Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην πανελλήνια δράση «Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω όχι στη βία και στον εκφοβισμό», που έχει στόχο να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή μεταξύ των παιδιών και τελεί υπό την Αιγίδα του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης, στο οποίο είμαστε μέλος.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας, τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια και ομαδικές δράσεις που τα βοήθησαν να κατανοήσουν καλύτερα τα συναισθήματα των άλλων. Μέσα από το παιχνίδι «ο καθρέπτης» προσπάθησαν να μιμηθούν τις κινήσεις των συμμαθητών τους, καλλιεργώντας την προσοχή, την παρατήρηση και την ικανότητα να «μπαίνουν στη θέση του άλλου». Στη συνέχεια συμμετείχαν σε ομαδικές δραστηριότητες κίνησης, όπου χρειάστηκε να συνεργαστούν, να συντονίσουν τις κινήσεις τους και να κινηθούν μαζί ως ομάδα.
Παράλληλα, στον χώρο του νηπιαγωγείου δημιουργήθηκε ένα μικρό installation με κεντρικό μήνυμα τη λέξη «ΟΧΙ», ως μια συμβολική δράση που καλεί όλους μας να πάρουμε θέση απέναντι στη σχολική βία και τον εκφοβισμό. Μέσα από αυτή τη συμβολική καλλιτεχνική παρέμβαση τα παιδιά συζήτησαν για τη σημασία του να υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας και τους άλλους, λέγοντας «όχι» στη βία και «ναι» στη φιλία, τον σεβασμό και τη συνεργασία.
Μέσα από αυτές τις δράσεις τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα και να στείλουν το δικό τους μήνυμα:
στο σχολείο μας λέμε ΟΧΙ στη βία και ΝΑΙ στη φιλία.
Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε στιγμές από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας.


