Οι 12 άθλοι του Ηρακλή

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Μυθολογία | , στις 13-04-2024

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες της Ελληνικής Μυθολογίας, γνωρίσαμε τον μυθικό ήρωα Ηρακλή. Μάθαμε πόσο δυνατός ήταν, που όντας μωρό, σκότωσε τα φίδια που του έστειλε η θεά Ήρα. 


bd65154a f8cb 40bc b842 c31394f40088

3c4965e0 adc2 4025 b0ac d46c0109150e

 

Γνωρίσαμε έναν έναν τους 12 άθλους που του έθεσε ο βασιλιάς Ευρυσθέας.
Κατασκευάσαμε το τρομερό Λιοντάρι της Νεμέας.

f0e2cc18 8ed4 413f b4eb 5b6177af6fd3

58c49fca 7b84 44d6 a8b2 f8fd33f8ef2e87f69032 d2a6 406c 8b51 cc7e076a31c6

221c26eb 645b 4dab 9a90 6d99856a688b

f9a4c21c 88bf 4e60 803b 6360604d4332

 

Κατασκευάσαμε τη Λερναία Ύδρα.

b46c4228 073e 4d97 8a51 710e49223e27

445d8816 6d3f 42a7 b00c 3f5a4c1f0c02

ea490542 810f 4abd bc86 42d4471c8f5e6df4d9c0 e648 44f3 98e1 cd973f2f6188

 

 

36751926 8a60 4289 984e 3588074c43b8

 

Δημιουργήσαμε αφίσα με τον γενναίο Ηρακλή

fe9804b4 ca6c 4735 9b51 47052292ce5c

5f60da7c fd30 4cd7 aa1f 5e04ca1d4cf3

e7372e3f ec6a 4641 97cb 085c6c3a60c6

 

Παίξαμε ψηφιακά παζλ με τους 12 άθλους του Ηρακλή

f22eff69 e389 40d7 ac86 b47d05e54276

f5c7fa42 fc84 4665 a849 5f5a8f491d53

d70f2d15 ab12 4603 8841 9497f035dc36

Τέλος, φτιάξαμε ψηφιακό βιβλίο με τους 12 άθλους του Ηρακλή

Οι 12 άθλοι του Ηρακλή

 

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | , στις 05-04-2024

3η  Θεματική Ενότητα: ‘’ Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη ‘’

3ο

Τίτλος:  ‘’Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο  ‘’

Στόχος : Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα προωθείται η έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Οι μαθητές/τριες συνεργάζονται σε δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.

Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίστηκαν βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νού και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Δόθηκε κυρίως έμφαση στην ανάπτυξη Δεξιοτήτων Μάθησης και πιο συγκεκριμένα : Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Κριτικής σκέψης και Συνεργασίας,  στην Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κοινωνικής Ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και Πρωτοβουλία και στις Δεξιότητες του Νου :Στρατηγική Σκέψη Επίλυση Προβλημάτων , Μελέτη Περιπτώσεων και Κατασκευές

Στις ποικίλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αξιοποιήθηκαν παιχνίδια σε ζευγάρια και σε ομάδες, τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, κατασκευές ομαδικής αφίσας, τραγούδια, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι.  Ακολούθησαν συζήτηση, φύλλα εργασίας με στόχο να συσχετιστεί το περιεχόμενο των δράσεων- δραστηριοτήτων με το περιεχόμενο του θέματος των εργαστηρίων ώστε να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα, η κριτική σκέψη, να ενεργοποιηθεί η σκέψη και το συναίσθημα.

 

Ακολουθούν μερικές από τις δραστηριότητές μας!

 

Οι κανόνες της τάξης μας 

Καταγράφουμε και ζωγραφίζουμε τους κανόνες της τάξης μας!

4 10

14 8

15 8

16 10

17 9

13 11

12 9

11 11

10 12

9 11

8 12

7 11

3 11

2 10

1 10

33 3

  32 5

31 5 30 5

28 8

27 8

26 9

25 8

23 7

22 8

20 5

19 6

18 8

 

Οι μαθητές συνεργάζονται σε ζευγάρια και δημιουργούν  από κοινού μια ζωγραφιά!

48 2

47 2 46 3 45 3

44 4 43 2

42 3

40 5

39 5

38 4

37 4

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές των 2 τμημάτων συνεργάζονται και δημιουργούν  μια αφίσα!

21

19

17

 

12

54 3

 

Συζητάμε εικόνες που παρουσιάζουν διαφωνίες παιδιών

53 3

 

Παίζουμε σε ζευγάρια με τον ψηφιακό τροχό

52 3

 

Με τη χρήση εφαρμογής web2.0 δημιουργούμε το δικό μας παζλ συνεργασίας

51 3 50 3

49 3

50 4

2 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Γενικά | , στις 02-04-2024

Η 2 Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου.

Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono. 

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας»

 

Poster Japan Final 726x1024 1

 

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

” Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού.

Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία;

Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!».

Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;

Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.

Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα.

Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.

Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.”

 

Οι μαθητές μας γιόρτασαν τη σημερινή ημέρα συμμετέχοντας σε διάφορες δράσεις του σχολείου.

 

Ζωγράφισαν….

3

 

Συγκεντρώθηκαν όλοι μαζί, συζήτησαν και παρακολούθησαν μια ιστορία animation…

7

6

 

Έφτιαξαν  σελιδοδείκτες…

5

4

2

1

11

10

9

 

8

 

Δημιούργησαν συνεργατικά μια αφίσα!

21

19

17

16

12

13

Κατασκευές – Odysseus crafts

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία eTwinning, Time Travellers | , στις 01-04-2024

Capture

Σε αυτό το άρθρο είναι συγκεντρωμένες οι κατασκευές που έφτιαξαν οι μαθητές μας, εμπνευσμένοι από τις περιπέτειες του Οδυσσέα!

In this article are collected the crafts our students made, inspired by the adventures of Odysseus!

 

Αρχαίες ελληνικές τριήρεις

” Ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του ταξίδεψαν με τριήρεις για να φτάσουν στην Τροία.”
Εμείς φτιάξαμε τις τριήρεις μας από πηλό και αφού στέγνωσαν, τις ζωγραφίσαμε με τέμπερα και προσθέσαμε ένα μάτι. Τοποθετήσαμε κουπιά και πανιά. Οι τριήρεις μας είναι έτοιμες να σαλπάρουν!

Ancient Greek Triremes

” Odysseus and his companions traveled by triremes to reach Troy.”
We made our own triremes out of clay and after they were dry, we painted them with tempera and added an eye. We fitted oars and sails. Οur triremes are ready to sail!

5 7

4 7

8 9

6 8

2 3

32 3

31 3

30 3

41 2

58 2

57 2

56 2

 

Ancient Greek Trireme

 

Δούρειος Ίππος

“Για δέκα χρόνια οι Έλληνες πολεμούσαν στην Τροία χωρίς να μπορούν να νικήσουν. Ο Οδυσσέας σκέφτηκε μια ιδέα: να φτιάξει ένα ξύλινο άλογο, να κρύψει μέσα στην κοιλιά του Έλληνες στρατιώτες και να περιμένει μέχρι το σούρουπο για να βγει και να πολιορκήσει την Τροία. Και αυτό ακριβώς συνέβη”.
Ο Δούρειος Ίππος μας είναι πιο σύγχρονος, φτιαγμένος από πηλό και ζωγραφισμένος με τέμπερα.

Trojan horse

“For ten years, the Greeks fought in Troy without being able to win. Odysseus came up with an idea: to made a wooden horse, conceal Greek soldiers inside its belly, and wait until nightfall to emerge and besiege Troy. And that’s exactly what happened.”
Our Trojan horse is more modern, made of clay and painted with tempera.

1 7

6 7

26 7

27 6

28 6

29 Copy

38 2

40 2

 51 2

 

53 2

 

50 2

 

Trojan horse

 

Η σχεδία του Οδυσσέα

”Ο Οδυσσέας έμεινε για 7 ολόκληρα χρόνια στο νησί της νύμφης Καλυψώς. Με τη βοήθεια των θεών έφτιαξε τελικά μια σχεδία και συνέχισε το ταξίδι της επιστροφής του στην Ιθάκη”.
Οι μαθητές μας κατασκεύασαν σχεδίες  χρησιμοποιώντας μικρά ξύλα, σχοινί, κόλλα και χαρτόνι για πανί.

Odysseus raft

”Odysseus stayed for 7 whole years in the island of nymph Calypso. With the help of the gods he finally made a raft and continued his journey of return to Ithaca.”
Our students made rafts using small sticks, rope, glue and cardboard for sail.

5 8

3 8

55 2

54 2

 

46 2

61

63

59

 

Odysseus Raft

 

Ζωγραφική σε κεραμικά

Σε μικρά κομμάτια από σπασμένο αγγείο ζωγραφίσαμε με μαύρο χρώμα τέμπερας τριήρεις ώστε να μοιάζουν με κομμάτια αρχαίων ελληνικών αγγείων.

Painting on ceramics

On small pieces of a broken vase we painted triremes with black tempera , to make them look like pieces of Ancient Greek vases.

8 7

7 6

13 7

20 7

23 5

24 5

44 2

45 2

 

Painting on ceramics

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία eTwinning, Time Travellers | , στις 30-03-2024

Capture

Στα πλαίσια του eTwinning προγράμματός μας, διαβάσαμε βιβλία και αναζητήσαμε πληροφορίες σε ψηφιακό υλικό για τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του.

Παρακολουθήσαμε σε ταινία κινουμένων σχεδίων τις περιπέτειες τους από τη στιγμή που ξεκίνησαν από την Τροία για την επιστροφή στην Ιθάκη.

Έπειτα επεξεργαστήκαμε το υλικό που είχαμε στη διάθεσή μας και από τα άλλα σχολεία της Ελλάδας που συνεργαζόμαστε και προχωρήσαμε στις εργασίες μας!

17 8

16 9

6 6

5 6

4 6

3 6

2 6

1 6

8 13

9 13

10 14

11 13

 

Η τριήρης του Οδυσσέα!

34 4

35 4

36 3

37 3

38 3

32 4

31 4

 

Οι Σειρήνες!

27 7

26 8

25 7

24 6

23 6

22 7

28 7

29 5

30 4

 

Γνωρίσαμε διάφορα είδη αρχαιοελληνικών αγγείων και οι μαθητές τα διακόσμησαν με γεωμετρικά σχέδια ….

8 6

9 6

10 6

11 6

 

…… Ζωγράφισαν σε αυτά τις περιπέτειες του Οδυσσέα.

19 4

13 6

17 6

14 6

18 5

12 6

 

Επέλεξαν ένα είδος αγγείου και ζωγράφισαν σε αυτό την αγαπημένη τους περιπέτεια!

20 6

18 6

17 7

33 2

34 2

35 2

 

Αμφορείς

Οδυσσέας και Αθηνά29 3

 

Σκύλλα και Χάρυβδη

25 5

 

Οδυσσέας και Πηνελόπη

26 6

 

 

Κρατήρες

Στ0 νησί των Σειρήνων

23 4

 

Οδυσσέας και Ποσειδώνας

27 5

 

Στο νησί των Λαιστρυγόνων

22 5

 

Λήκυθος

Στο νησί της Καλυψώς

24 4

 

Στο νησί του Ήλιου

30 2

 

Κάνθαρος

Σκύλλα και Χάρυβδη

28 5

 

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα!

41 4

40 4

39 4

2 9

1 9

13 10

12 8

11 10

10 11

9 10

8 11

7 10

6 10

5 10

4 9

3 10

 

Η μελισσούλα Beebot!

Η Άνοιξη έφερε έναν νέο επισκέπτη στο σχολείο μας, τη μελισσούλα Beebot.

Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό μέσο που βοηθάει τους μαθητές να εξοικειωθούν με την Επιστήμη και την Τεχνολογία με παιχνιώδη τρόπο και ταυτόχρονα να αναπτύξουν βασικές ικανότητες και δεξιότητες προγραμματισμού.

Οι μαθητές μας βοήθησαν τη Beebot, δίνοντάς της τις σωστές εντολές, να γνωρίσει τις περιπέτειες του Οδυσσέα.

5 12

13 12

6 12

12 10

11 12

10 13

2 11

1 11

Odysseus and the Beebot1

 

Διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια!

Οι μαθητές  αξιοποιώντας τον Η/Υ, αναζητούν σε φακέλους και μεταφέρουν φωτογραφίες/εικόνες και με τη χρήση εφαρμογών Web 2.0, που επιτρέπουν τη δημιουργία διαδραστικών δραστηριοτήτων για εκπαιδευτικό σκοπό, δημιουργούν ψηφιακά παιχνίδια με τις περιπέτειες του Οδυσσέα, τα οποία παίζουν και στη συνέχεια διαμοιράζονται με τους συνεργάτες μας!

4 8

3 9

2 8

5 9

1 8

6 9

7 9

 

15 7

14 7

13 9

12 7

10 10

Τα ψηφιακά μας παιχνίδια θα τα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους!

Βρες τα ζευγάρια! https://learningapps.org/view33570494

Open the box!  https://wordwall.net/el/resource/66876186

Βρες το ταίρι!   https://wordwall.net/el/resource/67914198

 

Οι εικόνες που αξιοποιούνται στις εργασίες των μαθητών και στη δημιουργία ψηφιακού υλικού είναι από το βιβλίο ”Ζωγραφίζω την Οδύσσεια” – Εκδόσεις Μ. Τουμπής Α.Ε Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία για την ευγενική παραχώρηση της χρήσης τους.

25η Μαρτίου

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία 25 Μαρτίου | , στις 22-03-2024

Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα που έχει διπλή σημασία για την πατρίδα μας. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή.

Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821.

60 1

 

Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο για την ιστορία και τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης!

1 4

2 4

14 4

59 1

18 3

19 3

 

Φύλλα εργασίας

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

13 4

12 4

11 4

10 4

41 1

42 1

43 1

44 1

 

Η Σημαία μας

5 4

3 4

4 4

 

Ο πίνακας του Νικόλαου Γύζη ” Το κρυφό σχολειό”

61 1

62 1

63 1

64 1

65 1

 

Οι Ήρωες του 1821

50 1

49 1

48 1

47 1

46 1

45 1

32 1

31 1

30 1

29 1

22 3

21 4

20 3

 

Λαική Τέχνη

27 3

23 2

25 3

26 4

24 2

15 4

16 4

17 4

 

Παραδοσιακές φορεσιές από διάφορα μέρη της πατρίδας μας ….

33 1

34 1

35 1

37 1

38 1

36 1

40 1

39 1

7 4

6 4

8 4

9 4

 

Ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια στον Η/Υ και τον διαδραστικό πίνακα

58 1

57 1

56 1

55 1

54 1

53 1

52 1

51 1

 

Στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες απήγγειλαν  ποιήματα, τραγούδησαν και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.

27 4

26 5

25 4

8 5

7 5

29 2

28 4

24 3

23 3

22 4

21 5

20 4

5 5

4 5

3 5

2 5

1 5

18 4

17 5

15 5

14 5

13 5

12 5

11 5

9 5

10 5

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ

Saint Patrick’s Day

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Αγγλικά | , στις 18-03-2024

Saint Patrick’s Day

 

happy st patricks day 3946675 1280

 

Η Ημέρα του Αγίου Πατρικίου  είναι μια γιορτή που λαμβάνει χώρα την 17η Μαρτίου, την επέτειο θανάτου του Αγίου Πατρικίου, του σημαντικότερου Προστάτη Αγίου της Ιρλανδίας. Αποτελεί αφορμή για εορτασμό του ιρλανδέζικου πολιτισμού σε όλον τον πλανήτη. Οι εορτασμοί περιλαμβάνουν γενικά παρελάσεις και φεστιβάλ, εκδηλώσεις που καλούνται céilithe, και τη χρήση του πράσινου χρώματος ή του τριφυλλιού (shamrocks) σε ενδύματα και αξεσουάρ.

Στο μάθημα των Αγγλικών μάθαμε για την ημέρα αυτή….

Είδαμε σχετικά βίντεο…..

15

 

Τραγουδίσαμε….

6 1

 

Χορέψαμε……

20

19 1

17 1

18

 

και ζωγραφίσαμε…………

7 1

8 1

9 1

11 1

10 1

13 1

12 1

 

Screenshot 2024 04 03 182050

Odysseus crafts – 2nd on line meeting

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία eTwinning, Time Travellers | , στις 14-03-2024

Capture

Το θέμα της δεύτερης διαδικτυακής συνάντησης με τους εταίρους μας ήταν  ”Kατασκευές, εμπνευσμένες από τον Οδυσσέα και τις περιπέτειές του”.
The subject of our second online meeting with our partners was ”Crafts, inspired by Odysseus and his adventures”.

Συνδεθήκαμε στην πλατφόρμα, χαιρετήσαμε τους φίλους μας και τους δασκάλους τους , ακούσαμε τραγούδια από τους μαθητές της Ρουμανίας και ξεκινήσαμε όλοι μαζί να δουλεύουμε τις κατασκευές μας!

We logged into the platform, greeted our friends and their teachers, listened to songs from the Romanian students, and we all started working on our crafts together!

1 3

12 3

11 3

24α

26 3

 

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, σε 3 διαφορετικά τραπέζια.

The students were divided into 3 groups, on 3 different tables.

Στο ένα τραπέζι τα υλικά  υπήρχαν κόλλες , χαρτόνια και ξυλάκια  για την κατασκευή της σχεδίας του Οδυσσέα.

On one table the materials were glue, cardboard and sticks for the construction of Odysseus’ raft.

5 3

4 3

3 3

 

Οι μαθητές της 2ης ομάδας έβαψαν Αρχαίες Ελληνικές Τριήρης, που κατασκεύασαν από πηλό τις προηγούμενες ημέρες!

The students of the 2nd group painted Ancient Greek Triremes, which they had crafted from clay in the previous days!”

7 3

6 3

8 3

2 3

 

Οι μαθητές της 3ης ομάδας ζωγράφισαν τις περιπέτειες του Οδυσσέα σε διάφορα αγγεία, όπως Αμφορέα, Κάνθαρο …

The students of the 3rd group painted the adventures of Odysseus on various vessels, such as Amphora, Kantharos

20 2

19 2

18 2

17 3

10 3

 

Οι κατασκευές θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες!

The crafts will continue and will be completed in the following days!

Making crafts

 

Αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας  και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το επόμενο εργαστήρι, με κατασκευές που θα αφορούν τον εξερευνητή- ταξιδιώτη, από τη Ρουμανία!

We said goodbye to our friends and renewed our appointment for the next workshop, with crafts related to the explorer – traveller from Romania!

14 3

13 3

15 3

 

25α

23α

On line meeting about Odysseus crafts

Η τρελή αποκριά!!

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Απόκριες | , στις 06-03-2024

Ήρθαν οι Απόκριες!!

circus.png

 

Μπαίνοντας στο ρυθμό της Αποκριάς, γνωρίσαμε ήθη και έθιμα από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας.

10 1

 

Γεννίτσαροι και Μπούλες ( Νάουσα)

Εικόνα4.jpg

Το έθιμο Γενίτσαροι και Μπούλες είναι ένα παραδοσιακό χορευτικό δρώμενο στη Νάουσα Ημαθίας που τελείται την περίοδο της αποκριάς. Στο δρώμενο συμμετέχουν αποκλειστικά ομάδες ανδρών (μπουλούκια) που ονομάζονται Γενίτσαροι. Συνοδεύουν τη Μπούλα, τη Νύφη, που πάντοτε την υποδύεται ένας νέος, ο οποίος φοράει μια τοπική νυφιάτικη φορεσιά.

 

Γέρος και Κορέλα  (Σκύρος)

γέρος σκύρος.JPG

Στη Σκύρο στις γιορτές του Τριωδίου επικρατεί το έθιμο του Γέρου και της Κορέλλας. Ο «Γέρος» είναι ντυμένος με μια μαλλιαρή μαύρη κάπα και φοράει μάσκα από δέρμα κατσικιού και στη μέση ζώνη με κουδούνια και τον συνοδεύουν η «Κορέλα», νεαρός άνδρας ντυμένος με παραδοσιακή γυναικεία φορεσιά, και ο «Φράγκος», ο οποίος φοράει μάσκα και ένα μεγάλο κουδούνι στη μέση του.

Η ιστορία του εθίμου

Μια φορά ήταν ένας γέρος τσοπάνης ο οποίος σε έναν πολύ βαρύ χειμώνα ,που έκανε πολύ κρύο έχασε όλα του τα πρόβατα,τα οποία δεν κατάφεραν να ζήσουν.Στεναχωρήθηκε τόσο πολύ που φόρεσε όλα τα κουδούνια από τα ζώα που είχε χάσει και άρχισε να τριγυρνάει στο χωριό. Μαζί του είχε και την γυναίκα του ντυμένη με κουρέλια( πρόχειρα ρούχα) γι αυτό την ονόμασαν Κορέλα .

 

Βλάχικος γάμος (Θήβα)

Εικόνα3.png

Κάθε Καθαρή Δευτέρα στη Θήβα γίνεται αναπαράσταση του Βλάχικου Γάμου. Η γιορτή ξεκινά την Τσικνοπέμπτη και συνεχίζεται την Κυριακή το απόγευμα με το χορό των συμπέθερων και το προξενιό στην κεντρική πλατεία της πόλης. Την επόμενη γίνονται τα αρραβωνιάσματα του ζευγαριού, η παράδοση των προικιών, το ξύρισμα γαμπρού και το στόλισμα της νύφης.

 

Το  Γαϊτανάκι

Εικόνα11.png

Το γαϊτανάκι είναι χορός, που χορεύεται κυρίως την περίοδο της αποκριάς. Χρειάζονται 13 άτομα για να πραγματοποιηθεί ένας χορός γύρω από το γαϊτανάκι. Ένα άτομο κάθεται στο κέντρο κρατώντας τον στύλο και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες χορεύουν κρατώντας από μια κορδέλα. Κάθε χορευτής, καθώς κινείται κυκλικά γύρω από τον στύλο, πλέκει την κορδέλα του σε συνδυασμό και με τους άλλους, όπου στο τέλος του χορού το γαϊτανάκι μένει πολύχρωμα στολισμένο για να θυμίζει το αποκριάτικο πνεύμα. Λένε ότι ο κυκλικός χορός συμβολίζει τον κύκλο ζωής από το χειμώνα στην άνοιξη

 

Καθαρά Δευτέρα

Η λαγάνα και η ιστορία της | Σωματείο Αρτοποιών Πειραιώς ...

Η Καθαρά Δευτέρα είναι κινητή γιορτή και εξαρτάται από την ημερομηνία του Πάσχα. Γιορτάζεται 48 ημέρες πριν την Κυριακή της Ανάστασης του Χριστού. Σηματοδοτεί την έναρξη της Σαρακοστής και παράλληλα το τέλος της Αποκριάς. Πήρε την ονομασία της από τους Χριστιανούς, γιατί με την έναρξη της νηστείας «καθαρίζονταν» πνευματικά και σωματικά. Η νηστεία διαρκεί 40 μέρες, όσες ήταν και οι μέρες νηστείας του Χριστού στην έρημο. Την Καθαρά Δευτέρα συνηθίζεται να τρώμε λαγάνα (άζυμο ψωμί που παρασκευάζεται μόνο εκείνη τη μέρα), ταραμά, θαλασσινά, φασολάδα χωρίς λάδι. Κύρια έθιμα την ημέρα αυτή σε όλη την Ελλάδα είναι το πέταγμα του χαρταετού και το  Γαϊτανάκι.  Υπάρχουν όμως και άλλα έθιμα σε διάφορες περιοχές της πατρίδας μας.

 

   Ο Χαρταετός

Αμόλα καλούμπα... Κοίτα ψηλά σα χαρταετός - Ατέχνως

Η συνήθεια του πετάγματος του χαρταετού προέρχεται από τη μακρινή Ανατολή και συγκεκριμένα την Κίνα. Οι χαρταετοί αυτοί ήταν φτιαγμένοι από μετάξι και μπαμπού και είχαν τη μορφή του δράκου. Ο Μάρκο Πόλο γυρίζοντας από τα ταξίδια του, έφερε το χαρταετό στην Ευρώπη.

Το πέταγμα του χαρταετού στην Ελλάδα είναι μέρος του εθίμου της Καθαρά Δευτέρας και υποδηλώνει οτι ερχόμαστε έστω και νοητά πιο κοντά στον Θεό.

 

Η κυρά Σαρακοστή

DYOSMARAKI: ...Καλά Κούλουμα....

Η Κυρά Σαρακοστή ήταν ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο με το οποίο παλιά μετρούσαν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη μεγάλη εβδομάδα. Συνήθως ήταν η ζωγραφιά μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι, χωρίς στόμα επειδή νήστευε , με σταυρωμένα χέρια επειδή προσεύχονταν και με 7 πόδια, όσες ήταν και οι εβδομάδες μέχρι το Πάσχα. Κάθε Σάββατο, ξεκινώντας από αυτό μετά την Καθαρά Δευτέρα, της αφαιρούσαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το μεγάλο Σάββατο και το έβαζαν μέσα στο ψωμί που έφτιαχναν για την Ανάσταση. Όποιος το έβρισκε ήταν και ο τυχερός. Την έφτιαχναν και από ζυμάρι.

Σαρακοστή ποίημα.JPG

 

Χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς!

7 1

6 1

8 1

 

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια !!

1 1

2 1

31

30

3 1

11 1

 

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας στη Γλώσσα… τα Μαθηματικά…. τα Αγγλικά…

21 1

 

19

18

5 1

4 1

65

67

66

 

Ζωγραφίσαμε Μάσκες  και Κλόουν…

40

 

39

38

37

15 1

14 1

13 1

61

60

59

58

56

55

54

53

52

51

50

68

 

Διαβάσαμε το βιβλίο ” Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρρή και χρωματίσαμε τον δικό μας Αρλεκίνο

45

44

43

42

41

 

Είδαμε πως αποτυπώνεται ο Αρλεκίνος στην τέχνη από σπουδαίους ζωγράφους και ζωγραφίσαμε τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο ” Ο Πάολο σαν Αρλεκίνος ”

22

23

24

25 1

63

64

62

 

32

 

Για να γιορτάσουμε την Τσικνοπέμπτη κατασκευάσαμε μια μάσκα – πουλί !

36

35

34

28 1

49

48

46

47

 

Παρακολουθήσαμε τη  βιωματική αποκριάτικη θεατρική  παράσταση

  « Ο βασιλιάς της Αποκριάς »  από τη θεατρική ομάδα Fantasia Theatre

1 2

3 2

2 2

5 2

6 2

7 2

8 2

10 2

14 2

12 2

11 2

23 1

22 1

21 2

19 1

18 1

16 2

29

24 1

28 2

27 2

26 2

25 2

 

Ζωγραφίσαμε την Κυρά Σαρακοστή

108

107

106

102

104

103

105

 

Φορέσαμε τις αποκριάτικες στολές μας, παίξαμε και χορέψαμε γύρω από το γαϊτανάκι!

74

75

76

77

86

84

87

 

81

 

80

78

101

99

96

90

93

92

91

89

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

0

Συγγραφέας: 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΚΩΝ ΝΕΡΩΝ | Κατηγορία Ανακοινώσεις | , στις 28-02-2024



Λήψη αρχείου

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση