Ιστορικός περίπατος στην Πλάκα

20241220 110932

 

20241220 110932Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές/τριες του Γ1 επισκέπτονται την γραφική Πλάκα με την πλούσια ιστορία της και την απαράμιλλη ομορφιά της. Με εξαιρετικό ξεναγό τον κ. Παναγιώτη Ανυφαντή κάνουν βόλτα στα όμορφα σοκάκια της και μαθαίνουν την ιστορία επιλεγμένων κτηρίων και χώρων.

Σημείο συνάντησης έξω από το Σταθμό της Ακρόπολης. Περπατούν την οδό Τριπόδων, τον αρχαιότερο δρόμο του κόσμου, και γνωρίζουν το Μνημείο του Λυσικράτη και τη σχέση του με το αρχαίο θέατρο. Με κατεύθυνση προς τα Αναφιώτικα, κάνουν στάση έξω από την οικία που γυρίστηκε η ελληνική ταινία «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα». Συνεχίζουν για να επισκεφτούν τις βυζαντινές Εκκλησίες, του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά  με την καμπάνα της Ελευθερίας και το Μετόχι του Πανάγιου Τάφου, τον πρώτο ναό στον οποίο φτάνει το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα το βράδυ της Ανάστασης.

Ανηφορίζοντας προς την βορειοανατολική πλευρά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης φτάνουν στη συνοικία «τα Αναφιώτικα», που μοιάζει με «κρυμμένο κυκλαδίτικο νησί». Μαθαίνουν ότι την γειτονιά αυτή την πρωτοκατοίκησαν τον 19ο αιώνα οικοδόμοι από την Ανάφη που ήρθαν να εργαστούν για την ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα και την ανοικοδόμηση της Αθήνας. Κατηφορίζοντας την οδό Θόλου αντικρίζουν το πρώτο Πανεπιστήμιο των Αθηνών (1837-1842), «το Οθώνειο  Πανεπιστήμιο», το σημερινό Μουσείο ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών..

Ακολουθεί η επίσκεψη στο Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου με πλούσια συλλογή αρχαιοτήτων από την προϊστορία, την αρχαϊκή, κλασική και ελληνιστική εποχή,  μέχρι πρόσφατα έργα τέχνης. Από όλα τα εκθέματα ο πίνακας που μαγνητίζει την προσοχή των μαθητών για την εκφραστική του δύναμη είναι ο «Προμηθέας Λυόμενος», ένα μνημειακό έργο διαστάσεων 4 Χ 3 μ, που εντοπίστηκε στα βασιλικά κτήματα στο Τατόι. Αποτελεί κορυφαίο έργο του Δανού ζωγράφου Carl Bloch , που φιλοτεχνήθηκε το 1864 για λογαριασμό του νεαρού βασιλιά Γεώργιου Α’, ο οποίος τον παρήγγειλε με την ευκαιρία της ενθρόνισής του (1863).

Η  ιστορική περιήγηση ολοκληρώθηκε  με μια σύντομη βόλτα στους δρόμους γύρω από το σταθμό «Μοναστηράκι» και μια στάση για ένα αναψυκτικό και ένα νόστιμο σνακ.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

20250126 164315ε

BingImageOfTheDay1Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου οι μαθητές/τριες  της Γ‘ γυμνασίου επισκέφτηκαν το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και παρακολούθησαν την εκπαιδευτική δράση «Αναζητώντας το κρυμμένο κειμήλιο». Η δράση είχε τη μορφή ενός escape room. Οι μαθητές περιηγήθηκαν σε ομάδες στο μουσείο και μελέτησαν τα εκθέματα, προκειμένου να λύσουν τους γρίφους που τους έδωσαν οι συντονίστριες της δράσης. Οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό τους και δήλωσαν ότι δεν είχαν ως τώρα την εμπειρία να περιηγηθούν σε ένα μουσείο, παίζοντας, εξερευνώντας και ανακαλύπτοντας.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Το σχολείο μας πάει θέατρο

20241220 112038

20241220 112038Την Παρασκευή 13 και 20 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές/τριες της Α’ και  Β΄ Τάξης αντίστοιχα παρακολούθησαν στο θέατρο Λαμπέτη την παράσταση «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;» από την ομάδα Μυθωδία και σε σκηνοθεσία Ν. Χανιωτάκη. Το έργο αποτελεί θεατρική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Μάρκ Χάντον

Η παράσταση θίγει ένα ευαίσθητο κοινωνικό θέμα, αυτό της διαφορετικότητας ενός αυτιστικού παιδιού, που παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει από την οικογένεια και τον περίγυρο, για να κερδίσει την αποδοχή και την αγάπη τους, στο τέλος καταφέρνει με τόλμη και αυτοπεποίθηση να αποδείξει την αξία του. Σε δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, ο κάθε έφηβος/η στο πρόσωπο του Κρίστοφερ αναγνωρίζει και δικά του κομμάτια, όπως την αναζήτηση της ταυτότητάς του, τη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην επικοινωνία, την απομυθοποίηση των αγαπημένων προσώπων και την απόρριψη της διαφορετικής σκέψης  που αποκλίνει από τις κοινωνικές νόρμες..

