Feed
Άρθρα
Σχόλια

Στο πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο σχολείο δειγματική διδασκαλία S.O.L.E. από τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην επιμόρφωση στο Παλέρμο και τους μαθητές της Δ Τάξης του σχολείου.

SOLE στις ΤΠΕ και την Ευέλικτη Ζώνη

το «Σπουδαίο Ερώτημα» που δόθηκε στους μαθητές της Δ΄ τάξης ήταν ίδιο για όλες τις ομάδες: «Είναι δυνατόν να μας εκφοβίζει ο Η/Υ μας και να μας καθιστά ανήμπορους για οποιαδήποτε αντίδραση;». Πριν τη διατύπωση του «Σπουδαίου ερωτήματος» η εκπαιδευτικός ΤΠΕ επέλεξε ως εισαγωγή την αφήγηση ενός σύντομου διαδικτυακού παραμυθιού με τίτλο «Η Μεγάλη Απόφαση του @Παπάκη» (https://saferinternet4kids.gr/digiduck/) υπό την ταυτόχρονη επίδειξη μιας αλληγορικής εικόνας για τον διαδικτυακό εκφοβισμό (Cyber Bullying) στον βιντεοπροβολέα της τάξης. Η εκκίνηση-προτροπή δόθηκε και η εκπαιδευτικός «αποσύρθηκε με σύνεση» αναλαμβάνοντας το ρόλο του «αόρατου» εμψυχωτή. Γρήγορα η τάξη μετατράπηκε σε «δημιουργικό εργαστήρι» όπου οι μαθητές ανέλαβαν την αποκωδικοποίηση-ερμηνεία του οπτικοακουστικού ερεθίσματος που είχε προηγηθεί και την κριτική αποτίμηση των πληροφοριών με σκοπό τη σύνθεση των δικών τους απαντήσεων.

Στάδιο 2ο (η έρευνα – χρόνος 45’): οι μαθητές επέλεξαν ελεύθερα την ομάδα εργασίας τους και κάθισαν γύρω από τους Η/Υ του σχολικού εργαστηρίου. Συνδέθηκαν στο διαδίκτυο και το «ταξίδι» προς τη γνώση ξεκίνησε. Η ενεργητικότητα και η ταχύτητα διαχείρισης των δεδομένων που ανέκυπταν κατά τη διάρκεια αναζήτησης και επεξεργασίας των πληροφοριών ήταν αξιοσημείωτη. Ο ενθουσιασμός και η συνεργασία μεταξύ των μελών των ομάδων αλλά και των ομάδων μεταξύ τους μετέτρεψαν τη μάθηση σε περιπέτεια όπου πρωταγωνιστές ήταν οι ίδιοι οι μαθητές.

Η ανταπόκριση των μαθητών στις απαιτήσεις της σύνθετης αναζήτησης πληροφοριών στον παγκόσμιο ιστό αλλά και του ψηφιακού περιβάλλοντος των εργαλείων που χρησιμοποιούσαν για την ολοκλήρωση της παρουσίασης που ετοίμαζαν αποδεικνύουν την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες. Οι μαθητές αρχικά, αναδιατύπωναν το ερώτημα, επέλεγαν λέξεις-κλειδιά και τις τοποθετούσαν συνδυαστικά στη μηχανή αναζήτησης η οποία τους επέστρεφε πλήθος πληροφοριών. Στη συνέχεια έλεγχαν και αξιολογούσαν τις πηγές, συνέλλεγαν κριτικά τις πληροφορίες που χρειάζονταν και προχωρούσαν στη συγγραφή του κειμένου της παρουσίασής τους όπου ενσωμάτωσαν τελικά με δημιουργικό τρόπο κείμενο, ήχο και εικόνα.

 

Στάδιο 3ο (η παρουσίαση – χρόνος 25’): οι μαθητές είχαν την ελευθερία επιλογής του εργαλείου στο οποίο δημιουργικά και πρωτότυπα θα συνέθεταν τις απαντήσεις τους και θα τις παρουσίαζαν στην τάξη. Εναλλακτικά οι ομάδες μπορούσαν να εργαστούν στο Movie Maker, το Cartoon Story Maker, το PPT ή το Word. Mία μόνο από αυτές αρκέστηκε στο Word, όταν οι άλλες δημιούργησαν ευφάνταστες παρουσιάσεις στα υπόλοιπα ψηφιακά εργαλεία συνδυάζοντας ήχο, κίνηση, εικόνα. Όλες οι ομάδες ξεκίνησαν την παρουσίασή τους ορίζοντας επιτυχημένα το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying) και συνέχισαν προβάλλοντας τα αίτια και τις συνέπειες του φαινομένου χωρίς να παραβλέψουν τους τρόπους αντιμετώπισής του. Η απάντηση που δόθηκε στο ερώτημα καθολικά με επιχειρήματα ήταν πως «ο Η/Υ μπορεί να μας εκφοβίσει αλλά μπορούμε να αντιδράσουμε. Γιατί αυτό εξαρτάται από εμάς!»

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων