Αγαπητοί γονείς,

Η γιορτή του Νηπιαγωγείου μας, στα πλαίσια της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου , θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025,

από τις 9.00 π.μ. έως τις 10.00 π.μ.

Το τμήμα πρόωρης υποδοχής και το ολοήμερο τμήμα δεν θα λειτουργήσουν.

‘Ωρα προσέλευσης: 8.45 π.μ.- 9.00 π.μ.

Η γιορτή θα είναι κλειστή  ( μόνο μαθητές και εκπαιδευτικοί).

Με εκτίμηση,

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων .

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση γονέων στη σχολική μας μονάδα,  στις 22 Οκτωβρίου , ημέρα Τετάρτη , και ώρα 18.30 μ.μ..
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα πραγματοποιηθεί:

  • Ενημέρωση σχετικά με το ωρολόγιο πρόγραμμα και την οργάνωση της σχολικής χρονιάς.

  • Συζήτηση για θέματα λειτουργίας της τάξης και δραστηριότητες που προγραμματίζονται.

  • Ανταλλαγή απόψεων και επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς.

Η παρουσία σας είναι πολύτιμη, καθώς συμβάλλει ουσιαστικά στη συνεργασία σχολείου και οικογένειας για το καλό των παιδιών μας.

Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου.

3LCJ4b0n

Κάθε χρόνο, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού φέρνει σε επαφή άτομα όλων των ηλικιών και υποβάθρων για να διερευνήσουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία μέσω του προγραμματισμού. Το 2025, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού θα διαρκέσει από τις 11 έως τις 26 Οκτωβρίου, με χιλιάδες εκδηλώσεις να λαμβάνουν χώρα σε ολόκληρη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Εκτός από τον κύριο εορτασμό τον Οκτώβριο, πολλές δραστηριότητες πραγματοποιούνται επίσης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Το σχολείο μας συμμετέχει στη συμμαχία Leading Teacher GR-ZACHARIA-100

Τα στάδια της δραστηριότητας αναφέρονται ως εξής:

Αρχικά προηγήθηκε μια εξοικείωση με το ρομποτάκι Beebot και τη λειτουργία του.

Τα νήπια γνωρίζουν τη Beebot και τις δυνατότητες κίνησης της .

WEuBxgLr y41BpA6Q fOla8iWK

1η Δραστηριότητα:
Ένα παιδί στα πλαίσια του θεατρικού παιχνιδιού θα αναπαριστά την αρκούδα.
Στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί ένα τετραγωνισμένο πλαίσιο 12 τετραγώνων 3Χ4 ή χρησιμοποιούμε τα πλακάκια  και νοερά αναπαριστά το δάσος με τη φωλιά της αρκουδίτσας. Σύμφωνα με το σενάριο μας,  η αρκουδίτσα έχασε τη φωλιά της και πρέπει να τη βοηθήσουμε να τη βρει.
Το ένα τετράγωνο είναι η αφετηρία, όπου ξεκινά η αρκουδίτσα και ένα άλλο η φωλιά. Τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν στο πάτωμα τα βελάκια κατεύθυνσης και να “προγραμματίσουν” το παιδί αρκουδάκι να φτάσει στη φωλιά του.
Κάθε φορά που θα αλλάζει το ζευγάρι των παικτών (αρκουδίτσα και προγραμματιστής), θα αλλάζει και η αφετηρία, ώστε να έχει ενδιαφέρον το παιχνίδι.

Uyd AeHnScwjiP3

2η Δραστηριότητα:

Έχουμε δημιουργήσει μια πίστα για το Beebot, με 12 τετράγωνα. Η αρκουδίτσα προσπαθεί να φτάσει στη φωλιά της. Το ένα τετράγωνο είναι η αφετηρία και το άλλο η φωλιά. Τα παιδιά πρέπει να προγραμματίσουν το Beebot ώστε να φτάσει από την αφετηρία στη φωλιά. Κάθε φορά που αλλάζει ο παίκτης, αλλάζει και η διαδρομή.

Dc6iK3k4Zql883kQ i2ifkFAc 9 vfSLIj LRDfJ8fH

3η Δραστηριότητα: Κωδικοποίηση-καταγραφή διαδρομών:

32NtgpVWZW0L8KKpZvSefIl

IMG 20251015 154448

 

Η Αξία της Συγγνώμης.

Η ακρόαση του παραμυθιού με τίτλο “Συγγνώμη” θύμισε ότι όλοι κάνουμε λάθη, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι να τα αναγνωρίζουμε και να προσπαθούμε να τα διορθώσουμε.
Η συγγνώμη φέρνει ξανά την ειρήνη, τη φιλία και τη χαρά. Είναι μια μικρή λέξη με μεγάλη δύναμη!

IMG 20251009 141026

Αποτυπώσαμε στο χαρτί ότι μας εντυπωσίασε αλλά και προσωπικές μας εμπειρίες σχετικές με το θέμα.

 

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι

 

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι

κι έχει ολόχρυσο καπέλο

και χρυσό το πανωφόρι.

Τα παπούτσια του είναι φύλλα ,

που ‘χουν πέσει απ’ τα πλατάνια

και τα μάγουλα του μήλα.  

Κρατάει σάκα από νερό

κι έχει μέσα τα βιβλία

από σύννεφο κι αφρό.

Με του άνεμου  τα ποδάρια

τρέχει  δίχως να τον βλέπεις

στων βημάτων του τα χνάρια ,

διαμαντάκια θε να βρεις ,

σταγονίτσες,  σταγονίτσες

μιας ολόχρυσης  βροχής .

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι,

κατεβαίνει από τα δάση,

κατεβαίνει από τα όρη.

Κι έρχεται για να χτυπήσει

 μια πελώρια καμπάνα,

το σχολείο για να αρχινίσει.

Ο Σεπτέμβρης  πάντα , δες, 

έχει όλα τα παιδάκια

φίλους και συμμαθητές

Ποίημα της Ρένας Καρθαίου

u0Tv1YND

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  26 Σεπτεμβρίου.

Την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  αφού αθληθήκαμε στην αυλή , στην τάξη τονίσαμε  τη σημασία της άσκησης, της συνεργασίας και του σεβασμού μέσα από τον αθλητισμό.
Φτιάξαμε και μια αφίσα για τη γιορτή, με ζωγραφιές, συνθήματα και χρώματα που δείχνουν τη χαρά του να αθλείσαι και να είσαι μέλος μιας ομάδας.
Μέσα από αυτή τη δράση καταλάβαμε ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο νίκη ή ήττα, αλλά συμμετοχή, προσπάθεια και καλή διάθεση!
Περάσαμε υπέροχα και ανυπομονούμε για την επόμενη φορά!

IMG 20251006 145602

Φτιάξαμε και  τρισδιάστατη κατασκευή από το krokotak.

GVw3E5Qi

 

Ημέρα προστασίας των ζώων 4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ.

Δημιουργήσαμε με ζωγραφική και κολλάζ μία ομαδική αφίσα δίνοντας το σύνθημα μας.

IMG 20251007 132510

Φθινοπωρινά φύλλα και χρώματα.

IMG 20251007 151409 IMG 20251007 151400

Και άλλα φθινοπωρινά φύλλα με μια άλλη δική μας φανταστική τεχνική.

Ρίξαμε χρώματα φθινοπωρινά σε άσπρο χαρτόνι και τα απλώσαμε με τις παλάμες μας. Η αίσθηση του βαψίματος φανταστική: “σαν να απλώσαμε κρέμα από χρώματα”. Στέγνωσε η μια πλευρά και βάψαμε και την άλλη.

IMG 20251015 131703IMG 20251015 131709IMG 20251015 132052IMG 20251015 135051IMG 20251015 135056

Πήραμε τα φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου και φτιάξαμε  το περίγραμμα τους.

