3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Νοέ 201127

Κατάλληλα για το νηπιαγωγείο πειράματα, μπορούν να κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρον το μάθημα των φυσικών επιστημών

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Οι φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο εισάγουν τα παιδιά στις
επιστημονικές μεθόδους έρευνας (παρατήρηση και καταγραφή,
τεκμηρίωση υποθέσεων κλπ). Παράλληλα καλλιεργούν τη γνωστική
ανάπτυξη των παιδιών καθώς χρησιμοποιούν τη λογική για να
παράγουν συμπεράσματα (παραγωγική σκέψη). Εξάλλου τα πειράματα
προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών και ενισχύουν την ενεργητική,
βιωματική και συνεργατική μάθηση. Παρακάτω παραθέτουμε έναν
κατάλογο πειραμάτων κατάλληλων για το νηπιαγωγείο.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : αέρας -> άνωση, ατμοσφαιρική πίεση

– Κατασκευή χάρτινου αεροπλάνου : τα παιδιά παρατηρούν το πέταγμα
των πουλιών και την πτήση του αεροπλάνου και κάνουν υποθέσεις για
το πώς πετούν. Στη συνέχεια πειραματίζονται με διάφορα αντικείμενα
καθώς τα αφήνουν και πέφτουν κάτω και καταγράφουν το χρόνο πτώσης
σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά τους (βάρος, επιφάνεια, σχήμα
κλπ). Επεξεργάζονται τα δεδομένα και καταλήγουν από τι υλικό θα είναι
το αεροπλανάκι, που θα κατασκευάσουν και ποιο σχήμα θα πρέπει να
του δώσουν περίπου (φτερά, μύτη κλπ). Δοκιμάζοντας διάφορους
τύπους καταλήγουν ότι όσο πιο πλατιά φτερά έχει το αεροπλανάκι τόσο
καλύτερα πετάει και όσο πιο μυτερό είναι τόσο πιο ευθεία είναι η
πορεία του και πιο ομαλή η προσγείωσή του. Με την παρέμβαση του
εκπαιδευτικού μαθαίνουν ότι το φαινόμενο αυτό λέγεται άνωση του
αέρα.
– Κατασκευή ελικόπτερου : με το ίδιο υλικό, δηλαδή το χαρτί, επιχειρούν
να κατασκευάσουν ελικόπτερο. Παρατηρούν τις διαφορές στην πτήση
του ελικόπτερου και του αεροπλάνου. Το πρώτο μπορεί να προσγειωθεί
κάθετα. Αυτό καθορίζει και τη χρήση του (διασώσεις).
– Κατασκευή αερόστατου : Γεμίζουμε μισό μπουκάλι με ξύδι και ρίχνουμε
ένα κουτάλι μαγειρική σόδα. Προσαρμόζουμε στο στόμιό του το άνοιγμα
ενός μπαλονιού. Παρατηρούμε ότι η μείξη του ξυδιού με τη σόδα
παράγει αέριο, που με τη σειρά του φουσκώνει το μπαλόνι, όπως ένα
αερόστατο και το κάνει να πετάξει.
– Με το φαινόμενο της πίεσης του αέρα (ατμοσφαιρική πίεση), μπορούν
τα παιδιά να εξηγήσουν, γιατί δεν πέφτει το νερό μέσα στο καλαμάκι,
όταν ταπώνουμε με το δάχτυλό μας το πάνω άνοιγμά του.
– Η ατμοσφαιρική πίεση εξηγεί και το φαινόμενο των συγκοινωνούντων
«μπουκαλιών. Τα παιδιά συνδέουν δύο μπουκάλια, που έχουν γεμίσει με
νερό μέχρι τη μέση, με ένα εύκαμπτο σωλήνα. Έτσι μπορούν να παίξουν
τραμπάλα με το νερό ανεβοκατεβάζοντας τα μπουκάλια. Το νερό τρέχει
στο μπουκάλι, που βρίσκεται πιο χαμηλά, μέχρι να έρθει στο ίδιο ύψος
με την επιφάνεια του άλλου μπουκαλιού.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 : ήχος -> ιδιότητες του ήχου

Τρυπούμε δύο μεταλλικά δοχεία (του νεσκαφέ) και τα συνδέουμε με ένα
σπάγκο αρκετών μέτρων. Τα παιδιά με τον τρόπο αυτό κατασκευάζουν
ένα τηλέφωνο. Όταν ο ένας, που είναι στη μια άκρη μιλάει μέσα στο
δοχείο, ο άλλος στην άλλη άκρη βάζει το αυτί του στο άλλο δοχείο και
ακούει τη φωνή σαν από ηχείο. Το μεταλλικό κουτί από τη μία πλευρά
συγκεντρώνει τον ήχο της φωνής και αυτός με τη σειρά του μεταφέρεται
στο άλλο δοχείο στην άλλη πλευρά, που λειτουργεί σαν ηχείο. Έτσι τα
παιδιά μαθαίνουν ότι ο ήχος μεταφέρεται μέσα από τα στερεά σώματα
(αντικείμενα). Έτσι, ανάλογα, αν βάλουν το αυτί τους στο θρανίο και το
χτυπήσουμε απαλά με το χέρι μας θα ακούσουν πολύ καθαρά τον ήχο,
που θα μεταφερθεί μέσα από το θρανίο. Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να
ακούσουμε το τρένο πολλά χιλιόμετρα μακριά, αν βάλουμε το αυτί μας
στις ράγες.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 : ηλεκτρομαγνητισμός και ηλεκτρικό κύκλωμα
– Κόβουμε ένα κομμάτι χαρτιού σε μικρά κομματάκια. Στη συνέχεια
φουσκώνουμε ένα μπαλόνι και το τρίβουμε σε μάλλινο ύφασμα
(μπλούζα). Εάν πλησιάσουμε το μπαλόνι στα χαρτάκια τα τραβάει και
κολλάνε πάνω του σαν να είναι μαγικά. Είναι το μαγνητικό πεδίο, που
προκαλείται από το στατικό ηλεκτρισμό.
– Φτιάχνουμε ένα ηλεκτρικό κύκλωμα με αγωγούς (καλώδια), ένα
λαμπάκι για να ανάβει, ένα διακόπτη (κροκοδειλάκι) και μια μπαταρία
πλακέ 4,5 V.

από κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

on TIME

Νοέμβριος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Kατηγορίες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΑ

ΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ (1) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1) ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ (1) ΑΤΥΠΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (1) ΑΦΙΣΑ (1) ΒΙΒΛΙΟ (1) ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (1) ΓΟΝΕΙΣ - ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ (1) ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΓΛΩΣΣΑ (1) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (1) ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΑΙΔΙ (1) ΕΓΓΡΑΦΕΣ (1) ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΟΝΕΩΝ (2) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΤΗΣΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ (1) Εξ Αποστάσεως Επαφή (22) Εξ Αποστάσεως Επαφή-Μαθαίνω Σπίτι (15) ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1) ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (1) ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ (1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1) Μένουμε Σπίτι Δημουργικά -Δραστηριότητες (5) Νεανικός διαβήτης (1) ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ (1) ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (1) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ (1) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1) ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1 (1) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ (1) ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (1) Συγγραφή παραμυθιού (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (1) ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)

Ιστορικό

3 12 1

Καλωσορίσατε στον ιστότοπό μας και  σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση !

Σύμφωνα με την με Αριθ. πρωτ. Φ.10/103443/Δ1/25-08-2022  Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4582Β/30-08-2022,

αποφασίστηκε η συγχώνευση των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων μας, του 3ου και του 10ου Ελευθερίου-Κορδελιού. 

Πλέον, τα δύο νηπιαγωγεία θα αποτελούν ένα νηπιαγωγείο με την ονομασία :

3ο 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου-Κορδελιού

Επίσης σύμφωνα με την με Αρ.πρωτ.:14241/27-09-2022 ΑΠΟΦΑΣΗ της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ορίστηκε η Προϊσταμένη του 10ου Νηπιαγωγείου, Θωμαή Καραγεώργου, ως  Διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου.  

Για να μας γνωρίσετε : 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :

  • 4 ΠΡΩΪΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
  • 3 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 
  • 2 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ
  • 2 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (χωρίς Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ακόμη…)

   ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2 ΤΚ 56334

  ΣΥΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 12ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

 ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310 762120    

 e-mail: 3nipelef@sch.gr

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 :

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Θωμαή Καραγεώργου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :

1ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ :  Αναστασία Μαραζοπούλου

2ο ΠΡΩΪΝΟ  ΤΜΗΜΑ : Τριάδα (Λίτσα) Κατσαούνου

3ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ  : Αντωνία (Τάνια) Μπιτζιώνη

4ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ : Στυλιανή (Στέλλα) Τσιγάρα

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Κυριακή (Κική) Αναστασιάδου – Δούκισσα Μαργαρίτου

2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ :  Στυλιανή (Στέλλα) Λαζαρίδου – Δέσποινα Μουρούζη

3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Θωμαή Καραγεώργου –  Σύλβια Γραμματικοπούλου

ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ :   Κατερίνα Χατζίνα & Ευτυχία Τσαπνίδου

1ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ : Αθηνά Μπεμπλιδάκη

2ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ :  (χωρίς εκπ/κό)

ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΕΠ-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ): Δήμητρα Μαργαριτίδη-Μπρώβα

ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ):  Θεοδώρα (Ντόρα) Μίσχου – Κων/να Μπίσκου – Λιζέτα (Ζέτα) Νέτα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ : Φωτεινή Φέλλια

 

 

 

images

 

 

 

ΠΡΟΦΙΛ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:profil

 

Το προφίλ του σχολείου μας χαρακτηρίζεται από τρεις παράλληλες λειτουργίες :

1) το ολοήμερο πρόγραμμα

2) την ειδική αγωγή

3) τη διαπολιτισμική εκπαίδευση

 

Μέσω του Υπουργείου Παιδείας συμμετέχει στα προγράμματα ΕΣΠΑ ανάπτυξης υποστηρικτικών δομών (Σύσταση ΕΔΕΑΥ : Επιτροπή διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης) και εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλη Στήριξη μαθητών).

DimosiotitaEDEAY_1617_Afisa

 

 

DimosiotitaEKSEID_1617_Afisa

 

Επιπλέον συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και φιλοξενεί τελειόφοιτους του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για την πρακτική άσκησή τους, τη διπλωματική εργασία τους ή τη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών. Η αλληλεπίδραση αυτή με το Πανεπιστήμιο προάγει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και την εμπειρία με τη σύγχρονη τεχνογνωσία στις επιστήμες της μάθησης.

 

 

 pencil ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

 

Όλες οι παραπάνω δράσεις συντονίζονται με σημείο αναφοράς το γενικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας.  

Ο σχεδιασμός αυτός αναλύεται στους παρακάτω επιμέρους προγραμματισμούς :

 

– το διδακτικό προγραμματισμό ανά τρίμηνο

– τον προγραμματισμό των σχολικών δραστηριοτήτων

– χρονοδιάγραμμα σχολικών εκδηλώσεων και επισκέψεων

– προγραμματισμό τακτικών συναντήσεων και ενημερώσεων γονέων 

 

Για την καλύτερη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου δημιουργήσαμε τους παρακάτω οδηγούς σε ηλεκτρονική μορφή : 

Οδηγός μάθησης

 – Σχέδια εργασίας

Διδασκαλία γραπτού λόγου

Διδασκαλία προφορικού λόγου

Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών

Διδασκαλία εννοιών φυσικών επιστημών

Διδασκαλία πληροφορικής

– Θεατρική αγωγή και ρεπερτόριο θεατρικών παιχνιδιών ανά στόχο

– Μουσική αγωγή και ασκήσεις

 – Φυσική αγωγή και ρεπερτόριο ασκήσεων

 – Συναισθηματική αγωγή

Ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό (αλφάβητο σε διάφορες μορφές, ταξινόμηση γραμμάτων, κάρτες ανάγνωσης, αριθμοί, φύλλα εργασίας)

– Εκπαιδευτικό λογισμικό (φωνολογία, αριθμητικές πράξεις, παρουσιάσεις εθνικών και θρησκευτικών εορτών) 

– Οδηγός διαδικτυακών συνδέσεων και ιστότοπων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων