ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ
Σύμφωνα με τις διευκρινιστικές οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες εστάλησαν στις 11 Σεπτεμβρίου στις 2.45 ο καθιερωμένος αγιασμός του σχολείου θα γίνει τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου. Οι γονείς και οι μαθητές του νηπιαγωγείου θα προσέλθουν στις 8.30. Θα συνοδεύσουν τα παιδιά στις τάξεις τους και θα αποχωρήσουν. Τα παιδιά θα αποχωρήσουν στις 12.30. Τα παιδιά θα πρέπει να έχουν μαζί τους την τσάντα τους με νερό και δεκατιανό.
Κατά την είσοδο και παραμονή στο σχολείο είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από όλους (μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς)
Για την αποφυγή του συνωστισμού να συνοδεύει το παιδί ο ένας εκ των γονέων/κηδεμόνων και η προσέλευση και αποχώρηση θα γίνεται σταδιακά
ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Ο καθιερωμένος αγιασμός του σχολείου μας θα γίνει τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου στις 12.00. Οι γονείς και οι μαθητές του νηπιαγωγείου θα προσέλθουν στις 10.45 για μια σύντομη ενημέρωση. Στη συνέχεια, οι γονείς θα αποχωρήσουν και τα παιδιά θα πάνε στις τάξεις τους για τον αγιασμό. Η αποχώρηση των παιδιών θα γίνει στις 12.30.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης σας παρακαλούμε να τηρήσετε αυστηρά τα παρακάτω:
- Κατά την είσοδο και παραμονή στο σχολείο είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας από όλους (μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς)
- Για την αποφυγή του συνωστισμού να συνοδεύει το παιδί ο ένας εκ των γονέων/κηδεμόνων
- Κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στον χώρο να τηρούνται οι αποστάσεις
Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2020-2021
Όλες οι αιτήσεις εγγραφών στο σχολείο μας έγιναν αποδεκτές. Εάν πατήσετε το σύνδεσμο παρακάτω θα δείτε όλα τα ονόματα. Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθούν και στην πόρτα του σχολείου (Σίνα 70).
https://blogs.sch.gr/14nipathin/files/2020/06/ΜΑΘΗΤΕΣ-2020-2021.pdf
Εγγραφές νηπιαγωγείου 2020-2021
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές των νηπίων θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαϊου ηλεκτρονικά και από 15 έως 29 Μαϊου με φυσική παρουσία στο νηπιαγωγείο καθημερινά 10-12.
Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται υποχρεωτικά νήπια και προνήπια που έχουν γεννηθεί τις χρονιές 2015 και 2016.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
α. Για την εγγραφή στο ολοήμερο πρόγραμμα χρειάζεται να προσκομίσουν και οι δύο γονείς:
- Βεβαίωση του φορέα εργασίας
- Κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι.
- Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους ακόμα και αν δεν έχει εξοφληθεί.
β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών/τριών στο τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:45-8:30):
Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές/τριες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι/νες και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:
ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια
θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή». Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο.
Χάρτης γεωγραφικών ορίων 14ου Νηπιαγωγείου Αθηνών:
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα δείτε οδηγίες για τις ηλεκτρονικές εγγραφές.
Κλειστά θα παραμείνουν την Παρασκευή (28/09/2018) όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Δήμους Π.Ε Κεντρικού Τομέα Αθηνών
Λόγω των ιδιαίτερα έντονων και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και της επαγόμενης δυσκολίας λειτουργίας των σχολείων και μετακίνησης των μαθητών, αύριο, Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά όλα τα σχολεία Α’Βάθμιας και Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής, με απόφαση της Περιφερειάρχη, Ρένας Δούρου, όπως και της Αντιπεριφερειάρχη Κ.Τ. Αθηνών, Ερμίνας Κυπριανίδου.
Διαβάστε εδώ την απόφαση σχετικά με τη μη λειτουργία των σχολείων την Παρασκευή 28/9/2018.
Έκτακτα μέτρα – δε θα λειτουργήσουν τα εξής σχολεία
Έκτακτα μέτρα λαμβάνει ο δήμος Αθηναίων λόγω των έκτακτων καιρικών φαινομένων, θέτοντας σε ετοιμότητα όλο τον μηχανισμό του.
Μετά από συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, ο δήμος Αθηναίων ανακοινώνει ότι την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, προληπτικά για την ασφάλεια των μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν 20 σχολεία που βρίσκονται κοντά σε ρέματα στις περιοχές Ακαδημία Πλάτωνος, Σεπόλια, Γκύζη και Άνω Κυψέλη.
Πιο συγκεκριμένα, δε θα λειτουργήσουν τα εξής Δημοτικά σχολεία της Αθήνας: 105ο , 102ο , 134ο , 29ο, 172ο , 14ο , 36ο , 56ο , 66ο , 60ο , 162ο και 58ο .
Επίσης, δε θα λειτουργήσουν τα παρακάτω Γυμνάσια και Λύκεια: Το Μουσικό Γυμνάσιο Αθηνών, το 3οκαι 9ο ΕΠΑΛ, το 66ο Γυμνάσιο Αθηνών, το 38ο Γυμνάσιο και 38ο ΓΕΛ, το 23ο και 24ο Γυμνάσιο, το 23ο ΓΕΛ , το 39ο Γυμνάσιο και 39ο ΓΕΛ, καθώς και το 72ο Γυμνάσιο.
Οι πολίτες για οποιαδήποτε πληροφορία μπορούν να απευθύνονται όλο το 24ωρο στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό του δήμου Αθηναίων 1595, ενώ όχημα της Δημοτικής Αστυνομίας θα βρίσκεται σε ετοιμότητα για τη μεταφορά σε ασφαλείς χώρους, ατόμων που το έχουν ανάγκη.
Πηγή: Δήμος Αθηναίων
έναρξη σχ. έτους – αγιασμός
Αγαπητά παιδιά και γονείς
Σας ενημερώνουμε ότι ο καθιερωμένος Αγιασμός με την έναρξη του σχολικού έτους, θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 11-09-2017, μαζί με το συστεγαζόμενο 14ο Δημοτικό σχολείο, στον επάνω προαύλιο χώρο του σχολείου, στις 08:30 π.μ.
Αμέσως μετά τον αγιασμό, θα συγκεντρωθούμε όλοι στην αίθουσα του νηπιαγωγείου, για να συζητήσουμε για θέματα σχετικά με την έναρξη του σχολικού έτους.
Ευχόμαστε σε όλους μας, Καλή Χρονιά!
εγγραφες 2017-18
Από τη φετινή σχολική χρονιά αλλάζει η ημερομηνία των εγγραφών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία. Θα γίνονται πλέον από 2 έως 19 Μαΐου.
Καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες που τα παιδιά τους έχουν γεννηθεί τα έτη 2012 και 2013 να κάνουν αίτηση εγγραφής στο νηπιαγωγείο της περιοχής τους.
Για τα έγγραφα που απαιτούνται πατήστε εδώ
(παρακαλούμε να έρχονται για εγγραφές αποκλειστικά και μόνο όσοι ανήκουν στα γεωγραφικά όρια του νηπιαγωγείου μας τα οποία περιγράφονται σαφώς στον σύνδεσμο)
Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται από 11:00 π.μ. μέχρι 12:00 στο χώρο του νηπιαγωγείου μας.
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση αφήστε το σχόλιό σας και θα σας απαντήσουμε άμεσα.
η διάρκεια της γοητείας
Δυο παιδιά που παλεύουν να πιάσουν το φως. Ξανά και ξανά, χωρίς να κουράζονται, χωρίς να απογοητεύονται. Η διάρκεια της γοητείας, αυτό είναι νιότη.
Ο φακός αδυνατεί να τα συλλάβει. Ξεφεύγουν χορεύοντας πάνω στις αισθήσεις, σε μια απόδραση στον αδύνατο, πραγματικό κόσμο που φτιάχνουν.
ανιμέισον ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ: αλληλεγγύη αλληλεξάρτηση πείνα
από Παπαδάκη Μάγδα

αφήστε ένα σχόλιο
μία οικογένεια των ανθρώπων, τροφή για όλους
Βασισμένο σε μια αρχαία ιστορία που αφορά στην πείνα και το μοίρασμα, αυτό το ανιμέισον είναι τμήμα της καμπάνιας της οργάνωσης Caritas: «Μία οικογένεια των ανθρώπων, τροφή για όλους». Η «αλληγορία των κουταλιών» μας διδάσκει ότι όταν παλεύουμε να θρέψουμε μόνο τους εαυτούς μας, όλοι μένουμε πεινασμένοι. Ενώ όταν εστιάζουμε στην πείνα του διπλανού μας, ανακαλύπτουμε ότι υπάρχουν τρόποι να θραφούν όλοι.
(Based on an ancient story about hunger and sharing, this animated video is part of Caritas’ “One Human Family, Food for All” campaign. The “allegory of the spoons” teaches us that when we struggle to feed only ourselves, everyone goes hungry. But when we focus on our neighbour’s hunger, we discover there are ways to feed everyone.)
"ΕΡΓΑ & ΗΜΕΡΕΣ" ΜΑΣ έργα ζωγραφική ημέρες θέατρο ιστορία ποίηση ΤΕΧΝΗ: γιορτές δημιουργία έμπνευση επανάσταση παρατήρηση συνεργασία
από Παπαδάκη Μάγδα

2 Σχόλια
‘μάγεμα κι όνειρο’ είναι το σκηνικό των ‘ελεύθερων πολιορκημένων’
Η παράστασή μας που έγινε την Τρίτη στις 9 το πρωί και την παρακολούθησαν και οι γονείς των παιδιών, ήταν μία ιδιαίτερη εμπειρία για όλους μας. Τα παιδιά αγάπησαν το στίχο του Σολωμού, ένιωσαν το λόγο του, άκουσαν τους ήχους του, είδαν τις εικόνες του, μύρισαν τα αρώματα που πλημμύρισαν την αίθουσα.
Σε όσες παραστάσεις έχουμε ανεβάσει στο σχολειό μας, το σκηνικό το φτιάχνουν τα παιδιά. Το παιδικό σχέδιο είναι πάντα ωραιότερο από το ‘παιδικίζον’ σχέδιο του δασκάλου (που τις περισσότερες φορές είναι κιτς), εκτός από την περίπτωση που θα τύχει ο δάσκαλος να είναι ένας σημαντικός ζωγράφος. Αλλά ακόμη και τότε θα πρέπει το έργο να είναι των παιδιών, γιατί μόνο τότε θα νιώσουν δική τους την παράσταση, αντί να μετέχουν στην παράσταση που τους ετοίμασε και επέβαλε κάποιος άλλος.
Έτσι και φέτος συζητήσαμε με τα παιδιά για το σκηνικό και αποφάσισαν να ζωγραφίσουν το Μεσολόγγι. Τους έδειξα το έργο του Παναγιώτη Ζωγράφου, το οποίο παρατήρησαν και μελέτησαν.
Βάσει αυτού έφτιαξαν το δικό τους συλλογικό έργο πάνω σε ανακυκλωμένο χαρτί του μέτρου (μάλιστα το χαρτί το είχαμε χρησιμοποιήσει σε προηγούμενη γιορτή από την πίσω πλευρά και έτσι κάναμε και οικονομία και ανακύκλωση).
Απλώσαμε το χαρτί στο πάτωμα και τα παιδιά επέλεξαν ποιο τμήμα του έργου θα ζωγραφίσουν. Έτσι κάθισαν γύρω από το χαρτί, σχεδίασαν πρώτα με μολύβια και ζωγράφισαν με νερομπογιές.
“Μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη”, λέει ο Σολωμός.
Μάγεμα κι όνειρο είναι το έργο των παιδιών μας!
Σχετικά άρθρα:
«Ελεύθεροι πολιορκημένοι«, «Κρεμώντας τη λύρα …«, «Έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα»
"ΕΡΓΑ & ΗΜΕΡΕΣ" ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΑ έργα ζωγραφική ιστορία ποίηση ΤΕΧΝΗ: γιορτές δημιουργία έμπνευση επανάσταση περιβάλλον σχέδιο εργασίας φαντασία φύση
από Παπαδάκη Μάγδα

αφήστε ένα σχόλιο
«έπαιξε με τον ίσκιο της, γαλάζια πεταλούδα»
Διονύσιος Σολωμός
Ελεύθεροι Πολιορκημένοι
Σχεδίασμα Β’ – απόσπασμα
«Και μες στης λίμνης τα νερά, όπ’ έφθασε μ’ ασπούδα,
έπαιξε με τον ίσκιο της γαλάζια πεταλούδα,
που ευώδιασε τον ύπνο της μεσα στον άγριο κρίνο»
Όπως περιέγραψα σε προηγούμενο άρθρο, στα πλαίσια της παράστασης πραγματοποιήσαμε πολλές παράλληλες δράσεις, έτσι ώστε η παράσταση να γίνει η αφορμή για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εργασίας.
Μία από τις δράσεις ήταν η ανάλυση κάθε αποσπάσματος των Ελεύθερων Πολιορκημένων που έλεγαν τα παιδιά. Το ποίημα είναι πλούσιο σε εικόνες εξαιρετικής ομορφιάς. Μία από αυτές είναι η εικόνα της πεταλούδας που παίζει με τον ίσκιο της πάνω στη λιμνοθάλασσα. Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τον ως άνω στίχο του Σολωμού, και ζωγράφισαν τον ποιητικό λόγο.
"ΕΡΓΑ & ΗΜΕΡΕΣ" ΜΑΣ έργα ζωγραφική ημέρες ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ποίηση ΤΕΧΝΗ: γιορτές δημιουργία ελευθερία έμπνευση επανάσταση παρατήρηση περιβάλλον τραγούδι φαντασία
από Παπαδάκη Μάγδα

αφήστε ένα σχόλιο
«κρεμώντας τη λύρα, τη δίκαιη στον ώμο»
Σήμερα, για άλλη μια φορά, ο Αλέξης άφησε στη βαλίτσα του ένα γρίφο, ο οποίος μας οδήγησε στο σημείο όπου είχε κρύψει ένα χάρτη θησαυρού. Ο χάρτης οδήγησε στην ανακάλυψη μιας τσάντας όπου υπήρχαν 24 λύρες (όργανα) φτιαγμένα από χαρτόκουτα. Είναι οι λύρες από το σχεδίασμα των ελεύθερων πολιορκημένων:
«Το χάραμα επήρα του ήλιου το δρόμο
κρεμώντας τη λύρα τη δίκαιη στον ώμο»
Έδειξα στα παιδιά έργα του Μιρό και εμπνευσμένοι από τα έργα του, αλλά και από τη δική τους φαντασία, ζωγράφισαν τις λύρες τους. Το αποτέλεσμα είναι θαυμαστό!
Και κάποιες από τις λύρες στην τελική τους εκδοχή. Είναι χάρμα οφθαλμών!
Σημείωση: Εάν θέλουμε μπορούμε να προσθέσουμε χορδές από λεπτό σχοινί.
.
Σύνδεσμοι:
Βικιπαίδεια, Λύραυλος, η ιστορία της λύρας
Σχετικό άρθρο:
ΚΟΙΝΩΝΙΑ μουσική: αλληλεγγύη δικαιώματα ρατσισμός τραγούδι
από Παπαδάκη Μάγδα

αφήστε ένα σχόλιο
ξενιτεμένο μου πουλί
21 Μαρτίου είναι η παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Έχω γράψει και αλλού ότι οι ημέρες αφιερώματα δεν έχουν κανένα νόημα εάν δε συνοδεύονται από ευρύτερη δουλειά πάνω στο αντικείμενο του κάθε αφιερώματος.
Σχετικά με τη σημερινή ημέρα απλώς θα ήθελα να ανεβάσω ένα εξαιρετικό τραγούδι, από την πρώτη και καλύτερη (πάντα κατά τη γνώμη μου) εκτέλεσή του. Είναι το «Ξενιτεμένο μου πουλί», σε ερμηνεία του Γιώργου Μπαγιώκη, από το δίσκο «Μαντζουράνα στο κατώφλι» του Χρήστου Λεοντή (μουσική) και του Γιώργου Αρμένη (στίχοι), που κυκλοφόρησε το 1980.
Το τραγούδι το χαρίζουμε σε όλα τα ‘ξενιτεμένα πουλιά’ άλλων πατρίδων, που ζουν σε τούτη εδώ τη χώρα. Το χαρίζουμε σε όσα ‘ξενιτεμένα πουλιά’ δεν μπορούν να γυρίσουν στις πατρίδες τους γιατί ο πόλεμος και η φτώχεια θερίζουν, και τους διαβεβαιώνουμε ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αισθανθούν σε τούτο εδώ τον τόπο, την αλληλεγγύη που δικαιούνται.
Σύνδεσμοι:
Υλικό για την ημέρα εδώ
"ΕΡΓΑ & ΗΜΕΡΕΣ" ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΓΛΩΣΣΑ έργα ζωγραφική ημέρες θέατρο ιστορία ποίηση ΤΕΧΝΗ: γιορτές δημιουργία ελευθερία έμπνευση επανάσταση παρατήρηση πείνα περιβάλλον συνεργασία τραγούδι φύση
από Παπαδάκη Μάγδα

αφήστε ένα σχόλιο
ελεύθεροι πολιορκημένοι

Προσωπογραφία του Διονυσίου Σολωμού από άγνωστο καλλιτέχνη. Μουσείο της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας.
Η γιορτή της 25ης Μαρτίου είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να γνωρίσουν τα νήπια τον θαυμαστό λόγο, τη μουσική και τη δύναμη των εικόνων, των Ελεύθερων Πολιορκημένων, του Διονυσίου Σολωμού. Για αυτό φέτος η γιορτή μας έχει μόνο αποσπάσματα από τα σχεδιάσματα των Ελεύθερων Πολιορκημένων.
Έχω ανεβάσει εδώ, το κείμενο της γιορτής με την επιλογή από τα σχεδιάσματα, για όποιον/α συνάδελφο θα ήθελε να το ανεβάσει στο νηπιαγωγείο του/της. Έχω χωρίσει το κείμενο σε 24 τμήματα, όσα είναι και τα νήπια της τάξης μας φέτος. Προσπάθησα να είναι ανάλογου μεγέθους και αξίας τμήματα, έτσι ώστε να μην υπάρχει στη γιορτή πρωταγωνιστής και κομπάρσοι, αλλά μια ομάδα που συλλογικά δούλεψε ένα έργο.
Η γιορτή μας δεν είναι ένα πάρεργο (και εάν ήταν δε θα είχε κανένα νόημα να γίνει), αλλά το κέντρο του ενδιαφέροντός μας αυτή την περίοδο. Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες δράσεις που γίνονται παράλληλα με το θεατρικό δρώμενο: