Η ειρήνη είναι στο χέρι μας – Συνεργατική Διασχολική Ιστορία

Η ειρήνη είναι στο χέρι μας  – ο τίτλος της πρώτης μας για φέτος διασχολικής συνεργατικής ιστορίας, η οποία δημιουργήθηκε από τα παιδιά των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, ενώ η εικονογράφηση έγινε από τα παιδιά  πέντε συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων.

Ευχαριστούμε θερμά τις αγαπητές μας συναδέλφους – Ανθή Αρκουλή (ΝΓ Νέας Πεντέλης), Αγγελική Λιάπη (2ο ΝΓ Λυκόβρυσης), Βίλη Ηλιάδου (2ο ΝΓ Μεσσήνης), Κωνσταντίνα Παπαδόγκωνα (22ο ΝΓ Κερατσινίου) και Αντωνία Κωνιού (68ο ΝΓ Ηρακλείου Κρήτης) για την αποδοχή της πρόσκλησης και την εξαιρετική (όπως πάντα) συνεργασία!!

Καλή σας ανάγνωση!!!!

 

Η ειρήνη είναι στο χέρι μας…

Η ειρήνη είναι στο χέρι μας

Το σχολείο μας για 7η χρονιά συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα προγραμματισμού.

Φέτος προτείνει τη δημιουργία μίας συμμαχίας με ένα τόσο επίκαιρο θέμα….την ειρήνη.

Σας καλούμε να συμμετάσχετε και εσείς γιατί…. “Η ειρήνη είναι στο χέρι μας”

Αναρτήστε τη δραστηριότητα σας στο παρακάτω padlet…

Μετάβαση στο padlet.com

Ακολουθούν οδηγίες…
Υλικά:
  • Χάντρες με διαφορετικά χρώματα και σχήματα
  • κορδόνι για βραχιόλια
  • Χαρτί και μαρκαδόροι για τη δημιουργία του μυστικού αλφάβητου
  • Ένα πίνακα ή χαρτόνι για την ολομέλεια
Βήματα Δραστηριότητας:
1. Συζήτηση για την Ειρήνη
  • Ξεκινήστε τη δραστηριότητα με μια συζήτηση για το τι σημαίνει “ειρήνη” για τα παιδιά.
  • Ρωτήστε τα παιδιά: «Τι σημαίνει για εσάς η ειρήνη; Πώς μπορούμε να την δείξουμε;». Μπορείτε εάν θέλετε να καταγράψετε τις απαντήσεις τους.
  • Καθώς συζητάτε, εξηγήστε ότι θα φτιάξουν ένα “βραχιόλι για την ειρήνη” χρησιμοποιώντας ένα μυστικό αλφάβητο που θα δημιουργήσουν όλοι μαζί.
2. Δημιουργία Μυστικού Αλφάβητου :
  • Στην ολομέλεια, συζητήστε για την έννοια του αλφάβητου και πώς μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα γράμματα με σύμβολα, χρώματα ή σχήματα.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προτείνουν ιδέες για το πώς θα μπορούσαν να αντιπροσωπευθούν τα γράμματα της λέξης “Ειρήνη”. Για παράδειγμα:
    • Το γράμμα “Ε” μπορεί να είναι μια κόκκινη χάντρα.
    • Το γράμμα “Ι” μπορεί να είναι μια πράσινη χάντρα.
    • Το γράμμα “Ρ” μπορεί να είναι μια χάντρα σε σχήμα αστεριού.
    • Συνεχίστε με τον ίδιο τρόπο για όλα τα γράμματα της λέξης.
  • Γράψτε το “μυστικό αλφάβητο” στον πίνακα ή σε χαρτί, ώστε να μπορούν να το βλέπουν όλοι.
3. Δημιουργία του Βραχιολιού:
  • Δώστε στα παιδιά το  κορδόνι και τις χάντρες.
  • Χρησιμοποιώντας το μυστικό αλφάβητο που δημιούργησαν, τα παιδιά πρέπει να φτιάξουν το δικό τους βραχιόλι με τη λέξη “Ειρήνη”.
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά να επιλέξουν χρώματα και σχήματα που αντιστοιχούν στα γράμματα της λέξης “Ειρήνη” όπως τα αποφάσισαν στην ολομέλεια.
4. Παρουσίαση και Συζήτηση:
  • Όταν όλα τα παιδιά έχουν τελειώσει, ζητήστε τους να παρουσιάσουν τα βραχιόλια τους στην τάξη και να εξηγήσουν το κωδικοποιημένο μήνυμα που έχουν δημιουργήσει. Δώστε έμφαση στη συνεργασία τους και στο πως βοήθησε για να δημιουργήσουν ένα κοινό αλφάβητο και πόσο σημαντική είναι η συνεργασία για να υπάρχει ειρήνη.

Σύνδεση με την Υπολογιστική Σκέψη:
  1. Κωδικοποίηση: Τα παιδιά μαθαίνουν να αντικαθιστούν γράμματα με σύμβολα ή χάντρες, μια βασική έννοια κωδικοποίησης που συνδέεται με την υπολογιστική σκέψη.
  2. Συνεργασία: Η δημιουργία του αλφάβητου στην ολομέλεια ενισχύει την έννοια της συνεργασίας, που είναι απαραίτητη τόσο στην κωδικοποίηση όσο και στην επίλυση προβλημάτων.
  3. Αφαίρεση: Επικεντρώνονται στα βασικά στοιχεία (γράμματα, σύμβολα) και αγνοούν άλλες λεπτομέρειες.
  4. Δημιουργικότητα και Καινοτομία: Τα παιδιά συμμετέχουν σε μια διαδικασία καινοτομίας, καθώς δημιουργούν ένα δικό τους σύστημα επικοινωνίας.

eTwinning Project – Rocking and Rolling: Outdoor Learning and Play

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning “Rocking and Rolling: Outdoor Learning and Play”. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την υπαίθρια μάθηση. Η υπαίθρια μάθηση προσφέρει στα παιδιά την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους σε ένα φυσικό περιβάλλον, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τις κοινωνικές δεξιότητες, την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση. Τα παιδιά μπορούν επίσης να μάθουν να συνεργάζονται, να λύνουν προβλήματα και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους σε ένα περιβάλλον που είναι γεμάτο προκλήσεις και ευκαιρίες. Η υπαίθρια μάθηση προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες την ευκαιρία να μάθουν μέσω της εξερεύνησης και της ανακάλυψης, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την επίλυση προβλημάτων. Μπορούν επίσης να μάθουν για τον φυσικό κόσμο και να αναπτύξουν μια αίσθηση περιβαλλοντικής ευθύνης. Στη δράση συμμετέχουν 12 σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία και τη Ρουμανία.

Ιδρύτριες του έργου Μαρία Τσαπάρα (2ο Νηπιαγωγείο Περάματος) και Neslin Mindavalli (Akdeniz Ilkokulu Anamur, Τουρκία).

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν

Μετάβαση στο padlet.com

Η παρουσίαση του σχολείου μας

Κατά τη διάρκεια του έργου κάθε σχολείο πρότεινε ένα λογότυπο και στη συνέχεια έγινε διαδικτυακή ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν 533 άτομα.

Κάθε λογότυπο που δημιουργήθηκε από τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων μοναδικό.

Μπορείτε να δείτε όλα τα λογότυπα στην παρακάτω σελίδα.

Create the logo of the project | European School Education Platform (europa.eu)

Είχαμε τη χαρά το λογότυπο που προτάθηκε από το σχολείο μας να επιλεχθεί!!!!

img 20231129 160801 edit 346590710209973

 

Τα σχολεία συνεργάζονται και δημιουργούν ένα υπέροχο ημερολόγιο για το 2024 εμπνευσμένο από δράσεις και παιχνίδια στην αυλή των σχολείων μας (πατήστε πάνω στην εικόνα για να το δείτε!!!

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 17 203456

Αντλώντας έμπνευση από ποικίλα υλικά που συναντούν στην αυλή, τα παιδιά όλων των σχολείων καλλιεργούν τη δημιουργικότητα τους, συνεργάζονται και κατασκευάζουν τα γράμματα του τίτλου του έργου μας δημιουργώντας ένα μοναδικό “Nature Themed Logo Letters”.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 05 17 203827

Οι συνεργατικές μας δράσεις δεν σταματούν εκεί.

Τα παιδιά γίνονται εικαστικοί καλλιτέχνες και δημιουργούν μοναδικά έργα τέχνη με φυσικά υλικά. Οι μοναδικές δημιουργίες όλων των παιδιών του προγράμματος αναρτώνται σε ένα συνεργατικό ψηφιακό τοίχο. Εκεί τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών παρατηρούν τα έργα τέχνης των συμμαθητών/τριών τους από τα άλλα σχολεία και αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Τίτλοι” της εργαλειοθήκης της ερευνητικής ομάδας Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard προτείνουν τους δικούς τους τίτλους για τα έργα των συμμαθητών/τριων τους. Η συγκεκριμένη ρουτίνα σκέψης βοηθά τους/τις μαθητές/τριες να εντοπίσουν την ουσία ή την κεντρική ιδέα του θέματος/ζητήματος που συζητείται και ενισχύει την παρατήρηση των κεντρικών θεμάτων ως απαραίτητο εργαλείο για την καλλιέργεια της κατανόησης.

Μετάβαση στο padlet.com

Η συνεργατική μας ιστορία δημιουργείται από τα ίδια τα παιδιά αναλαμβάνοντας ρόλο συγγραφέα και εικονογράφου.

Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων μεταφράζεται σε 5 γλώσσες (Αγγλικά, Ελληνικά, Τουρκικά, Πολωνικά και Ρουμάνικα).

καλή σας ανάγνωση!!!

Catulenius and Flowery

Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων έχοντας ευαισθητοποιηθεί για διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, αποτύπωσαν τις σκέψεις τους εικαστικά σε αφίσες και  ηχογράφησαν τα μηνύματα τους. Παράλληλα στις 5 Ιουνίου 2024, την παγκόσμια ημέρα για το περιβάλλον, συναντήθηκαν διαδικτυακά και γιόρτασαν όλα μαζί.

Ανώνυμο σχέδιο

 

Παράλληλα οι γονείς των παιδιών των συνεργαζόμενων σχολείων συμμετείχαν στο πρόγραμμα μας, γυρίζοντας το χρόνο πίσω, όταν ήταν παιδιά. Θυμήθηκαν τι παιχνίδια έπαιζαν στο σχολείο, στη γειτονιά και τα μοιράστηκαν μαζί μας.

Το αποτέλεσμα ένα όμορφο συνεργατικό βιβλίο γεμάτο αναμνήσεις!!Ανυπομονούμε να παίξουμε και εμείς!!

Trees: Our leafy friends!

Στο πλαίσιο των δράσεων του STEM Discovery Campaign 2024 που διοργανώνεται από το Scientix  δημιουργήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Τσαπάρα Μαρία  και Κατερίνα Ρεντζέπη το εκπαιδευτικό σενάριο “Trees: Our leafy friends!” αξιοποιώντας υλικό από το classroom implementations of the Terra Mission Educational Pack.

Trees Our leafy friends 2nd kindergarten of Perama

Επιλέχθηκε η θεματική που αφορά τα δέντρα. Από μικρή ηλικία, τα παιδιά μπορούν να μάθουν για τη σημασία των δέντρων για το περιβάλλον. Μπορούν να καταλάβουν πώς τα δέντρα παρέχουν οξυγόνο, καθαρίζουν τον αέρα και το νερό, προσφέρουν τροφή και καταφύγιο στα ζώα, και βοηθούν στη ρύθμιση του κλίματος. Μέσα από την παρούσα δράση τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μια αίσθηση εκτίμησης για τη φύση, μπόρεσαν να μάθουν να σέβονται τα δέντρα, τα φυτά και τα λουλούδια και να καταλάβουν τη σημασία της προστασίας τους ενώ  παράλληλα μπόρεσαν να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση τους μαθαίνοντας για τη σημασία των δέντρων για τα ζώα και για το πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες μπορούν να επηρεάσουν τα δέντρα. Δίνοντας τοπική διάσταση στο θέμα τα παιδιά χαρτογράφησαν την αυλή του σχολείου τους, ανακάλυψαν και αναγνώρισαν τα δέντρα που υπάρχουν διαπιστώνοντας το πόσο σημαντική είναι η παρουσία του και σε τοπικό επίπεδο.

Μπορείτε να δείτε τη δράση μας στο παρακάτω βίντεο

Το βίντεο και στα αγγλικά (the video in english)

Το Πάσχα στο Νηπιαγωγείο Μας!

