Τη φετινή σχολική χρονιά, το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος ή συντονιστής, στα e-Twinning έργα “Hometowns in Europe”, “The Gold of the Earth: Fruit and Vegetables”, “Four sisters together for UNICEF- Our pigotte superheroines” και “School Teams for Earth’s Metamorfosis-STEM”.
Το έργο “Hometowns in Europe”
Το έργο προβλέπει τη δημιουργία ζευγαριών εργασίας με ελεύθερη συνεργασία και κύριο στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και τη δημιουργία φιλίας μεταξύ των μελών, προσφέροντας τη δυνατότητα άσκησης στις ξένες γλώσσες και ανταλλαγής πολιτισμικών εμπειριών. Οι εικονικές εκδηλώσεις και οι διαδραστικές δραστηριότητες στοχεύουν στην ανταλλαγή γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ, ενώ η εξερεύνηση διαφορετικών πόλεων σε όλη την Ευρώπη αποτελεί βασικό μέλημα.
Οι μηνιαίες δραστηριότητες εστιάζουν στην εξέταση διαφορετικών πτυχών των πόλεών τους, ενώ οι διαδικτυακές συναντήσεις προγραμματισμού παρέχουν ευκαιρίες για συνεχή συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των μελών του έργου. Στόχος είναι να δοθεί έμφαση στην κατανόηση και την ανάδειξη των μοναδικών χαρακτηριστικών της πόλης “Hometown”, καθώς και να εξερευνηθούν και να κατανοηθούν άλλες πόλεις της Ευρώπης.
Μέσω δραστηριοτήτων όπως ιστορικές εκθέσεις, ερευνητικές εργασίες, ανταλλαγή φωτογραφιών και πολλά άλλα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις πόλεις τους και να μάθουν για την ιστορία, τον πολιτισμό, τα αξιοθέατα και την καθημερινή ζωή, τα έθιμα, την τέχνη σε άλλες πόλεις της Ευρώπης. Αυτή η διαδικασία ενισχύει την αμοιβαία κατανόηση και συνεργασία μεταξύ των μελών του έργου, προωθώντας την πολυπολιτισμική ανταλλαγή και την ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, τη Φινλανδία, την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Σλοβενία και τη Σουηδία.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για το παραπάνω έργο είναι η διευθύντρια του σχολείου κα. Μπλάκου Θεοδώρα και οι εκπαιδευτικοί Κουτάλου Χριστίνα ΠΕ86, Κατσουπέρη Γεωργία ΠΕ70 και Γώγου Παρασκευή ΠΕ79.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/hometowns-europe/twinspace
Το έργο“The Gold of the Earth: Fruit and Vegetables”
Το έργο θεωρεί ότι ο χρυσός της Γης είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.
Γιατί όχι; Φρούτα και λαχανικά για να ανακαλύψουμε τον κόσμο και την Ατζέντα 2030 με τους στόχους της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Ξεκινώντας από την ιστορία «Οι περιπέτειες του Τσιπολίνο» του διάσημου Ιταλού συγγραφέα Τζιάνι Ροντάρι, θα κάνουμε ένα ταξίδι στις αδικίες του κόσμου, στα πλούτη της επικράτειας και στην τοπική και μη καλλιτεχνική κληρονομιά. Οι μαθητές θα έχουν άμεσες εμπειρίες από τη συγκομιδή φρούτων και λαχανικών και θα δημιουργήσουν έναν σχολικό κήπο για να κατανοήσουν πώς να εξοικονομήσουν νερό στη γεωργία. Μια ατελείωτη περιπέτεια!
Οι στόχοι του προγράμματος είναι:
Οι στόχοι του προγράμματος επικεντρώνονται στα εξής:
- Προώθηση διαπολιτισμικών ανταλλαγών για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ιθαγένειας.
- Κατασκευή πολιτιστικής ταυτότητας με ευρωπαϊκή προοπτική.
- Ανάπτυξη δημιουργικότητας μέσω εργαστηριακής διδασκαλίας.
- Βελτίωση μάθησης μέσω της χρήσης ΤΠΕ.
- Ενίσχυση κινήτρου και ενδιαφέροντος.
- Βελτίωση δεξιοτήτων ανάγνωσης και κατανόησης.
- Εξοικείωση με την ατζέντα του 2030.
- Απόκτηση μουσικών δεξιοτήτων.
- Γνώση επιστημονικών χαρακτηριστικών φυτών.
- Κατανόηση σημασίας φρούτων και λαχανικών σε υγιεινή διατροφή.
- Αύξηση καλλιτεχνικών γνώσεων.
Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την κατανόηση της σημασίας των φρούτων και των λαχανικών για την υγεία, την εξοικονόμηση νερού και τις δημιουργικές δραστηριότητες. Επίσης, αναμένεται η ανάπτυξη ευρωπαϊκής συνείδησης, υπεύθυνης στάσης προς τους άλλους και τον κόσμο, καθώς και η ενίσχυση τεχνολογικών και αγγλικών δεξιοτήτων.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία .
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για το παραπάνω έργο είναι οι εκπαιδευτικοί Κουτάλου Χριστίνα ΠΕ86, Κατσουπέρη Γεωργία ΠΕ70 και Σουλτάνα Μπασδέκη ΠΕ70.