IMG 20251015 140221 IMG 20251015 140956

Αυτό το περίγραμμα το κόψαμε και σχηματίσαμε ένα νέο πάνω στα βαμμένα με φθινοπωρινά χρώματα χαρτόνια μας.Τα κόψαμε και στη συνέχεια φτιάξαμε τα νεύρα όπως είναι τα αληθινά.

IMG 20251015 143708 IMG 20251015 144839 IMG 20251015 144850 IMG 20251015 144852 IMG 20251015 150252 IMG 20251015 154448

Φτιάξαμε κι άλλα φύλλα με χρυσό ανεξίτηλο μαρκαδόρο και βάψαμε με λαδοπαστέλ και φθινοπωρινά χρώματα ανάμεσα .

Δείτε το αποτέλεσμα:

xJ44PXIK P9FDblfN

Φθινοπωρινά δέντρα

Με το άλλο χαρτόνι που είχαμε βάψει με τις παλάμες μας και τον κύλινδρο από τα ρολά κουζίνας που τον βάψαμε με καφέ τέμπερες φτιάξαμε φθινοπωρινά δεντράκια. Με ανεξίτηλους μαρκαδόρους ζωγραφίσαμε πάνω στο χρωματιστό χαρτόνι σπείρες, τεθλασμένες , κάθετες οριζόντιες γραμμές , ομόκεντρους κύκλους κλπ.

IMG 20251017 151720

 

Φθινοπωρινά φρούτα

hqYFjYX  

IMG 1787IMG 1798

 

Πρωτοβρόχια.

IMG 20251001 144446IMG 20251001 144450IMG 1793IMG 1794

Αρχικό του ονόματος μας.

IMG 20250929 130013 IMG 20250929 130018

Γραμμμές 

IMG 1792IMG 1790IMG 1789

Κολλάζ

IMG 1796

Αγαπητοί γονείς,

Με ιδιαίτερη χαρά σας υποδεχόμαστε στο 3ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου και σας ευχόμαστε μια  ευχάριστη και δημιουργική σχολική χρονιά !

Η αρχή της σχολικής χρονιάς είναι μια περίοδος προσαρμογής  ειδικά για τα προνήπια που έρχονται για πρώτη χρονιά στο νηπιαγωγείο και προϋποθέτει ετοιμότητα όλων όσων εμπλέκονται σε αυτήν (μαθητές , εκπαιδευτικοί και γονείς).

Η συνεργασία και η υποστήριξη  σχολείου και οικογένειας τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους στα πλαίσια της ομαλής προσαρμογής των νηπίων , θα τα αποφορτίσει συναισθηματικά και θα τα βοηθήσει να νιώσουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη.

 

Ακολουθούν κάποιες πολύ βασικές πρακτικές οδηγίες για να ξεκινήσει ομαλά η σχολική χρονιά :

ΩΡΑΡΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ώρα προσέλευσης: 8:15 – 8:30
Ώρα αποχώρησης: 13:00

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ώρα προσέλευσης: 7:45 – 8:00 για όσα παιδιά έχουν δηλώσει πρόωρη υποδοχή ή 8:15 – 8:30 για όλους τους υπόλοιπους μαθητές
Ώρα αποχώρησης: 16:00

Η ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΟΥΝ.

Την ημέρα του αγιασμού στις εισόδους των τάξεων θα υπάρχουν οι λίστες με τα ονόματα των μαθητών/μαθητριών των τμημάτων 

Παρακαλούμε πολύ για την αυστηρή συνέπεια από μέρους σας στην τήρηση του σχολικού ωραρίου. Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την υλοποίηση του ωρολογίου προγράμματος.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ –ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
Οι πόρτες των τάξεων θα ανοίγουν ακριβώς την ώρα έναρξης της προσέλευσης και της αποχώρησης και θα κλειδώνονται αμέσως μετά του χρόνου λήξη τους .

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΦΙΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ -προνήπιων και νηπίων- στο σχολικό περιβάλλον, την γνωριμία με τον χώρο (αίθουσες, αυλή, τουαλέτες κ.τ.λ.) τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Σε κάθε περίπτωση στην αρχή είναι σημαντικό το παιδί να προσέρχεται και να αποχωρεί με συγκεκριμένο άτομο προκειμένου και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τους γονείς/συνοδούς των μαθητών τους. Επίσης οι γονείς φροντίζουν αυτή την περίοδο προσαρμογής να είναι διαθέσιμοι οι ίδιοι ή άλλος ενήλικας για να παραλάβει το παιδί σε περίπτωση που κλαίει έντονα και αρνείται να παραμείνει στο σχολείο. Στη φάση της προσαρμογής των παιδιών είναι δυνατόν να εφαρμοστούν εξατομικευμένες ενέργειες που θα αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί και θα προτείνουν στους γονείς, προκειμένου να διευκολυνθούν παιδιά με ιδιαίτερες δυσκολίες. Υποχρέωση των γονέων, να ενημερώνουν τηλεφωνικά το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του παιδιού και κυρίως ασθένειας.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Απαραίτητα επιλέγετε μια ευρύχωρη σχολική τσάντα όπου μέσα θα υπάρχουν καθημερινά:

  • το δεκατιανό σε τάπερ –με ονοματεπώνυμο
  • καθαρή πετσέτα φαγητού
  • παγούρι ή μπουκαλάκι νερό- με ονοματεπώνυμο
  • μια σακούλα με πλήρη αλλαξιά ρούχων με ονοματεπώνυμο (και εσώρουχα, κάλτσες) ανάλογα με την εποχή.
  • Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται στην τσάντα άλλα αντικείμενα, όπως παιχνίδια κ.α.

Παρακαλείσθε να χρησιμοποιείτε ανεξίτηλο μαρκαδόρο για να αναγράφετε το ονοματεπώνυμο του παιδιού στα προσωπικά του αντικείμενα αλλά και να το ενθαρρύνετε να ετοιμάζει μαζί σας την τσάντα του ώστε να αναγνωρίζει τα πράγματά του και να είναι υπεύθυνο για αυτά. Η προετοιμασία, η χρήση της στο σχολείο και η φροντίδα της σχολικής τσάντας από το ίδιο το παιδί, είναι πολύ σημαντική.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το παιδί έρχεται στο σχολείο με άνετα καθαρά ρούχα και παπούτσια(κορδόνια, ζώνες ,τιράντες, φερμουάρ, κουμπιά  αποφεύγονται συστηματικά) και δεν φορά κοσμήματα αξίας για τον κίνδυνο απώλειάς τους αλλά και ασφάλειας.

ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ στην διαχείριση της σχολικής τσάντας και στην τουαλέτα

Κατά την είσοδό τους στην τάξη τα παιδιά δεν εξυπηρετούνται από τους γονείς στην τακτοποίηση των προσωπικών τους αντικειμένων (τσάντας, φαγητού μπουφάν κ.τ.λ.) αλλά παραδίδουν τα παιδιά στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό  στην είσοδο του κτιρίου και αποχωρούν άμεσα. Οι εκπαιδευτικοί τα καθοδηγούν να τακτοποιούν τα πράγματά τους με στόχο να αυτοεξυπηρετούνται και να γίνουν υπεύθυνα και αυτόνομα. Επίσης η αυτοεξυπηρέτηση στην τουαλέτα είναι υποχρεωτική και οι γονείς φροντίζουν συστηματικά για την εκπαίδευση των παιδιών τους στον τομέα αυτό και προωθούν την αυτονόμησή τους στην καθαριότητα του σώματος, των χεριών και την διαδικασία ντυσίματος – αλλαγής ρούχων, ώστε στο σχολείο να είναι ανεξάρτητα και αυτοεξυπηρετούμενα.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τροφές όπως: πατατάκια, γαριδάκια κ.α., τυποποιημένα γλυκά, τρόφιμα με σοκολάτα, αναψυκτικά με ανθρακικό, τσίχλες, καραμέλες κ.τ.λ.  αντενδείκνυται και πρέπει να αποφεύγονται. Προτείνονται υγιεινές τροφές όπως σπιτικά σάντουιτς ή τοστ με τυρί και λαχανικά, γιαούρτι, σπιτικό κέικ, χυμοί και φρούτα (ΟΧΙ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ!) πλυμένα και καθαρισμένα σε τάπερ κτλ και γενικά ότι τρώει το παιδί σας με ασφάλεια και χωρίς πίεση.

ΣΙΤΙΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ –ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΦΑΓΗΤΟ

Όσα παιδιά έχουν εγγραφεί στο ολοήμερο ετοιμάζουν μια επιπλέον τσάντα που φέρνουν μαζί τους το πρωί , αυτή του μεσημεριανού φαγητού. 

  • Το μεσημεριανό του παιδιού δηλ το/τα φαγητοδοχείο/α  (μπολ κατάλληλο για θερμοθάλαμο- ζέσταμα)με το φαγητό /τυρί /σαλάτα, ξεχωριστή πετσέτα για το ολοήμερο, και χαρτοπετσέτα με πιρούνι ή κουτάλι , κατά περίπτωση, το φέρνετε στο σχολείο από το πρωί μέσα σε διαφορετικό σακουλάκι ή τσαντάκι φαγητού όπου επάνω αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  • Τοποθετείται από το παιδί στο ψυγείο –ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΟ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΕ
  • Τα παιδιά παίρνουν το φαγητό τους στην τραπεζαρία το μεσημέρι (13:15) και αν χρειάζεται ζέσταμα (δεν είναι κρύο Σαντουιτς ή κάτι σχετικό που τρώγεται κρύο) η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός του ολοήμερου βοηθάει στο να ζεσταθεί στον θερμοθάλαμο.Τα παιδιά τρώνε μόνα τους και εκπαιδεύονται από το σπίτι αλλά  και στο σχολείο να ανοίγουν- κλείνουν τα μπολ και να μαζεύουν τα πράγματα του φαγητού τους στο ειδικό τσαντάκι αφού τελειώσουν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ –ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ

Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ολοήμερου προγράμματος προβλέπεται χρόνος χαλάρωσης /ύπνου. Για την υλοποίηση της ώρας αυτής, οι γονείς φέρνουν στο σχολείο:

  1. μικρό μαξιλαράκι μέσα σε μαξιλαροθήκη
  2. σεντονάκι
  3. κουβερτούλα(τους χειμωνιάτικους μήνες)

Ενημέρωση σας αναφορικά και λεπτομερώς για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, το πρόγραμμα σπουδών, και άλλες δράσεις θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο μήνα , σε απογευματινή συνάντηση των εκπαιδευτικών με τους γονείς σε απογευματινή ώρα -για την οποία θα λάβετε ειδική πρόσκληση.

Σας προτρέπουμε  να περιηγηθείτε στο ιστολόγιο του σχολείου και να βρείτε πολλά χρήσιμα άρθρα που θα σας ενημερώσουν για θέματα λειτουργίας του νηπιαγωγείου και θα λύσουν τυχόν απορίες σας!

Με εκτίμηση ,

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Καθώς φτάνουμε στο τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, θα θέλαμε από καρδιάς να σας εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για την αμέριστη υποστήριξη, την εμπιστοσύνη και τη διαρκή συνεργασία σας καθ’ όλη τη διάρκειά της.

Η συμβολή σας στο έργο μας ήταν πολύτιμη και καθοριστική, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο. Με την ενεργή συμμετοχή σας, την προθυμία σας να βοηθήσετε και την ενίσχυση των δράσεών μας, καταφέραμε να προσφέρουμε στα παιδιά ένα ζεστό, δημιουργικό και ασφαλές περιβάλλον μάθησης και ανάπτυξης.

Η παρουσία σας στις σχολικές εκδηλώσεις, η στήριξή σας στις δραστηριότητες και οι κοινοί μας στόχοι ενίσχυσαν το πνεύμα συνεργασίας και συνέβαλαν στη διαμόρφωση μιας υγιούς και χαρούμενης σχολικής κοινότητας.

Σας ευχαριστούμε που σταθήκατε συνοδοιπόροι στο εκπαιδευτικό μας ταξίδι και που εμπιστευθήκατε σε εμάς ό,τι πολυτιμότερο έχετε — τα παιδιά σας.

Ευχόμαστε σε εσάς και τις οικογένειές σας ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και δημιουργικό καλοκαίρι.

Με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη,

Οι νηπιαγωγοί

 

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν11 νήπια και 22 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου μέσα από μια κοινή δράση με θέμα την ειρήνη και τις αξίες που τη συνοδεύουν.

Στόχος της συνάντησης ήταν να προάγουμε τη συνεργασία ανάμεσα σε παιδιά διαφορετικών ηλικιών, να ενισχύσουμε τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων, και να δημιουργήσουμε μαζί ιστορίες και έννοιες που δίνουν νόημα σε μια πιο ειρηνική κοινωνία.

🔸 Στην αρχή, πραγματοποιήθηκε μια σύντομη γνωριμία μεταξύ των παιδιών και εξηγήθηκε ο σκοπός της δραστηριότητας.

🔸 Στη συνέχεια, δημιουργήθηκαν πέντε μικτές ομάδες, αποτελούμενες από 2-3 νήπια και 4-5 μαθητές/τριες Γυμνασίου. Κάθε ομάδα έλαβε 10 λέξεις-κλειδιά: ειρήνη, ισότητα, αγάπη, φιλία, διαφορετικότητα, αποδοχή, διάλογος, διαφωνία, άνθρωπος, χώρα, και μέσω της συνεργασίας και της φαντασίας, δημιούργησαν μικρές ιστορίες και παραμύθια.

🔸 Οι ιστορίες αυτές διαβάστηκαν ή αφηγήθηκαν στην ολομέλεια της τάξης από τους/τις μαθητές/τριες του Γυμνασίου ή τα ίδια τα νήπια, δίνοντας την ευκαιρία σε όλους να ακούσουν τη δύναμη του συλλογικού λόγου.

🔸 Ακολούθησε μια δεύτερη δραστηριότητα: τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε αμιγείς ομάδες (δύο ομάδες νηπίων και τρεις εφήβων) και προσπάθησαν να ορίσουν έννοιες όπως ειρήνη, φιλία, ισότητα, κατανόηση, δικαίωμα, συνεργασία. Οι ορισμοί καταγράφηκαν και παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια, δίνοντας μια όμορφη εικόνα για το πώς αντιλαμβάνονται αυτές τις έννοιες παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

🎨 Το αποκορύφωμα της δράσης ήταν η συγγραφή των παραμυθιών από τους μαθητές του Γυμνασίου και η εικονογράφησή τους από τα νήπια, προσφέροντας ένα υπέροχο παράδειγμα παιδαγωγικής συνέργειας, φαντασίας και έκφρασης.


Η συνύπαρξη, η συνεργασία, ο σεβασμός και η δημιουργικότητα αναδείχθηκαν ως βασικά στοιχεία αυτής της εκπαιδευτικής συνάντησης. Ήταν μια εμπειρία που άγγιξε καρδιές και έδειξε με τον πιο όμορφο τρόπο ότι όταν ενώνονται φωνές – μικρές και μεγάλες – μπορούν να δημιουργήσουν κάτι αληθινά σημαντικό.

Αξίζει να συνεχίσουμε τέτοιες δράσεις που “χτίζουν” δεσμούς, ενισχύουν την κατανόηση και καλλιεργούν τις αξίες που θέλουμε να βλέπουμε στον κόσμο γύρω μας.

20250513 120757 20250513 090051 Antigrafh 20250513 090056 Antigrafh 20250513 091958 Antigrafh 20250513 092116 Antigrafh 20250513 092116 20250513 092117 20250513 094235 20250513 101650 20250513 101747 20250513 101809 20250513 101844 20250513 101921 20250513 101947 20250513 102000 20250513 102010 20250513 102033 20250513 102050 20250513 102325 20250513 102422 20250513 102446 20250513 102507 20250513 102511 20250513 102655 20250513 102659 20250513 102751 20250513 110005 20250513 111157 20250513 120603 20250513 120608