Καθώς το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα στο σχολείο μας είναι γιορτινή! Μαζί με τα παιδιά ξεκινήσαμε τις πασχαλινές μας δραστηριότητες. Φτιάξαμε τις λαμπάδες μας με πολλά χρώματα και κορδέλες και φυσικά τα αγαπημένα μας «τερατάκια».

438051709 418538174219495 4220442303595015164 n 438083657 355055717546312 2968910089315249611 n 1 438083410 1661987587872085 885775925039552437 n 438065103 1523109795297343 3317751019278495839 n 438065040 1003484724677795 4948610436264773567 n 438231440 26208932612039674 6598287904336640284 n 438115902 451769140713032 8843449324168711880 n

Έπειτα σκεφτήκαμε να φτιάξουμε πασχαλινές κάρτες για να ευχηθούμε «Καλό Πάσχα» στα αγαπημένα μας πρόσωπα. Επίσης μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και φτιάξαμε τα δικά μας «λαζαράκια».

438065150 455935040164114 7205422408241886441 n 438083242 444684201776957 2334127143318442125 n 438064994 1159339761918247 6528691037734519281 n 438064969 754180026512631 3938003443173223666 n438238498 1643998159679979 7262222846546879203 n 438204697 1614353246070762 5779738101770666852 n

Με αφορμή το Σάββατο του Λαζάρου, παρακολουθήσαμε βίντεο για να μάθουμε πληροφορίες για την Μεγάλη Εβδομάδα.

 

Συνεχίσαμε τις πασχαλινές δραστηριότητες μας με το βάψιμο των αυγών, με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών που το διασκέδασαν πολύ.

438065201 963227401662843 1400982021065552419 n 438083606 1882391125605013 5951047374082884462 n 438083816 814168350053850 8493968056599063640 n 438083556 1154098182700909 3335400618660795742 n 438083737 757536019827922 553701866085824342 n 438069775 981579846698390 1267015649636827144 n 438051513 1881742145617170 6322291995672882642 n 438083622 835029178662833 6100554736002316615 n

Όμως φτιάξαμε και αυγά με διαφορετικό τρόπο, εξασκώντας και την λεπτή κινητικότητα των παιδιών αλλά και τις μαθηματικές τους δεξιότητες.

439332577 468614485678883 2791152935847325800 n 440018666 1164117671444154 2058130315338122302 n 439734593 3556540141276003 4561290989420585899 n 1 438231833 964598485244568 7608279410805288261 n 438223374 430761492933144 390569198325437024 n 438221324 2500153973705751 5772523697578005262 n 438221107 7111134188990874 182990220680507905 n 438171771 409147102044042 6095185315763765673 n 438221197 1692537481278071 4611228480447117356 n 438221107 7111134188990874 182990220680507905 n 1

Το παιχνίδι με τα αυγά συνεχίστηκε, αλλά αυτή την φορά ψάχνοντάς τα στην αυλή και την τάξη ως ο «Κρυμμένος Θησαυρός»,  αφού πρώτα έπρεπε να λυθούν οι γρίφοι.

438069671 2703157023182617 8628891036157026235 n 438083638 731890152489621 4448746967686223659 n 438089712 839803554630504 8286188308362034989 n 438060458 1090196698720018 4018077086752161702 n 438065371 1141581586994458 7928846502847656270 n 438137435 1617962115275331 168147151704853247 n 438112591 1429294704645450 2295870176629536747 n 438069627 408181968773514 8882247265823800253 n 438237525 1807946626367406 821458502363331288 n 438231910 2454537921600713 4479873302086213212 n 438221290 950192756606229 7911867397224886224 n

 

Βέβαια, δεν έλειψαν οι κότες και οι λαγοί από τις πασχαλινές μας δημιουργίες.

438083210 397549239856246 1003910424142819150 n 438095270 1182513242925423 1417684707733605594 n 438083691 1432446014326023 454750010222097783 n 438051683 848981230580329 654713667625696541 n 438060390 1621321985370990 4947936687436162722 n 438221193 1567639407120478 1305649651616755640 n 438223459 961859891880012 7998604105306216239 n 438095005 1203881417659397 562486034607977910 n

Παράλληλα αξιοποιήθηκε και η τεχνολογία αλλά και η εκπαιδευτική ρομποτική όπου μέσω της χρήσης του επιδαπέδιου προγραμματιζόμενου ρομπότ BeeBot, τα παιδιά σχεδίασαν διαδρομές και εξασκήθηκαν σε χωρικές έννοιες όπως μπροστά-πίσω και αριστερά – δεξιά.

438101898 1191275505371534 1594369851029962750 n 438069685 7565564850225905 3320545170535137383 n 438245496 3758819241069082 3607190964865190793 n

 

Φτιάξαμε επίσης και καλαθάκια με ανοιξιάτικο αέρα για να βάλουμε μέσα τα αυγά που βάψαμε αλλά και κάποιες πασχαλινές λιχουδιές.

438083829 956589959502598 9205061037035534189 n 438083209 950572226606605 5026676357569380058 n 438051457 444299457966920 1250946529000538960 n438223317 423628726950843 1742076484304281392 n

Και στο μάθημα των αγγλικών μιλήσαμε για το Πάσχα σε άλλες χώρες και πως το γιορτάζουν, παίξαμε με τα αυγά και ακούσαμε τραγούδια.

438231979 1091002412124353 3675452310869782149 n 1 438237529 393138256891034 2651936394536783887 n 438231461 1007114320756285 4541810449997383233 n

 

Ευχόμαστε Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!

eTwinning Project “Art With painters”

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning “Art With Painters”. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο επτά ζωγράφων, να συμμετάσχουν σε συνεργατικές δράσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες παρατήρησης, δημιουργικότητας, επικοινωνίας, συνεργασίας και κριτικής σκέψης. Στη δράση συμμετέχουν 12 σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κροατία και τη Ρουμανία.

Μπορείτε να δείτε τη σελίδα του έργου

eTwinning Project – Art with Painters

Η παρουσίαση του σχολείου μας

Art With Painters το σχολείο μας

Τα παιδιά παρουσιάζουν τον εαυτό τους

 

Ο πρώτος ζωγράφος που γνώρισαν ήταν ο Wassily Kandisky. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα και ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης. Έλαβε μέρος σε ορισμένα από τα σημαντικότερα ρεύματα της μοντέρνας τέχνης εισάγοντας τις δικές του καινοτομίες και μία νέα αντίληψη για τη ζωγραφική, καταγράφοντας ένα πλούτο θεωριών και ιδεών στην πραγματεία Για το πνευματικό στην τέχνη (πηγή wikipedia).

Τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή του, τους πίνακες του και έγιναν και εκείνα καλλιτέχνες δημιουργώντας τα δικά τους έργα.

1st Kandisky

Ενώ συμμετείχαν και σε μία συνεργατική δραστηριότητα αξιοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο draw chat, δημιούργησαν ένα συνεργατικό πίνακα εμπνευσμένο από το έργο του Wassily Kandisky.

Δεύτερος σταθμός η γνωριμία των παιδιών με τον ζωγράφο Piet Mondrian. Ο Mondrian ήταν ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και συνιδρυτής του κινήματος του νεοπλαστικισμού μαζί με τον Theo van Doesburg. Θεωρείται από τους πλέον επιδραστικούς ζωγράφους του 20ου αιώνα. (πηγή Wikipedia)

2nd Mondrian

Εκφράστηκαν εικαστικά δημιουργώντας υπέροχες συνθέσεις ενώ παράλληλα καλλιέργησαν περαιτέρω τη δημιουργικότητα τους δημιουργώντας μία συνεργατική ιστορία. Τα παιδιά  έγιναν συγγραφείς και δημιούργησαν μία πρωτότυπη ιστορία παίρνοντας έμπνευση από τον υπέροχο καλλιτέχνη αλλά και από την αγάπη τους στο Θηρίο Μπαλάκι – για εμάς μαύρο τερατάκι….

Όμως δεν έμειναν εκεί. Ζήτησαν βοήθεια από τα αγαπημένα τους σχολεία που συμμετέχουν παρέα στο eTwinning πρόγραμμα “Rocking and Rolling – Outdoor Learning and Play”

Έτσι το 2ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης, το Νηπιαγωγείο Νέας Πεντέλης και το 68ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Κρήτης έγιναν οι εικονογράφοι της ιστορίας.

Παράλληλα συμμετείχαν και στην υλοποίηση μίας συνεργατικής δραστηριότητας μαζί με τα άλλα συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία που αφορούσε το λογότυπο της δράσης.

Mondrian collaborative

Ο τρίτος ζωγράφος που γνωρίσαμε ήταν ο Pablo Picasso. Είναι ένας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Ζωρζ Μπρακ του κυβισμού και με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης (πηγή Wikepedia)

3rd Picasso

Έμαθαν για τη ζωή του, δημιούργησαν πορτρέτα, πειραματίστηκαν με τα δικά τους πορτρέτα αξιοποιώντας τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης scribble diffusion και canva AI και μετέτρεψαν τα πορτρέτα τους σε πίνακες του Picasso.

Ενώ συμμετείχαν με τα άλλα σχολεία στη δημιουργία ενός συνεργατικού ημερολογίου.

pablo picasso calendar

Ενώ με αφορμή το eTwinning έργο “Art with painters” που υλοποιούν τα δύο ολοήμερα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά ασχολήθηκαν με τον ζωγράφο Pablo Picasso και τους πίνακες του ζωγράφου κατά την μπλε περίοδο. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν τους πίνακες αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “See – think – wonder” της προσέγγισης Artful Thinking της ερευνητικής ομάδας Project Zero του πανεπιστημίου Harvard και στη συνέχεια τη ρουτίνα σκέψης “Beginning – Middle – End”. Μέσα από τις παρατηρήσεις τους δημιούργησαν συνεργαζόμενα μία μοναδική ιστορία.

Η τέταρτη καλλιτέχνης ήταν η Frida Calho. Ήταν Μεξικάνα ζωγράφος, αλλά φαίνεται να έχει δεχτεί και επίδραση Ευρωπαϊκών ρευμάτων στα οποία συμπεριλαμβάνονται ο Ρεαλισμός, ο Συμβολισμός και ο Υπερρεαλισμός. Αρκετά έργα της είναι αυτοπροσωπογραφίες, μέσα από τις οποίες εκφράζεται ο προσωπικός της πόνος (πηγή Wikipedia).

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν τόσο από την ιστορία της αλλά και το έργο της.

4th Frida calho

Ενώ αντλώντας έμπνευση από το έργο της και τα συναισθήματα της,

fridas thoughts and feelings

αξιοποίησαν το ψηφιακό εργαλείο word art και δημιούργησαν ένα μοναδικό συννεφόλεξο εκφράζοντας τις σκέψεις τους.

frida calho wordart 2nd kindergartenof perama Ενώ όλα μαζί τα συννεφόλεξα των συνεργαζόμενων σχολείων ενώθηκαν σε μία Διαδραστική αφίσα (πατήστε στην εικόνα)

Fridas heart

eTwinning Project “Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids”

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning “Loop-Art Adventures : Artistic Unplugged Coding for Kids”.

Loop Art Adventures

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν περισσότερα από 100 σχολεία από την Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία, Ιταλία, Κροατία, Πορτογαλία, Ισπανία, Αλβανία και Σερβία. Μέσα από τη δράση αυτή τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της επανάληψης δημιουργώντας διάφορα πρότυπα, όπως λουλούδια, πεταλούδες κτλ., σε χαρτί ακολουθώντας οδηγίες βήμα προς βήμα. Το έργο είχε διάρκεια 12 εβδομάδες και περιελάμβανε 10 διαφορετικές δραστηριότητες σχεδίασης. Βασικός του σκοπός ήταν η εισαγωγή σε έννοιες του προγραμματισμού, η ενίσχυση της δημιουργικότητας, ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων, η ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης, η δημιουργία ενδιαφέροντος σε δραστηριότητες πειραματισμού και διερεύνησης και η προώθηση δραστηριοτήτων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα.

Ευχαριστούμε θερμά τις συναδέλφους και ιδρύτριες του eTwinning προγράμματος Ivana Vezjak από την Κροατία και Susana Aleixo από την Πορτογαλία.

Ας γνωριστούμε

Τα παιδιά συζητούν για την έννοια της επανάληψης  στην καθημερινή τους ζωή. Κατέληξαν πως υπάρχουν σχετικές επαναλαμβανόμενες ρουτίνες όπως: το να κάνουν μπάνιο, να ξεκουράζονται, να κοιμούνται, να παίζουν, να τρώνε, να πλένουν τα χέρια τους, να βουρτσίζουν τα δόντια τους, να ξυπνούν, να αλλάζουν ρούχα.”

2nd kindergarten of perama loop activities

Η δική μας πρόταση για το  λογότυπο της δράσης

λογοτυπο 2ΝΓ Περάματος Loops

Loop 1 -Spiral Art

2nd Kindergarten of Perama Spiral Art 1

Loop 2 -Colorful waves

2nd Kindergarten of Perama Loop 2 12nd Kindergarten of Perama Loop 2 1

Loop 3 – Pixelart

2nd Kindergarten of Perama Loop 3 Pixelart

Loop 4 – Shape Meadow (Συνεργατική δράση)

Loop 4 collaborative

Loop 5 -Snowflake Magic

Loop 5 snowflakes

Loop 6 – Twinkle lights

Loop 6 Twinke lights

Loop 7 –  Funky gloves

Loop 7 funky gloves

Loop 8 – Mighty Castle

Loop 8 Mighty Castle 2 Loop 8 Mighty Castle 1

Loop 9 – Stellar Sketching (Συνεργατική δράση)

Τα παιδιά δημιούργησαν σε συνεργασία με τα παιδιά του ΝΓ Νέας Πεντέλης, του 6ου ΝΓ Πολίχνης, του 3ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας και  του 2ου ΔΣ Παλαιάς Φώκαιας

Loop 9 Team reindeers

Loop 10 – Vivid Wings

Μία ευχάριστη έκπληξη περίμενε τα παιδιά καθώς συναντήθηκαν διαδικτυακά με τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος του ΝΓ Νέας Πεντέλης. Είχαν τη δυνατότητα να γνωριστούν αλλά και να ζωγραφίσουν ταυτόχρονα αξιοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο colorillo.

438196391 752027020065410 7264816248326877770 n 438171818 696890019109904 8705460934032640291 n Loop 10 vivid wings collaborative meeting

Loop 10 vivid wings collaborative

Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα προγραμματισμού

stigmiotypo othonis 2023 11 01 100634

Loop Art Adventures – EU Code Week

 

Η δράση μας ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και παιδιά.

438204534 445856374476384 2467442826817883839 n 1 evaluation loops1

Τέλος δημιουργήθηκε από τα συνεργαζόμενα σχολεία ένα ebook που περιλαμβάνει όλες τις δράσεις του προγράμματος.

Τελετή βράβευσης 18oς Εθνικός Διαγωνισμός eTwinning

Ήρθε η ώρα της βράβευσης!!!
Το συνεργατικό Ευρωπαϊκό έργο eTwinning Artful STEM Tellers, Creative STEAM Solvers που υλοποιήσαμε κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023  απέσπασε το 2ο βραβείο στην κατηγορία των Νηπιαγωγείων στον 18o Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning!!!!!!
Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην τελετή βράβευσης που θα γίνει την Τρίτη 9 Απριλίου 2024 στις 17:00 και θα μεταδοθεί ζωντανά από το κανάλι του EOY στο youtube στον ακόλουθο σύνδεσμο
Κατά τη διάρκεια της Τελετής Βράβευσης θα παρουσιαστούν τα βραβευμένα έργα, θα προβληθούν τα σχετικά βίντεο και δύο εκπαιδευτικοί από κάθε έργο θα απαντήσουν σχετικά ερωτήματα.
Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ:
17:00 Έναρξη
17:05-17:20 Χαιρετισμοί από εκπροσώπους Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος»
17:20-17:40 Απονομή Ειδικών Βραβείων
17:40-18.30 Ομιλία της  Δρ. Σταυρούλας Η. Μπαργιώτα, Ψυχιάτρου- Ψυχοθεραπεύτριας MD, MSc, PhD που μπορείτε να παρακολουθήσετε με τίτλο: «Το άγχος και η κατάθλιψη ως παράγοντες ευαλωτότητας στην καθημερινή ζωή των εκπαιδευτικών- πρόσφατα δεδομένα και αντιμετώπιση».
18:30-19:00 Απονομή βραβείων 18ου Εθνικού Διαγωνισμού eTwinning
Ευχαριστούμε θερμά το 2ο ΝΓ Λυκόβρυσης, το ΝΓ Νέας Πεντέλης, το 68ο ΝΓ Ηρακλείου Κρήτης, το 22ο ΝΓ Κερατσινίου και το Akdeniz Anaokulu για τη συνεργασία, τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν, για τις ιδέες, το μοίρασμα, την υλοποίηση του έργου, τα παιδιά που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης σε όλες τις δράσεις και τους γονείς που ήταν συνοδοιπόροι σε αυτό το υπέροχο μαθησιακό ταξίδι!!!!
435100228 6594686570633957 6905468705794696086 n435174068 6594686237300657 2584027297569480498 n
Πολλά συγχαρητήρια !!!!!🥇🏆🎈

25η Μαρτίου 1821

25η Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι η επέτειος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και μια σημαντική ημέρα για την Ελλάδα.