Το έργο “Four sisters together for UNICEF- Our pigotte superheroines”
Η UNICEF είναι ένας από τους μεγαλύτερους ανθρωπιστικούς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Οι Pigotte, οι γνωστές και ως “κουρέλιες κούκλες”, είναι ένα από τα σύμβολα της UNICEF και συμβολίζουν την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικών, οικονομικών ή υγειονομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν. Μέσω της δημιουργίας Pigotte στο σχολείο, σε συνεργασία με τις οικογένειές μας, θα ενδυναμώσουμε την ευαισθητοποίηση για το έργο της UNICEF και τα δικαιώματα των παιδιών. Στη συνέχεια, θα προχωρήσουμε στην πώληση των Pigotte,και τα έσοδα θα διατεθούν στην UNICEF, επιτρέποντάς της να προμηθευτεί τα απαραίτητα είδη για παιδιά που ζουν σε μειονοτικές περιοχές.
Οι στόχοι είναι:
- Ενίσχυση της γνώσης σχετικά με τη σημασία των διεθνών οργανισμών για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών.
- Αύξηση της ευαισθητοποίησης των μαθητών σχετικά με τα θέματα κοινωνικών, οικονομικών και υγειονομικών ανισοτήτων, προκειμένου να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αίσθημα αλληλεγγύης.
- Προαγωγή της ανάπτυξης ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.
- Ενθάρρυνση της εξ αποστάσεως συνεργασίας μεταξύ των μαθητών, προώθηση μιας νοοτροπίας ανοιχτής στην Ευρώπη και τον κόσμο.
- Προώθηση μιας συνεργατικής, δημιουργικής και χωρίς αποκλεισμούς μεθόδου μάθησης.
- Βελτίωση των γλωσσικών και τεχνολογικών δεξιοτήτων.
Μετά το πέρας του έργου, οι μαθητές θα έχουν αναπτύξει τη δεξιότητα να συνεργάζονται με εταίρους από την Ευρώπη για τη δημιουργία κοινών ψηφιακών προϊόντων πάνω σε θέματα εκπαίδευσης του πολίτη. Θα έχουν εξοικειωθεί με τη δράση της UNICEF, θα έχουν συζητήσει τα δικαιώματα που τους αναλογούν και τις ανισότητες που επικρατούν σε θέματα όπως η πείνα, η φτώχεια και οι πολέμοι. Θα έχουν αναπτύξει επίσης ευαισθησία σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, εξοικονόμησης νερού και περιβαλλοντικής ρύπανσης. Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν υλοποιήσει μια διδακτική προσέγγιση που θα προάγει τη συμμετοχή όλων των μαθητών, την κίνηση για μάθηση, τη συνεργατική μάθηση, τη δημιουργικότητα και την ένταξη.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία .
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για το παραπάνω έργο είναι οι εκπαιδευτικοί Κουτάλου Χριστίνα ΠΕ86, Κατσουπέρη Γεωργία ΠΕ70, Μπασδέκη Σουλτάνα ΠΕ70 και Γώγου Παρασκευή ΠΕ79.
Το έργο“School Teams for Earth’s Metamorfosis-STEM”.
Στη διδασκαλία με μεθοδολογία STEM υπάρχει μετασχηματισμός της δασκαλοκεντρικής μεθόδου μάθησης σε ανακαλυπτική – διερευνητική μάθηση. Οι μαθητές εμπλέκονται δημιουργικά και συνεργάζονται μεταξύ τους στις από κοινού λύσεις προβλημάτων που αφορούν σε πραγματικές καταστάσεις ζωής, μέσα σε κλίμα δημιουργίας, αναζήτησης, έμπνευσης και αναστοχασμού. Αυτός ο τρόπος εξερεύνησης, πειραματισμού, έμπνευσης και δημιουργίας λαμβάνει χώρα στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων και αξιοποιεί τους πυλώνες του STEM, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, συμβάλλοντας στη σφαιρική αντιμετώπιση του εκάστοτε θέματος.
Με κεντρικό πυλώνα την αειφόρο ανάπτυξη θα γίνει μια εισαγωγή στο βιοκλιματικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική κτιρίων και χώρων.Η εισαγωγή βιοκλιματικών εφαρμογών και χρησιμοποίηση οικολογικών υλικών όχι μόνο στις νέες σχολικές μονάδες, αλλά και σε όλα τα κτίρια αποτελεί νέα δράση και στόχο της Ευρώπης. Μια διάσταση της δραστηριότητας αυτής, αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, από φωτοβολταϊκά συστήματα, την εξασφάλιση βελτιωμένου μικροκλίματος στο περιβάλλον του σχολείου, τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα μέσα στις τάξεις και την ελαχιστοποίηση χρήσης τοξικών υλικών.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα και την Πολωνία.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για το παραπάνω έργο είναι η διευθύντρια του σχολείου κα. Μπλάκου Θεοδώρα και οι εκπαιδευτικοί Κουτάλου Χριστίνα ΠΕ86 και Κατσουπέρη Γεωργία ΠΕ70.