Σχέδιο δράσης τμήματος- Θεματικός κύκλος “Φροντίζω το περιβάλλον”: Σε ένα δάσος μια φορά

Τίτλος: “Σε ένα δάσος μια φορά”

Αναφορά σε:

Α) Δεξιότητες

Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα Δεξιότητες Ζωής Δεξιότητες του Νου Ψηφιακές δεξιότητες Β)Στόχος: Η διασύνδεση , η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση , η θετική στάση, απέναντι σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον

Γ)Επιπρόσθετοι στόχοι:

1)Η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα.

2) Η η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον.

3)Η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης.

3/10/2021

1ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος <Μικροί εξερευνητές>.

Επίσκεψη στο δάσος, φωτογραφίζουμε , αφουγκραζόμαστε ήχους, συλλέγουμε θησαυρούς (ξυλάκια-φύλλα-πευκοβελόνες, κουκουνάρια, φύλλα).

Απολαμβάνοντας τις ομορφιές του δάσους μας έστειλαν φωτογραφίες στο μέιλ του σχολείου, μάζεψαν φύλλα, κλαδιά, βελανίδια,άκουσαν τους ήχους από τα πουλιά, επισκέφθηκαν τη λίμνη που βρίσκεται δίπλα στο δάσος κλπ.

1 1 2 3 2 IMG 20211002 163417 IMG 20211002 163251 244339105 578504453491413 5928726386062504127 n 20211002 191357 8 2 7 2 6 2 5 4 IMG 20211002 163442 IMG 20211002 163534 IMG 20211002 163559 IMG 20211002 163921 IMG 20211002 164223 IMG 20211002 172854 IMG 20211002 191106 resized 20211004 121637263 IMG 20211002 191115 resized 20211004 121639319 IMG 20211002 191354 resized 20211004 121636462 IMG f5013a9d1cbf7cf6fa20b8cb128510ae V IMG e2c7e8c626eb726e25625898727e5712 V IMG b6514abcc121d6d2d3feceaab91f1f8a V IMG 8e1bfc1f822cd2996348b6fddb70f96e V IMG 20211003 174226 IMG 20211003 113928 2 IMG 20211003 113745 IMG 20211003 112145 2 IMG 20211003 111334

Με την επιστροφή μας στο Νηπιαγωγείο παρουσιάζουμε στην ομάδα τους θησαυρούς μας , συζητάμε για αυτά που μας εντυπωσίασαν και σε ατομικό φύλλο εργασίας αποτυπώνουμε ότι μας έκανε εντύπωση.

20220406 125808 HDR

Απολογισμός επίσκεψης, προβληματισμοί. Στο τέλος προσπαθούμε με μια λέξη να εκφράσουμε αυτό που νιώσαμε. Μοτίβα με υλικά από το δάσος.

Φτιάχνουμε σε χαρτόνι ένα φύλλο.

277914283 514716273498363 3603416260569593751 n

Φύλλο εργασίας από το φωτόδεντρο.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-DASOS_KAI_KOSMOS_A-G_pidx0047377/Enotita_2_FE.html

7/10/2021

2ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

<Γίνε η αλλαγή για τον άνθρωπο και τον πλανήτη>

<Ένα μικρό δεντράκι ένα απέραντο δασάκι>

Συμμετέχουμε στην Ελληνική εβδομάδα δράσης για τους 17 στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης-In Action SDGS Week 2021- δίνοντας έμφαση στον 17ο στόχο-ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ, με δράση στις 7/10/2021.

Στην αυλή του Νηπιαγωγείου πλέον προσπαθούμε να κάνουμε συγκρίσεις των δέντρων του δάσους και της αυλής, παρατήρηση, κάνουμε μετρήσεις, ομαδοποιήσεις των δέντρων , μαζεύουμε φύλλα, φωτογραφιζόμαστε , και συμμετέχουμε με φύτεμα δέντρων.

274236100 1863693104019110 7159708946102588047 n 2 οθόνης 2022 02 23 070015

Φτιάχνουμε μία αφίσα από φύλλα με τον τίτλο του 17ου στόχου ‘Ζωή στη στεριά’. Ατομικό φύλλο εργασίας ‘Ζωή στη στεριά’.

13/10/2021

3ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

<Προστάτεψε με>

Παρακολουθούμε το βίντεο <Καμπάνια για τα δέντρα>

Τα δέντρα του δάσους και πως αυτά κινδυνεύουν

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη .

<Τι πρέπει να έχει ένα δάσος;>

<Από τι κινδυνεύει;>

277912495 712754576524493 5637377329445315468 n

Φύλλο εργασίας , να γράψουν τα δέντρα του δάσους και να τα ζωγραφίσουν.

Συμμετοχή στην εβδομάδα κωδικοποίησης code week:

277733252 988694825375311 8361272592855359873 n

 

 

20/10/2021

4ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

<Φωτιά Στο δάσος>

Παραμύθι <Στο δάσος>

6f12e88b 40bb 4c8c b36a c82ca4d84b10

<πρόληψη πυρκαγιών στο δάσος> βίντεο

Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τίθενται ερωτήσεις από τον/την εκπαιδευτικό:

ποια νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους;

πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος;

εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες που αλλού οφείλονται;

τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά;

η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου;

με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;

Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητά να τις ταξινομήσουν σε τρείς κατηγορίες:

α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε.

β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση

γ) Φυσικές αιτίες.

Χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες και ζωγραφίζουμε τις αιτίες της καταστροφής και δημιουργούμε ένα βίντεο για να το κοινοποιήσουμε .

277949253 499674275150882 3502395664858943945 n 277887458 553796272626832 5001717154654276828 n

3/11/2021

5ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

<Προσκαλούμε την Πυροσβεστική>

Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες, με αφορμή το βίντεο που είδαν στο προηγούμενο

εργαστήριο εκφράζουν την επιθυμία να έρθουν σε επαφή με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, να καλέσουν έναν Πυροσβέστη ή να οργανώσουν και μια επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Τίθεται το ερώτημα «Με ποιόν τρόπο θα τον καλέσουμε;

Θα του στείλουμε μια επιστολή ή μια πρόσκληση;

-Τι θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον Πυροσβέστη;

Από τις επιπλέον πληροφορίες που πήραμε από τον Πυροσβέστη μάθαμε ότι για να περιορισθεί η καταστροφή εξαιτίας της φωτιάς λαμβάνεται ένας αριθμός προληπτικών μέτρων και ότι σε περίπτωση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς καλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία 199.

Οι μαθητές/τριες ανά δύο στη γωνιά του Υπολογιστή, αναζητούν πληροφορίες στο διαδίκτυο πληροφορίες για φορείς της περιοχής τους, εθελοντικές οργανώσεις για τα δάση, που θα τους υποστηρίξουν στην επιτυχία του προγράμματος και θα αναπτύξουν συνεργασίες.

Οι πυροσβέστες αφού συστήθηκαν μας παρουσίασαν τον εξοπλισμό τους: χιτώνιο,κράνος, μπότες, γάντια, σακίδιο κλπ.

20211109 112036 HDR 254434893 1188093175048429 2078481451189484399 n 2 254921133 244472304333535 1769546063794398264 n 254873451 433770781672202 723961763969159930 n 254707590 178251021177981 6470833832998192019 n254696121 1068136304002814 8856080085560597070 n

Μας έδειξαν το πυροσβεστικό όχημα, τη σκάλα, τους πυροσβεστήρες, τα δοχεία αφρού, τα φορεία, τα αλυσοπρίονα, τα δισκοπρίονα, το λάστιχο με τη μάνικα, τα λάστιχα που συνδέονται για την κατάσβεση πυρκαγιάς σε μεγάλη απόσταση και άλλα πολλά. Ακούσαμε και τον ήχο της σειρήνας.

Στο τέλος έγινε εικονική επίδειξη κατάσβεσης φωτιάς στο αυτοκίνητο της κ. Ντίνας.

20211109 114429 HDR 20211109 113254 HDR 20211109 113243 HDR 20211109 113320 HDR 20211109 113317 HDR 20211109 113258 HDR 20211109 113806 HDR 20211109 113804 HDR 20211109 113752 HDR

Εμείς βάψαμε ένα πυροσβεστικό όχημα και γράψαμε τον τριψήφιο αριθμό κλήσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

255120811 570438884212426 1983550394067282214 n277856366 676442147012479 583737656648809159 n

Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά απαντώντας σε ενδεικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού.

10/11/2021

6ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

 

<Μύθοι του δάσους-το δάσος στην αρχαιότητα>

Ανακαλύπτουμε τη σημασία του δάσους στην αρχαιότητα , μύθος για το δάσος, ο θεός του δάσους, οι νύμφες του δάσους και δημιουργία κουίζ.

Δράσεις Διατήρησης της Άγριας Ζωής

Αρκούδα

https://www.callisto.gr/wildlife/arkoyda

Ίχνη ζώων δάσους

https://www.slideshare.net/second1964/ss-16947591

277727623 1458548607894874 6751475889946169713 n

Προσπαθούμε να συνθέσουμε ένα πάζλ στο ed puzzle.

17/11/2021

7ο Εργαστήριο

Διάρκεια: 3 ώρες

<Τι θα κάνω για να προστατέψω το δάσος;>

Στην ολομέλεια τίθεται το ερώτημα τι θα κάνουμε για να προστατέψουμε το δάσος;

Ακολουθεί ιδεοθύελλα , ενημέρωση γονέων και δημιουργία ψηφιακής αφίσας.

277800808 655787062160141 3182788376466954641 n