Τα παιδιά μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων έμαθαν για τη σημασία της ημέρας.

Έμαθαν για τους ήρωες και τις ηρωίδες του 1821 και το πόσο βοήθησαν στην Ελληνική Επανάσταση, έφτιαξαν Τσολιάδες και Αμαλίες και καράβια με την Ελληνική Σημαία.

432388765 337838312624111 3947116374449355591 n 1 432397152 290297437278281 637857692959123591 n 1

433331551 421869273902924 5140541290657359475 n

Ενώ σχεδίασαν βήμα προς βήμα μία ελληνοπούλα ακολουθώντας το υπέροχο βίντεο που έχει δημιουργηθεί από το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας και τη συνάδελφο Σαρμή Λίνα.

434069928 1059394778461947 4623283360641433801 n 1 433986536 2119268481765358 5865227238230758665 n 1

Αξιοποιώντας την εκπαιδευτική ρομποτική προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο προγραμματιζόμενο ρομπότ bluebot και το βοήθησαν να γνωρίσει τους Ήρωες και τις Ηρωίδες της Ελληνικής Επανάστασης.

Η αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών προσαρμόστηκε στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα μέσω του pixel coding να “σπάσουν τον κώδικα” και να ανακαλύψουν την εικόνα που κρύβεται.

433708913 420245293988308 8083479569965157027 n 433783694 876715757539178 4507301949670388766 n 433822661 1012804370389683 6097395043025739440 n

Άκουσαν και τραγούδησαν τραγούδια που σχετίζονται με την Ελληνική Επανάσταση και  έμαθαν απλούς παραδοσιακούς χορούς, προκειμένου να τα παρουσιάσουν στις οικογένειες τους στην γιορτή του σχολείου.

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.

432145257 1430047257600888 9071232494332488340 n 2 433227440 468145862545647 9197975349875381180 n 433265237 904834124770273 4013063258808802495 n 433468998 1427686277889577 2272299180318840040 n

433684717 971006784369619 2103587086148683199 n

Τα παιδιά είπαν τα ποιήματα τους

433788151 1102060854175183 3726091368725356223 n433128941 933978988382327 7846494014778045729 n 1

Τραγούδησαν το τραγούδι  “Περήφανοι Όλοι”

και το τραγούδι “Ένα παλικάρι είκοσι χρονών”

Ενώ παράλληλα κάθε τμήμα είχε τη δυνατότητα  να παρουσιάσει δύο χορούς (40 παλικάρια, Καστοριανό, Μάνα μου τα κλεφτόπουλα, χορό του Ζαλόγγου).

433365517 25160137913601658 9084775941292913281 n

Χρόνια πολλά, με ειρήνη και ελπίδα σε όλο τον κόσμο!!!

432299573 378942931713007 811545017327485519 n

 

Μικρά Βιβλία και Ψηφιακές Ιστορίες Vol 9 – Μουσείο Τελειών

Με αφορμή την συμμετοχή των παιδιών των ολοήμερων τμημάτων στο eTwinning έργο “Art With painters” με τα παιδιά ασχολούμαστε αυτή την περίοδο με την Γιαπωνέζα καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama. Με αφορμή την πρόταση τους δημιουργήθηκε μία μικρή ιστορία που αποτυπώθηκε με την τεχνική των μικρών βιβλίων της παιδαγωγικής Freinet!!!

Τα παιδιά συνεργάστηκαν τόσο κατά τη δημιουργία της ιστορίας με τίτλο “Μουσείο Τελειών” αλλά και κατά την εικονογράφησή της!!

Καλή σας ανάγνωση.

ξηγφρεδρφτγηυξ

Η Κυρία Γιαγιόι και το μουσείο τελειών