Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τρίτο Κουδούνι» από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο σχολείο μας !

Αγαπητοί γονείς,

Την Τρίτη 29 Μαΐου 2018 είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθούμε στο σχολείο μας την κ. Στράνη Κωνσταντίνα Καλλιτεχνική Συνεργάτη της  Ομάδας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων / Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Δράσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή διοργανώνει, με έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, μία σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για Δημοτικά Σχολεία με τίτλο «3ο κουδούνι, Όπερα», τα οποία στοχεύουν στην άμεση επαφή, γνωριμία και διαδραστική ενημέρωση των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων με το λυρικό θέατρο, καθώς και με το έργο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

O εκπαιδευτής εμψυχωτής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει μέσα στην τάξη μια «μουσειοσκευή» με τη μορφή μιας μικρής βαλίτσας, η οποία λειτουργεί ως αφετηρία ενός διαδραστικού εργαστηρίου, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο του λυρικού θεάτρου με ευφάνταστο και ψυχαγωγικό τρόπο.

Στόχος του προγράμματος είναι η γνωριμία των μαθητών με τη λυρική τέχνη, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, την ιστορία της, τα είδη των καλλιτεχνών που την υπηρετούν. Παράλληλα, γίνεται γνωριμία με το έργο και την ιστορία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων και οπτικοακουστικού υλικού, οι μαθητές παίρνουν πληροφορίες για τη μουσική, τις φωνές, τα ηχοχρώματα κτλ.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 11 με 12 ετών (Ε΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού). Η διάρκεια κάθε εργαστηρίου προβλέπεται σε μία σχολική ώρα (45 λεπτά).  Με το πέρας του εργαστηρίου, η «μουσειοσκευή» παραμένει στο σχολείο για ένα διάστημα τριών εβδομάδων με σκοπό την περαιτέρω αξιοποίηση του υλικού που περιέχει, από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Η Δομή του εργαστηρίου 3ο Κουδούνι, Όπερα που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ήταν η ακόλουθη:

  • Γνωριμία και εισαγωγή για την Εθνική Λυρική Σκηνή και το έργο της
  • Εισαγωγή γύρω από την όπερα (τι είναι όπερα, πότε, πώς και για ποιο λόγο δημιουργήθηκε, ποια είναι τα χαρακτηριστικά της, ποιες οι διαφορές της με άλλα μουσικά είδη)
  • Η όπερα ως σύνθεση τεχνών : Αναφορά των δομικών συστατικών της όπερας και η συμβολή της αρμονικής συνεργασίας τους που οδηγεί σε ένα άρτιο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα
  • Αποσαφήνιση καλλιτεχνικού σκέλους (μαέστρος, συνθέτης, σκηνοθέτης, μουσικοί, μονωδοί, χορωδοί, χορευτές, κομπάρσοι) με έμφαση στη φωνή ως το βασικό “μουσικό όργανο” της όπερας
  • Παρουσίαση της φωνής ως “μουσικό όργανο” μέσω ενός επαγγελματία μονωδού. Μονωδός – ετυμολογία της λέξης, καλλιτεχνική ταυτότητα, τρόπος ζωής, τραγουδιστική τεχνική, λειτουργία του διαφράγματος και σημασία διαφραγματικής αναπνοής, διαδραστικές ασκήσεις αναπνοής και άρθρωσης
  • Σημασία ηχοχρώματος /Διαχωρισμός φωνών και σύζευξη φωνότυπου με χαρακτήρες-ρόλους στην όπερα
  • Αναφορά στο έργο του αρχιμουσικού. Διασαφήνιση του ρόλου του μαέστρου. Διαδραστικές ασκήσεις ρυθμού, ύφους κι έντασης
  • Η έννοια του κανόνα στη μουσική. Διαδραστικές ασκήσεις κινητικού και μουσικού κανόνα ανά ομάδες
  • Αναφορά ακολουθίας ροής στο στήσιμο μίας παράστασης όπερας
  • Σύνδεση με το υλικό που περιλαμβάνει η «μουσειοσκευή» ώστε να δοθεί το κίνητρο περαιτέρω επεξεργασίας του από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
  • Κλείσιμο εργαστηρίου με ασκήσεις αποφόρτισης κι ευχαριστίες

Δείτε σχετικές φωτογραφίες από τη δράση αυτή !

Copyright © 2018. Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων.

;


Αφήστε μια απάντηση

Copyright © Το Ιστολόγιο του 36ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top