Αγαπητοί γονείς,

Με ιδιαίτερη χαρά σας υποδεχόμαστε στο 3ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου και σας ευχόμαστε μια  ευχάριστη και δημιουργική σχολική χρονιά !

Η αρχή της σχολικής χρονιάς είναι μια περίοδος προσαρμογής  ειδικά για τα προνήπια που έρχονται για πρώτη χρονιά στο νηπιαγωγείο και προϋποθέτει ετοιμότητα όλων όσων εμπλέκονται σε αυτήν (μαθητές , εκπαιδευτικοί και γονείς).

Η συνεργασία και η υποστήριξη  σχολείου και οικογένειας τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους στα πλαίσια της ομαλής προσαρμογής των νηπίων , θα τα αποφορτίσει συναισθηματικά και θα τα βοηθήσει να νιώσουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη.

 

Ακολουθούν κάποιες πολύ βασικές πρακτικές οδηγίες για να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά :

ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ώρα προσέλευσης: 8:15 – 8:30
Ώρα αποχώρησης: 13:00

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ώρα προσέλευσης: 7:45 – 8:00 για όσα παιδιά έχουν δηλώσει πρόωρη υποδοχή ή 8:15 – 8:30 για όλους τους υπόλοιπους μαθητές
Ώρα αποχώρησης: 16:00

Η ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ.

Την ημέρα του αγιασμού στις εισόδους των τάξεων θα υπάρχουν οι λίστες με τα ονόματα των μαθητών/μαθητριών των τμημάτων 

Παρακαλούμε πολύ για την αυστηρή συνέπεια από μέρους σας στην τήρηση του σχολικού ωραρίου. Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την υλοποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ –ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
Οι πόρτες των τάξεων θα ανοίγουν ακριβώς την ώρα έναρξης της προσέλευσης και της αποχώρησης και θα κλειδώνονται αμέσως μετά του χρόνου λήξη τους .

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΦΙΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ -προνήπιων και νηπίων- στο σχολικό περιβάλλον, την γνωριμία με τον χώρο (αίθουσες, αυλή, τουαλέτες κ.τ.λ.) τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Σε κάθε περίπτωση στην αρχή είναι σημαντικό το παιδί να προσέρχεται και να αποχωρεί με συγκεκριμένο άτομο προκειμένου και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τους γονείς/συνοδούς των μαθητών τους. Επίσης οι γονείς φροντίζουν αυτή την περίοδο προσαρμογής να είναι διαθέσιμοι οι ίδιοι ή άλλος ενήλικας για να παραλάβει το παιδί σε περίπτωση που κλαίει έντονα και αρνείται να παραμείνει στο σχολείο. Στη φάση της προσαρμογής των παιδιών είναι δυνατόν να εφαρμοστούν εξατομικευμένες ενέργειες που θα αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί και θα προτείνουν στους γονείς, προκειμένου να διευκολυνθούν παιδιά με ιδιαίτερες δυσκολίες. Υποχρέωση των γονέων, να ενημερώνουν τηλεφωνικά το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του παιδιού και κυρίως ασθένειας.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Απαραίτητα επιλέγετε μια ευρύχωρη σχολική τσάντα όπου μέσα θα υπάρχουν καθημερινά:

  • το δεκατιανό σε τάπερ –με ονοματεπώνυμο
  • καθαρή πετσέτα φαγητού
  • παγούρι ή μπουκαλάκι νερό- με ονοματεπώνυμο
  • μια σακούλα με πλήρη αλλαξιά ρούχων με ονοματεπώνυμο (και εσώρουχα, κάλτσες) ανάλογα με την εποχή.
  • Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται στην τσάντα άλλα αντικείμενα, όπως παιχνίδια κ.α.

Παρακαλείσθε να χρησιμοποιείτε ανεξίτηλο μαρκαδόρο για να αναγράφετε το ονοματεπώνυμο του παιδιού στα προσωπικά του αντικείμενα αλλά και να το ενθαρρύνετε να ετοιμάζει μαζί σας την τσάντα του ώστε να αναγνωρίζει τα πράγματά του και να είναι υπεύθυνο για αυτά. Η προετοιμασία, η χρήση της στο σχολείο και η φροντίδα της σχολικής τσάντας από το ίδιο το παιδί, είναι πολύ σημαντική.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το παιδί έρχεται στο σχολείο με άνετα καθαρά ρούχα και παπούτσια(κορδόνια, ζώνες ,τιράντες, φερμουάρ, κουμπιά  αποφεύγονται συστηματικά) και δεν φορά κοσμήματα αξίας για τον κίνδυνο απώλειάς τους αλλά και ασφάλειας.

ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ στην διαχείριση της σχολικής τσάντας και στην τουαλέτα

Κατά την είσοδό τους στην τάξη τα παιδιά δεν εξυπηρετούνται από τους γονείς στην τακτοποίηση των προσωπικών τους αντικειμένων (τσάντας, φαγητού μπουφάν κ.τ.λ.) αλλά παραδίδουν τα παιδιά στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό  στην είσοδο του κτιρίου και αποχωρούν άμεσα. Οι εκπαιδευτικοί τα καθοδηγούν να τακτοποιούν τα πράγματά τους με στόχο να αυτοεξυπηρετούνται και να γίνουν υπεύθυνα και αυτόνομα. Επίσης η αυτοεξυπηρέτηση στην τουαλέτα είναι υποχρεωτική και οι γονείς φροντίζουν συστηματικά για την εκπαίδευση των παιδιών τους στον τομέα αυτό και προωθούν την αυτονόμησή τους στην καθαριότητα του σώματος, των χεριών και την διαδικασία ντυσίματος – αλλαγής ρούχων, ώστε στο σχολείο να είναι ανεξάρτητα και αυτοεξυπηρετούμενα.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τροφές όπως: πατατάκια, γαριδάκια κ.α., τυποποιημένα γλυκά, τρόφιμα με σοκολάτα, αναψυκτικά με ανθρακικό, τσίχλες, καραμέλες κ.τ.λ.  αντενδείκνυται και πρέπει να αποφεύγονται. Προτείνονται υγιεινές τροφές όπως σπιτικά σάντουιτς ή τοστ με τυρί και λαχανικά, γιαούρτι, σπιτικό κέικ, χυμοί και φρούτα (ΟΧΙ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ!) πλυμένα και καθαρισμένα σε τάπερ κτλ και γενικά ότι τρώει το παιδί σας με ασφάλεια και χωρίς πίεση.

ΣΙΤΙΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ –ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΦΑΓΗΤΟ

Όσα παιδιά έχουν εγγραφεί στο ολοήμερο ετοιμάζουν μια επιπλέον τσάντα που φέρνουν μαζί τους το πρωί , αυτή του μεσημεριανού φαγητού. 

  • Το μεσημεριανό του παιδιού δηλ το/τα φαγητοδοχείο/α  (μπολ κατάλληλο για θερμοθάλαμο- ζέσταμα)με το φαγητό /τυρί /σαλάτα, ξεχωριστή πετσέτα για το ολοήμερο, και χαρτοπετσέτα με πιρούνι ή κουτάλι , κατά περίπτωση, το φέρνετε στο σχολείο από το πρωί μέσα σε διαφορετικό σακουλάκι ή τσαντάκι φαγητού όπου επάνω αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  • Τοποθετείται από το παιδί στο ψυγείο –ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΕ
  • Τα παιδιά παίρνουν το φαγητό τους στην τραπεζαρία το μεσημέρι (13:15) και αν χρειάζεται ζέσταμα (δεν είναι κρύο Σαντουιτς ή κάτι σχετικό που τρώγεται κρύο) η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός του ολοήμερου βοηθάει στο να ζεσταθεί στον θερμοθάλαμο.Τα παιδιά τρώνε μόνα τους και εκπαιδεύονται από το σπίτι αλλά  και στο σχολείο να ανοίγουν- κλείνουν τα μπολ και να μαζεύουν τα πράγματα του φαγητού τους στο ειδικό τσαντάκι αφού τελειώσουν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ –ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ολοήμερου προγράμματος προβλέπεται χρόνος χαλάρωσης /ύπνου. Για την υλοποίηση της ώρας αυτής, οι γονείς φέρνουν στο σχολείο:

  1. μικρό μαξιλαράκι μέσα σε μαξιλαροθήκη
  2. σεντονάκι
  3. κουβερτούλα(τους χειμωνιάτικους μήνες)

Ενημέρωση σας αναφορικά και λεπτομερώς για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το πρόγραμμα σπουδών, και άλλες δράσεις θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο μήνα , σε απογευματινή συνάντηση των εκπαιδευτικών με τους γονείς σε απογευματινή ώρα -για την οποία θα λάβετε ειδική πρόσκληση.

Σας προτρέπουμε  να περιηγηθείτε στο ιστολόγιο του σχολείου και να βρείτε πολλά χρήσιμα άρθρα που θα σας ενημερώσουν για θέματα λειτουργίας του νηπιαγωγείου και θα λύσουν τυχόν απορίες σας!

Με εκτίμηση ,

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Καθώς φτάνουμε στο τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, θα θέλαμε από καρδιάς να σας εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για την αμέριστη υποστήριξη, την εμπιστοσύνη και τη διαρκή συνεργασία σας καθ’ όλη τη διάρκειά της.

Η συμβολή σας στο έργο μας ήταν πολύτιμη και καθοριστική, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. Με την ενεργή συμμετοχή σας, την προθυμία σας να βοηθήσετε και την ενίσχυση των δράσεών μας, καταφέραμε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα ζεστό, δημιουργικό και ασφαλές περιβάλλον μάθησης και ανάπτυξης.

Η παρουσία σας στις σχολικές εκδηλώσεις, η στήριξή σας στις δραστηριότητες και οι κοινοί μας στόχοι ενίσχυσαν το πνεύμα συνεργασίας και συνέβαλαν στη διαμόρφωση μιας υγιούς και χαρούμενης σχολικής κοινότητας.

Σας ευχαριστούμε που σταθήκατε συνοδοιπόροι στο εκπαιδευτικό μας ταξίδι και που εμπιστευθήκατε σε εμάς ό,τι πολυτιμότερο έχετε — τα παιδιά σας.

Ευχόμαστε σε εσάς και τις οικογένειές σας ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και δημιουργικό καλοκαίρι.

Με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη,

Οι νηπιαγωγοί

 

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν11 νήπια και 22 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου μέσα από μια κοινή δράση με θέμα την ειρήνη και τις αξίες που τη συνοδεύουν.

Στόχος της συνάντησης ήταν να προάγουμε τη συνεργασία ανάμεσα σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών, να ενισχύσουμε τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων, και να δημιουργήσουμε μαζί ιστορίες και έννοιες που δίνουν νόημα σε μια πιο ειρηνική κοινωνία.

🔸 Στην αρχή, πραγματοποιήθηκε μια σύντομη γνωριμία μεταξύ των παιδιών και εξηγήθηκε ο σκοπός της δραστηριότητας.

🔸 Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν πέντε μικτές ομάδες, αποτελούμενες από 2-3 νήπια και 4-5 μαθητές/τριες Γυμνασίου. Κάθε ομάδα έλαβε 10 λέξεις-κλειδιά: ειρήνη, ισότητα, αγάπη, φιλία, διαφορετικότητα, αποδοχή, διάλογος, διαφωνία, άνθρωπος, χώρα, και μέσω της συνεργασίας και της φαντασίας, δημιούργησαν μικρές ιστορίες και παραμύθια.

🔸 Οι ιστορίες αυτές διαβάστηκαν ή αφηγήθηκαν στην ολομέλεια της τάξης από τους/τις μαθητές/τριες του Γυμνασίου ή τα ίδια τα νήπια, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους να ακούσουν τη δύναμη του συλλογικού λόγου.

🔸 Ακολούθησε μια δεύτερη δραστηριότητα: τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε αμιγείς ομάδες (δύο ομάδες νηπίων και τρεις εφήβων) και προσπάθησαν να ορίσουν έννοιες όπως ειρήνη, φιλία, ισότητα, κατανόηση, δικαίωμα, συνεργασία. Οι ορισμοί καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια, δίνοντας μια όμορφη εικόνα για το πώς αντιλαμβάνονται αυτές τις έννοιες παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

🎨 Το αποκορύφωμα της δράσης ήταν η συγγραφή των παραμυθιών από τους μαθητές του Γυμνασίου και η εικονογράφησή τους από τα νήπια, προσφέροντας ένα υπέροχο παράδειγμα παιδαγωγικής συνέργειας, φαντασίας και έκφρασης.


Η συνύπαρξη, η συνεργασία, ο σεβασμός και η δημιουργικότητα αναδείχθηκαν ως βασικά στοιχεία αυτής της εκπαιδευτικής συνάντησης. Ήταν μια εμπειρία που άγγιξε καρδιές και έδειξε με τον πιο όμορφο τρόπο ότι όταν ενώνονται φωνές – μικρές και μεγάλες – μπορούν να δημιουργήσουν κάτι αληθινά σημαντικό.

Αξίζει να συνεχίσουμε τέτοιες δράσεις που “χτίζουν” δεσμούς, ενισχύουν την κατανόηση και καλλιεργούν τις αξίες που θέλουμε να βλέπουμε στον κόσμο γύρω μας.

20250513 120757 20250513 090051 Antigrafh 20250513 090056 Antigrafh 20250513 091958 Antigrafh 20250513 092116 Antigrafh 20250513 092116 20250513 092117 20250513 094235 20250513 101650 20250513 101747 20250513 101809 20250513 101844 20250513 101921 20250513 101947 20250513 102000 20250513 102010 20250513 102033 20250513 102050 20250513 102325 20250513 102422 20250513 102446 20250513 102507 20250513 102511 20250513 102655 20250513 102659 20250513 102751 20250513 110005 20250513 111157 20250513 120603 20250513 120608

Το σχέδιο δράσης της σχολικής χρονιάς 2024-25 αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας .

Στα πλαίσια της επίτευξης των στόχων του σχεδίου δράσης οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τις παρακάτω επιμορφώσεις -ημερίδες -σεμινάρια.

Επιμόρφωση “Εικαστικές τέχνες στο νηπιαγωγείο του 21ου αιώνα” που περιλάμβανε  Εικαστικές τέχνες με φυσικά υλικά, ρομποτική και ψηφιακά μέσα με εισηγήτρια την κ. Αναστασία Ζωή Σουλιώτου, Επίκουρη Καθηγήτρια με Γνωστικό Αντικείμενο “Τέχνη και Τεχνολογίες Τέχνης στην Προσχολική Ηλικία”. Δια ζώσης και διαδικτυακά διάρκειας 15 ωρών.

Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία”. Επιμορφωτικές συναντήσεις εξ’ αποστάσεως με επιμορφώτρια τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Δρ. Ελένη Τσέου. Διάρκεια 15 ώρες.

Επιμόρφωση με θέμα “Διαδικτυακή Κοινότητα Μάθησης για το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών” (Β μέρος): Επιμορφωτικές συναντήσεις εξ ‘αποστάσεως με επιμορφώτρια τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Δρ. Ελένη Τσέου. Διάρκεια 15 ώρες.

Παρακολούθηση εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών “Εισαγωγή στα ψηφιακά  εκπαιδευτικά εργαλεία και την τεχνητή νοημοσύνη ” που διοργάνωσε η ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ συνολικής διάρκειας 30 ωρών ( 15 ώρες σύγχρονα και 15 ώρες ασύγχρονα) από τις 6/3/2025 έως τις 20/3/2025.

Παρακολούθηση Προγράμματος επιμόρφωσης με τίτλο :“Διαπολιτισμική επικοινωνία και διαθρησκευτική συνύπαρξη  στην ιστορία των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης “διάρκειας σαράντα δύο (42) ωρών και ένα ECTS που διοργανώθηκε  από το κέντρο επιμόρφωσης  και Δια Βίου μάθησης του ΑΠΘ Θεσσαλονίκης(Οκτώβριος-Νοέμβριος 2024)

Παρακολούθηση σε διαδικτυακά σεμινάρια  “Αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία εκπαιδευτικού , ψηφιακού υλικού”(2024), “Γνώση και αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών διάρκειας δύο ωρών απο το ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας-Νεάπολης, και ημερίδας “Καλλιεργώντας πολιτισμικά βιώσιμες προσεγγίσεις για την αναπηρία και την ενταξιακή εκπαίδευση” από το πανεπιστήμιο Πατρών.

Παρακολούθηση διαδικτυακών  σεμιναρίών με θέμα “Σχεδιάζοντας το σχολείο του μέλλοντος : Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του εκπαιδευτικού ” , Ηθικές διαστάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση”, “Πως το Brain Pop ενθαρρύνει και προάγει τη διαφοροποιημένη Παιδαγωγική “, ” Η ηγεσία στο στο σχολείο και την Ορχήστρα”, ” Διαζύγιο μια σύνθετη διαδικασία. Οι  επιπτώσεις του σε παιδιά και εφήβους” στο πλαίσιο κύκλου σεμιναριακών μαθημάτων Teachers Training Teachers του προγράμματος EDUCATE THE EDUCATORS, της Διεύθυνσης Κολλεγίου Αθηνών.

Εκπαιδευτικό σεμινάριο Διαδικτυακό με θέμα “Διδάσκοντας το 1821:λογοτεχνία, ιστορία, τέχνη, μνημεία ”  και “Παιχνίδια με την τέχνη στο σχολείο από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.( Μάρτιος 2025)

Διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα “Γνώση και αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών ” από το Κ.Ε.Π.Ε.Α.  Ιεράπετρας -Νεάπολης  σε συνεργασία με τον ΟΑΣΠ.(Νοέμβριος -2025).

Συμμετοχή στο πρόγραμμα της Διεύθυνσης ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης “Ο κόσμος του Ομήρου και του Ησίοδου”  με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και, στη συνέχεια, η παροχή στους/τις μαθητές/τριες διερευνητικής μάθησης, με
μελέτη όλων των πτυχών των ιστορικών φαινομένων μέσω εγκάρσιας, διαθεματικής, διεπιστημονικής, διαπολιτισμικής-συμπεριληπτικής προσέγγισης.(Νοέμβριος-Μάϊος, 2025).

Συμμετοχή σε ημερίδα για την ενημέρωση στα πλαίσια των δράσεων του Ενεργού Πολίτη στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.(Ιανουάριος 2025).

Επιμορφωτικά σεμινάρια στα πλαίσια του Δικτύου Κωνσταντινούπολη Θεσσαλονίκη της Διεύθυνσης ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, “Κωνσταντινούπολη Θεσσαλονίκη- Μία εκπαιδευτική συνύπαρξη-πολίτες της πόλης -Έλληνες της οικουμένης”. (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2025).

Επιμόρφωση για την αξιοποίηση της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας εκ μέρους των μελών ομάδων δράσης για τον σχολικό εκφοβισμό -stop bulling(15 ώρες σύγχρονα και 15 ώρες ασύγχρονα).

Επιμορφώσεις στα πλαίσια του Δικτύου “Ποντιακός Ελληνισμός- Καμίαν κι αν’ ασπάλλω” της Διεύθυνσης ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης (5 διαδικτυακές συναντήσεις- Μάρτιος-Απρίλιος -Μάϊος 2025).

Επιμόρφωση στο σεμινάριο e Twinning “Εκπαιδευτική Ρομποτική με το Edison” της Εθνικής Υπηρεσίας e Twinning , διάρκειας 6 μηνών.

Επιμόρφωση στο σεμινάριο e Twinning “Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων ” της Εθνικής Υπηρεσίας e Twinning , διάρκειας 6 μηνών.

Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Νηπιαγωγών “Αναγνωρίζω -Προστατεύω” από το  φορέα ΕΛΙΖΑ διάρκειας 15 ωρών -Οκτώβριος 2024.

Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο 6ωρών στο πλαίσιο του ΕΘΔ τα βότανα στη ζωή μας , που συντονίζει το ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας, Μάρτιος 2025.

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , κατόπιν διαδικτυακών επιμορφώσεων,” Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα” της ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας , ήταν επιμορφώτρια στο σεμινάριο e Twinning “Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο Beebot” της Εθνικής Υπηρεσίας e Twinning , διάρκειας 6 μηνών.

Εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας συμμετείχε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου  , Επιστήμες της Αγωγής , και παρακολούθησε 2 Θεματικές Ενότητες  , ΕΚΠ 60-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και ΕΚΠ 62-Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων , διάρκειας 2 εξαμήνων.

 

 

 

Στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες, ένα πρόγραμμα που έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών για την πρόληψη των εγκεφαλικών επεισοδίων, μέσα από τη σύνδεση με τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας – και ειδικά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, συζητήσεις και θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μικρούς “ήρωες της καρδιάς”, μαθαίνοντας πώς να αναγνωρίζουν σημάδια που μπορεί να προειδοποιούν για ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, πώς να ζητούν βοήθεια και πώς να δείχνουν φροντίδα και αγάπη στα ηλικιωμένα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Η ενασχόλησή μας συνοδεύτηκε από το παιδικό βιβλίο του προγράμματος, το οποίο δόθηκε σε κάθε παιδί για να το πάρει στο σπίτι. Το βιβλίο δεν ήταν απλώς μια ιστορία – ήταν ένα σημαντικό εργαλείο σύνδεσης: έφερε τα παιδιά κοντά στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους και άνοιξε δρόμους διαλόγου με τους γονείς για θέματα υγείας, φροντίδας και πρόληψης.

 Ένα ζωτικής σημασίας κομμάτι του προγράμματος ήταν και η εκπαίδευση στη χρήση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112. Τα παιδιά έμαθαν:

  • πώς να πληκτρολογούν σωστά τον αριθμό σε κινητό ή σταθερό τηλέφωνο,

  • να μην ξεχνούν να πατήσουν το πλήκτρο κλήσης,

  • και πώς να μιλούν καθαρά, δίνοντας το όνομά τους και τη διεύθυνσή τους.

Τονίσαμε ιδιαίτερα ότι η γραμμή 112 δεν είναι παιχνίδι, αλλά ένας αριθμός που χρησιμοποιούμε μόνο σε περιπτώσεις πραγματικής ανάγκης. Επίσης, μάθαμε πως το όνομά μας και η διεύθυνσή μας δίνονται μόνο όταν καλούμε το 112 και ποτέ σε αγνώστους ή σε άλλες περιπτώσεις (προσωπικό δεδομένο).

 Για να εμπεδωθούν αυτές οι γνώσεις και να μετατραπούν σε δεξιότητες ζωής, είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να συνεχίσουν την εκπαίδευση αυτή στο σπίτι:

  • εξασκώντας με τα παιδιά την πληκτρολόγηση του αριθμού 112 σε κινητό και σταθερό τηλέφωνο,

  • υπενθυμίζοντας τους την ανάγκη να πατούν το πλήκτρο κλήσης,

  • και κάνοντας προσομοιώσεις όπου το παιδί εξασκείται στο να λέει καθαρά το όνομά του και τη διεύθυνσή του.

Όταν αυτές οι πληροφορίες ενσωματωθούν στην καθημερινότητα, γίνονται αντίδραση και πράξη σε μια κρίσιμη στιγμή. Πρόκειται για γνώσεις που κυριολεκτικά μπορούν να σώσουν ζωές.

Το πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες είναι μια μοναδική ευκαιρία να διδάξουμε στα παιδιά την έννοια της πρόληψης, της ενσυναίσθησης, της προστασίας και του σεβασμού στους μεγαλύτερους – αλλά και να ενισχύσουμε τη συνοχή και τη φροντίδα μέσα στην ίδια την οικογένεια.

Ας συνεχίσουμε όλοι μαζί – εκπαιδευτικοί και γονείς – να διαμορφώνουμε  συνειδητοποιημένους μικρούς πολίτες με αξίες και ευαισθησία που ξέρουν να αγαπούν, να νοιάζονται και να προστατεύουν.

Γιατί οι αληθινοί ήρωες… ξεκινούν από το σπίτι.

Οι ΧΟΠΑ Ήρωες κατακτούν το Παγκόσμιο Ρεκόρ GUINNESS™ ΧΟΠΑ Ήρωες 112: Το πρόγραμμα που μαθαίνει σε όλη την οικογένεια πώς να σώσει μια ζωή! - Δημοτικό Σχολείο Ξηρολίμνης ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ – Σελίδα 8 – Δημοτικό Σχολείο Παλαιφύτου

Στην τάξη μας, ανοίξαμε έναν πολύ ιδιαίτερο και σημαντικό κύκλο συζητήσεων με τα παιδιά με θέμα: “Το σώμα είναι δικό μου”. Μέσα από συζήτηση, παιχνίδι, έκφραση και, φυσικά, αγαπημένα παιδικά βιβλία, εξερευνήσαμε έννοιες όπως τα όρια, η συναίνεση, το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και η σημασία της φωνής μας.

Η αρχή έγινε με το ομώνυμο βιβλίο “Το σώμα είναι δικό μου”, το οποίο μας βοήθησε να κατανοήσουμε ότι κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για το σώμα του. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις, μοιράστηκαν εμπειρίες και αναγνώρισαν καταστάσεις όπου ένιωσαν άβολα ή δεν ήξεραν πώς να αντιδράσουν. Το σώμα μας και τα χέρια μας έχουν το χώρο τους και δεν επιτρέπεται να βγαίνουν απ΄ αυτόν και να μπαίνουν στον χώρο του άλλου.Ακόμα και για μια απλή αγκαλιά πρέπει να έχουμε την άδεια του άλλου.

Συνεχίσαμε με τη “Ντανιέλα λέει όχι”, μια ιστορία που έδωσε στα παιδιά το θάρρος να πουν “όχι” όταν κάτι δεν τους αρέσει ή τα ενοχλεί. Μέσα από τη Ντανιέλα, μάθαμε ότι το “όχι” είναι μια ισχυρή λέξη με  δύναμη και εκτόπισμα που ας παρέχει προστασία.

Με το βιβλίο “Η φωνή σου είναι η δύναμή σου”, προσεγγίσαμε το θέμα του ενδοσχολικού εκφοβισμού. Τα παιδιά αναγνώρισαν καταστάσεις που μπορεί να βιώνουν ή να βλέπουν γύρω τους στο σχολείο και συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιδράσουν, να προστατεύσουν τον εαυτό τους αλλά και να σταθούν στο πλευρό ενός συμμαθητή που έχει ανάγκη. Το βασικό μήνυμα ήταν πως όταν κάτι μας πληγώνει, μιλάμε – γιατί η φωνή μας είναι πραγματικά η δύναμή μας.

Το “Λυπημένο αρκουδάκι” μας βοήθησε να αγγίξουμε με προσοχή και ευαισθησία το δύσκολο ζήτημα της ενδοοικογενειακής βίας. Μέσα από τη σιωπή και τη θλίψη του μικρού αρκούδου, τα παιδιά κατάλαβαν ότι κάποιοι φίλοι τους μπορεί να ζουν δύσκολες καταστάσεις στο σπίτι. Ενθαρρύναμε την έκφραση των συναισθημάτων, τη σημασία του να πλησιάσουν κάποιον συμμαθητή τους  που δείχνει μόνιμα ντροπαλός, αμήχανος, μοναχικός, λυπημένος, να συζητήσουν μαζί του να προσπαθήσουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους και να μιλήσουν σε έναν ενήλικα εμπιστοσύνης. Αναδείξαμε την αξία της φροντίδας και της ασφάλειας που κάθε παιδί δικαιούται να έχει.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το “Μυστικό της Βερονίκης”, μια τρυφερή ιστορία που μας βοήθησε να καταλάβουμε πώς ένα παιδί μπορεί να κρατά μέσα του ένα βάρος και να νιώθει αδύναμο να μιλήσει. Μέσα από τη Βερονίκη μάθαμε ότι τα υπάρχουν “καλά”  και “κακά” μυστικά. Αυτό που μας φαίνεται περίεργο και που μας κάνει να αισθανόμαστε άβολα, που μας βαραίνει πρέπει να το μοιραζόμαστε με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε.

Τέλος, με την “Κίκο και το χέρι”, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως το «καλό» και το «κακό» άγγιγμα, μέσα από έναν κατανοητό και προσεγμένο τρόπο. Το βιβλίο αποτέλεσε αφορμή για  συζητήσεις και δραστηριότητες που έδωσαν στα παιδιά εφόδια για να προστατεύουν τον εαυτό τους.

Αυτό το ταξίδι ήταν γεμάτο αλήθεια, τρυφερότητα και ενδυνάμωση. Στόχος μας δεν ήταν μόνο να προστατεύσουμε τα παιδιά, αλλά να τα ενημερώσουμε, να τους δώσουμε φωνή, να καλλιεργήσουμε τον σεβασμό  για το “άλλο” και ενσυναίσθηση.

Γιατί κάθε παιδί έχει το δικαίωμα:

  • να λέει όχι,

  • να ορίζει το σώμα του,

  • να ζητά βοήθεια,

  • και να νιώθει ασφαλές.

Το σώμα τους, είναι δικό τους. Κι εμείς, δίπλα τους, θα συνεχίσουμε να το υπερασπιζόμαστε με πράξεις, λόγια και αγάπη.

 Το σώμα μου είναι δικό μουmain product photo Η ΦΩΝΗ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ!   Το λυπημένο αρκουδάκι by Eugene Trivizas | GoodreadsΗ Δύναμη της ΒερονίκηςΗ Κίκο και το Χέρι» – Εικονογραφημένο παραμύθι - Ανοικτή ...

Κεντρικό θέμα του καινοτόμου, συνεργατικού αυτού προγράμματος (το οποίο υλοποιείται από την Περιφερειακή Δ/νση  Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κ.Μακεδονίας, την Δ/νση Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών) αποτελεί το όραμα ενός καλύτερου κόσμου για όλους, ιδιαίτερα καίριο στις συνθήκες κρίσης που βιώνουμε όλοι, το οποίο θα προσεγγισθεί μέσα από την κριτική σκέψη και τη δημιουργική ματιά των μαθητών/τριών με όχημα τις Εικαστικές Τέχνες και τη Λογοτεχνία.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι να υποστηρίξει, μέσα από εναλλακτικές προσεγγίσεις,  την ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των μαθητών/τριών και να τους/τις εφοδιάσει με τις δεξιότητες και τα προσόντα που θα τους/τις ενδυναμώσουν και θα τους/τις επιτρέψουν να εξελιχθούν ως προσωπικότητες και να ζήσουν μια δημιουργική ζωή με νόημα, ως άτομα και ως ενεργά μέλη της κοινωνίας. Επίσης:

  • να ενισχύσει τη διαθεματική διεπιστημονική, διερευνητική προσέγγιση της μάθησης καθώς και της δημιουργικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους εμπλεκομένους,
  • να στηρίξει το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου μέσα από ελκυστικές δράσεις μη-τυπικής εκπαίδευσης,
  • να δημιουργήσει προϋποθέσεις εξωστρέφειας του σχολείου μέσω της παρουσίασης του ποικίλου εκπαιδευτικού έργου του στην ευρύτερη κοινωνία.

Το πρόγραμμα αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξουμε, από συγκεκριμένα λογοτεχνικά πεζά κείμενα και ποιήματα, ένα που μας ενέπνευσε και να το δουλέψουμε με τα παιδιά. Η πρόκληση ήταν δελεαστική, αφού διαπιστώσαμε ότι η ενασχόλησή μας με ένα τέτοιο κείμενο μπορεί πράγματι να αλλάξει κάτι στον κόσμο μας, ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους – κάνοντάς μας, αρχικά, καλύτερους ανθρώπους.

Το απόσπασμα που επιλέξαμε είναι το εξής:

Φτάσε όπου δεν μπορείς παιδί μου! Μην ντραπείς αν έπαιξες καλά κι έχασες… Να ντραπείς αν έπαιξες κακά και κέρδισες.”
Νίκος Καζαντζάκης

 Λέξεις-κλειδιά που αναδείξαμε μέσα από το κείμενο: Φτάσε – Έπαιξες – Ντραπείς

ΦΤΑΣΕ: Η λέξη «φτάσε» αποτέλεσε την αφορμή για να μιλήσουμε για την προσπάθεια, τον στόχο, το όνειρο. Εστιάσαμε στη σημασία του να προσπαθεί κανείς, ακόμα κι όταν κάτι φαίνεται δύσκολο ή μακρινό.
Ζωγραφίσαμε “τη σκάλα των ονείρων” και συζητήσαμε:

  • Τι σημαίνει “φτάνω κάπου”;
  • Είναι πάντα εύκολο;
  • Πώς νιώθουμε όταν τα καταφέρνουμε
  • Τι μας βοηθά να συνεχίσουμε όταν κουραζόμαστε;

Έπαιξες:Το παιχνίδι προσεγγίστηκε ως μέσο έκφρασης, διασκέδασης αλλά και μάθησης. Μέσα από βιωματικές δράσεις και συζήτηση, τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήματα όπως:

  • Τι είναι για εσένα «καλό παιχνίδι»;
  • Πώς νιώθεις όταν κερδίζεις;
  • Και πώς όταν χάνεις;
    Αναγνωρίσαμε πως μεγαλύτερη σημασία έχει ο τρόπος που παίζουμε και η χαρά της συμμετοχής, παρά το αποτέλεσμα.

Ντραπείς: Η λέξη «ντραπείς» μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τη ντροπή ως συναίσθημα.

  • Τι είναι η ντροπή;
  • Πότε τη νιώθουμε και γιατί;
  • Είναι κακό να ντρεπόμαστε;

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, δημιουργήσαμε μια αφίσα-κολάζ με τίτλο:
“Η σκάλα των ονείρων – Εσύ, πού θέλεις να φτάσεις;”
Πάνω της τοποθετήσαμε ζωγραφιές των παιδιών, οι οποίες αποτύπωναν τα προσωπικά τους όνειρα και στόχους. Παράλληλα, προάγοντας την παραγωγή λόγου, συνθέσαμε ένα ποίημα, βασισμένο στις λέξεις-κλειδιά και εμπνευσμένο από τις σκέψεις και τα συναισθήματα των παιδιών σχετικά με το θέμα. Το ποίημα αυτόείναι  η φωνή τους, γεμάτη ελπίδα, και δύναμη.

IMG 5184 1

Και το ποιήμα μας:

Παίζω τίμια, παίζω σωστά

με χαμόγελο, με χαρά.

Δε με νοιάζει αν νικώ

φτάνει που τίμια προσπαθώ.

Όποιος κερδίζει με κλεψιά

μένει μόνος στην καρδιά.

 

 

 

Τι είναι τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ®

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα.  Βιβλία σε ρόδες στη θεματική ενότητα : Το νερό

Παρακάτω παρουσιάζονται τα βιβλία που διαβάστηκαν και οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν

ΠΟΥΛΙΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ

τα παιδιά ζωγράφισαν τα πουλιά που ζουν στο νερό

c4f26cdb b023 4cef 952c d747e32f1ad6

Ο ποταμός

Χωρίσαμε σε εικόνες το βιβλίο .Κάθε παιδί  ζωγράφισε  τισ δικές του εικόνες  και φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι.

027ac8ff 78c5 448f 9af8 e15f2a1fbbbe

Μάθαμε το τραγούδι: ¨Από που είσαι ποταμάκι”

 

Η ΔΡΟΣΟΣΤΑΛΙΔΑ

Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

IMG 20250515 141623

Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΗΡΩΑΣ

Τι θα γινότανε αν ο βάτραχος έμενε στο σπίτι;

IMG 20250516 155001

ΑΠΟΦΕΥΓΩ ΝΑ ΣΠΑΤΑΛΩ ΤΟ ΝΕΡΟ

Ζωγράφισε τους τρόπους αποφυγής του νερού

IMG 20250516 134201

Διαβάζουμε το βιβλίο: ‘Η σιωπή του νερού

Οι μαθητές/ριες απαντούν με τη ζωγραφική τους στο ερώτημα:

Γιατί σώπασε το νερό; τι ήχο είχε, το ψάρι περίμενε τον ψαρά;

πως αισθάνθηκε ο νεαρός που απέτυχε να πιάσει το ψάρι;

Η συμβουλή της γιαγιάς ήταν σοφή;

Γιατί δεν άκουγε ο νεαρός τη συμβουλή της γιαγιάς;

Πως ήταν η σιωπή του νερού, τι ήχο έβγαζε;

eikona Viber 2025 05 20 09 04 23 211

Διαβάσαμε το βιβλίο από τους Μύθους του νερού απ΄όλο τον κόσμο: Ό πρίγκιππας της βροχής” και από την χώρα ΑΙΘΙΟΠΙΑ. Γράφουμε τι χώρα που πήγε ο νέος και ζωγραφίζουμε γιατί ονομάστηκε ο πρίγκιππας της βροχής.

 

 

 

IMG 20250526 141611

Διαβάζουμε τον ελληνικό μύθο : ¨Η ΧΙΟΝΗ, Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ¨ . Χωρίζουμε το παραμύθι σε εικόνες και ζωγραφίζουμε τις σκηνές του παραμυθιού τις οποίες τις κολλάμε σε αφίσα. Αυτοσχεδιάζουμε .. τα πουλιά στο δάσος ήταν χρωματιστά. Μόλις η Χιόνη συνάντησε τον γεωργό άλλαξαν χρώματα τα πουλιά , τρόμαξαν κι αυτά και έγιναν μαύρα.

IMG 20250527 132557 IMG 20250527 133050 IMG 20250527 133035 IMG 20250527 152917

Διαβάσαμε και τα υπόλοιπα βιβλία της βαλίτσας και εστιάσαμε στον κύκλο του νερού.

IMG 20250603 150103