Χειμώνας

IMG_7718P1250140

 

P1250138

P1250139

 

 

TO XIONI – O XΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ

  • Συζητήσαμε για το χιόνι (τι χρώμα έχει, πως φτιάχνεται, πότε έχουμε χιόνια κ.λ.π.)
  • Τραγουδήσαμε : «Φρόστυ, ο χιονάνθρωπος»

Είμαι ο Φρόστυ, ο χιονάνθρωπος παιδιά

έχω ένα καρότο για μύτη και για μάτια δυο κουμπιά

είμαι ο Φρόστυ, μ’ ένα κόκκινο κασκόλ

έχω μια μεγάλη σκούπα και καπέλο φοβερό.

Μα κάθε βράδυ αργά αργά, σας λέω το μυστικό

όλοι οι χιονάνθρωποι στήνουμε χορό

είμαι ο Φρόστυ μ’ ένα κόκκινο κασκόλ

έχω μια μεγάλη σκούπα και καπέλο φοβερό.

Είναι ο Φρόστυ, ο χιονάνθρωπος παιδιά

έχει ένα καρότο για μύτη και για μάτια δυο κουμπιά.

Φρόστυ γλυκούλη, σ’ αγαπάμε αληθινά

και πιστεύουμε πως έχεις μια ζεστή ζεστή καρδιά.

Μα κάθε βράδυ αργά αργά σας λέω το μυστικό

όλοι οι χιονάνθρωποι στήνουμε χορό

είμαι ο Φρόστυ μ’ ένα κόκκινο κασκόλ

έχω μια μεγάλη σκούπα και καπέλο φοβερό.

  • Είδαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» του Μ.Κοντολέων».
  • Μάθαμε το ποίημα:«Ο Χιονάνθρωπος» της Έλλης Αλεξίου

Πιπεριά για μύτη, κάρβουνα για μάτια
για τα δυο του χέρια, ξύλα δυο κομμάτια.
Να, και για καπέλο μια παλιοκανάτα
κοντοστρουμπουλάτος σα χοντροπατάτα.
Όσοι θα περνάνε και θα τον κοιτάζουν
θα χαμογελάνε…..και θα τον θαυμάζουν.

  • Παίξαμε: «Πως το νερό μετατρέπεται σε χιόνι…»

(ξαπλώσαμε στην μοκέτα και γίναμε νεράκι που βρίσκεται στο έδαφος, ένα παιδί ήταν ο ήλιος που ζέσταινε το νερό, μετά γίναμε σύννεφα, βροχή, χιόνι)

  • Κάθε παιδί έκανε τον χιονάνθρωπο του.

ΜΕΣΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ

  • Συζητήσαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης του κρύου: ζεστά ρούχα, χαλιά, μέσα θέρμανσης.
  • Είδαμε φωτογραφίες από διάφορα μέσα θέρμανσης (καλοριφέρ, τζάκι, σόμπα, κλιματιστικό κ.ά.) και τα παιδιά κατονόμασαν αυτά που ήξεραν.
  • Συζητήσαμε για το πως ζεσταίνονταν οι άνθρωποι τα παλιά τα χρόνια και επίσης για το πως ζεσταίνονται τα ζώα, αν έχουν και αυτά καλοριφέρ κ.λ.π.
  • Μετρήσαμε πόσα καλοριφέρ έχουμε σε κάθε τάξη και συζητήσαμε για το είδος της θέρμανσης που έχει ο καθένας σπίτι του.

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΡΟΥΧΑ

  • Μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε τον χειμώνα.
  • Είπαμε ποια γνωρίζουμε  και  σε τι μας χρησιμεύουν τα χειμωνιάτικα ρούχα.
  • Τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα σε ποιο μέρος του σώματος τα φοράμε.
  • Είδαμε τα στάδια παραγωγής από το πρόβατο στο μαλλί αφού τον χειμώνα φοράμε μάλλινα ρούχα.

ΟΙ ΕΣΚΙΜΩΟΙ

  • Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες των Εσκιμώων αλλά και των σπιτιών τους (igloo) και συζητήσαμε: που ζουν, πως ζουν οι Εσκιμώοι, με τι τρέφονται, πως φτιάχνουν τα ρούχα τους, από τι είναι φτιαγμένα τα σπίτια τους.
  • Μάθαμε το ποίημα: «Οι Εσκιμώοι».

Οι Εσκιμώοι μένουνε σε μέρη παγωμένα.

Ακόμα και τα σπίτια τους με πάγο είναι φτιαγμένα. 

Μ’ έλκηθρα ταξιδεύουνε, τις φώκιες κυνηγούνε. 

Και για να μην κρυώνουνε, γούνες χοντρές φορούνε.

  • Κάναμε ομαδικό κολλάζ: «H ζωή στους πάγους».

ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ

  • Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο ντοκιμαντέρ σχετικά με την ζωή των ζώων που ζουν στον Βόρειο Πόλο (πιγκουίνοι, πολικές αρκούδες, φώκιες κ.ά.) .
  • Συζητήσαμε για το τι τρώνε τα ζώα, τις συνθήκες που επικρατούν εκεί.
  • Περπατήσαμε όπως οι πιγκουίνοι.

ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ

  • Είδαμε φωτογραφίες αθλητών του καλλιτεχνικού πατινάζ και αγώνων σκι. Τις περιγράψαμε, τα παιδιά μίλησαν για τις δικές τους  εμπειρίες.
  • Κατασκεύασε το κάθε παιδί τον δικό του σκιέρ.
  • Κινηθήκαμε όπως οι αθλητές των φωτογραφιών. Πήραμε τις ανάλογες στάσεις σώματος.

ΑΛΚΥΟΝΑ – ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ

  • Διαβάσαμε το μύθο της Αλκυόνας όπου μεταμορφώθηκε από το Δία σε ένα όμορφο πουλί και αναζητήσαμε εικόνες στο διαδίκτυο.
  • Εικονογραφήσαμε το μύθο.
  • Ακούσαμε στο youtube ένα τραγουδάκι που μιλάει για την Αλκυόνα και χορέψαμε στους ρυθμούς του.

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

  • Ψάξαμε, βρήκαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και στα βιβλία μας, μαζέψαμε φωτογραφίες και φτιάξαμε  έναν πίνακα  αναφοράς  με τα  Ζώα σε  Χειμερία  Νάρκη.