3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΒΙΒΛΙΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Μαρ 20104

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ :«ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ»                                                                  Α) Εισαγωγικά Το να διαβάζει το παιδί βιβλία δεν είναι γενετικά προκαθορισμένο, αλλά είναι τέχνη, που αποκτιέται. Με την εκδήλωση αυτή ευελπιστούμε να μεταδώσουμε στα παιδιά όχι μόνο τη χαρά της ανάγνωσης αλλά και την απόλαυση της εξερεύνησης του κόσμου των λέξεων και των ιδεών. Η εφαρμογή εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας, η αξιοποίηση της εικόνας και του έντεχνου λόγου μαζί και η ίδια η θεματολογία από μόνη της (Άνοιξη και βιβλίο ή βιβλίο και Άνοιξη) δίνει ίσως απεριόριστες διαστάσεις στη μαθησιακή διαδικασία. Επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να εκφράσει τις ιδέες του, να ταυτιστεί με ήρωες, να επέμβει στην πλοκή της ιστορίας και να την επεκτείνει, να πλάσει με το νου του εικόνες, παραστάσεις και σκηνές, να φανταστεί πιθανά σενάρια, να «παίξει» την ιστορία, που άκουσε, να συγκρίνει τα γεγονότα της ιστορίας με τα δικά του βιώματα, να αυτοσχεδιάσει, να συνθέσει, να δημιουργήσει και γενικά να περάσει όμορφα μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου. Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να αναδείξουμε το βιβλίο ως πηγή γνώσης και ευχαρίστησης. Σε αντιδιαστολή με την τηλεόραση, που διαμορφώνει παθητικούς δέκτες, το βιβλίο καλλιεργεί γλώσσα πλούσια, αρμονική με λέξεις προσεχτικά διαλεγμένες, οι οποίες μπορούν να εκφράσουν έννοιες και συναισθήματα, που στην καθημερινή τους χρήση ισοπεδώνονται κυριολεκτικά.  Β) Στόχοι 

Ευρύτεροι

           Να αγαπήσουν το παιδικό βιβλίο και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο διάβασμα.          Να μάθουν να συνεργάζονται           Να εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους (προφορικός και γραπτός λόγος, ζωγραφική, θέατρο, τραγούδι, κίνηση)          Να αποκτήσουν βασικές γνωστικές δεξιότητες όπως να είναι ικανά να συγκεντρώνονται, να φτιάχνουν παραστάσεις, να αντιλαμβάνονται οπτικοακουστικά ερεθίσματα, να τοποθετούν στη σειρά τα γεγονότα, να συλλογίζονται, να αιτιολογούν, να κρίνουν, να προβλέπουν, να συμπεραίνουν κλπ    

Διδακτικοί

           Να αναπτύξουν γνώσεις γύρω από τα βιβλία (εξώφυλλο, τίτλος, συγγραφέας, σελίδες, περιεχόμενα, εικονογράφηση κλπ)          Να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά είδη του γραπτού λόγου (μύθοι, μυθολογία, παραδοσιακά παραμύθια, πεζός και έμμετρος λόγος, αφηγηματικά και επεξηγηματικά κείμενα κλπ)          Να αναπτύξουν γνώσεις για το τεχνικό κομμάτι της ανάγνωσης (διαβάζουμε από πάνω προς τα κάτω, από αριστερά προς τα δεξιά, διαβάζουμε το κείμενο και όχι τις εικόνες, γνωρίζουν την αρχή και το τέλος του βιβλίου, αναγνωρίζουν τα ονόματα ηρώων και στερεότυπες εκφράσεις, αναπτύσσουν οπτικό λεξιλόγιο, αντιλαμβάνονται τη διαφορά εικόνας – κειμένου και τη σύνδεση εικόνας – περιεχόμενου κλπ)          Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο με τη συμμετοχή τους στη συζήτηση, με αποστήθιση στίχων και διαλόγων, με διατύπωση ερωτήσεων και υποθέσεων, με επαναδιηγήσεις κλπ  Γ) Μέθοδοι και τεχνικές παρουσίασης Πορεία διδασκαλίας 1)   Κάνουμε μια εισαγωγή για το βιβλίο (μορφή, τίτλος, συγγραφέας, εικόνα εξώφυλλου κλπ)2)   Δίνουμε πληροφορίες σχετικά με το θέμα (ποιοι είναι οι ήρωες, προσδιορίζουμε τον τόπο και το χρόνο της ιστορίας κλπ) για να τονώσουμε το ενδιαφέρον και τα παιδιά κάνουν υποθέσεις3)   Επιλέγουμε τρόπο παρουσίασης : 

Αφήγηση

           Τονισμός φωνής :  αυξομειώνουμε την ένταση της φωνής (ψιθυριστά ή δυνατά ανάλογα με την πλοκή), κάνουμε παύσεις με σκοπό να προκαλέσουμε αγωνία ή να τονίσουμε κάποιο κεντρικό σημείο της ιστορίας          Δραματοποιημένη αφήγηση :  αλλάζουμε τη χροιά της φωνής μας στους διάλογους ανάλογα με το ποιος μιλά (γέρος – βαριά, δικαστής αυστηρή), χρησιμοποιούμε κινητικά σχήματα και ήχους σε σκηνές της ιστορίας, όπου χρειάζεται          Παρεμβάλλουμε προσωπικά σχόλια για να δείξουμε προσωπικό ενδιαφέρον (Άραγε παιδιά τι θα γίνει μετά. Για να δούμε τι θα γίνει, έχω μεγάλη περιέργεια), ευχαρίστηση, αγωνία ή λύπη (επιφωνήματα) Άλλοι τρόποι παρουσίασης           Ανάγνωση με ταυτόχρονη επίδειξη εικόνων          Ανάγνωση κειμένου κάθε σελίδας ακολουθούμενη με επίδειξη εικόνας          Ανάγνωση ολόκληρου του βιβλίου και παρουσίαση εικόνων στο τέλος 4)   Επαναδιηγούνται τα παιδιά την ιστορία.5)   Σχολιάζουμε τους χαρακτήρες και τα συναισθήματα των ηρώων6)   Σχολιάζουμε τις ενέργειες του ήρωα και τα αποτελέσματα και προκαλούμε τα παιδιά να προβλέψουν την εξέλιξη της ιστορίας αν ο ήρωας ενεργούσε διαφορετικά.7)   Διηγούνται προσωπικές εμπειρίες, που συνδέονται με κάποιο από τα γεγονότα8)   Παρεμβάλλουν ή επεκτείνουν με επεισόδια από άλλες γνωστές ιστορίες (παραμυθοσαλάτα)  Δ) Εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης – επεκτάσεις           Ακρόαση ιστορίας (σύμφωνα με την παραπάνω πορεία) και δραματοποίηση ή / και κουκλοθέατρο          Ακρόαση ιστορίας χωρίς εικόνες Ú εικονογράφηση της ιστορίας και ασκήσεις διαδοχής των γεγονότων          Συγγραφή κειμένου (φτιάχνω μια ανοιξιάτικη ιστορία) από :„  Παρατήρηση εικόνας ή πίνακα ζωγραφικής, που έχει ένα ανοιξιάτικο θέμα. Εργάζονται κατά ομάδες, επιλέγουν πρώτα έναν τίτλο.„ Τρία στοιχεία, που δίνονται μέσα σε φράσεις για την αρχή, τη μέση και το τέλος (ιστορία σάντουιτς) „ Συνδυασμό στοιχείων :  εικόνα – φράση – λέξη (σύνθεση ιστορίας)„ Μια παρέα ανοιξιάτικων λέξεων (σχετικές, παράγωγες, συνώνυμες, αντίθετες)  Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες ολοκληρώνονται με την έκδοση ενός βιβλίου.          Ακούω ποιήματα και φτιάχνω το δικό μου ποίημα (συμπληρώνουν τις ομοιοκαταληξίες -> φτιάχνουν δίστιχα κατά ομάδες και τα συνδυάζουν για να φτιάξουν ολόκληρο ποίημα) 

από κάτω από: ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΙΒΛΙΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

on TIME

Μάρτιος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Kατηγορίες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΑ

ΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ (1) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1) ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ (1) ΑΤΥΠΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (1) ΑΦΙΣΑ (1) ΒΙΒΛΙΟ (1) ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (1) ΓΟΝΕΙΣ - ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ (1) ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΓΛΩΣΣΑ (1) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (1) ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΑΙΔΙ (1) ΕΓΓΡΑΦΕΣ (1) ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΟΝΕΩΝ (2) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΤΗΣΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ (1) Εξ Αποστάσεως Επαφή (22) Εξ Αποστάσεως Επαφή-Μαθαίνω Σπίτι (15) ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1) ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (1) ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ (1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1) Μένουμε Σπίτι Δημουργικά -Δραστηριότητες (5) Νεανικός διαβήτης (1) ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ (1) ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (1) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ (1) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1) ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1 (1) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ (1) ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (1) Συγγραφή παραμυθιού (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (1) ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)

Ιστορικό

3 12 1

Καλωσορίσατε στον ιστότοπό μας και  σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση !

Σύμφωνα με την με Αριθ. πρωτ. Φ.10/103443/Δ1/25-08-2022  Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4582Β/30-08-2022,

αποφασίστηκε η συγχώνευση των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων μας, του 3ου και του 10ου Ελευθερίου-Κορδελιού. 

Πλέον, τα δύο νηπιαγωγεία θα αποτελούν ένα νηπιαγωγείο με την ονομασία :

3ο 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου-Κορδελιού

Επίσης σύμφωνα με την με Αρ.πρωτ.:14241/27-09-2022 ΑΠΟΦΑΣΗ της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ορίστηκε η Προϊσταμένη του 10ου Νηπιαγωγείου, Θωμαή Καραγεώργου, ως  Διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου.  

Για να μας γνωρίσετε : 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :

  • 4 ΠΡΩΪΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
  • 3 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 
  • 2 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ
  • 1 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ 

   ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2 ΤΚ 56334

  ΣΥΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 12ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

 ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310 762120    

 e-mail: 3nipelef@sch.gr

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 :

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Θωμαή Καραγεώργου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :

1ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ :  Αναστασία Μαραζοπούλου

2ο ΠΡΩΪΝΟ  ΤΜΗΜΑ : Τριάδα (Λίτσα) Κατσαούνου

3ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ  : Αντωνία (Τάνια) Μπιτζιώνη

4ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ : Στυλιανή (Στέλλα) Τσιγάρα

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Κυριακή (Κική) Αναστασιάδου – Δούκισσα Μαργαρίτου

2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ :  Στυλιανή (Στέλλα) Λαζαρίδου – Δέσποινα Μουρούζη

3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Θωμαή Καραγεώργου –  Σύλβια Γραμματικοπούλου

ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ :  Ευτυχία Τσαπνίδου & Δεμηρτζίδου Ιωάννα-Μαρία

 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ : Αθηνά Μπεμπλιδάκη

ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΕΠ-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ): Δήμητρα Μαργαριτίδη-Μπρώβα

ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ):  Θεοδώρα (Ντόρα) Μίσχου – Κων/να Μπίσκου – Λιζέτα (Ζέτα) Νέτα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ : Φωτεινή Φέλλια

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024

χρονια 2023 2024

 

 

 

 

 

ΠΡΟΦΙΛ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:profil

 

Το προφίλ του σχολείου μας χαρακτηρίζεται από τρεις παράλληλες λειτουργίες :

1) το ολοήμερο πρόγραμμα

2) την ειδική αγωγή

3) τη διαπολιτισμική εκπαίδευση

 

Μέσω του Υπουργείου Παιδείας συμμετέχει στα προγράμματα ΕΣΠΑ ανάπτυξης υποστηρικτικών δομών (Σύσταση ΕΔΕΑΥ : Επιτροπή διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης) και εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλη Στήριξη μαθητών).

DimosiotitaEDEAY_1617_Afisa

 

 

DimosiotitaEKSEID_1617_Afisa

 

Επιπλέον συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και φιλοξενεί τελειόφοιτους του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για την πρακτική άσκησή τους, τη διπλωματική εργασία τους ή τη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών. Η αλληλεπίδραση αυτή με το Πανεπιστήμιο προάγει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και την εμπειρία με τη σύγχρονη τεχνογνωσία στις επιστήμες της μάθησης.

 

 

 pencil ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

 

Όλες οι παραπάνω δράσεις συντονίζονται με σημείο αναφοράς το γενικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας.  

Ο σχεδιασμός αυτός αναλύεται στους παρακάτω επιμέρους προγραμματισμούς :

 

– το διδακτικό προγραμματισμό ανά τρίμηνο

– τον προγραμματισμό των σχολικών δραστηριοτήτων

– χρονοδιάγραμμα σχολικών εκδηλώσεων και επισκέψεων

– προγραμματισμό τακτικών συναντήσεων και ενημερώσεων γονέων 

 

Για την καλύτερη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου δημιουργήσαμε τους παρακάτω οδηγούς σε ηλεκτρονική μορφή : 

Οδηγός μάθησης

 – Σχέδια εργασίας

Διδασκαλία γραπτού λόγου

Διδασκαλία προφορικού λόγου

Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών

Διδασκαλία εννοιών φυσικών επιστημών

Διδασκαλία πληροφορικής

– Θεατρική αγωγή και ρεπερτόριο θεατρικών παιχνιδιών ανά στόχο

– Μουσική αγωγή και ασκήσεις

 – Φυσική αγωγή και ρεπερτόριο ασκήσεων

 – Συναισθηματική αγωγή

Ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό (αλφάβητο σε διάφορες μορφές, ταξινόμηση γραμμάτων, κάρτες ανάγνωσης, αριθμοί, φύλλα εργασίας)

– Εκπαιδευτικό λογισμικό (φωνολογία, αριθμητικές πράξεις, παρουσιάσεις εθνικών και θρησκευτικών εορτών) 

– Οδηγός διαδικτυακών συνδέσεων και ιστότοπων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων