Την Τετάρτη 14/5 πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη επίσκεψη του σχολείου μας στο 2ο Δημοτικό Πικερμίου στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό!
Τα παιδιά ήταν πολύ χαρούμενα , άλλα επειδή θα έβλεπαν τους παλιούς τους συμμαθητές, άλλα τα μεγαλύτερα αδέλφια τους και άλλα που θα έβλεπαν από κοντά το “μεγάλο” σχολείο!
Αρχικά, η δασκάλα που μας υποδέχτηκε μας ξενάγησε στον προαύλιο χώρο , δείχνοντας στα παιδιά το γήπεδο μπάσκετ, τις αίθουσες των δασκάλων, τις τουαλέτες αγοριών – κοριτσιών καθώς και τα μέρη που βγαίνουν διαλείμματα τα παιδιά του Δημοτικού!
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη δασκάλα της Α’ τάξης και παρακολουθήσαμε μέρος του μαθήματος και συγκεκριμένα το μάθημα της γλώσσας!
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον τη δασκάλα και τους μαθητές που έγραφαν ο,τι τους έλεγε εκείνη!
Στο τέλος τα παιδιά και των δύο σχολείων αντάλλαξαν τα δώρα που είχαν ετοιμάσει και έδωσαν με τα νήπια “ραντεβού ” για τον Σεπτέμβριο!
Συντάκτης: ΜΑΓΚΟΥΣΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
Καλώς ήρθες Μάη!
Σ’ ένα στέφανο του Μάη,
όλη η Άνοιξη χωράει
κύκλους κάνουν τα λουλούδια
οι χοροί και τα τραγούδια!
Και κάπως έτσι κύλησε η σημερινή μέρα στο Νηπιαγωγείο μας!
Τα παιδιά υποδέχτηκαν τον Μάη με τραγούδια και στόλισαν με τα πολύχρωμα λουλούδια που έφεραν το στεφάνι του σχολείου μας!
Φυσικά το κάθε παιδί έφτιαξε και το δικό του στεφάνι χρησιμοποιώντας διάφορα ανοιξιάτικα διακοσμητικά!

Πασχαλινό εργαστήρι!
Η εβδομάδα μας κύλησε πολύ όμορφα, καθώς με τα παιδιά ξεκινήσαμε τις πασχαλινές κατασκευές!
Φανταχτερές κοτούλες με γλυκές εκπλήξεις, πολύχρωμες λαμπάδες, πασχαλινές κάρτες με την τεχνική της άσπρης κηρομπογιάς και τα μαγικά χρώματα, η γνωριμία με τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας όπως αναβιώνονται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, η ιστορία της Πασχαλίτσας της Αγάπης ήταν μερικά από τα δρώμενα του πασχαλινού εργαστηρίου μας!
Δεν έλειψαν βέβαια και τα πασχαλινά παιχνίδια στις διάφορες γωνιές της τάξης αλλά και τα ψηφιακά στο διαδραστικό μας πίνακα!
Η εβδομάδα μας έκλεισε με την προγραμματισμένη επίσκεψη των παιδιών, από το Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου που συμμετέχουν στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ραφήνας- Πικερμίου, για να μας μιλήσουν για τα “Λαζαρικά “! Κρατώντας λουλούδια και πασχαλινά καλάθια μας τραγούδησαν τα κάλαντα του Λαζάρου και μας πρόσφεραν τα παραδοσιακά λαζαράκια!
Εμείς τους δώσαμε το δικό μας ξεχωριστό πασχαλινό αυγό που έφτιαξαν τα παιδιά με τα έθιμα του Πάσχα!
Όλο το προσωπικό του 2ου Νηπιαγωγείου Πικερμίου σας εύχεται ολόψυχα το Αναστάσιμο φως να φωτίζει πάντα τις καρδιές σας με αγάπη, χαρά και ελπίδα!
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Ο ποντικός και η Μαντάμ Λι
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου οργανώσαμε στο Νηπιαγωγείο μας άλλη μια εκπαιδευτική δράση σχετικά με τη φιλαγνωσία!
Η συγγραφέας Ε. Σακκά και η εικονογράφος Κ. Σωτηροπούλου επισκέφτηκαν την Τετάρτη 9/4 το σχολείο μας για να μας παρουσιάσουν το βιβλίο “Ο ποντικός και η Μαντάμ Λι “, Εκδ. Key Books, μια
ιστορία αληθινής αγάπης και φιλίας.
Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση με αμείωτο ενδιαφέρον , τραγούδησαν την ιστορία, ζωγράφισαν τον ξεχωριστό ήρωα της ιστορίας και φωτογραφήθηκαν με τις καλεσμένες μας!

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Έφη Σακκά και την κ. Κατερίνα Σωτηροπούλου που για άλλη μια φορά ανταποκρίθηκαν με χαρά στην πρόσκληση μας και μας ταξίδεψαν με την φανταστική ιστορία και μουσική τους!
Ημέρα Ενάντια στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό (Μέρος 3)
Η εβδομάδα που πέρασε ήταν αφιερωμένη στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, ένα φαινόμενο αρκετά διαδεδομένο στους κόλπους των σχολείων και σοβαρό καθώς πλήττει τη σωματική και την ψυχική ισορροπία των παιδιών που υφίστανται bullying.
Με αφορμή λοιπόν την 6η Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας εκπαιδευτικές δράσεις (αφήγηση παραμυθιών, παιχνίδια ρόλων, κατασκευές), που ως στόχο είχαν την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από το “bullying” καθώς και την ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης τέτοιων συμπεριφορών.
Παρακολουθήσαμε την ηλεκτρονική ιστορία “Ο Νταης του σχολικού”, συζητώντας για τις διάφορες μορφές βίας που υπάρχουν (λεκτική, σωματική, κοινωνικός αποκλεισμός) και τα συναισθήματα που ένιωσε ο ήρωας της ιστορίας , καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό για τον “άλλο “. Μέσα από σχετικές ιστορίες μάθαμε να διαχωρίζουμε το αστείο πείραγμα και την απλή διαφωνία από το bullying καθώς και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Επίσης μιλήσαμε για τα 5 βήματα που ακολουθούμε όταν γινόμαστε αποδέκτες βίαιων συμπεριφορών (αγνοώ, λέω ευγενικά τί με ενοχλεί, μιλάω πιο έντονα και λέω STOP, φεύγω μακριά και τέλος μιλάω σε κάποιον μεγαλύτερο που εμπιστεύομαι ότι θα με καταλάβει για ό,τι με προβληματίζει).
Στη συνέχεια τα παιδιά έγραψαν και ζωγράφισαν τα δικά τους συνθήματα όπως “ΌΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ , ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!”
“ΔΙΩΧΝΟΥΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΜΑΚΡΙΑ”
“ΠΕΣ ΌΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ”
Τα παιδιά στο ολοήμερο πρόγραμμα προσέγγισαν το θέμα:
~Απλώνουμε το Χέρι της Φιλίας~💪❤️
✨️ Στην τάξη μας, φτιάξαμε κάτι ξεχωριστό:
○~απλώσαμε τα χέρια της φιλίας~
Κάθε χεράκι που ζωγραφίσαμε είναι μια υπόσχεση αγάπης, καλοσύνης και σεβασμού.
Ένας καλός φίλος δεν πληγώνει, αλλά αγκαλιάζει. Δεν φωνάζει, αλλά μιλάει. Δεν κρατάει μόνο για τον εαυτό του, αλλά μοιράζεται. Όταν κάτι μας στενοχωρεί, δίνουμε το χέρι μας, γιατί η φιλία λύνει τα προβλήματα με την κατανόηση και την αγάπη.
✨️Μιλήσαμε για την παροιμία <<δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι >>
✨️️χορέψαμε και σταματώντας την μουσική έπρεπε να γίνουμε ο καθρέφτης του φίλου μας!
✨️ εμπνευστήκαμε από τον πίνακα “Best Buddies” του Keith Haring.
Όπως τα ζωηρά χρώματα του πίνακα ενώνονται και κάνουν κάτι όμορφο, έτσι κι εμείς, με τα χέρια μας ενωμένα, φτιάχνουμε μια τάξη γεμάτη αγάπη, γέλια και αληθινές φιλίες!
Την ώρα των Αγγλικών, αξιοποιήθηκε διδακτικά μια όμορφη ιστορία ( Bully, a read- along story about bullies) και αφού μιλήσαμε με τα παιδιά για το φαινόμενο , είδαμε και την θετική πλευρά πώς δηλαδή με μια απλή κίνηση αγάπης μπορεί κάποιος να αλλάξει και να γίνει από θύτης φίλος πραγματικός.
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει και το αγαπημένο μας Quizzaki, το οποίο μπορείτε να παίξετε μαζί με τα παιδιά σας:
Η αποτροπή τέτοιων φαινομένων βίας είναι ευθύνη όλων μας. Με ενσυναίσθηση, παιδεία και δράση, μπορούμε να εξασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον για κάθε μαθητή.
Επιμέλεια άρθρου:
Η Νηπιαγωγός του πρωινού υποχρεωτικού τμήματος
ΜΑΓΚΟΥΣΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

















