Ως  επιστέγασμα της  θέασης ακολούθησε  εποικοδομητικός διάλογος με τους ηθοποιούς της παράστασης, εγείροντας τον προβληματισμό ότι σε έναν κόσμο συμπερίληψης ο καθένας ξεχωρίζει με τη μοναδικότητά του, αλλά όλοι μοιάζουμε στην κοινή μας βαθύτερη ανάγκη να γίνουμε αποδεκτοί και να αγαπηθούμε.

20241220 114055

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Χριστουγεννιάτικο Bazaar 2024

20241216 131737Με ενθουσιασμό διοργανώθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, χριστουγεννιάτικη αγορά η οποία πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον χώρο του σχολείου τις ημερομηνίες 17, 18 και 19 Δεκεμβρίου 2024. Τα έσοδα από την προσπάθεια αυτή θα διατεθούν για φιλανθρωπικό σκοπό εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας. Σε αυτή την ευγενική πρωτοβουλία των παιδιών σταθήκαμε όλοι μας πρόθυμοι αρωγοί, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ

 

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

3 Δεκεμβρίου-Ημέρα για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία

InCollage 20241206 120503636Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, το σχολείο μας συμμετείχε σε ημερίδα του 5ου Λυκείου Αιγάλεω για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ με τις παρακάτω δράσεις:

  1. Θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Η Αναπηρία δεν είναι βρισιά»,  στο οποίο μας απασχόλησε δημιουργικά το θέμα του ρατσισμού απέναντι στα ΑΜΕΑ που αποτυπώνεται, αναπαράγεται και επανασημασιοδοτείται στη γλώσσα -και ειδικά των εφήβων-σχηματίζοντας αρνητικές αναπαραστάσεις σε γνωστικό και κοινωνιο-πολιτισμικό επίπεδο. Με βιωματικό τρόπο προσπαθήσαμε να καταδείξουμε την αξία της εκπαιδευτικής παρέμβασης και τη σημασία της αποδοχής της ετερότητας, της αλληλοϋποστήριξης και της συλλειτουργίας σε μια κοινωνική ομάδα.
  2. Δημιουργία αφίσας με τις δράσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο μας διαχρονικά από το 2015.
  3. Μουσικό δρώμενο από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας με τίτλο «Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε» .
Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις πρώτες βοήθειες

InCollage 20241206 120943648Η εθελοντική ομάδα ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α  Ιλίου επισκέφθηκε το σχολείο μας προκειμένου να μας ενημερώσει για τη διαχείριση κινδύνων και κρίσεων αλλά και για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Με βιωματικό και εργαστηριακό τρόπο μας παρουσιάστηκαν η ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση) , η χρήση απινιδωτή κ.α. Μέσα από την επίδειξη των τεχνικών παροχής πρώτων βοηθειών από τις  εθελόντριες  της ΠΡΟ.Τ.Ε.Κ.Τ.Α και αξιοποιώντας τις χρήσιμες επισημάνσεις τους, αναγνωρίσαμε την αναγκαιότητα να είμαστε όχι μόνο σε εγρήγορση αλλά και σε ετοιμότητα για την  αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, όπως ένα λιποθυμικό επεισόδιο, ο κίνδυνος πνιγμονής κ.α. Με την ευχή να είμαστε όλοι υγιείς, κατανοήσαμε τη ζωτική σημασία της χορήγησης πρώτων βοηθειών μέσα στον χώρο του σχολείου, όπως και σε κάθε περιβάλλον.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Διδακτική επίσκεψη στο CityLab-Εργαστήριο Ρομποτικής για μαθητές

CITY LAB

Στις 27 & 28 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στον φορέα εκπαίδευσης CityLab στον Άλιμο  που αποτελεί Εργαστήριο STEM, Ρομποτικής και Ψηφιακών Δεξιοτήτων, με στόχο την εισαγωγή τους στον κόσμο της ρομποτικής καθώς και την ενίσχυση του ενδιαφέροντός τους, για την τεχνολογία και τις επιστήμες STEM, μέσω ενός εργαστήριο διάρκειας 1,5 ώρας.

Η δραστηριότητα σχεδιάστηκε για να εκπληρώσει τους παρακάτω στόχους:

  1. Εξοικείωση με τη Ρομποτική: Να κατανοήσουν οι μαθητές τη βασική λειτουργία των ρομπότ, τους αισθητήρες, τα μοτέρ και τη διαδικασία προγραμματισμού.
  2. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων STEAM: Να αποκτήσουν μια πρώτη εμπειρία με τις διεπιστημονικές προσεγγίσεις που συνδέουν την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά.
  3. Ενίσχυση Συνεργασίας και Δημιουργικότητας: Να εργαστούν σε ομάδες, εφαρμόζοντας τη φαντασία τους και καλλιεργώντας τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.
  4. Ενίσχυση Επαγγελματικού Προσανατολισμού: Να γνωρίσουν τη ρομποτική ως πιθανό τομέα επαγγελματικής ενασχόλησης.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια αξιόλογη εμπειρία για τους μαθητές, συνδυάζοντας τη μάθηση με την πρακτική εφαρμογή. Η συμμετοχή τους σε δραστηριότητες ρομποτικής ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους στη χρήση τεχνολογιών αιχμής και καλλιέργησε δεξιότητες απαραίτητες για το μέλλον. Προτείνεται η συνέχιση παρόμοιων δράσεων στο μέλλον για την περαιτέρω ενίσχυση του τεχνολογικού γραμματισμού των μαθητών.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Συλλογή τροφίμων για το Κοινωνικό Παντοπωλείο Αιγάλεω

25Τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί συλλογή τροφίμων μακράς διάρκειας στον χώρο του σχολείου, από την Τρίτη 3/12/2024 έως και την Παρασκευή 13/12/2024. Τα τρόφιμα θα παραδοθούν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Αιγάλεω από αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Αγιασμός σχ. έτους 2024 – 2025

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Αγαπητά μας παιδιά,

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 4ου Γυμνασίου Αιγάλεω σας ευχόμαστε  η νέα σχολική χρονιά 2024-25 να αποτελέσει για όλους και όλες μας ένα βήμα προσωπικής ανάπτυξης, συναισθηματικής εξέλιξης, γόνιμης αλληλεπίδρασης και εκπαιδευτικής ενδυνάμωσης .

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 08.15 π.μ., στο προαύλιο του σχολείου μας ( Σουλίου 35 ). Στη συνέχεια θα μοιραστούν τα βιβλία, οπότε οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να φέρουν μαζί τη σχολική τους τσάντα, ώστε να τα παραλάβουν.

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, με υγεία και ελπίδα!!

Η Διευθύντρια

και οι Εκπαιδευτικοί του 4ου Γ. Αιγάλεω

καλη χρονιά

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Διδακτική επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα (εργαστήριο UtechLab) – Περιήγηση στο ΚΠΙΣΝ

eygen

Η τεχνολογία εξελίσσεται με αστραπιαίο ρυθμό και οι όροι όπως “Ρομποτική” και “ΣΤΕΜ” έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινότητά μας. Το πεδίο της εκπαίδευσης δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά κι αυτό αλλάζει με ταχείς ρυθμούς.

Με γνώμονα το ενδιαφέρον των μαθητριών/μαθητών να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες, διοργανώθηκε μια διδακτική επίσκεψη στις 20 Μαρτίου για τα τμήματα Γ2 & Γ4 του σχολείου, με στόχο την εξοικείωσή τους με το εργαλείο του Arduino και την εκμάθηση της λειτουργίας του. Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εισαγωγικές έννοιες του Arduino και του προγραμματισμού του”, το οποίο είχε τους εξής στόχους:

  • Εισαγωγή στην πλακέτα ανοικτού κώδικα Arduino και στις δυνατότητες της.
  • Κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και της αξιοποίησης  της.
  • Εξοικείωση με τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα σύνδεσης (αισθητήρες, ενεργοποιητές LED κλπ.).
  • Εισαγωγή στον προγραμματισμό μέσω της πλατφόρμας IDE και τη χρήση κώδικα λίστας εντολών.
  • Δημιουργία του πρώτου αυτοματισμού προσομοίωσης της λειτουργίας ενός φαναριού κυκλοφορίας οχημάτων.

Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθήτριες/μαθητές επέκτειναν τις γνώσεις τους, αναλύοντας τα στοιχεία ενός συστήματος αυτοματισμού που βασίζεται στο Arduino. Μέσω φαντασίας, πειραματισμού και κατάλληλου προγραμματισμού, έμαθαν να δημιουργούν διαδραστικές  κατασκευές στο πλαίσιο μιας εκπαίδευσης ΣΤΕΜ, με στόχο την επίλυση προβλημάτων του πραγματικού κόσμου.

Μετά το τέλος του εργαστηρίου ακολούθησε περιήγηση των μαθητριών/μαθητών  στο Κέντρο Πολιτισμού  Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Οι  μαθήτριες/μαθητές εξερεύνησαν πολλούς χώρους του ιδρύματος (παιδότοπους, βοτανικό πάρκο, Φάρο, βιβλιοθήκη, μεγάλο κανάλι).

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο