Μελετάμε βιβλία, βλέπουμε βίντεο, μαθαίνουμε για τη γη και τους άλλους πλανήτες.
Βρίσκουμε τη χώρα μας στην υδρόγειο και με τη βοήθεια ενός φακού προσομοιώνουμε την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο.
Γινόμαστε ζευγαράκια κι αναπαριστούμε τη γη που περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της. Το παιδί που βλέπει τον ήλιο – ο οποίος βρίσκεται σταθερά στο κέντρο – έχει μέρα και το άλλο νύχτα!
Κατασκευάζουμε έναν υπέρλαμπρο ήλιο για τη μέρα κι ένα μισοφέγγαρο για τη νύχτα και παίζουμε με ένα νέο μοτίβο: ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ – ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ. Θα ήταν μεγάλη ανατροπή αν το μοτίβο ήταν λανθασμένο: ΝΥΧΤΑ – ΝΥΧΤΑ – ΜΕΡΑ – ΝΥΧΤΑ –ΝΥΧΤΑ γι’ αυτό το διορθώνουμε αμέσως!
Γνωρίζουμε ένα μεγάλο ζωγράφο και παρατηρούμε με ποια χρώματα απεικονίζει τη μέρα και ποια τη νύχτα.
Επιλέγουμε τον πίνακα της «νύχτας» και μαντεύουμε το όνομα που μπορεί να του έδωσε ο ζωγράφος του! Μια νύχτα μπορεί να είναι φωτεινή, όμορφη, σκοτεινή, θεϊκή, λαμπρή ….και φυσικά έναστρη! Μια δύσκολη σύνθετη λέξη που μπορεί να ξεχάσουμε αλλά σίγουρα υποψιαστήκαμε πως μια νύχτα μπορεί να χαρακτηριστεί με πολλούς τρόπους!
Κλείνουμε παίζοντας με μουσική και εικόνες καθημερινών δραστηριοτήτων που συμβαίνουν τη μέρα ή τη νύχτα!