2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
<<Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων>>
Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική « Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014).
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερεκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, των Δεξιοτήτων Ζωής, των Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
Περιγραφή των εργαστηρίων μας.
- Δημιουργούμε το συμβόλαιο της ομάδας μας
- Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης
- Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
- «Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι
- Και τα ζώα έχουν δικαιώματα
- Αναλαμβάνουμε δράση
- Αξιολόγηση-Αναστοχασμός
1ο εργαστήριο
2ο εργαστήριο
φτιάξαμε τον εννοιολογικό χάρτη-Ποια ζώα προσφέρουν στον άνθρωπο και τί προσφέρουν
Ομαδοποιήσαμε τα ζώα της φάρμας, σπιτιού, τα ζώα της ζούγκλας, τα ζώα της θάλασσας
συζητήσαμε τί μας προσφέρουν τα ζώα (ιδιαίτερα της φάρμας) και ζωγραφίσαμε.
φτιάξαμε τα σπιτάκια τους
Δραματοποιήσαμε και ακούσαμε το τραγούδι <<Ντίλι -ντίλι>> https://www.youtube.com/watch?v=5u1IlfOb3Po
Τί προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα.:
3ο εργαστήριο
Ο πίνακας του ζωγράφου Σαγκάλ <<εγώ και το χωριό>>όπου ο ζωγράφος θέλει να στείλει το μήνυμα <<ότι υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου>>
Ζωγραφίσαμε και εμείς τον πίνακα
4ο εργαστήριο
ψάξαμε στο ίντερνετ και βρήκαμε εικόνες ζώων που ζούνε στο φυσικό τους περιβάλλον και εικόνες ζώων σε βιομηχανικές μονάδες.
τα παιδιά έκαναν σύγκριση και ζωγράφισαν τα μηνύματα που θα έλεγαν τα ζώα αν είχαν φωνή
- να μας βγάζετε σε ήλιο να τρώμε χορταράκι και να πίνουμε νερό.
- βοηθήστε μας ,μην μας στριμώχνετε όλα μαζί και δεν μπορούμε να κινηθούμε- ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ
- αφήστε μας ελεύθερα να ζήσουμε
- οι άνθρωποι να τρώνε πιο πολλά όσπρια και λαχανικά ώστε να μην μας σφάζουν εμάς για να μας φάνε.
5o εργαστήριο
<<τα δικαιώματα των ζώων>>
- έχουμε δικαίωμα να έχουμε νερό,τροφή ,σπίτακι .
- έχουμε δικαίωμα να ζούμε στο φυσικό μας περιβάλλον και όχι στρυμωγμένα και το ένα πάνω στο άλλο.
- θέλουμε αγάπη και φροντίδα
- μην μας εγκαταλείπετε γιατί θα πεθάνουμε.
- έχουμε δικαίωμα να μας βλέπει γιατρός.
- μην μας κάνετε να φοβόμαστε.
Τα συναισθήματα των ζώων. Ζωγραφίζοντας τα συναισθήματα των ζώων.
χαίρομαι όταν με πηγαίνουν βόλτα-φοβάμαι τα αυτοκίνητα, αν με αφήνουν μόνο μου να πάω βόλτα-όταν με δένουν στα εξοχή φοβάμαι μόνο μου-λυπάμαι που δεν μπορώ να μιλήσω-λυπάμαι όταν με πετάνε έξω από το σπίτι μου στο κρύο-θυμώνω όταν πεινάω και δεν βρίσκω τίποτα να φάω-χαίρομαι όταν με προσέχουν και με αγαπάνε…..
Αφήστε μια απάντηση