ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….
Παιχνίδι με τις ερωτήσεις:
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
1-Παιχνίδι γνωριμίας που στόχο έχει τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και
φροντίδας
2-Γνωριμία σε δυάδες με την τυχαία επιλογή καρτών πλανητών
3-Πρόκληση ενδιαφέροντος, περιέργειας και εσωτερικού κινήτρου αναφορικά με το υποδιερεύνηση θέμα.
4-Σύνδεση με την τεχνολογία (Flynn,1999) και προβολή βίντεο από το YouTube προετοιμάζοντας
σωστά τους μαθητές στην ορθή και παραγωγική χρήση του Διαδικτύου
Μοιράζοντας κάρτες στα παιδιά ανά δυο όμοιες παίξαμε διάφορα παιχνίδια σαν ομάδα.
Περπατήσαμε ελεύθερα με τις κάρτες στα χέρια, γίναμε ζευγάρια και περπατήσαμε, χαιρετηθήκαμε, ακουμπήσαμε τις πλάτες μας ,τα γόνατα μας, τις παλάμες μας κλπ…
Στο τέλος τις πετάξαμε ψηλά και το κάθε παιδί ξαναβρήκε την κάρτα του.
Κάναμε ανίχνευση ιδεών. Τί ξέρω και τί θέλω να μάθω για το διάστημα και τους πλανήτες.
βιβλία για τους πλανήτες και παραμύθια που εμπλουτίσαμε το χώρο μας και επεξεργαζόμαστε.
Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic |
Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα»
https://www.youtube.com/watch?t=97&v=xOUOZ_CY3VE&feature=youtu.be
2.Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Βάλαμε στην σειρά τους πλανήτες . Ψάχναμε και βρίσκαμε ποιός είναι ο κρυμμένος πλανήτης.
Το κάθε παιδί διαλέγει τον πλανήτη του. Μπαίνουμε στην σωστή σειρά σε σχέση με τον ήλιο.
Με ανάλογη μουσική κινούμαστε γύρω από τον ήλιο και με το σταμάτημα της μουσική ξαναμπαίνουμε στην σωστή σειρά.
Αριθμήσαμε τους πλανήτες βάζοντας τους στην σειρά. Τοποθετήσαμε τον σωστό αριθμό δίπλα από κάθε πλανήτη.
διαλέξαμε ένα πλανήτη το κάθε παιδί και με την βοήθεια της μουσικής στριφογυρίζαμε γύρω από τον ήλιο. Με το σταμάτημα της μουσικής τον τοποθετούσαμε στον σωστό αριθμό που ήταν χάμω. και αντίθετα. Κρατούσαμε ένα αριθμό και τον τοποθετούσαμε στον σωστό πλανήτη που ήταν ο 1ος -2ος- 3ος κλπ
Μαθαίνουμε τους πλανήτες τραγουδώντας:
Ζωγραφίζοντας τους πλανήτες
φτιάχνοντας πλανήτες με πλαστελίνη
Δημιουργία puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=362ae99890b9
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=31a6877ac7cb
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=28563cfbf69f
Φτιάξαμε τα διαστημόπλοια μας
γίναμε αστροναύτες
γίναμε διαστημόπλοια και πετάξαμε στο διάστημα
4. Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….
Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο
https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview
διαβάσαμε το παραμύθι
στριφογυρίσαμε γύρω από τον ήλιο ένας ένας πλανήτης.
Ο Μύθος του Φαέθωνα
Δραματοποιήσαμε τον μύθο του Φαέθωνα
4.Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;
παίξαμε με την κίνηση της γης, του ήλιου και της Σελίνης και καταλάβαμε τα σημεία που έχουν νύχτα και μέρα.
5.Όμορφες κόρες του Χρόνου
. Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο
προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο
και τις εποχές. https://youtu.be/vDgUmTq4a2Q (Technology)
Οι τέσσερις εποχές: παρομοιάσαμε την γη σαν ανθρωπάκι και τα πόδια του που είναι κοντά στον ήλιο έχουν καλοκαίρι ,το κεφάλι του που είναι μακριά από τον ήλιο έχουν χειμώνα.
6. Ταξίδι στη Σελήνη
Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας του κινητού Πλανητάριου ΚΡΗΤΗΣ































































































































Αφήστε μια απάντηση