έμαθαν πολλά για αυτό το υπέροχο θαλάσσιο θηλαστικό και για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία, καθώς τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα σημαντικό περιβαλλοντικό θέμα και να αναπτύξουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

86

85

89

88

87

 

” Τί καινούριο έμαθα για τη Γυάρο  ”

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι μαθητές για να οργανώσουν τις νέες γνώσεις που απέκτησαν, δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες, τόσο σε χαρτόνι όσο και με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Coggle.it. Οι χάρτες αυτοί βοήθησαν τους μαθητές να συνδέσουν τις πληροφορίες και να κατανοήσουν τη σημασία της Γυάρου για την προστασία της φώκιας και του περιβάλλοντος.

Οι φωτογραφίες αποτυπώνουν τα έργα των μαθητών, τα οποία αποτελούν απόδειξη της προσπάθειας τους να μάθουν και να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του περιβάλλοντος.

84

83

 

Τί έμαθα για τη Γυάρο

 

 ” Τεχνητή Νοημοσύνη και Φώκιες: Ένα Δημιουργικό Ταξίδι ”

Οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) με έναν μοναδικό και δημιουργικό τρόπο. Χρησιμοποιώντας εργαλεία ΤΝ, δημιούργησαν εντυπωσιακές φωτογραφίες με θέμα τις φώκιες και την προστασία τους.

Η δράση αυτή είχε ως στόχο να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με την ανάγκη προστασίας αυτών των υπέροχων θαλάσσιων θηλαστικών, καθώς και να τους εξοικειώσει με τις εφαρμογές της ΤΝ .  Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, χρησιμοποίησαν πλατφόρμες και εφαρμογές ΤΝ που επιτρέπουν τη δημιουργία εικόνων με βάση ένα περιγραφικό κείμενο.

96

94

97

Οι φωτογραφίες που προέκυψαν ήταν πραγματικά εντυπωσιακές και γεμάτες συμβολισμούς. Οι μαθητές κατάφεραν να αποτυπώσουν την ομορφιά και την ευαισθησία των φωκών, καθώς και την ανάγκη για προστασία τους. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, οι μαθητές μας ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους στην ΤΝ, την κριτική σκέψη και την περιβαλλοντική συνείδηση.

” Ο βυθός της Γυάρου ”

AI 1

 

 ” Μην πλησιάζετε στις σπηλιές μας ”

ΑΙ 2

 

” Μη μας ενοχλείτε ”

ΑΙ 3

 

” Μην πετάτε σκουπίδια στη θάλασσα ”

Μην πετάτε σκουπίδια ΑΙ

 

” Μην ταΐζετε τις φώκιες ”

Μην ταίζετε τις φώκιες ΑΙ

 

” Μην αγγίζετε τις φώκιες ”

Μην αγγίζετε τις φώκιες

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 04-03-2025



Λήψη αρχείου

Αποκριάτικο ξεφάντωμα!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Απόκριες | , στις 01-03-2025

Φέτος, το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε από χρώματα, χαμόγελα και αμέτρητες αποκριάτικες δημιουργίες!

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες, με αστείρευτη φαντασία και ενθουσιασμό, μεταμόρφωσαν τις τάξεις σε ένα εργαστήριο χαράς, όπου οι ζωγραφιές ζωντάνεψαν, οι μάσκες πήραν μορφή και τα ψηφιακά παιχνίδια μας ταξίδεψαν σε μαγικούς κόσμους.

Γνωρίσανε  ήθη και έθιμα από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας και χορέψανε παραδοσιακά τραγούδια!

Η κορύφωση των εορτασμών μας ήταν το αποκριάτικο πάρτι, όπου οι μικροί μας φίλοι, ντυμένοι με τις ευφάνταστες στολές τους, διασκέδασαν υπό τους ήχους της μουσικής, συμμετέχοντας σε παιχνίδια, χορεύοντας και γελώντας με τα αστεία και τις ξεκαρδιστικές γκριμάτσες του κλόουν Τζίμπο.

Ακολουθούν μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες από τις αποκριάτικες δραστηριότητές μας!

21

22

9

8

7

16

15

14

23

20

19

10

5

4

3

2

1

54

50

18

13

12

11

42

44

43

45

36

35

38

37

40

34

33

31

26

25

29

30

27

28

“Καλά Κούλουμα και Καλή Σαρακοστή!”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Θέμα : Η Μεσογειακή Φώκια

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Φροντίζω το περιβάλλον | , στις 14-02-2025

 3η  Θεματική Ενότητα :  ” Φροντίζω το περιβάλλον ”

2

Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος:  ” Ανακαλύπτοντας τη Γυάρο, ένα θαλάσσιο  οικοσύστημα στην καρδιά των Κυκλάδων ”

Στόχος του προγράμματος : Να γνωρίσουν οι μαθητές ένα πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημα, να κατανοήσουν τις απειλές που αντιμετωπίζει και να εξερευνήσουν το ρόλο που μπορεί να παίξει ο καθένας μας για να το προστατεύσει για τις μελλοντικές γενιές. Οι δραστηριότητες δίνουν την ευκαιρία εικαστικής έκφρασης δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό έργο ή ένα παιχνίδι. Στο σύνολό τους δίνουν το όραμα μιας πρότυπης θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής. 

******************************************************************

Στο Α’ μέρος του προγράμματος ασχοληθήκαμε με τη Μεσογειακή Φώκια!

Η μεσογειακή φώκια, γνωστή και ως Monachus monachus, είναι ένα από τα πιο σπάνια και απειλούμενα με εξαφάνιση θαλάσσια θηλαστικά στον κόσμο. Στην Ελλάδα, φιλοξενείται ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός αυτού του είδους, καθιστώντας τη χώρα μας ζωτικής σημασίας για τη διατήρησή του.

Αυτά τα υπέροχα πλάσματα, με το γυαλιστερό τρίχωμα και τα εκφραστικά μάτια, έχουν προσαρμοστεί μοναδικά στη ζωή στη Μεσόγειο. Τρέφονται κυρίως με ψάρια και άλλα θαλάσσια είδη, ενώ περνούν μεγάλο μέρος της ζωής τους στη θάλασσα, αναζητώντας τροφή και αναπαυόμενα σε απομονωμένες παραλίες ή σπηλιές.

Η μεσογειακή φώκια αντιμετωπίζει πολλές απειλές, όπως η ρύπανση των θαλασσών, η απώλεια των φυσικών της οικοτόπων και η αλληλεπίδραση με την αλιεία. Η προστασία της και η διατήρηση των οικοσυστημάτων όπου ζει είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή της και για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας στη Μεσόγειο.

Οι προσπάθειες για την προστασία της μεσογειακής φώκιας περιλαμβάνουν τη δημιουργία προστατευόμενων περιοχών, την παρακολούθηση των πληθυσμών της και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τη σημασία αυτού του είδους. Ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην προστασία της μεσογειακής φώκιας, μειώνοντας τη ρύπανση των θαλασσών, σεβόμενος τους φυσικούς της οικοτόπους και υποστηρίζοντας τις προσπάθειες διατήρησής της.

*******************************************************************

Ακολοθούν μερικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες οι μαθητές μας γνώρισαν τη μεσογειακή φώκια, ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στις απειλές που αντιμετωπίζει και πρότειναν λύσεις.

 

Ιστόγραμμα με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών/τριών για τη Μεσογειακή Φώκια

” Τί ξέρουμε για τη φώκια ”

43

 

” Ζωγραφίζουμε μια φώκια ”

9

10

11

 

 ” Φώκιες στη θάλασσα ” ,  με νερομπογιές

2

1

4

3

 

Αφίσες

” Απειλές και δράσεις προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος ”

32

31

 

” Σέβομαι και προστατεύω τις φώκιες ”

28

27

26

25

 

” Η Μεσογειακή Φώκια ”

37

33

 

” Τί θα κάνω αν ξαφνικά δω μια φώκια”

38

39

41

40

 

” Ζωφραφίζω μια απειλή για τη θάλασσα και την αντίστοιχη δράση”

8

7

6

5

 

” Τί κάνουμε αν δούμε Φώκια Μονάχους Μονάχους ”

14

13

12

 

” Φώκια Παζλ ”

24

36

23

Ψηφιακά παζλ

35

34

63

 

Κατασκευές

” Φώκιες στη θάλασσα ”

15

16

 

” Φώκιες σε μανταλάκια ”

55

56

 

” Φώκιες από κάλτσα ”

Οι μαθητές/τριες , με τη βοήθεια των γονιών τους στο σπίτι, κατασκευάζουν φώκιες από κάλτσες και τις διακοσμούν!

20

21

22

49

48

17

18

19

 

Με αφορμή τις Απόκριες κατασκευάσαμε μάσκες Φώκιας

51

 

50

53

54

Γνωρίζουμε τη μελισσούλα Beebot και την προγραμματίζουμε να κάνει διάφορες διαδρομές

44

45

46

47

 

” Η περιπέτεια της Φώκιας ”

εξώφυλλο ebook

Διαβάστε την ιστορία της φώκιας Αργυρώς πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο

https://read.bookcreator.com/JDTIyfPCW3chVDx9SMaPpeif1y22/nZ02o0f6SCSxF_ouNpD5pg

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση