Στις 14/03/2024 το σχολείο μας υποδέχτηκε μαθητές του σχολείου Liceo delle Scienze Umane Corrado Alvaro του Πάλμι της Καλαβρίας στα πλαίσια ανταλλαγής μέσω του προγράμματος Erasmus+ KA122 και του eTwinning που υλοποιεί το σχολείο μας. Το πρόγραμμα της επίσκεψης βασίστηκε στον άξονα του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας: Σχολικό ευ ζην και ευ πράττειν, Ενίσχυση συνθηκών ευεξίας και αποτελεσματικότητας στο σχολείο με την καλλιέργεια και εφαρμογή κατάλληλων δεξιοτήτων. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης υλοποιήθηκαν κοινά μαθήματα και δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές μας και οι μαθητές του ιταλικού σχολείου από κοινού:
Ημέρα 1η – Πέμπτη, 14-03-2024 | Άφιξη της ιταλικής ομάδας μαθητών το μεσημέρι. Τους υποδεχτήκαμε με μια μικρή γιορτή λίγο πριν ολοκληρωθεί η σχολική ημέρα. Στη συνέχεια έγινε κατανομή των παιδιών στις οικογένειες υποδοχής και φιλοξενίας.
Το απόγευμα οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε αξιοθέατα του Ηρακλείου και της Αθήνας.
|
Ημέρα 2η – Παρασκευή, 15-03-2024
Θεματολογία της ημέρας: Το ευ ζην συναντά τη γεωμετρία. |
Η μέρα αυτή, που είναι η πρώτη μέρα κοινών μαθημάτων στο σχολείο στην Αθήνα, τυχαίνει να είναι και η τελευταία σχολική μέρα της περιόδου του καρναβαλιού στην Ελλάδα. Οι Ιταλοί και Έλληνες μαθητές eTwinners του σχεδίου μας, όλοι μαζί για πρώτη φορά από κοντά, παρακολούθησαν αρχικά μια εισαγωγή και μια περιγραφή του προγράμματος που θα ακολουθούσαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, τη θεματολογία και τα επιδιωκώμενα αποτελέσματα. Έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από τους μαθητές μας και στη συνέχεια μπήκαν στις τάξεις για μάθημα Γεωμετρίας. Κατά τη διάρκεια τους μαθήματος, οι μαθητές παρακολούθησαν τη θεωρία των κανονικών πολυγώνων και εξαγώνων. Η εφαρμογή της θεωρίας βρήκε το πιο κατάλληλο πεδίο στο εργαστήριο κατασκευής χαρταετών που πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια. Φιλοδοξία των συμμετεχόντων ήταν οι χαρταετοί να πετάξουν την Καθαρά Δευτέρα.
Ακολούθησαν εορταστικές εκδηλώσεις στο σχολείο για την τελευταία ημέρα της περιόδου της Αποκριάς στην Ελλάδα. |
Ημέρα 3η – Σάββατο, 16-03-2024
Θεματολογία της ημέρας: Το ευ ζην συναντά την ιστορία. |
Πραγματοποιήθηκε ημερήσια εξόρμηση στο κοντινό νησί της Αίγινας, την πρώτη πρωτεύουσα του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Η εξόρμηση συνοδεύτηκε από ένα υπαίθριο μάθημα σύγχρονης ελληνικής ιστορίας το οποίο ανέλαβαν να υλοποιήσουν μαθητές του σχολείου μας.
|
Ημέρα 4η – Κυριακή, 17-03-2024
Θεματολογία της ημέρας: Το ευ ζην συναντά την τέχνη. |
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της Ακρόπολης με παρουσιάσεις και υλοποίηση δραστηριοτήτων εξωτερικής μάθησης από Έλληνες και Ιταλούς μαθητές για τον χώρο της Ακρόπολης και την τέχνη στο Μουσείο. Ακολούθησε περίπατος στην παλιά πόλη της Αθήνας, την Πλάκα, το Μοναστηράκι και το Θησείο και μια πρώτη γεύση της ελληνικής αποκριάς έτσι όπως γιορτάζεται στους δρόμους. |
Ημέρα 5η – Δευτέρα, 18-03-2024
Θεματολογία της ημέρας: Το ευ ζην συναντά τον λαϊκό πολιτισμό. |
Η Καθαρά Δευτέρα πρόσφερε την ευκαιρία μιας πολιτιστικής εμπειρίας και επαφής με την παραδοσιακή ελληνική κουλτούρα. Οι μαθητές πέρασαν την ημέρα με τις οικογένειες εμβαθύνοντας σε ένα χαρακτηριστικό πολιτιστικό κομμάτι της ελληνικής παράδοσης αφού η Καθαρά Δευτέρα στην Ελλάδα, η πρώτη ημέρα της Σαρακοστής, είναι αργία και γιορτάζεται με υπαίθριες εκδρομές, ένα ιδιαίτερο νηστίσιμο τραπέζι και το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού. |
Ημέρα 6η – Τρίτη, 19-03-2024
Θεματολογία της ημέρας: Το ευ ζην συναντά την τάξη |
Ημέρα παρακολούθησης ενός τυπικού προγράμματος στο ελληνικό λύκειο και αλληλεπίδραση των Ιταλών μαθητών με όσο το δυνατόν περισσότερες τάξεις του ελληνικού σχολείου. Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών (όπου εξερεύνησαν τους κώδικες ευγένειας στις καθημερινές συνομιλίες στα ελληνικά, αγγλικά και ιταλικά και αντάλλαξαν απόψεις για την σχολική καθημερινότητά τους, εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές και προτείνοντας ιδέες για τη βελτίωση του σχολείου και του ευ ζην όλων των μελών του), Χημείας, Βιολογίας, Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (όπου επεξεργάστηκαν την Ιθάκη του Καβάφη στα αγγλικά και στα Ιταλικά), Λατινικών (όπου μέσω των Λατινικών εξερεύνησαν τις ομοιότητες των γλωσσών που μιλούν) και ένα εργαστήριο για το ευ ζην όπου κατασκεύασαν το δέντρο των συναισθημάτων.
Σύγκριση της καθημερινότητας των μαθητών Το απόγευμα οι μαθητές ανέλαβαν ένα project Μindful photography (Φωτογραφία ενσυνειδητότητας) που θα υλοποιούσαν κατά τη διάρκεια του περιπάτου τους στην Αθήνα στους χώρους του Συντάγματος, του Εθνικού Κήπου, του Ζαππείου, του Παναθηναϊκού Σταδίου και της Νεοκλασικής Τριλογίας της Ακαδημίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το θέμα ήταν “Η ευτυχία είναι στιγμές” Ο περίπατος ολοκληρώθηκε στην περιοχή του Μοναστηρακίου και του Ψυρρή. |
Ημέρα 7η – Τετάρτη, 20-03-2024
Το ευ ζην συναντά τη μάθηση έξω από την τάξη. |
Το πρωί πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου. Κυνήγι θησαυρού και ανακάλυψης της γνώσης με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο στο χώρο του ναού. Στο Λαύριο κλείσιμο της επίσκεψης και αποχαιρετιστήριες δραστηριότητες. Το απόγευμα το ιταλικό σχολείο αναχώρησε για να επιστρέψει στην πατρίδα του. Ανυπομονούμε να δράσουμε πάλι μαζί τον Σεπτέμβριο, αυτήν τη φορά στο δικό τους σχολείο, στην Καλαβρία. |
Αφήστε μια απάντηση