🐻 Μαθαίνουμε για τη Χειμερία Νάρκη στο Νηπιαγωγείο μας!

1. Παρατήρηση & Εμπλοκή

Αυτές τις μέρες γνωρίσαμε τη χειμερία νάρκη μέσα από εικόνες και βίντεο με ζώα που κοιμούνται τον χειμώνα, όπως η αρκούδα, το σκιουράκι και ο σκαντζόχοιρος.
Συζητήσαμε τι βλέπουμε, τι κάνουν τα ζώα και γιατί μπορεί να κοιμούνται για τόσο μεγάλο διάστημα.
Στο κουτί–μυστήριο βρήκαμε ένα ζωάκι που… κοιμόταν πολύ βαθιά!

original A9F43CFA 1DDF 498B 89A7 FBBB473A3135processed B114434B DDAA 443D 906A B45021444128

2. Εξερεύνηση & Παιχνίδι

Στη συνέχεια, τα παιδιά εξερεύνησαν το θέμα μέσα από κέντρα μάθησης:

α) Κέντρο Παρατήρησης: Οι μαθητές ταξινόμησαν εικόνες ζώων ανάλογα με το αν πέφτουν σε χειμέριο ύπνο ή μένουν ξύπνια τον χειμώνα.

original 809063FB 6D88 4580 A301 28580D75A62C

β) Κέντρο Επιστήμης: «Χρησιμοποιήσαμε ρομποτική με το Bee-Bot: η μικρή μελισσούλα προγραμμάτιζε τις κινήσεις της και οδηγούσε τα ζώα στο ‘ξενοδοχείο χειμερίας νάρκης’, μαθαίνοντας παίζοντας!»

γ) Κέντρο Δραματοποίησης – «Χειμωνιάτικο Δάσος»: Υφάσματα, μαξιλάρια = φωλιές. Τα παιδιά «γίνονται» ζώα και ψάχνουν καταφύγιο. Αισθητηριακή Δραστηριότητα:«Σπηλιά» από μαξιλάρια – δοκιμή «βαθύ ύπνου».

original B8B7564D F6BC 483D 89B0 015CA3ED7619 original E7FC41CC 840C 40EE 823B D2DC78A1454C

3. Τι μάθαμε – Εξήγηση

Μιλήσαμε για το τι σημαίνει χειμερία νάρκη και γιατί μερικά ζώα κοιμούνται τον χειμώνα:
❄ κάνει κρύο
❄ η τροφή είναι λίγη
❄ έτσι εξοικονομούν ενέργεια
Διαβάσαμε και σχετική ιστορία και συζητήσαμε πώς προετοιμάζονται τα ζώα πριν μπει ο χειμώνας. Εικαστική Έκφραση: Τα παιδιά ζωγραφίζουν την αρκούδα και το όνειρό της κατά τη διάρκεια του χειμέριου ύπνου της.

OIPprocessed BF544AB4 9E5A 422E B8BD BB3551BED2FC

4. Δημιουργίες 

Ομαδική Κατασκευή: «Χειμωνιάτικος χάρτης του δάσους»: Σπηλιά για την αρκούδα, Φύλλα/φωλιά για τον σκαντζόχοιρο.


Γλώσσα: Δημιουργία ιστορίας: «Μια μέρα στη σπηλιά μιας αρκούδας…».

processed BD60140A 9708 44FF B921 F29090789841

5. Αξιολόγηση

Στόχος: Κατανόηση μέσω παιχνιδιού και αυτοαξιολόγησης.

Δραστηριότητες

  • Ατομικό Φύλλο Εργασίας:
    Τα παιδιά διαγράφουν τα ζώα που δεν πέφτουν σε χειμέριο ύπνο.
  • Συζήτηση Αναστοχασμού:
    «Τι έμαθα σήμερα για τα ζώα τον χειμώνα;»

  • Αυτοαξιολόγηση:
    Επιλογή φατσούλας 🙂 / 😐 / ☹ για το πώς κατάλαβαν το θέμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με βάση το μοντέλο 5Ε (Engage–Explore–Explain–Elaborate–Evaluate), που υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση στο νηπιαγωγείο.”

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *